Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

Ei tule olemaan mitään Xbox Onen tehoja. Tämä on kannettava kone.

Joka telakassa ollessaan on tehokkaampi kuin kannettavana, sillä telakka mahdollistaa paremman tuuletuksen, mikä puolestaan mahdollistaa sen, että prosessori toimii tehokkaammin, kun telakoituna sen ei tarvitse välittää akun kestosta. Onhan tuosta ollut huhu-uutisointia, että laite olisi jokseenkin tehoissaan Xbox Onen tasolla.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Miksi kone ostetaan "vasta kun saa ilman jonotusnumeroa", ikään kuin olisi kamalaa joskus innostua jostain :)

Eiköhän se kerro siitä innostuksen ja odotuksen tasosta. Nintendo ei ole ainakaan vielä lyönyt pöytään mitään "pakkosaada"-härpäkettä, joten jopa laitteesta kiinnostuneet ovat valmiita odottelemaan rauhassa.

Nintendo on Switchin kanssa ollut erittäin varovainen ennakkotietojen suhteen. Huomenna ja muutaman kuukauden sisällä näkee, kannattiko.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Joka telakassa ollessaan on tehokkaampi kuin kannettavana, sillä telakka mahdollistaa paremman tuuletuksen, mikä puolestaan mahdollistaa sen, että prosessori toimii tehokkaammin, kun telakoituna sen ei tarvitse välittää akun kestosta. Onhan tuosta ollut huhu-uutisointia, että laite olisi jokseenkin tehoissaan Xbox Onen tasolla.

Olen tietoinen telakasta. Olen myös tietoinen huhuista minkälaisella Nvidian tekniikalla laite sisustetaan. Se ei vastaa Xboxin sisuskaluja.

Eiköhän se kerro siitä innostuksen ja odotuksen tasosta. Nintendo ei ole ainakaan vielä lyönyt pöytään mitään "pakkosaada"-härpäkettä, joten jopa laitteesta kiinnostuneet ovat valmiita odottelemaan rauhassa.

Nintendo on Switchin kanssa ollut erittäin varovainen ennakkotietojen suhteen. Huomenna ja muutaman kuukauden sisällä näkee, kannattiko.

Aivan, itse ymmärsin että kyse on jostakin erikoisesta periaatteesta. Vaikkakin Nintendon suhteen moni paljon pelaava early adopter on joutunut viime aikoina pahasti pettymään että en ihmettele että nyt odotellaan.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eiköhän se kerro siitä innostuksen ja odotuksen tasosta. Nintendo ei ole ainakaan vielä lyönyt pöytään mitään "pakkosaada"-härpäkettä, joten jopa laitteesta kiinnostuneet ovat valmiita odottelemaan rauhassa.

Ainakin tämän sivuston käyttäjien osalta, mutta eipä täällä ole viime vuosina Nintendosta juuri keskusteltu muutenkaan ja se vähäinen keskustelu on ollut varsin negatiivista ja siihen olen toki itsekin kerran jos toisen syyllistynyt. Eipä sillä, etteikö firma olisi itse antanut siihen aihetta. :eek:

Itse olen kyllä alkanut tuntea varsin positiivista odotuksen fiilistä Switchin suhteen, sillä sen vähäisen tiedon perusteella laite vaikuttaa huomattavasti järkevämmältä kuin Wii U. Näyttäisi siltä, että Switch ei pakota pelaamaan kömpelöllä ohjaimella ja jos huhuihin on uskominen, niin liikkeentunnistuskin on mukana jollain tapaa. Kannettavuus ei minua kiinnosta yhtään, mutta mikäli nuo VR-huhut pitävät paikkaansa, niin olen kiinnostunut näkemään mikä on Nintendon lähestymistapa sen suhteen. Nintendolla kuitenkin on parhaimmillaan oivaltavia ideoita ja ainakin tällä hetkellä on sellainen kutina, että Switch voi hyvinkin yllättää positiivisesti. Nintendo otti opikseen Gamecuben huonosta menestyksestä, joten uskon heidän ottaneen opikseen Wii U:n katastrofaalisesta kohtalosta. Tällä hetkellä Nintendo lienee aika lailla siinä tilanteessa, että heidän olisi pakko onnistua Switchillä, mikäli mielivät vielä jatkaa konsolibisneksessä mukana. Siksi juuri uskon, että alkoivat suunnitella uutta konsolia aivan eri näkemyksin kuin Wii U:ta, jota firman nykyinen pomo Kimishima ilmeisesti piti floppina jo ennen laitteen julkaisua, ainakin omien sanojensa mukaan.

Ainahan on toki mahdollisuus, että tulen pettymään, mutta sittenpähän voi Switchiin varatut rahat sijoittaa johonkin muuhun. Joka tapauksessa, herätys on asetettu tuntia normaalia aikaisemmaksi. :)

Edit: Mojo2: Kukaanhan meistä ei toki tiedä tarkalleen millaista arkkitehtuuria konsoli sisältää ja tuo Nvidian Switciin laittama Tegra-prossu on kustomoitu, mitä ikinä se tarkoittaakaan. GPU puolestaan perustuu samaan tekniikkaan kuin tehokkaimmat GeForcet, ainakin tämän kirjoitelman mukaan. Lisäksi muistikorttien käyttö dvd/blu ray/tms. levyjen sijaan tuo omat etunsa pelejä pyörittäessä. Nykyään saa mahdutettua yllättävän tehokasta rautaa pieneenkin tilaan. Xbox One kuitenkin julkaistiin jo kolme vuotta sitten ja siinä ajassa ehtii tapahtua yllättävän paljon. En minäkään mitään tehoihmettä sieltä odota, mutta ei minusta olisi mitenkään ihmeellistä, jos tuolla laitteistolla päästään lähelle Onen tehoja.

Edit2: Oikeastaan, ilmaistaanpa asia näin: Koska Switch ei ilmeisestikään tähtää olohuoneen multimediakeskukseksi, kuten Xbox One teki, niin sen ei tarvitse pyörittää läheskään yhtä raskasta käyttöjärjestelmää, mikä vapauttaa enemmän laitteen tehoista ja muistista pelejä varten. Näin ollen Switchistä voi hyvinkin löytyä potkua pelien pyörittämiseen saman verran mitä Xbox Onelta jää peleihin käyttöjärjestelmän varaamien tehojen jälkeen, varsinkin kun mukaan lasketaan muistikorttien tuoma etu. Näin ollen Switchin ei tarvitse speksien osalta olla edes Onen kanssa samalla tasolla pystyäkseen pyörittämään jota kuinkin saman tasoista grafiikkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Switch

Ainakin tämän sivuston käyttäjien osalta, mutta eipä täällä ole viime vuosina Nintendosta juuri keskusteltu muutenkaan ja se vähäinen keskustelu on ollut varsin negatiivista ja siihen olen toki itsekin kerran jos toisen syyllistynyt. Eipä sillä, etteikö firma olisi itse antanut siihen aihetta. :eek:

Itse olen kyllä alkanut tuntea varsin positiivista odotuksen fiilistä Switchin suhteen, sillä sen vähäisen tiedon perusteella laite vaikuttaa huomattavasti järkevämmältä kuin Wii U. Näyttäisi siltä, että Switch ei pakota pelaamaan kömpelöllä ohjaimella ja jos huhuihin on uskominen, niin liikkeentunnistuskin on mukana jollain tapaa. Kannettavuus ei minua kiinnosta yhtään, mutta mikäli nuo VR-huhut pitävät paikkaansa, niin olen kiinnostunut näkemään mikä on Nintendon lähestymistapa sen suhteen. Nintendolla kuitenkin on parhaimmillaan oivaltavia ideoita ja ainakin tällä hetkellä on sellainen kutina, että Switch voi hyvinkin yllättää positiivisesti. Nintendo otti opikseen Gamecuben huonosta menestyksestä, joten uskon heidän ottaneen opikseen Wii U:n katastrofaalisesta kohtalosta. Tällä hetkellä Nintendo lienee aika lailla siinä tilanteessa, että heidän olisi pakko onnistua Switchillä, mikäli mielivät vielä jatkaa konsolibisneksessä mukana. Siksi juuri uskon, että alkoivat suunnitella uutta konsolia aivan eri näkemyksin kuin Wii U:ta, jota firman nykyinen pomo Kimishima ilmeisesti piti floppina jo ennen laitteen julkaisua, ainakin omien sanojensa mukaan.

Ainahan on toki mahdollisuus, että tulen pettymään, mutta sittenpähän voi Switchiin varatut rahat sijoittaa johonkin muuhun. Joka tapauksessa, herätys on asetettu tuntia normaalia aikaisemmaksi. :)

Edit: Mojo2: Kukaanhan meistä ei toki tiedä tarkalleen millaista arkkitehtuuria konsoli sisältää ja tuo Nvidian Switciin laittama Tegra-prossu on kustomoitu, mitä ikinä se tarkoittaakaan. GPU puolestaan perustuu samaan tekniikkaan kuin tehokkaimmat GeForcet, ainakin tämän kirjoitelman mukaan. Lisäksi muistikorttien käyttö dvd/blu ray/tms. levyjen sijaan tuo omat etunsa pelejä pyörittäessä. Nykyään saa mahdutettua yllättävän tehokasta rautaa pieneenkin tilaan. Xbox One kuitenkin julkaistiin jo kolme vuotta sitten ja siinä ajassa ehtii tapahtua yllättävän paljon. En minäkään mitään tehoihmettä sieltä odota, mutta ei minusta olisi mitenkään ihmeellistä, jos tuolla laitteistolla päästään lähelle Onen tehoja.

Edit2: Oikeastaan, ilmaistaanpa asia näin: Koska Switch ei ilmeisestikään tähtää olohuoneen multimediakeskukseksi, kuten Xbox One teki, niin sen ei tarvitse pyörittää läheskään yhtä raskasta käyttöjärjestelmää, mikä vapauttaa enemmän laitteen tehoista ja muistista pelejä varten. Näin ollen Switchistä voi hyvinkin löytyä potkua pelien pyörittämiseen saman verran mitä Xbox Onelta jää peleihin käyttöjärjestelmän varaamien tehojen jälkeen, varsinkin kun mukaan lasketaan muistikorttien tuoma etu. Näin ollen Switchin ei tarvitse speksien osalta olla edes Onen kanssa samalla tasolla pystyäkseen pyörittämään jota kuinkin saman tasoista grafiikkaa.

Näin vuosikymmeniä teknologiaa harrastaneena ja seuranneena on aika tuskallista lukea miten oikeasti älyttö moni nintendofani(tm) ymmärtää vähän aiheesta, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi paljon että tajuaisi kuinka pihalla ovatkaan :D

Ei ole mitään secret saucea, jolla tuosta revittäisiin extrasuper-tehoja irti vs ps4/bone.

Esim tuo "xbonen käyttis on raskaampi -> ehkä switch pääsee lähelle/samaan jos on kevyempi käyttis" on monella tapaa virheellistä logiikkaa.

-bone on reilusti tehokkaampi, 8 core cpujosta 1-2(en muista nyt tarkkaan) corea + vähän muistia + ehkä gpu aikaa uhrataan käyttikseen
-switch on valmiiksi reilusti heikompi + ilmeisesti vain 4 cpu corea + puolet vähemmän ram:ia josta luultavasti max 1gb menee käyttikselle

Kun lähtökohdat on nämä, ei sitä tehoeroa ainakaan käyttiksellä paljoa kiritä kiinni.

Vuotojen perusteella tehot telakassa taisi olla about 40-50% bonesta, joten kauas jäädään, eikä se että gpu on samaa sukua kuin työpöytäversiot tarkoita sitä että se olisi tehokas. Eihän kaikki työpöytäversiotkaan ole tehokkaita.

Eli oma valistunut arvaukseni on, että ei päästä edes lähelle samaa tasoa kuin bonella, joka sekin kärsii tehopuutteesta.

Muita fanien secret sauceja on "pc puolella nvidialla saadaan enemmän irti samoilla flopseilla kuin amd:llä = flopsit voi vaikka tuplata switchillä kun vertaillaan niin sehän voittaa vaikka pleikan", näin ehkä on tietokoneissa, vaan konsoleillä pelit koodataan lähempänä rautaa+kokoonpanot on kiinteät = eroa tuskin on paljoakaan amd vs nvidia, kun flopseja ja niistä irti saatavia tehoja punnitaan.

Ja monta muuta rajallisesta tiedosta johtuvia luuloja, miten switch voisi olla tehokkaampi kuin onkaan.

90% varmuudella sieltä tulee tehoton vehje, joka ei pärjää edes xbonelle ja pitemmän päälle 3rd party tuki hyytyy. Ja hinta on liian korkea monelle, joka haluaa teho/hinta-suhteen olevan nykykonsolien lähellä, etenkään jos ei anna kannettavuudelle mitään arvoa.

Hybridi = kompromissi, huono konsoli, huono kannettava. Siis verrattuna että laite olisi vain toista.

Ei sillä, odotan silti innolla julkaisua, vaikka modernit nipan pelit onkin täyttä sontaa omaan makuun. Lähinnä tuon tekniikan osalta siis, että paljastuuko sieltä vielä heikompi kuin mitä odotellaan :D
 
Vastaus: Nintendo Switch

Näin vuosikymmeniä teknologiaa harrastaneena ja seuranneena on aika tuskallista lukea miten oikeasti älyttö moni nintendofani(tm) ymmärtää vähän aiheesta, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi paljon että tajuaisi kuinka pihalla ovatkaan :D

Ei ole mitään secret saucea, jolla tuosta revittäisiin extrasuper-tehoja irti vs ps4/bone.

Esim tuo "xbonen käyttis on raskaampi -> ehkä switch pääsee lähelle/samaan jos on kevyempi käyttis" on monella tapaa virheellistä logiikkaa.

-bone on reilusti tehokkaampi, 8 core cpujosta 1-2(en muista nyt tarkkaan) corea + vähän muistia + ehkä gpu aikaa uhrataan käyttikseen
-switch on valmiiksi reilusti heikompi + ilmeisesti vain 4 cpu corea + puolet vähemmän ram:ia josta luultavasti max 1gb menee käyttikselle

Kun lähtökohdat on nämä, ei sitä tehoeroa ainakaan käyttiksellä paljoa kiritä kiinni.

Vuotojen perusteella tehot telakassa taisi olla about 40-50% bonesta, joten kauas jäädään, eikä se että gpu on samaa sukua kuin työpöytäversiot tarkoita sitä että se olisi tehokas. Eihän kaikki työpöytäversiotkaan ole tehokkaita.

Eli oma valistunut arvaukseni on, että ei päästä edes lähelle samaa tasoa kuin bonella, joka sekin kärsii tehopuutteesta.

Muita fanien secret sauceja on "pc puolella nvidialla saadaan enemmän irti samoilla flopseilla kuin amd:llä = flopsit voi vaikka tuplata switchillä kun vertaillaan niin sehän voittaa vaikka pleikan", näin ehkä on tietokoneissa, vaan konsoleillä pelit koodataan lähempänä rautaa+kokoonpanot on kiinteät = eroa tuskin on paljoakaan amd vs nvidia, kun flopseja ja niistä irti saatavia tehoja punnitaan.

Ja monta muuta rajallisesta tiedosta johtuvia luuloja, miten switch voisi olla tehokkaampi kuin onkaan.

90% varmuudella sieltä tulee tehoton vehje, joka ei pärjää edes xbonelle ja pitemmän päälle 3rd party tuki hyytyy. Ja hinta on liian korkea monelle, joka haluaa teho/hinta-suhteen olevan nykykonsolien lähellä, etenkään jos ei anna kannettavuudelle mitään arvoa.

Hybridi = kompromissi, huono konsoli, huono kannettava. Siis verrattuna että laite olisi vain toista.

Ei sillä, odotan silti innolla julkaisua, vaikka modernit nipan pelit onkin täyttä sontaa omaan makuun. Lähinnä tuon tekniikan osalta siis, että paljastuuko sieltä vielä heikompi kuin mitä odotellaan :D

Xbox One käyttää muistaakseni käyttöjärjestelmäänsä muistia n. 3 gigaa kahdeksasta. Switch taas voi käyttää hyödyksi pelimediaansa, eli sd-korttia muistin jatkeena, joten itse konsolissa ei tarvitse olla niin paljon keskusmuistia, kuin Onessa, jossa tosiaan on varattu n. 5 gigaa pelien käyttöön. Ja kuten aiemmin mainitsin, niin sitä ei tiedä mitä tuo Tegran kustomointikaan tarkoittaa, mutta se on suurella todennäköisyydellä tehokkaampi kuin tuo perus Tegra-mallisto, johon se perustuu - toinen juttu kuinka paljon. Tosin tässä taisi vain olla niin, että se pohjaa siihen Nvidian vanhempaan Maxwell-piiriin, eikä uudempaan ja tehokkaampaan Pascaliin. Sitäkään ei vielä tiedä mitä tuo gpu pitää lopulta sisällään.

Mikäli Nintendo mielii pitää 3rd partyt mukana Switchin pelituotannossa, niin se ei onnistu liian tehottomalla laitteella. Kuten tuossa aiemmassa viestissä totesin, en odota mitään tehoihmettä, mutta laitetta jossa olisi tarpeeksi potkua pyörittämään multiplattareita niin, ettei kehittäjät joudu tekemään mitään liian suuria kompromissejä, jotka puolestaan vievät kehitysresursseja. Se voi tieten olla, että pelit saadaan pyörimään 1080p-resolla huonommilla tekstuureilla, surkeammalla fysiikalla ja yksinkertaisemmalla arkkitehtuurilla pelimaailmoissa.

Kaikkihan tämä on vain arvailua ja perustuu nimenomaan huhuihin. Jos olen kujalla, niin sitten olen kujalla, enkä häpeä sitä myöntää. :cool:
 
Vastaus: Nintendo Switch

Nintendolla parhaillaan menossa esittelytilaisuus tästä konsolista.

Julkaisu: 3. maaliskuuta 2017
Hinta: 299 $, Euroopan hintaa ei kerrottu "kysy jälleenmyyjältäsi", veikkaan 349 €
Verkkopelit: maksullinen verkkopalvelu starttaa myöhemmin tänä vuonna
Offline moninpeli: kahdeksan Switch-konsolia voi liittyä samaan peliin langattomasti
Ohjaimista: sisältävät liiketunnistimet, Amiibo-tunnistimen, napin kuvakaappauksille, Rumble-tärinät, toimivat itsenäisinä - voit antaa toisen kaverille ja moninpelit onnistuvat suoraan ilman lisäohjaimen hankintaa, lisäksi myydään kilpailijoiden ohjainta muistuttavaa Pro-ohjainta,
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tärinästä vielä, että on HD tärinät, jolloin tunnet esimerkiksi lasissa jääpalat erillisenä ja vielä veden liikkeet päälle. Kovat puheet ainakin. :D

Ps4 oli yli 400, joten hinta tuntui hyvältä. Onhan mukana myös kaksi ohjainta heti.

Kunnes alettiin esittelemään lisävarusteita, jotka on järkevä hankkia ainakin näin lapsiperheessä.

Sit aloin miettimään mun wiiu arsenaalia, siinä on lisäkamaa ihan törkeästi vs ps4. Eli kyllä rahaa palaa, jolloin kyllä ois konsoli voinut olla vähän halvempi..

Kaiken kaikkiaan erittäin positiivista kapasitiivinen kosketusnäyttö, sekä wiin kapulaa muistuttavat ominaisuudet joycon ohjaimissa. Ir tunnistin, täydet liikkeen tunnustukset jne.
Lisäksi kuvankaappausten lisäksi erillisen napin taakse tulee myöhemmin videonkaappaus.
Eli varmaan nähdään paljon WII uusintoja.

Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen fiilis ja ennakkotilaus pysyy entistä vahvemmin sisässä.

Myös se 1, 2 peli oli siisti pilkupelikokoelma vähän uudella idealla.

Edit: Mario ei ole entisensä. Tuo realistisempi grafiikka tulee vaatimaan totuttelua ja paljon, mutta muksulla ei ole samoja ennakkokäsityksiä ja oli aivan mehuissaan, joten itsekin innostuin kaikesta huolimatta.

Edit2: Fifa Nintendolle. Toivottavasti tuovat ohjaukseen jotain omaa. Voisi harkita vakavasti Fifan ostoa joko vain Switchille, tai myös ps4:lle. Saisi matkalle messiin.

Edit3: joku lumilautapeli (steep?), Sonic, Farming Simulator ja Mario Kart oli esittelyvideolta myös sellaisia joka kiinnostaa käsikonsolipelaamista ajatellen mua. Erittäin hyvä kattaus kyllä kaiken kaikkiaan.

Etenkin kun itse odotan eniten sitä, että pelaan kotona ja reissuun otan mukaan ja jatkan samaa peliä.

Edit4: tässä vielä mukana olevia pelitaloja. Itselle yllätys on esim Codemaster. Ajopelejä luvassa siis:
676acafa85beca65b1d8d730a241f95e.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Menee sen verran pitkäksi toi mun viesti, että pistän uuden viestin.

Hieman yllätyin siitä, miten ei puhuttu mitään virtual consolesta, eli missä WII pelit? Missä vanhat retro pelit?

Miten pelit pistetään konsoliin? Tiedän, että niillä pienillä ds:stä tutuilla korteilla varmaan, mutta ei näytetty.

Miten paljon on muistia, onko muistikorttia?

Julkaisussa ei vissiin pelata kuin Zeldaa ja 12 Switchiä?

Zeldahan ei ilmeisesti ehdi Eurooppaan julkaisuksi. Mutta samaan kiinnitin huomiota..missä julkaisupelit?
 
Vastaus: Nintendo Switch

Menee sen verran pitkäksi toi mun viesti, että pistän uuden viestin.

Hieman yllätyin siitä, miten ei puhuttu mitään virtual consolesta, eli missä WII pelit? Missä vanhat retro pelit?

Miten pelit pistetään konsoliin? Tiedän, että niillä pienillä ds:stä tutuilla korteilla varmaan, mutta ei näytetty.

Miten paljon on muistia, onko muistikorttia?



Zeldahan ei ilmeisesti ehdi Eurooppaan julkaisuksi. Mutta samaan kiinnitin huomiota..missä julkaisupelit?

Aivan uskomattoman huono esitys. Olin varma että ennakkotilaan koneen mutta nyt en tiedä ostanko koskaan.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Aivan uskomattoman huono esitys. Olin varma että ennakkotilaan koneen mutta nyt en tiedä ostanko koskaan.

Mun mielestä se oli aikalailla sitä mitä odotettiin (poislukien nuo pari pientä juttua, jotka ei vaikuta ostopäätökseen). Aikalaillahan tässä oli kaikki tiedossa jo viimevuotisen videon perusteella, eli en sinällään ymmärrä pettymystä. Pikemminkin kerrottii paljon lisää, esim ohjauksen liikkeentunnistukset ja kapasitiivinen näyttö.

Eli todella monipuolinen laite, joka oikeasti tuo taas jotain uutta ja omaa. Itse ennakkotilasin jo joskus syksyllä ekojen huhujen aikaan ja entistä vahvemmin tilaus pysyy sisässä.

Tämä vuosi näyttää todella köyhältä pelien suhteen ps4:lla, joten Switch tuntuu pelastavan koko vuoden.
 
Vastaus: Nintendo Switch

En jaksautkaan nousta katsomaan esittelytilaisuutta, kun meni illalla sen verran myöhään. Ilmeisesti tuosta huhutusta VR-tuesta ei puhuttu mitään, joten sitä koskevat huhut olivat joko tuulesta temmattuja tai sitten ominaisuus on tulossa joskus hamassa tulevaisuudessa. Muutenkin taisi puheet ennennäkemättömästä kokemuksesta olla liioiteltuja..? Ilmeisesti pelien puolesta kuitenkin näytti ihan hyvältä?

Täytyy katsoa tuo presentaatio jossain vaiheessa, kun tässä ehtii.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe tulee huhtikuussa, eli ei sekään kerkeä julkaisuun. Aika omituinen päätös tuokin. Näillä tiedoilla ei konsoli mene ainakaan julkaisussa hankintaan. Taitaa mennä sinne vuoden loppuun, kun Mario julkaistaan, jos silloinkaan.

Pro ohjain 70 dollaria.. Yksi Joy-Con 50 dollaria.. Melko suolaiset hinnat.

http://www.nintendo.com/switch/buy-now/#nintendo-switch-gray
 
Muutenkin taisi puheet ennennäkemättömästä kokemuksesta olla liioiteltuja..?
Ei tänäpäivänä kovin ennennäkemätöntä voi edes enää tehdä.

Lähinnä pointit on monipuolisuudessa:
- Pelaa tv:stä ohjain kourassa, kuten mitä tahansa konsolia.
- Ota irti telakasta ja pelaa käsikonsolia kuten PS Vitaa.
- Tai irti ollessa ota ohjaimet käteen ja pelaa pikku näytöltä reissussa.
- Tai anna toinen ohjain kaverille ja pelaa kimpassa.
- Tai yhdistä 8 kaverin kesken Switchit moninpeliin.
- Tai ota ohjain käteen ja pelaa kuten Wiillä aikanaan, kaikki samat ominaisuudet löytyy.
- Ohjaimissa myös IR, joka laskee etäisyydet jne, eli sillä saavutetaan uudenlainen tapa pelata vaikka minipelejä tms.
- Lisäksi esim 1,2 Switch pelissä et katso edes näyttöä, vaan pelaat kaverin kanssa ja katsot kaverin reaktioita.

Eli todella eri tavoin voi pelata samaa konetta. Tämä yhdistää Nintendon historian eri tavat pelata.

Jos vain haluaa ps4 tyyppisen konsolin, ei tällä tee mitään. Jos haluaa korvata PS Vitan/3DS:n ja sen talouden kakkoskonsolin yhdellä uudella monitoimilaitteella, tämä on loistava kapistus.

Edit: täällä todella iso läjä trailereita:
V2.fi
Switch-pelien traileritulva: Xenoblade 2, Slatoon 2, FIFA, Skyrim...
https://www.v2.fi/uutiset/pelit/25846/Switch-pelien-traileritulva-Xenoblade-2-Slatoon-2-FIFA-Skyrim/
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ja konsoli sisältöä seuraavat tavarat:
mukana tulee itse konsoli, kaksi uutta joycon-ohjainta rannehihnoineen, kelkka irrotettavalle padiruudulle, HDMI-kaapeli ja muuntaja. Perinteisen näköinen Pro-ohjain myydään erikseen.

Eli noita rannehihnoja ei onneksi tarvitse ostaa erikseen.

Akunkesto on 2,5-6,5h. Joyconin akuista, pattereista tms ei mainittu mitään.

Konsolista tulee tarjolle kaksi versiota. Normaali harmaa ja sitten sellainen missä ohjaimet ovat punainen ja sininen, muutoin sama setti. Molemmissa hinta sama.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ei tänäpäivänä kovin ennennäkemätöntä voi edes enää tehdä.

Lähinnä pointit on monipuolisuudessa:
- Pelaa tv:stä ohjain kourassa, kuten mitä tahansa konsolia.
- Ota irti telakasta ja pelaa käsikonsolia kuten PS Vitaa.
- Tai irti ollessa ota ohjaimet käteen ja pelaa pikku näytöltä reissussa.
- Tai anna toinen ohjain kaverille ja pelaa kimpassa.
- Tai yhdistä 8 kaverin kesken Switchit moninpeliin.
- Tai ota ohjain käteen ja pelaa kuten Wiillä aikanaan, kaikki samat ominaisuudet löytyy.
- Ohjaimissa myös IR, joka laskee etäisyydet jne, eli sillä saavutetaan uudenlainen tapa pelata vaikka minipelejä tms.

Eli todella eri tavoin voi pelata samaa konetta. Tämä yhdistää Nintendon historian eri tavat pelata.

Jos vain haluaa ps4 tyyppisen konsolin, ei tällä tee mitään. Jos haluaa korvata PS Vitan/3DS:n ja sen talouden kakkoskonsolin yhdellä uudella monitoimilaitteella, tämä on loistava kapistus.

Eli samoilla linjoilla mennään kuin Wiin julkaisusta lähtien: kakkoskonsoliksi Xboxin rinnalle (Gamecuben aikaan Nintendon konsolit olivat vielä ykköskonsoleita). Onneksi tässä nyt ei mitään älyttömiä odotuksia ollut, vaikka tuo vr-puoli olisi jossain määrin kiinnostanut.

Harmi, etteivät Virtual Consolesta sanoneet mitään, mutta siitä varmaan infoavat myöhemmin. Luulisi, että se on mukana jollakin tavalla jossain vaiheessa, toivottavasti paremmin kuin Wii U:lla.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eli samoilla linjoilla mennään kuin Wiin julkaisusta lähtien: kakkoskonsoliksi Xboxin rinnalle (Gamecuben aikaan Nintendon konsolit olivat vielä ykköskonsoleita). Onneksi tässä nyt ei mitään älyttömiä odotuksia ollut, vaikka tuo vr-puoli olisi jossain määrin kiinnostanut.

Harmi, etteivät Virtual Consolesta sanoneet mitään, mutta siitä varmaan infoavat myöhemmin. Luulisi, että se on mukana jollakin tavalla jossain vaiheessa, toivottavasti paremmin kuin Wii U:lla.

Samoilla linjoilla ja muistan lukeneeni loppuvuonna myös asiasta uutisen, että Nintendo nimenomaan pyrkii kodin kakkoskonsoliksi, ei kilpailemaan suoraan PS4/Onen kanssa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Se vähän pelottaa, että mikä tulee olemaan Euroopan hinnoittelupolitiikka, siitä kun vissiin vastaavat taas jälleenmyyjät, eikä laitteelle ole ns. kiinteää hintaa, kuten Japanissa ja Jenkeissä. Briteissä joku liike taisi jo hinnoitella 280£ tietämille. Suomessa hinta lienee sen 299€.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Se vähän pelottaa, että mikä tulee olemaan Euroopan hinnoittelupolitiikka, siitä kun vissiin vastaavat taas jälleenmyyjät, eikä laitteelle ole ns. kiinteää hintaa, kuten Japanissa ja Jenkeissä. Briteissä joku liike taisi jo hinnoitella 280£ tietämille. Suomessa hinta lienee sen 299€.
329 eur veikkaan. Sitä luokkaa taisi olla Wii U ja hyllyyn monelta jäi myös hinnankin takia.
Nuo lisäohjaimet on 80 usd eli aika arvokkaita tulee olemaan euroissakin.
 
Ylös Bottom