Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Super Mario Odyssey tuli vedettyä läpi pelkillä Joy-Coneilla. Todella nautittavaa pelaamista. Hatun heittely tapahtui frisbee-tyylisesti.
 
Pelkät joyconit kädessä pelaaminen on todella rentoa koska kädet voi olla tasan haluamassasi asennossa, gyro paskeet pois päältä niin ei tarvi liikutella senkään vertaa. Mutta liian pienet nappulat tekevät pelaamisesta vähemmän nautittavaa loppupeleissä kuin pro controllerilla, joka on ihan jopa xbox ohjaimen tasoa ellei jopa parempi. Ei pakollinen, mutta paremmaksi ei ohjaimella pelaaminen paljon muutu pro controllerin jälkeen.
 
Eikö Pro Controllerin d-padi jätä toivomisen varaa? Ainakin ResetEran puolella jengi valittaa tämän paskuudesta mm. Celeste -ketjussa.
 
Noniin. Nyt ollaan jo hieman sitouduttu tähän hankintaan sillä tilasin 3 näyttösuojaa, silikonisuojat ohjaimiin sekä itse koneeseen, tattigripit sekä suojalaukun massiiviseen 12 euron hintaan. Koneen ostan sitten Black friday tarjouksesta mikäli semmoista tulee.
 
Ok. Kiitos vastauksista. Lanitteluja tuskin tulee tehtyä joten ylimääräisiä ohjaimia tuskin tarvitsen. Onko tuo pro-ohjain "pakollinen" vai pärjääkö hyvin nillä mukana tulevilla?
E

Ite kyllä pidän procontrolleria pakollisena. Jaksa niillä joyconeilla ku reissussa. Tottunu niin muiden konsolien padeihi
 
Mites muuten Switchin tapauksessa menee digipelien hinnoittelu? Kannattaako ostaa fyysisenä käytettynä vai tarjouksesta diginä?
 
Mites muuten Switchin tapauksessa menee digipelien hinnoittelu?
Oman kokemuksen perusteella tarjouksia on ollut valitettavan vähän. Etenkin Nintendon omat pelit (linkki) pitävät hintansa eShopissa, joten itse olen ostanut näitä Huuto.netistä tai sitten suomalaisista verkkokaupoista. Yhtä lailla harmittaa se, että osa indie peleistä on kalliimpia eShopissa kuin muissa kauppapaikoissa. Esim. This is the Police kustantaa 10 euroa enemmän Switchillä kuin PS4:lla.

Muistaakseni Nintendo Online jäsenyys sisältää erikoistarjouksia. Tosin Switchin nettiominaisuudet & palvelut ovat sieltä Myspace aikakaudelta, joten parempi nyt aluksi ostaa valmiiksi pari kovaa nimikettä ihan fyysisenä edullisempaan hintaan.
 
Nyt ainakin lähtee gigantista sekä super mario odyssey, että splatoon 2 ihan sopivaan 49e hintaan.
Super mario odyssey
Splatoon 2

Tuskin ihan hetkeen tulee ainakaan odysseyta saamaan tuohon hintaan eshopista ja käytetystäkin saa maksaa saman hinnan.
 
Tuohon hintaan Mario lähti Gigantista jo julkaisussa.

Mut tosiaan ei ole Eshopissa ollut vielä mitään sellaista tarjousta et kannattais sieltä ostaa sen takia. Sen vuoksi isommat pelit kaikki tulee ostettua fyysisenä, vaikka kaikilla muilla alustoilla ostan vain digiä.
 
Jees. Eli fyysisillä mennään.
Mistäs porukka on pelinsä hommanneet? Jos olen oikein ymmärtänyt niin Switch ei ole aluekoodilukittu eli pelit voisi hyvinkin hommailla jostain vähän kauempaakin. Vai olenko antanut itseni ymmärtää väärin?
 
On se aluekooditon.
Itse olen tarjousten mukaan ostellut cdonista, gigantista, coolshopista, verkkiksestä ja vpd:sta.
Myös kanadassa sijaitseva videogamesplus on välillä ollut hyvä vaihtoehto. Sieltä tuli ostettua resident evil: revelations collection ja super beat xonic. Kumpaakaan ei julkaistu euroopassa fyysisenä ja sain ne tuolta halvemmalla mitä eshopista.
 
Riippuu mistä tykkää ja onko WiiU löytynyt taloudesta.
Esim bayonetta 2 on vain WiiU:lle ja switchille ja on ehdotonta toimintapelien kärkeä. Splatoon 2 on erilaista online räiskintää joka saattaa iskeä tai sitten ei. Itselle alku oli karikkoinen, mutta nyt se on hauskin online "räiskintä" vuosiin. Tosin itse en muutenkaan pahemmin noita pelaile.
Captain toad: treasure tracker on varsin rento ja kiva puzzle peli joka maksaakin vain 39e. Toki tämäkin on WiiU porttaus.
Samoin mario kart 8 dx ja donkey kong tropical freeze on kovia pelejä jos niitä ei ole pelannut aiemmin. Mario kart ei kyllä ole pakko hankinta jos sitä ei pelaa onlinessa tai omaa kavereita joiden kanssa pelata samalla sohvalla. Yksinpeli on paperin ohut.

Edit:
Mario + rabbids: kingdom battle on myös erittäin hyvä jos vuoropohjainen strategia kiinnostaa. Sopii tuo sellaisellekin jota ei kiinnosta. Itsekin tykkäsin todella paljon. Tuostakin on välillä hyviä tarjouksia. Cdon myi pari viikkoa sitten gold versiota 39e hintaan ja tuo sisältää myös 20e season passin jossa tulee pienempien haasteiden lisäksi donkey kong lisäri jonka pitäisi kestää yli 10 tuntia.
Kannattaa tubesta tsekata vaikka ACG:n tekemä arvostelu.

Edit:

Eikö Pro Controllerin d-padi jätä toivomisen varaa? Ainakin ResetEran puolella jengi valittaa tämän paskuudesta mm. Celeste -ketjussa.

On se itselläni ainakin hieman epätarkka. Ei siis todellakaan mitään xbox 360 tasoa, mutta esim WiiU:n gamepadin ja pro ohjaimen dpad on parempi jostain pleikkarista nyt puhumattakaan.
Tuli myös huomattua, että mulla on tuo tatin varsi mennyt aika karuun kuntoon. Viimeksi tainnut ps2:n ohjain näyttää tuolta ja tuonkin huomasin vain sen takia, että tatin liikuttelu äärilaidoissa ei tuntunut enää sulavalta.
Onhan tuo jo vuoden vanha ja tunteja varmaan yli tuhat, mutta ei esim xbox 360:n kapula tuohon kuntoon mennyt edes parissa vuodessa.

tattix0e94.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Konetta en vielä ole ostanut, mutta eka peli saapui tänään. En malttanut olla oatamatta kun suht edullisesti sai :D Mutta harmikseni huomasin, että pelin kotelo on aivan täynnä naarmuja joka tekee mut hulluksi. Saako jostain edullisesti tilattua korvaavaa pelikoteloa?
 
Noniin. Nyt on pari päivä leikitty laitteella ja onhan tämä nasta vekotin. Mario on upeasti tehty ja tykkään kovasti. Isoksi pettymykseksi huomasin ettei Zelda taas tunnu kolahtavan sitten millään. Olen toki aika alussa vielä, mutta jotenkin ei vaan saa otetta pelistä eikä mielenkiinto meinaa syttyä sitten millän. Ocarina of time oli aikanaan todella kova tekele joten ihan uusi en kuitenkaan sarjan parissa ole. Mutta tämä ei vaan toimi. Onko vika minussa?
 
Noniin. Nyt on pari päivä leikitty laitteella ja onhan tämä nasta vekotin. Mario on upeasti tehty ja tykkään kovasti. Isoksi pettymykseksi huomasin ettei Zelda taas tunnu kolahtavan sitten millään. Olen toki aika alussa vielä, mutta jotenkin ei vaan saa otetta pelistä eikä mielenkiinto meinaa syttyä sitten millän. Ocarina of time oli aikanaan todella kova tekele joten ihan uusi en kuitenkaan sarjan parissa ole. Mutta tämä ei vaan toimi. Onko vika minussa?

On.

:D Ei vaan eihän sille voi mitään jos joku peli ei itselle uppoa vaikka se olisi kuinka kehuttu. Itsellä esim Witcher 3 on sellainen peli. Kannattaa kuitenkin pelata tuota sen aloitusalueen läpi kun saat gliderin. Siinä vaiheessa peli vasta oikeastaan alkaa. Lisäksi waypoint//minimap kannattaa ottaa pois päältä. Tällöin peliin tulee moninverroin enemmän seikkailun tuntua ja löytämisen iloa. Itse pidin Ocarina of Timeä parhaana osana ennen tätä mutta kyllä tämä oli niin huikea seikkailu ja kokemus, että niin vain mieli muuttui. :)
 
On.

:D Ei vaan eihän sille voi mitään jos joku peli ei itselle uppoa vaikka se olisi kuinka kehuttu. Itsellä esim Witcher 3 on sellainen peli. Kannattaa kuitenkin pelata tuota sen aloitusalueen läpi kun saat gliderin. Siinä vaiheessa peli vasta oikeastaan alkaa. Lisäksi waypoint//minimap kannattaa ottaa pois päältä. Tällöin peliin tulee moninverroin enemmän seikkailun tuntua ja löytämisen iloa. Itse pidin Ocarina of Timeä parhaana osana ennen tätä mutta kyllä tämä oli niin huikea seikkailu ja kokemus, että niin vain mieli muuttui. :)
Haha meikäläisen piti vastata tismalleen samalla tavalla :D

Noniin. Nyt on pari päivä leikitty laitteella ja onhan tämä nasta vekotin. Mario on upeasti tehty ja tykkään kovasti. Isoksi pettymykseksi huomasin ettei Zelda taas tunnu kolahtavan sitten millään. Olen toki aika alussa vielä, mutta jotenkin ei vaan saa otetta pelistä eikä mielenkiinto meinaa syttyä sitten millän. Ocarina of time oli aikanaan todella kova tekele joten ihan uusi en kuitenkaan sarjan parissa ole. Mutta tämä ei vaan toimi. Onko vika minussa?
Ei se mikään häpeä ole, jos Breath of the Wild ei uppoa. Kannattaa kuitenkin pelata ns. tutoriaali läpi ja tämän jälkeen omaksua tutkimusmatkailijan asenne ja lähteä seikkailemaan. Myös itsellä keski jonkin aikaa ennen kuin lämpenin, mutta kun näin tapahtui, niin pelisessioita olikin hyvin vaikea lopettaa. Sen vinkin annan ettei kannata käyttää fast travel ominaisuutta kauhean paljon. Sain pelistä enemmän irti, kun luovuin tästä ominaisuudesta. Tämän myötä niitä pieniä sekä astetta isompia salaisuuksia tuli löydettyä pelimaailmasta, kun aloin vain haahuilla ympäristössä.
 
Ylös Bottom