Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Yksi loistava parannus konsolissa on tuo tuki. Se on niin iso ja jämäkkä että pitää konsolin pystyssä melkeen missä vaan. Voi vaikka sängyssä makoilla ja pelata ohjaimen tai joyconien kanssa rennosti. Mitä enemmän tätä laitetta käyttää sitä enemmän siihen tykästyy.
Itseä just taas jännittää että kuinka herkästi tuo nopsahtaa poikki. OLED Switchin tuki oli mekanismiltaan samanlainen, mutta oli puolet tuosta koko konsolin takalevystä. Tämä tuntuu aika rimpulalta siihen verrattuna ja aika hellästi sitä tulee kohdeltua ihan varmuuden vuoksi.

Switch 2 on ollut valtava menestys, 3.5 miljoonaa konsolia myyty 4 päivässä. PS5 siihen meni kuukaus ja Switch 1 möi ekan kuukauden aikana 2.7 miljoonaa. Erona tietysti se että nyt ei ole konsolipulaa joten jännä nähdä miten myynnit tästä vielä muuttuu.

Erona tietysti se että nyt ei ole konsolipulaa joten jännä nähdä miten myynnit tästä vielä muuttuu.
Ei konsolipulaa, löytynee jopa Prisman ja vastaavien hyllystä, mutta halvemmalla Nintendolta Irlannista(?) on silti Out of Stock. Ehkä tosin parempi niin, ettei tule vahingossakaan tilattua. En minä sitä oikeasti vielä tarvitse. :D

Mahtavasti hoidettu julkaisu kyllä Nintendolta. Näin nämä julkaisut pitäisi aina hoitaa: riittävästi tarjontaa, että trokareille ei jää mitään mahdollisuuksia vetää välistä rahaa. Myös Nintendon oman verkkokaupan myynnissä oli tehty hyviä päätöksiä, joilla trokarit saatiin ulos ja konsolit meni oikeille asiakkaille (mm. ostorajoitus 1 konsoliin, ennakkotilaukset ensin kutsuilla ja myöhemminkin kirjautuneena online jäsenyydellä sisään)

Tästä voisi Sony ja Microsoft ottaa oppia.

Oma Switch 2 muuten viimein saapui. Laitoin sen latailemaan pelejä ja illalla varmaan pääsen pelaamaan (on nyt päivällä menoa niin latailkoon sen aikaa tuossa kaiken mahdollisen sisäänsä.)
——
Ajattelin muuten itse säilyttää pari paria Switch1 joy-coneja varaohjaimina, mutta tajusin että tuun tarvisin niille jonkun erillisen lataussysteemin, kun laitan tuon Switch oledin pois aktiivikäytöstä (mahdollisesti joskus myös myyntiin). Onko jollain suositella tähän jotain lataustelakkaa tai muuta ratkaisua?

Viimeksi muokattu:
Ajattelin muuten itse säilyttää pari paria Switch1 joy-coneja varaohjaimina, mutta tajusin että tuun tarvisin niille jonkun erillisen lataussysteemin, kun laitan tuon Switch oledin pois aktiivikäytöstä (mahdollisesti joskus myös myyntiin). Onko jollain suositella tähän jotain lataustelakkaa tai muuta ratkaisua?
Itsellä ollut käytössä se latausversio Joy-Con gripistä. Olen Switchin telakasta vetänyt kaksi USB-piuhaa TV-tason sisuksiin ja tason kaapissa latailen Joy-Conit ja Pro-ohjaimet. Ei ehkä elegantein ratkaisu, mutta ihan toimiva.

Ja onneksi olkoon konsolin saapumisesta! Hämmentävän oudosti Nintendo näitä postitti kun olit kuitenkin heti ensimmäisten kutsuttujen joukossa.

Itseä just taas jännittää että kuinka herkästi tuo nopsahtaa poikki. OLED Switchin tuki oli mekanismiltaan samanlainen, mutta oli puolet tuosta koko konsolin takalevystä. Tämä tuntuu aika rimpulalta siihen verrattuna ja aika hellästi sitä tulee kohdeltua ihan varmuuden vuoksi.

Se varsinainen jalkahan on metallia joten eiköhän se kestä kunhan sitä ei hakkaa seinään.

Selkäranka antoi periksi ja tuli haettua Gigantista Mario Kart Bundle ja Tears Of The Kingdom. Tunnin kerinnyt testailemaan ja kyllä maistuu. Mario ja Zelda näyttää molemmat tarpeeksi hyvillä Lg C1:llä ja enää pitää miettiä, että hakisiko Pro-ohjaimen vielä kylkeen?

Itsellä ollut käytössä se latausversio Joy-Con gripistä. Olen Switchin telakasta vetänyt kaksi USB-piuhaa TV-tason sisuksiin ja tason kaapissa latailen Joy-Conit ja Pro-ohjaimet. Ei ehkä elegantein ratkaisu, mutta ihan toimiva.
Tämähän kuulostaa toimivalta ratkaisulta. Olin ihan unohtanut tuollaisen lataavan gripin olemassaolon. Sellainen lähtee siis ehdottomasti ostoon. Voi sitten jatkossakin pelata Ring Fit adventurea jos mieli tekee (tai iskeä joy-conin vieraalle käteen isomman porukan Mario-Kart tai Mario party pelailuun)

Tuli vastaan mielenkiintoinen video Switch 2:sen virrankulutuksessa, jossa pelattiin Fast Fusionia telakassa. Konsoli käytti noin 17W tehoa telakkapeluussa eli 3 tfloppia saavutetaan aika pienellä virtamäärällä. Taitaa olla noin 10 kertaa vähemmän kuin PS 5:llä. Ei huono suoritus.

Viimeksi muokattu:
Yleensä Suomessa ei hirveästi näe pelimainoksia kun pelialan tyypit luottaa että kyllä suomalaiset pelaajat pelinsä löytää, mutta Switch kakkosta on mainostettu kolmoskanavalla ja nyt kesäkuun Pelit-lehdessä oli aukeaman kokoinen mainos.

Yleensä Suomessa ei hirveästi näe pelimainoksia kun pelialan tyypit luottaa että kyllä suomalaiset pelaajat pelinsä löytää, mutta Switch kakkosta on mainostettu kolmoskanavalla ja nyt kesäkuun Pelit-lehdessä oli aukeaman kokoinen mainos.
Olen nähnyt eniten nimenomaan Switch-pelien mainoksia paikallisilla bussipysäkeillä. Ainakin Zeldaa on ollut ja joitain muita, mitä en nyt muista nimeltä. Nyt taisi olla vastaavalla tavalla konsolin mainoksia.

Muistakaa (ainakin LG:n omistajat) vaihtaa DTM->HGIG ja sen jälkeen HDR kalibrointi uudestaan Switchillä.

Mahtavasti hoidettu julkaisu kyllä Nintendolta. Näin nämä julkaisut pitäisi aina hoitaa: riittävästi tarjontaa, että trokareille ei jää mitään mahdollisuuksia vetää välistä rahaa. Myös Nintendon oman verkkokaupan myynnissä oli tehty hyviä päätöksiä, joilla trokarit saatiin ulos ja konsolit meni oikeille asiakkaille (mm. ostorajoitus 1 konsoliin, ennakkotilaukset ensin kutsuilla ja myöhemminkin kirjautuneena online jäsenyydellä sisään)

Tästä voisi Sony ja Microsoft ottaa oppia.
Taidettiin nää julkasta siihen pahimpaan korona-aikaan.

Nyt olen testannut Switch kakkosta pelaamalla terassilla Fantasy Lifeä puolitoista tuntia ja Animal Crossia vähän päälle. Terassi on varjossa, mutta muualle paistaa aurinko. Näytöstä saa hyvin selvää ulkona ja kuvassa tuntuu olevan kirkkaammat värit kuin mun pelitelkkarissa.

Ylös Bottom