Murdoc
Well-Known Member
Hmmm, kyllä minulla Kartti syöttää töllölle ihan 4k kuvaa (skaalattuna toki). Mutta tuon vahvari ongelman huomasin itsekin kun ostin juuri tällä viikolla vahvistimen ihan samasta syystä, että saisi vedettyä kaikki konsolit vahvariin ja vahvarilta vain yhden johdon töllöön. Eipä tukenutkaan Denonin AVR-X2800H 1440p resoa. Tämän huomasin itse SF6 kanssa, kun tuo tukee 1440p120hz, ilmeisesti 40fps tilan takia. Jännä, että vahvari mainostaa itseään 4k120hz ja 8k60hz kykeneväksi mutta sitte 1440p120hz ei toimikkaan. Varmaan tuon saisi firmispäivityksellä mutta luulen, että asiakaskunnasta aika pieni osa tarvii tuollaista yhdistelmää.Toinen Switch 2 kanssa vastaan tullut ongelma on 1440p resoluutio osassa peleistä, vaikkapa Mario Kart World. Oletin että telakka skaalaa pelit 4K resoluution, tämän jälkeen ihmettelin miksi laite syöttää tykille vain 1080p resoluution kuvaa, niin oletin että Denonin vahvistin tukee 1440p resoluutiota. Ei tue. Kuulemma moni muukaan vahvistin ei tätä tue. Ratkaisu on tietysti vetää telakasta toinen suora HDMI johto tykille. Tästä kahden HDMI:n taktiikasta yritin vain uuden vahvistimen hankinnalla päästä eroon. Toinen ongelma on että monissa uusissa projektoreissa on vain yksi HDMI sisääntulo. Mielellään kytkisi kaiken vahvistimen kautta. Luulin että Switch 2 pyörittää pelejä ulkoisella näytöllä 4K resoluutiolla, valitettavasti sen tehot eivät ilmeisesti tähän kaikissa peleissä riitä.