Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kyllä se sieltä ilmestyy viimeistään ensi kuussa. Toki saattaa olla niin, että Metroid Prime 4:kin saa oman directinsä. Saa nähdä ajoitetaanko Xenobladejen päivitykset uuden Xenobladen esittelyn yhteyteen. Olisihan se hieno pelata kaikki kolme Xenobladea uudestaan läpi päivitettynä ennen Xeno 4:sen julkaisua.Voi voi, eipä tullut sitten geneeristä directiä. Noh, ehkä ensi kuussa sitten. Kylläpä sitä saa pitkään odotella Xenoblade pelien Switch 2 päivityksiä.
Olen samaa mieltä siitä, että odotukset ei voi kannettavan pelilaitteen osalta olla samat kuin tehokkaampien kotikonsolien, mutta silti luulisi että useamman vuoden vanhat porttaukset saataisiin pyörimään hyvin. Switch 2 on kuitenkin ihan uusi laite, eikä se lupaa hyvää koko konsolin elinkaarelle että heti nähdään näitä suorituskykyongelmia. Myöskin kuten itse sanot, niin tavallaan heti pitää laskea odotustasoa, että esim. seuraava Zelda tuskin pyöriikään 60fps. Ei tietenkään 60fps ole täysin pakollinen, mutta juuri tähän konsolin alkuun ja varsinkin vanhempien pelien porttausten kanssa siihen toivoisi yltävän.Tuossa on tullut vähän katseltua Gamescom messujen Nintendo switch 2 kolmannen osapuolen pelien pelailu videoita. FF 7, Chronos (tehoja vaativa Unreal 5 moottori), Fifa ja Borderlands 4 näyttävät hyviltä ja toimivat varsin hyvin. Elden Ringissä on suorituskykyongelmia varsinkin handheldina (tästä tilasta ei löytynyt video kuvaa) Pieni videon pätkä telakoituna näytti varsin sujuvalta. Toivottavasti korjaavat suorituskykyongelmat ja käyttävät sitä DLSS. Pienempi näyttöhän antaa myös anteeksi ainakin resoluution osalla aika hyvin. Daemon X Machina on kyllä pettymys. Varsinkin kun olin itse siittä hyvin kiinnostunut. Näyttää ihan karmealta ja vielä ruudunpäivitys epätasainen. Xenoblade X on Switchillä minusta paljon paremman näköinen. No peli taitaakin pyöriä Unreal 5:llä. Minusta tuntuu, että Unreal moottori on aina ollut vähän yliarvostettu ja ainakin aika tehosyöppö.
Joillakin pelaajilla on videoiden kommenttien perusteella hieman realiteetit hukassa tehojen suhteen. Osalla tuntuu olevan sellainen ajate, että kaikkien pelejen pitäisi pyöriä myös porttausten osalta 60 fps:llä tasaisesti. Ei se ainakaan Switch 2:lla tule toteutumaan kun ei se toteudu monta kertaa tehokkaimmilla kotikonsoleillakaan. Tegra Thor piirillä tuo olisi helposti mahdollista mutta kun konsolin pitäisi jo nyt olla halvempi, niin yhistelmä on vain mahoton.Tuleva Zelda on varmasti 30fps peli ja luultavasti myös tuleva massiivinen uusi Xenoblade. Itselle ei tuo ole kyllä ongelma kunhan se ruudunpäivitys on tasainen edes sen 95% ajasta. Olisi muuten aika mahtavaa nähdä seuraavassa suurdirectissä edes 30 sekunttia pelikuvaa Monoliftin seuraavasta pelistä!
Suurin osa tietää, että kyseessä on PS 4:sen tasoinen laite kannettavana, jota auttaa DLSS. Tuossa tehoalueessa tulee väkisin 30fps realiteetti vastaan. Toisaalta monessa pelissä jopa handheldinä pelit ovat näyttäneet paremmilta kuin PCkäsikonsolilaitteilla. On myös näkynyt varsin paljon kommentteja ja että nuo portit näyttävät yllättävän hyviltä Switch 2:lla. Tämä se on myös itsellä tunne kun näen nyt hienon näköisiä pelejä tuolla kannettavalla pelilaitoksella.Olen samaa mieltä siitä, että odotukset ei voi kannettavan pelilaitteen osalta olla samat kuin tehokkaampien kotikonsolien, mutta silti luulisi että useamman vuoden vanhat porttaukset saataisiin pyörimään hyvin. Switch 2 on kuitenkin ihan uusi laite, eikä se lupaa hyvää koko konsolin elinkaarelle että heti nähdään näitä suorituskykyongelmia. Myöskin kuten itse sanot, niin tavallaan heti pitää laskea odotustasoa, että esim. seuraava Zelda tuskin pyöriikään 60fps. Ei tietenkään 60fps ole täysin pakollinen, mutta juuri tähän konsolin alkuun ja varsinkin vanhempien pelien porttausten kanssa siihen toivoisi yltävän.
En tiedä onko tätä nyt ihan täysin varmistettu, mutta vissiin uusi Fifa on vain 30fps, samoin Borderland 4. Yllätyn myös suuresti jos Cronos pyörii Switch 2:lla 60fps. FF7 on mahdollinen 60fps peli, mikä on kyllä hieno saavutus.
Daemon X Machina Titanic Scion on täällä ihan odotuslistan kärkipäässä, mutta ei niinkään Switch 2 -pelinä vaan Xbox -pelinä. Selvästi tehokkaampi laite, joten toivoa on myös sulavasti pyörivästä pelistä. Ensimmäinen osa on ladattuna PC:lle. Oli tarkoitus ehtiä pelata se ennen tätä kakkososaa, mutta taitaa jäädä haaveeksi.