Vastaus: Nintendo Switch
Olen nyt käyttänyt Switchiä lähes julkaisusta asti ja pakko myöntää, että Switch sopii hyvin "tehokonsolien" rinnalle. Valitettavasti jotkut ominaisuudet ovat vähän vanhentuneita, mutta en ole antanut sen haitata, vaan olen ottanut rohkeasti Switchin matkalle kuin matkalle. Veikkaan, että pilvitallennus saadaan viimeistään ensi vuoden aikana, kun tulee maksullinen onlinejärjestelmä.
Switchiä käytän hyvin harvoin telakassa, kun mielestäni pelit pyörivät paremmin käsikonsoli-modessa - esimerkiksi telakassa peleissä tuntuu olevan paljon sahalaitoja ja muutenkin nykimistä (esim. Zelda).
Tänä kesänä olen pelannut ennätys paljon, sillä kesäisin hyvin harvoin oon kotona, niin pelaaminen on jäänyt vähemmälle - tämä vuosi on ollut poikkeus Switchin ansiota. Yksi suuri miinus on itselleni, että Switchillä on toistaiseksi todella vähän itselleni kiinnostavia pelejä ja Zeldakin on pelattu läpi. Odotan kyllä Zenoblades Chroniclesin jatko-osaa sekä uusinta Mario-peliä. Myös tuleva Pokemon-peli kiinnostaa, joka varmaan tulee ensi vuonna(?).
Switchin kauppaa pitäisi mielestäni parannella, kun Xboksilla ja Playstationilla kauppasivu käynnistyy lähes välittömästi, mutta Switchillä joutuu odottaa tovi, jotta pääsee kauppasivulle. Myös Switchin kauppasivu on ilmeetön ja muutenkin mielestäni vaikea etsiä pelejä.
Switchin ohjaimet ovat ihan parhaimmistoa. Tuntuu jopa tönköltä palata Playstationin ja Xboksin ohjaimien pariin, kun Switchillä voi kädet pistää levälleen ja silti pelata lempi peliäni eli Zeldaa.

Pro-ohjainta minulta ei enää löydy, mutta voin sanoa etten pitänyt kyseisestä ohjaimesta. Pro-ohjaimen "hd-rumble" tuntui todella ärsyttävältä ja muutenkin pro-ohjain ei ulkonäöllisesti huolimatta tuntunut Xbox Onen ohjaimelta.
Switch toimii hyvin käsikonsolina jos valoa ei heijastu näytölle - esimerkiksi auringon valossa on lähes mahdotonta pelata, mutta sitten sisällä ja varjossa pelaaminen onnistuu kohtalaisen hyvin. Akunkesto on ollut itselleni positiivinen yllätys. Näyttö on jopa yllättävän hyvä Switchissä, sillä näyttö toistaa hyvin värejä (paitsi mustan). HD-tarkkuus on loppuen lopuksi ihan hyvä resoluutio akunkeston kannalta - itse toki "suunnittelijana" olisin voinut laittaa full hd näytön.
Switchin kasetit ovat pieniä ja muutaman kerran kadonnut hetkeksi.

Switchin kotelot ovat naurettavan suuria kasetin kokoon nähden ja tällä hetkellä säilytän koteloita vain sen takia, jos aion tulevaisuudessa myydä pelit pois. Säilytän kasetteja siis Switchin laukun "kotelolaatikoissa".
Switchi sopii siis hyvin kakkoskonsoliksi - jopa ykköskonsoliksi. Aion ehkä jatkossakin ostaa multiplättärit tehokonsoleille, mutta kiinnostavia indie-pelejä täytyy ostaa Switchille. Erinomainen laitos tämä Switch.