En tiedä miksi lähtisin ostamaan Steam Deckiä sen kauempaa kuin Steamista:
Näytä liitetiedosto 19556
Telakka-argumentin ymmärrän, mutta että joy-conit. Ei Steam Deck tietenkään sisällä joy-coneja, kun ne samat ohjainkomponentit on laitteessa kiinni. Laitteen "isous" on ainakin sen verran katsojan silmässä, että onhan tuo Steam Deck paljon paremmin käteen muotoiltu kuin Switch 2. Myyntiluvut nyt tottakai menee Nintendolle, mutta ei se ole suoraan merkki paremmuudesta. Myihän esimerkiksi Nintendo Wii eniten omassa sukupolvessaan ja ei se ainakaan minulle ollut Xbox 360/PS3/Wii sukupolven paras konsoli. Steam Deckissä on myös myyntien kannalta se, että eihän se ole mitenkään laajasti jälleenmyyjillä saatavilla, toisin kuin Switch 2.
"Laite ei pärjää Switch 2:lle pelien ulkonäössä." Ensimmäinen Switch ei pärjännyt oikein mitään vastaan pelien ulkonäössä ja silti jengi tykkäsi pelata sillä. Joten pointti, ei ihan täysin kanna maaliin asti. Olen pelannut Steam Deckillä muun muassa Death Strandingiä, Days Gonea, Ghost of Tsushimaa. Pelejä, jotka ovat graafisesti aika vaativia eivätkä ne ole saatavilla Switch 2:lla. Tätä yritin edellisessä viestissä korostaa. On paljon pelejä, joita voi pelata vaikka nyt sitten Steam Deckillä mitä ei voi pelata Switchillä ja ne pelit näyttävät kannettavana varsin hyvältä.
Ja ennenkuin tämä leimahtaa pahemmin liekkeihin, niin minähän tykkään Switch 2:sta laitteena aika paljonkin. Olen pelannut sillä julkaisun jälkeen kymmeniä tunteja. Näen kuitenkin isoa potentiaalia myös näissä kannettavissa PC-laitteissa. Ehkä ne on vähän eri yleisöille suunnattu, mutta silti jo kannettavuudensa ja samankaltaisen olomuotonsa takia vertailukelpoisia. Ne myös kehittyvät valtavaa vauhtia toisin kuin Switch 2, joka on tehojensa puolesta lukittu nyt seuraavat 7(?) vuotta. Eli vaikka Switch 2:lla pelit näyttää paremmilta juuri nyt kuin jokunen vuosi sitten julkaistun Steam Deckin ruudulla, niin mitäs sitten kun tästä mennään kaksi vuotta eteenpäin?