Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

PlayStation Storessa on todellakin juuri nyt erityisen hyvät alet, tämän "tammikuun alen" pitäisi jatkua vielä muutaman päivän tälle viikolle, ja sitten keskiviikkona taas uusia alennuksia. Kannattaa myös PS Plus laittaa kokeiluun, jos palvelu ei ole entuudestaan tuttu.

Tässä on tällä hetkellä se Switchin isoin ongelma: Sony tarjoaa parempaa ja halvemmalla. PS3:lla Sony aikanaan tarjosi huonompaa ja huomattavasti kalliimmalla, nyt Switchillä Nintendo itse on samassa asemassa (kuten oikeastaan Wii U:llakin oli). Ainakin minun on todella vaikea keksiä yhtään syytä, miksi kenenkään kannattaisi tällä hetkellä ostaa Switchiä. Jos haluaa pelata kotona, PS4:llä saa samalla rahalla monenlaisia erilaisia kattauksia. Jos haluaa pelata poissa kotoa ja erityisesti Nintendo-sarjoja, niin 2DS tarjoaa todella laajan kattauksen Nintendo-pelejä ja käsikonsolipelattavaa edulliseen hintaan.

PS Plus on tuttu, sillä omistin hetken aikaa PS4:n julkaisun aikaan. Silloin vain en vielä kokenut, että PS4 olisi tarjonnut mitään erityistä, kun kuitenkin oli Xbox One tulossa talouteen. Nyt tilanne on kuitenkin toinen, sillä hyviä yksinoikeuksia on tullut ja sitten tulossa on vielä sellaisia kiinnostavia nimikkeitä kuin Shenmue 3 ja Final Fantasy VII:n remake. PS Plus tulee otettua ehkä jo tämän illan aikana. :)

3DS:ää löytyy kaksi kappaletta ja ne ovat käytännössä olleet tyhjän panttina Majora's Maskin jälkeen, sillä pelaan todella harvoin reissussa - yleensä esim. lomareissut ovat lomaa myös pelaamisesta. Tarvittaessa siis voin nauttia Nintendon tuotoksista, mutta tällä hetkellä ei tuon Switch-pettymyksen jälkeen paljoa kiinnosta. Tosin Dragon Quest VII:n ja VIII:n remaket kiinnostavat, sillä en niitä jostain syystä saanut PS2:lla pelattua läpi asti, vaikka pidinkin.

Omenanraato: Minulle Switch ei tarjoa yhtään mitään, koska tuo kannettavuus ei kiinnosta. Sitä varten minulla on 3DS ja New 3DS, jotka ovat todella vähällä käytöllä. Viimeksi taisin kesällä käynnistää N3DS:n edellisen kerran. Switchin olematon pelikattaus on surkea. Zeldan voin pelata Wii U:lla ja se on ainoa Switchin valtti minulle. Miksi ostaisin Skyrimin, kun omistan sen jo XO:lle ja remasterina Onelle (muutenkin Bethesda julkaisee viisi vuotta vanhan pelin remasteroinnin vuoden myöhemmin kuin muille konsoleille)? Miksi ostaisin Mario Kart 8:n, kun olen pelannut sitä kyllästymiseen asti Wii U:lla? Battle Moden kentät ei kiinnosta, kuten ei myöskään jotkut Splatoon hahmot. Mario tulee joskus, mutta kyllästyin jo Wii U:lla Marion pakkosyöttöön. Olen kuitenkin pelannut Nintendon konsoleilla jo 30 vuotta ja odottanut jatkoa esim. F-Zerolle varmaan 17 vuotta, mutta turhaan. Vihasin Wii U:n ohjainta, sillä se ei sovi käsiini, vaan sai sormien nivelet kipeiksi, eikä se muutenkaan ollut miellyttävän tuntoinen, joten miksi haluaisin pelata jollain samankaltaisella viritelmällä? Pitäisi ostaa Pro Controller, joka maksaa 70-80€. Switchissä on naurettavan vähän tallennustilaa, joten pitäisi ostaa tallennustilaa, mikä varmaan tekisi sen 100€. Joy Coneihin pitäisi ostaa erikseen se latauspalikka (Suomessa hinta todennäköisesti n. 40€), jos mielii pelata ilman sitä näyttöä, kun akut loppuvat.

Nintendo kusi Star Foxin, joka oli myös sarja josta pidin, Nintendo tyhmensi Paper Marion, Nintendo panttaa hyviä sarjoja ja sitten kun joskus julkaisee johonkin uuden osan, niin se on tyhmennetty tai sisältää jotain käsittämättömän typerää ja turhanpäiväistä kikkailua, kuten Star Fox Zeron ohjaus. Minulla on 2kpl 3DS:ää, 2kpl Wii:tä, Wii U, GameCube ja Virtual Consolesta lähes kaikki N64:n pelit, paljon Nes, Snes, MegaDrive sun muita pelejä, kattava valikoima Wii:lle ja GameCubelle, kaikki siedettävät pelit Wii U:lta ja itseä kiinnostavat nimikkeet 3DS:ltä. Lisäksi Nes Mini on ollut tilattuna jo julkaisusta, mutta laite ei ole vielä saapunut. Switch ei tällä hetkellä tarjoa minulle yhtään mitään.

Ja ei, siitä hinnasta ei voi olla puhumatta. Switch n. 320-340€ (Suomessa aika varmuudella), Pro Controller 80€, Joy Conien latauspalikka 40€, tallennustilaa 100€, Zelda 60€. En todellakaan maksa n. 600€ laitteesta yhden pelin takia, jonka voin pelata Wii U:n Pro Controllerilla. Kyllä siellä varmasti tulee joskus niitä Nintendon kiinnostavia pelejä, mutta olen jo vuosikausia valittamatta syytänyt rahaa tuolle firmalle, joka on jo vuosikausia mennyt aivan eri suuntaan kuin omat mieltymykseni pelaajana. Nyt minulle vain riitti - Nintendo rahastaa pelaajilla niin törkeästi, ettei mitään rajaa. Minun silmissä Nintendo ei ole oppinut mitään Wii U:sta: Vanhentunutta tekniikkaa kalliilla hinnalla, epämääräisillä ohjaimilla ja vain muutama hassu peli julkaisussa - niistäkin kiinnostaa vain se yksi, jonka ostan Wii U:lle. Myöhemmin tulee pelejä, jotka omistan jo muille konsoleille. Ja sitten Mario, johon olen totaalisen kyllästynyt. Ja jos Wii U, anteeksi, Switch floppaa, sille on turha odottaa pelejä Bethesdoilta sun muilta 3rd partyilta, aivan kuten Wii U:lla kävi. Ja miksi ihmeessä pelaisin 3rd party pelit huonommalla tekniikalla, kun minulla on siihen parempaa teknologiaa? Minulla on nyt pelattavissa koko PS4:n yksinoikeuskatalogi (siinä riittää pelattavaa vuosiksi), läjäpäin Nintendon vanhoja hyviä pelejä (kaikki Zeldat, Mariot sun muut) ja siihen päälle vielä MS:n yksinoikeudet. En TARVITSE Switchiä. Mihinkään.

En oikeasti tiedä miten tämän voisin enää paremmin/ymmärrettävämmin perustella. Raja vain tuli vastaan. Jos sinulla olisi yhtä pitkä ja kiinteä historia Nintendon kanssa, niin ehkä ymmärtäisit paremmin. Mene ja tiedä.
 
En oikeasti tiedä miten tämän voisin enää paremmin/ymmärrettävämmin perustella. Raja vain tuli vastaan. Jos sinulla olisi yhtä pitkä ja kiinteä historia Nintendon kanssa, niin ehkä ymmärtäisit paremmin. Mene ja tiedä.

NES, SNES, N64, Wii kahteen kertaan ja Wii U omistuksessa ollut, joten ihan suht pitkän linjan Nintendon käyttäjä olen ollut.
N64:sta asti vain ollut pääkoneen rinnalla.

Jos Switch on niin tolkuttoman vanhentunutta rautaa, niin näytä maailmalta vastaavan hintaluokan kannettava tablet mallinen laite, joka on tehoissa Ps4 tasolla?

Tuo on niin kompakti paketti, ohjaimet sisältää sen verran kattavaa tekniikkaa, että tuskin tuosta paljoa käteen jää. Ei sitä ainakaan olisi pystynyt tarjoamaan mitenkään 200euroon.

Pro controller ei ole mikään pakko ostos..meistä kukaan ei ole koskenut vakio-ohjaimeen, joten turha sitä nyt on miettiä. Ja ilmeisesti olet Wii U:llekin ostanut pro ohjaimen, joten miksi se ei silloin ollut ongelma? (Toki jos bundlena tullut)

Lisäksi pro-ohjainta saa nyt jo 59eurolla Suomesta tilattua. Eli samaan hintaan kuin vaikka ps4 toinen ohjain, joka täytyy ostaa koneen kylkeen kuitenkin. Eli se on molemmille konsoleille plus miinus nolla.

Entäs sitten tuo joy-conien lataustelakka, tai mikä onkaan. Mistä esim ps4 ohjain ladataan? Usb:llä konsolista, eli ostettava lataustelakka. Näiden osalta plus miinus nolla.

Peli 60e..no sama hinta se on ps4:llekin..

Eli en nyt oikein saa kiinni tuosta "tolkuttomasta rahastuksesta"...

Mullakin on ollut DS ja 3DS ja jopa Vita. Mulla ainakin ollut pölyttymässä parista syystä:
- ne o ollut tolkuttoman huonoja kädessä
- niissä on pienet näytöt
- DS:ien puute ollut kapasitiivinen näytön puute.
- ei voi pelata samaa peliä, kuin kotona.

Itselle Wii U gamepad on istunut kerrassaan loistavasti käteen, näyttö on tarpeeksi hyvä ja iso (joskin ei kapasitiivinen).
Olenkin sen vuoksi pelannut Wii U:lla lähes enemmän toisen huoneen sohvalla, kuin telkkarista. Vain sen vuoksi, että se on sellainen kannettava laitos, joka oikeasti on onnistunut poistamaan kannettavien laitteiden ongelmat.

Sen ongelma on ollut se, ettei voi ottaa reissuun mukaan. Nyt Switch korjaa ne ongelmat.

Sen ymmärrän, että jos kannettavuus ei kiinnosta, ei kannata tämän enempää tätä ketjua edes seurata..tai no seuraaminen olisi kannattanut lopettaa lokakuussa. :)
Hinnasta ruikuttamista en tosiaan oikeastaan ymmärrä, enkä tehoista, kun puhutaan kannettavasta laitteesta ja eri tyyppisestä kuin kaksi isoa, joiden kilpailija tämä ei edes ole missään välissä ollut...edes Nintendon mielestä.

Edit: tallennustila...ps4:lla 2tb levy kohta täynnä. Wii U:n 32 gigasta käytetty noin kymmenen. Eli aikalailla eri ideologiltaan toimii. Ps4:lle joudut levypelitkin asentamaan, switchillä et. Eli 32gigaa riittää pitkälle ja tänäpäivänä noita muistikortteja saa ensinnäkin lähes ilmaiseksi, mutta niitä alkaa aika monella olemaan nurkat täynnä jo.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Omenanraato: Minä en suoraan sanottuna ymmärrä mikä tarve sinulla on todistella jotain tuosta Switchistä, varsinkaan jos itse olet siihen mieltynyt. Se on hyvä, että se kelpaa sinulle, joten kunnioitan ostopäätöstäsi. Toivoisin, että sinä kunnioitat minun päästöstäni olla ostamatta sitä sen sijaan, että tässä jankutetaan samoista asiosta uudestaan ja uudestaan.

Seuraan ketjua silkasta mielenkiinnosta. Nytkö tämä menee siihen, että pitää omistaa/aikoa ostaa laite, että ketjua voi lukea? Itse kysyit kysymyksen ja minä vastasin siihen. Todistelusi alkaa lähinnä vaikuttaa siltä, ettet itsekään ole varma Switchistä vaan perustelet ostopäätöstä itsellesi.

Minä en tiedä millainen Nintendon seuraavan konsolin pitäisi olla, että sen ostaisin. Sen kuitenkin tiedän millainen sen ei pidä olla omiin mieltymyksiini nähden ja se on Switch.
Ei millään pahalla. ;)
 
Vastaus: Nintendo Switch

Menee jo aivan naurettavaksi. Ei kyllä kaduta yhtään, että kävin aamulla hakemassa PS4 Pron ja pelin siihen kylkeen. Lisäksi storen tammikuun alennukset tarjosi vielä kahdeksan lisäpeliä (mm. sellaisia laadukkaita tekeleitä kuin Dirt: Rally) ja hintaa tuli yhteensä näille ostoksille todennäköisesti vähemmän kuin Switchille, yhdelle pelille ja kaikille lisähärpäkkeille yhteensä. Aamupäivä menikin hymyssä suin Ratched & Clankia pelatessa. :) Tässä on aineksia uuteen rakkaustarinaan. :D

Sony does what Nintendon't. :p
Mäkin tilasin tänään PS4:n. Tosin ihan vain Slimin teran kovalevyllä. Kun oli henkisesti varautunut Switchin ostoon, niin käy tämä näinkin.

Switch kiinnostaa edelleen, mutta ehtiihän tuon.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Omenanraato: Minä en suoraan sanottuna ymmärrä mikä tarve sinulla on todistella jotain tuosta Switchistä, varsinkaan jos itse olet siihen mieltynyt. Se on hyvä, että se kelpaa sinulle, joten kunnioitan ostopäätöstäsi. Toivoisin, että sinä kunnioitat minun päästöstäni olla ostamatta sitä sen sijaan, että tässä jankutetaan samoista asiosta uudestaan ja uudestaan.

Seuraan ketjua silkasta mielenkiinnosta. Nytkö tämä menee siihen, että pitää omistaa/aikoa ostaa laite, että ketjua voi lukea? Itse kysyit kysymyksen ja minä vastasin siihen. Todistelusi alkaa lähinnä vaikuttaa siltä, ettet itsekään ole varma Switchistä vaan perustelet ostopäätöstä itsellesi.

Minä en tiedä millainen Nintendon seuraavan konsolin pitäisi olla, että sen ostaisin. Sen kuitenkin tiedän millainen sen ei pidä olla omiin mieltymyksiini nähden ja se on Switch.
Ei millään pahalla. ;)

Kuten sanoin, niin ymmärrän sen, että jos kannettavuus ei kiinnosta, ei koneella tee mitään.
Tähän toin vain lisäksi hieman toisenlaisen välimallin omalta kohdaltani. Kannettavuus kiinnostaa, mutta tähän astiset laitteet ovat saaneet olon ettei kannettavuus ole minun juttu. Lähinnä vain tuon siis toin esiin siksi, että joku muu saattaisi havahtua samaan asiaan ja todeta, että ei vika välttämättä ole ollut siinä etteikö kiinnostaisi, vaan itse laitteissa.

Mutta en minä sitä tarkoittanut, että jos sua se ei oikeasti kiinnosta, niin jotenkin yks kaks pitäisi alkaa kiinnostaa. Laite ei missään nimessä ole sinulle sopiva, jos et koe siitä mitään iloa. Etenkin jos vanhoja laitteita hyllystä löytyy, jolla jo pelata näitä pelisarjoja.

Todistele ja todistele, lähinnä ärsyttää se, että yritetään väkisin tehdä asioista monimutkaisempia tai kalliimpia kuin ne on. Sen vuoksi kumosin sinun hinta väittämäsi, kun ne vastaavat asiat ei kahdella isolla firmalla sen paremmin ole. Eli ei se Nintendo yhtiön sen kummoisemmin rahasta.

Ja ei, ei tarvitse omistaa laitetta seuratakseen ketjua, mutta sen lauseen pointti olikin siinä, että jos sitä lähtee haukkumaan huonoksi tai kalliiksi tai tehottomaksi, olisi hyvä olla jotain faktaa sen tueksi, eikä mutu tuntumaa. Sen vuoksi yritin kumota noita sinun väittämisiä.

Kannettava kone ei kiinnosta yhtään ja vanhoilla laitteilla saa Nintendon sarjojen tarpeet tyydytettyä = on ihan hyvä ja riittävä peruste.

Sen jälkeen tuodut muut argumentit oli hatusta heitettyä joka sai minut tarttumaan niihin.
Nythän jo sanoitkin, ettet tiedä millainen koneen pitäisi olla, jotta sen ostit..jälleen täysin hyväksyttävä ja hyvä selitys.

Joten jätetäänkö nuo turhat dissaukset pois ja dissataan siitä mikä on oikeasti perusteltua, esim julkaisupelien määrä. Niille joille Zelda ja Bomberman uppoaa, ei pitäisi olla mitään hätää. Niistä riittää iloa niin kauan, että seuraavat nimikkeet saapuu. Läpi vuoden ripoteltu sen verran, etä luulisi sieltä jotain aina löytyvän (etenkin kun aika monelle tämä tulee kakkos konsoliksi).
Mutta niille joille esim Zelda ei maistu, ei konsolia ole järkevää ostaa vielä.

Itsehän ostelen keskimäärin ehkä 2-5 peliä kuukaudessa Ps4:lle, mutta silti ensimmäinen vuosi Switchille näyttää minusta hyvältä, jo pelkästään Nintendon pelien suhteen. Mut ku katselee PS4 ketjuja, käy erittäin usein silmille eräs lause: "ostan vain muutaman pelin vuodessa ja koluan niistä jokaisen nurkan loppuun asti". Tästä huolimatta ihmisten mielestä isoin ongelma on pelien vähyys, vaikka kuitenkin samaan hengenvetoon todetaan kiinnostaviksi Mario, Zelda jne. Niitä on tulossa se muutama jo tälle vuodelle. Eli tässä vaiheessa unohtuikin jo se muutama peli vuodessa.
Ja totean nyt tähän perään, että kyllä ymmärrän sen, ettei tuosta valikoimasta löydy kaikille niitä mieluisia ja kyllä tuosta pelien määrästä kannattaakin vähän purnata, mutta ei se mitenkään toivottoman huono ole. Jos vertaa esim kalliimpaa PSVR laitetta.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Hinnasta ruikuttamista en tosiaan oikeastaan ymmärrä, enkä tehoista, kun puhutaan kannettavasta laitteesta ja eri tyyppisestä kuin kaksi isoa, joiden kilpailija tämä ei edes ole missään välissä ollut...edes Nintendon mielestä.

2DS + peli noin 120 euroa. :)

Tämä on juuri se hybridin ongelma. Ihmisillä on erilaiset hinta- ja toimintaodotukset käsikonsolille ja kotikonsolille. Ehkä sinulla raha polttaa taskuja ja 500 - 600 euroa ei tunnu missään, mutta aika monelle se raha ja mitä sillä saa ovat merkittäviä tekijöitä. Ja jos Switch ei löydä tarpeeksi laajaa yleisöä, niin se näkyy sitten niin Nintendon kuin erityisesti third partyjenkin pelituotannossa.

Vitalle muuten monissa peleissä on cross save -ominaisuus. Sen avulla samaa peliä voi pelata Vitalla ja koti-Pleikkarilla, ja tallennukset pystyy synkkaamaan molempien laitteiden kesken, ilman että pelaaminen olisi siitä yhdestä ja ainoasta laitteesta kiinni. Tämä on tosiaan sellainen innovaatio jota Nintendon laitteillakin olisi toivottu. Se, että Switch tarvitsee irrottaa tai asentaa jotta pystyy pelaamaan samoja pelejä samoilla tallennuksilla, on todella kömpelö ja hankala "ratkaisu" tähän ongelmaan.
 
2DS + peli noin 120 euroa. :)

Tämä on juuri se hybridin ongelma. Ihmisillä on erilaiset hinta- ja toimintaodotukset käsikonsolille ja kotikonsolille. Ehkä sinulla raha polttaa taskuja ja 500 - 600 euroa ei tunnu missään, mutta aika monelle se raha ja mitä sillä saa ovat merkittäviä tekijöitä. Ja jos Switch ei löydä tarpeeksi laajaa yleisöä, niin se näkyy sitten niin Nintendon kuin erityisesti third partyjenkin pelituotannossa.

Vitalle muuten monissa peleissä on cross save -ominaisuus. Sen avulla samaa peliä voi pelata Vitalla ja koti-Pleikkarilla, ja tallennukset pystyy synkkaamaan molempien laitteiden kesken, ilman että pelaaminen olisi siitä yhdestä ja ainoasta laitteesta kiinni. Tämä on tosiaan sellainen innovaatio jota Nintendon laitteillakin olisi toivottu. Se, että Switch tarvitsee irrottaa tai asentaa jotta pystyy pelaamaan samoja pelejä samoilla tallennuksilla, on todella kömpelö ja hankala "ratkaisu" tähän ongelmaan.

Ps4 julkaisussa 429e (tai vaikka nyt tarjouksesta 300e), siihen päälle toinen ohjain 60e. Vaikka yksi peli vielä: 60e. Siihen päälle tuo 2ds pelillä 120e, jotta saa sen kannettavan laitteenkin. Yhteensä? Karvan alle 700euroa, tai tän hetken tarjouksillakin siellä 600e hujakoilla.

Pelit kuitenkin täysin eri. Kannettavat pelit vieläpä hyvinkin rujoilla grafiikoilla.

Entäs sitten Switch: 350e+peli, noin 400euroa. Pelit samat kotona ja reissussa..Grafiikat samat kotona ja reissussa, tallennukset samat kotona ja reissussa.

Nyt siis puhutaan ihmisistä joilla on jo jokin vanha kannettava pelikone, tai ei ole mutta haluaisi sellaisen. Toisaalta ne jotka vähemmän pelaa, tai ne jotka bilepelaa. Tai kun mietitään synttäri/joululahjaa lapselle. Switch on hyvinkin vahvoilla näille kaikille.

Ne joita kannettava kone ei kiinnosta, etenkin ne joilla on jo ps4/One..eihän tuo silloin tule edes kyseeseen.

Eli nyt puhutaan täysin eri kohderyhmästä (jota muuten konsolifinin kaltaisesta foorumista varmaan löytyy vähemmän kuin foorumin ulkopuolisista perheistä..tai foorumillakin kohderyhmää ovat juuri foorumin käyttäjien puolisot ja lapset)

Mitä Vitaan tulee, niin cross savea ei ollut ainoassakaan pelissä mitä minä pelasin, eikä kyllä oikeastaan pelitarjonnassa ollutkaan minulle oikein mitään. Nekin mitkä oli, oli samoja pelejä karsitumana, mitä pelailin jo ps4:lla (Fifa, Farming simulator, WRC jne)

Mutta siis miten "lataustelakka" voi olla "kömpelö" ratkaisu tähän, kun moista telakkaa olisi esim vita kaivannut, kun sitä pirun johtoa ei ikinä jaksanut laittaa mihinkään. Wii U gamepadin loistavan lataustelakan ansiosta hankin wii ja move kapuloillekin lataustelakat. Ihan parhautta. Tässä se lataustelakka on vain kiinni telkkarissa, jolloin kuva siirtyy välittömästi siihen. Sitten kun vaimo tulee katsomaan salkkareita, voi vain nostaa koneen mukaansa. Kätevämpää se on kuin johtojen kanssa kikkailu.

Edit:
Perustellun kriittisen kommentin jälkeen viedään suoraan saunan taakse. Konsoleiden kanssa tuo vain pahenee ketjussa kuin ketjussa kun paksuimmat fanilasit aiheuttavat reaktion jopa ihan neutraaleihin viesteihin.
Jos tuo oli ruoho äskeiseen keskusteluun viitattu, niin ne perusteethan juuri puuttui ja oli hyvinkin ontuvat.

Sensijaan tuo fanilasi homma kyllä revitään ihan joka tilanteessa. Sonyn fanilasit on aikalailla juurtuneet päähän ja ylihuomenna jopa tatuoituna, mutta kyllä mulla nostaa kierroksia täysin perusteeton mollaaminen, oli se sitten xboxia tai Nintendoa kohtaan. Tänäpäivänä peli-ihmisten keskuudessa on aikamoista muotia mollata Nintendoa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Nytkö tämä menee siihen, että pitää omistaa/aikoa ostaa laite, että ketjua voi lukea?

Minä en tiedä millainen Nintendon seuraavan konsolin pitäisi olla, että sen ostaisin. Sen kuitenkin tiedän millainen sen ei pidä olla omiin mieltymyksiini nähden ja se on Switch.
Ei millään pahalla. ;)

Lukemisesta en tiedä, mutta kommentoinnin osalta se on juuri tuota ollut pitkään erityisesti pelien osalta. Perustellun kriittisen kommentin jälkeen viedään suoraan saunan taakse. Konsoleiden kanssa tuo vain pahenee ketjussa kuin ketjussa kun paksuimmat fanilasit aiheuttavat reaktion jopa ihan neutraaleihin viesteihin.

----------

Kun tätä ketjua on nyt seurannut (tiedän, rikon lakia kun luen ja herranjumala vielä kommentoinkin vaikka en hommaa konsolia) julkistuksen jälkeen, niin kyllä enemmistö pitää laitetta liian kalliina siihen nähden mitä se tarjoaa. 500e+ vain muutaman yksinoikeuden ja vanhojen 3rd party AAA pelien mobiilista käytettävyydestä on hyvin suolaista "kakkoskonsoliksi". Premium hintapyyntö hybridistä minkä varmasti suurin osa älypuhelimista voittavat tehoissa vielä tänä vuonna.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ne joita kannettava kone ei kiinnosta, etenkin ne joilla on jo ps4/One..eihän tuo silloin tule edes kyseeseen.

Mutta mitä jos kannettavat konsolit kiinnostavat? Kuten lukuisista GBA-, DS-, 2DS- jne. maininnoista voi ehkä arvata, minua kiinnostavat kannettavat konsolit ja niillä pelaaminen. En kuitenkaan näe Switchiä mielekkäänä ratkaisuna kannettavaan pelaamiseen. Kotikonsolin hintainen kannettava, kotikonsolin hintaisilla peleillä, epämukavan näköisillä mutta kalliilla ohjaimilla, erittäin lyhyellä akkukestolla... ja edelleen sillä hyvin suppealla pelivalikoimalla. Switchillä ei vaikuta olevan yhtään kannettavien konsolien tyypillisiä vahvuuksia.

Switch ei siis vaikuta sopivalta kannettavalta konsolilta. Se ei vaikuta sopivalta kotikonsolilta. Mitä jää? Se vaikuttaa vain hankalalta ja ylihinnoitellulta kompromissilta.
 
Mutta mitä jos kannettavat konsolit kiinnostavat? Kuten lukuisista GBA-, DS-, 2DS- jne. maininnoista voi ehkä arvata, minua kiinnostavat kannettavat konsolit ja niillä pelaaminen. En kuitenkaan näe Switchiä mielekkäänä ratkaisuna kannettavaan pelaamiseen. Kotikonsolin hintainen kannettava, kotikonsolin hintaisilla peleillä, epämukavan näköisillä mutta kalliilla ohjaimilla, erittäin lyhyellä akkukestolla... ja edelleen sillä hyvin suppealla pelivalikoimalla. Switchillä ei vaikuta olevan yhtään kannettavien konsolien tyypillisiä vahvuuksia.

Switch ei siis vaikuta sopivalta kannettavalta konsolilta. Se ei vaikuta sopivalta kotikonsolilta. Mitä jää? Se vaikuttaa vain hankalalta ja ylihinnoitellulta kompromissilta.

Mikä siinä Switchin kannettavassa ulkomuodossa saa sen näyttämään huonommalta ohjainten osalta kuin ergonomisesti hirvittävästä 3DS/2DS/DS konsolista? Pelatahan voi myös ohjaimet molemmissa käsissä, jolloin peliasento on taatusti parempi, eikä ohjainten pieni koko ole niin häiritsevää, kuin moninpelissä yhdellä joy-conilla.
(Ja jos se sun mielestä on huonon näköinen niin se on, en tarkoita sitä, vaan uteliaisuuttani haluan tietää mikä siinä näyttää huonolta)

Kotikonsolinhintainen peli tarkoittaa myös ulkoasullisesti hieman jotain muuta, kuin mihin nyt o pystytty. Vita on ollut lähellä, mutta akunkesto siinäkään hyvä ollut.
Tänäpäivänä onneksi pistorasiat on kaikkialla junista ja busseista lähtien, joten ei se virta ole enää samalla tasolla ongelmana. Powerbankkeja lienee Pokémon Go:n myötä myös aika monella. Toki ne vaatii aina piuhan kytkeminen, joka on rasittavaa. Silloin päästäänkin siihen, että onko ne muut plussat tuon miinuksen väärtejä. Vitassa ei ollut, tässä näyttäisi olevan (minulle...sinulle ei).

Kotikonsolin hintainen kone tarkoittaa samalla myös sitä kotikonsolia, ei vain kannettavaa.
Jos pelkkä kannettava laite kiinnostaa niin silloinhan Switch olisi ehkä tyhmä ratkaisu, kun kerran 3DS tulee pysymään rinnalla Nintendon mukaan.

Mutta tässä näiden eri laitteiden hienous juuri on. Minulle 3DS edustaa kannettavaa laitetta hankalimmasta päästä Vitan kanssa. Sinulle niissä on kannettavien laitteiden vahvuudet.

Minulle Switch tuo sen mitä olen odottanut viimeiset 5-10v pelikonsolirintamalla. Sinulle se on hankala ja epäkäytännöllinen. :)
 
Vastaus: Nintendo Switch

En oikein itsekään enää voi uskoa, että jaksan vielä vastata, mutta..

Nvidialta on tulossa/jo tullut (en ole varma, enkä jaksa googlettaa) Tegrasta Pascal-versio, joka on uudempi ja tehokkaampi kuin Tegra Maxwell, johon Switch pohjautuu. Kyllä, Switch pohjaa vähitellen vanhaksi käyvään tekniikkaan. Kilpailijoilla tehot on eri luokkaa, joten Switch häviää multiplattareiden teknisessä laadussa = miksi pelata pelejä teknisesti riisutumpina, jos niitä voi pelata teknisesti parempina. Mario ei kiinnosta, sen olen sanonut jo aiemmin.

Hinta: Minä itse tiedän mitä MINÄ konsolin kylkeen tarvitsen. Wii U:lla 32gigaa loppui kesken, joten laitteessa on kiinni 500gb:n kovalevy, johon on asennettu latauspelejä (ostan merkityksettömämmät pelit nykyään suht usein digitaalisena). 32gb vs 1 tera, ihan oikeasti? :rolleyes: PS4:llä/Onella ei ole pakko pitää kovalevyllä niitä levypelejä, jotka on pelannut läpi/ei pelaa sillä hetkellä. Minä tiedän, ettei Switchin tablettiohjain sovellu käteeni, koska tablettiohjaimet ylipäänsä eivät sovi käteeni (en tarkoita, että käteni ovat niin isot), sillä sormiani alkaa särkeä, kun niitä täytyy pitää sitä tabletin pohjaa vasten, eikä Switchin tabletissa ole "kahvoja" (jollaisia olisin toivonut jo Wii U:lle aikoja sitten - voit käydä selaamassa kyseisen konsolin ketjua), joiden ympärille sormet koukistaa. Pro Controllerin tarvitsee jo siksi, jos haluaa kaksinpelata pidempiä sessioita, kuten minä välillä teen lapseni sekä puolisoni kanssa. Muistan vieläkin sen mini gba:n, joka on varmaan samaa kokoluokkaa noiden joy conien kanssa, ellei ollut jopa hieman isompi. Jo tuolla mini gba:lla oli epämukavaa pelata hieman pidempiä sessioita nimenomaan koon puolesta, joten uskon, että niin on noilla joy coneilla.

En pidä erityisesti 3DS:nkään ergonomiasta, mutta silti se on kannettavana kätevämpi, sillä akku kestää pidempään ja se mahtuu pieneen tilaan, ja koska sen saa taitettua kasaan, sen ruudut pysyvät naarmuttomina ilman, että tarvitsee vielä sijoittaa erilliseen kuljetuskoteloon tms. Mutta minäpä jätänkin reissuun lähtiessäni 3DS:n kotiin, sillä minulla ei ole tarvetta pelata reissun päällä. Junassa/bussissa/henkilöautossa matkustaessani tykkään katsella maisemia.

Ja sen Zeldan saa edelleen Wii U:lle.

Sinun logiikallasi kumosin juuri argumenttisi Switchin teknologiasta, käytännöllisyydestä kannettavana laitteena, hintapolitiikasta puhumattakaan.

Minun ei tarvitse enää tukea firmaa, joka ei vastaa omia pelimieltymyksiäni, jos niin päätän. Ja niin olen päättänyt.

Minun silmissäni et ole kumonnut yhtään mitään. Ja minun osaltani tämä saman roskan jauhaminen loppuu tähän. Piste. :cool:

Edit: Alan vähitellen ymmärtää, että tämä keskustelu on silkkaa karmaa siitä vuosikymmeniä kestäneestä sokeasta Nintendon puolustelusta..
 
En oikein itsekään enää voi uskoa, että jaksan vielä vastata, mutta..
Älä nyt, kivaahan tämä on, kun ei ota kaikkea niin vakavasti, kuin antaa muiden olettaa. ;)

Nvidialta on tulossa/jo tullut (en ole varma, enkä jaksa googlettaa) Tegrasta Pascal-versio, joka on uudempi ja tehokkaampi kuin Tegra Maxwell, johon Switch pohjautuu. Kyllä, Switch pohjaa vähitellen vanhaksi käyvään tekniikkaan. Kilpailijoilla tehot on eri luokkaa, joten Switch häviää multiplattareiden teknisessä laadussa = miksi pelata pelejä teknisesti riisutumpina, jos niitä voi pelata teknisesti parempina. Mario ei kiinnosta, sen olen sanonut jo aiemmin.
Vuoden päästä taas seuraava ja sitä seuraavana vähän parempi. Samalla logiikalla ei PS4 ja Xbox Oneakaan olisi koskaan voitu julkaista. Aina on uutta rautaa juuri tulossa. Laitteen suunnitteluajat huomioiden rautahan on suhteellisen tuoretta. Olisi edelleen kiva nähdä se vastaava tehokkaampi laite, joka pyörittää esim Zeldan, tai edes Skyrimin tasoista materiaalia. Ne mobiilipelit ei ainakaan vielä siihen ole pystyneet.

Juuri tätähän tässä olen yrittänyt myös sanoa, ettei Switch ole missään vaiheessa tarkoitettu multiplattari koneeksi, vaan tarkoitus on hyödyntää Joy-Conien tekniikkaa ja osaltaan myös tuoda niitä 3DS pelejä paremman näköisenä sinne koti töllöön. Nintendohan on itse sanonut, etteivät kilpaile kahden ison kanssa. Sehän käytännössä juuri sitä tarkoittaa, että pelitkin ovat jotain muuta kuin multiplattareita.

Ne codit pelataan kahdella isolla ja muut innovatiivisemmat sitten muilla.

Ja sinua ei mariot kiinnosta, fine. Sinä et switchiä osta, fine. Ei nyt ole siitä kyse oletko ostamassa vai et, vaan siitä, että nämä sinun ns. argumenttisi ovat aikalailla väkisin väännettyjä. Jos ei kiinnosta konsoli, niin ei kiinnosta. Miksi näet niin paljon vaivaa sen eteen, että perustelet sen huonoutta?


Hinta: Minä itse tiedän mitä MINÄ konsolin kylkeen tarvitsen. Wii U:lla 32gigaa loppui kesken, joten laitteessa on kiinni 500gb:n kovalevy, johon on asennettu latauspelejä (ostan merkityksettömämmät pelit nykyään suht usein digitaalisena). 32gb vs 1 tera, ihan oikeasti? :rolleyes: PS4:llä/Onella ei ole pakko pitää kovalevyllä niitä levypelejä, jotka on pelannut läpi/ei pelaa sillä hetkellä.
Aikaisemmin jo sanoin, että tuo tekniikka mitä siellä sisällä on, on sen tasoista, ettei sitä kyllä myydä järin halvalla. Siihen pitäisi sisällyttää teran flash. Jo kahden teran hybridi oli jo 130e, mitä se olisi flashinä..edes se tera?
Eikö Nintendolla saa poistettua peliä ladattua uudestaan, vai mitä tuo kommentti tarkoitti, ettei tarvitse pleikalla säilyttää? Vitalla oli kaikki ladattuna digitaalisesti ja 64gigan kortti riitti mainiosti. 32gb + 64 tai 128gigan muistikortti jollainen aika monelta löytyy (ainakin minun tuttavapiiristä, jopa eläkeläis isältäni), tai ei ainakaan juuri mitään maksa, luulisi riittävän aikalailla pitkään.

Ps4:n 50gigan pelit hämäävät aikalailla, kun Wii U:lla puhutaan muutamien gigojen peleistä. Siinä miss Ps4:lle menee 0-1 peliä 32 gigaan, Wii U:lla menee 5-30 peliä.

Minä tiedän, ettei Switchin tablettiohjain sovellu käteeni, koska tablettiohjaimet ylipäänsä eivät sovi käteeni (en tarkoita, että käteni ovat niin isot), sillä sormiani alkaa särkeä, kun niitä täytyy pitää sitä tabletin pohjaa vasten, eikä Switchin tabletissa ole "kahvoja" (jollaisia olisin toivonut jo Wii U:lle aikoja sitten - voit käydä selaamassa kyseisen konsolin ketjua), joiden ympärille sormet koukistaa.

En pidä erityisesti 3DS:nkään ergonomiasta, mutta silti se on kannettavana kätevämpi, sillä akku kestää pidempään ja se mahtuu pieneen tilaan, ja koska sen saa taitettua kasaan, sen ruudut pysyvät naarmuttomina ilman, että tarvitsee vielä sijoittaa erilliseen kuljetuskoteloon tms. Mutta minäpä jätänkin reissuun lähtiessäni 3DS:n kotiin, sillä minulla ei ole tarvetta pelata reissun päällä. Junassa/bussissa/henkilöautossa matkustaessani tykkään katsella maisemia.

Hieman ristiriitaista. 3DS:n ongelma on juuri sen tolkuttoman huono painojakauma, kulmikas muotoilu ja reunoihin nähden huonosti sijoitetut napit, jonka vuoksi sormet kramppaa nopeasti. (Sinulla ei välttämättä)

Miten sen muotoilu eroaa Switchin muotoilusta niin paljon, että pystyt kuvien perusteella sanomaan sen selkeästi huonommaksi? Kuitenkin pyöreämpi muotoilu, kaksi analogista tattia, olkanäppäimet muotoiltu, painojakauma tasaisempi. Puhumattakaan siitä, että saat molempiin käsiin täysin irralliset ohjaimet, jolloin ei tarvitse koko laitteesta pitää kiinni.

Kotona ei luulisi kauheasti merkitystä olevan ajunkestolla. Kolme tuntia putkeen Zeldaa, 6h jotain kevyempää peliä luulisi olevan kannettavan laitteen käyttöön sellainen aika, että tekisi mieli pitää taukoa, vaikka ohjaimet olisi integroitu käsiin jo syntyessä.

Lisäksi sanot ettet ota reissuun mukaan, mutta murehdit näytön naarmuuntumista. Matkapuhelimia on kohta kymmenen vuotta kuljetettu mukana taskuissa ja asian kanssa on pystytty elämään. Resistiivisen näytön kanssa tilanne onkin ollut paljon huonompi.

Pro Controllerin tarvitsee jo siksi, jos haluaa kaksinpelata pidempiä sessioita, kuten minä välillä teen lapseni sekä puolisoni kanssa. Muistan vieläkin sen mini gba:n, joka on varmaan samaa kokoluokkaa noiden joy conien kanssa, ellei ollut jopa hieman isompi. Jo tuolla mini gba:lla oli epämukavaa pelata hieman pidempiä sessioita nimenomaan koon puolesta, joten uskon, että niin on noilla joy coneilla.


Ja kun puhutaan eri konsoleista, sen toisen ohjaimen hankinta on yhtä pakollinen silloinkin. Switchi kanssa vain on se etu, että suurinosa ei tarvitse pro ohjainta. Mukana tulee kaksi ohjainta, jota suurimmalle osalle riittää. Ne joille ei riitä (kuten sinä), joutuu toisen ohjaimen hankkimaan joka konsolille.


Ja sen Zeldan saa edelleen Wii U:lle.

Zeldan saa Wii U:lle juu. Kuitenkin aikaisemmin huonompi grafiikka oli Switchin heikkous, mutta Wii U:lla se on ihan ok. Vähän sama kun aluksi tehtiin samat pelit Ps3:lle ja Ps4:lle. Toiset osti jo grafiikan takia ps4:n, toiset ei.

Sinun logiikallasi kumosin juuri argumenttisi Switchin teknologiasta, käytännöllisyydestä kannettavana laitteena, hintapolitiikasta puhumattakaan.

Pikemminkin yrität jotenkin itsellesi todistaa miksi laite on huono niissäkin missä se ei edes ole, tai sinulle ei ole omakohtaista kokemusta ja haukut jo ennakkoon, kuten monet muutkin.

Kuten jo sanoin aikaisemmin.
Pelitarjonta ei kiinnosta, kyseinen kompromissi ei kiinnosta (vaan haluat pitää kannettavat kannettavina ja kotikoneen kotikoneena) on ihan ok, eikä siinä ole mitään epäselvää. Tuo muu dissaaminen nyt vain on turhaa ja perusteetonta noilla väittämillä.

Minun ei tarvitse enää tukea firmaa, joka ei vastaa omia pelimieltymyksiäni, jos niin päätän. Ja niin olen päättänyt.
Ei sitä meille tarvitse todistaa. Se on sinun ja Nintendon välinen asia tuletko tulemaan heidän laitteita vai ei. Nimenomaan noinhan se juuri kuuluukin olla, jos ei miellytä sinua, niin ethän sitä herranjumala siksi osta, että minulle se osuu paremmin kuin hyvin.

Minun silmissäni et ole kumonnut yhtään mitään. Ja minun osaltani tämä saman roskan jauhaminen loppuu tähän. Piste. :cool:

Se on hyvä että roskan jauhaminen loppuu. Jos vielä päätät vastata, niin jätä se roska pois. Sinun syyt jättää konsoli ostamatta tiedetään jo:
Et pidä siitä millään osa-alueella, pidät sitä kalliina, tehottomana ja turhana kapistuksena, eikä pelitkään nappaa. Se on sitten eri juttu mitkä noista on oikeita syitä ja ihan riittäviä syitä jo yksinäänkin jättää kone kauppaan ja mitkä on sitten muuta typerää dissaamista. ;) :)
 
Vastaus: Nintendo Switch

Nintendohan on itse sanonut, etteivät kilpaile kahden ison kanssa. Sehän käytännössä juuri sitä tarkoittaa, että pelitkin ovat jotain muuta kuin multiplattareita.
Ei tarkoita. Reilusti yli puolet konsolille julkistetuista peleistä on multiplattareita. Lisäksi ei unohdeta sitä seikkaa, että Switchin julkistusvideolla oli erittäin näkyvästi esillä mm. Skyrim ja NBA -sarja. Kyllä Nintendo on kiinnostunut haalimaan takaisin kolmannen osapuolen studioita/julkaisijoita. Johan tässä nähtiin millainen menestys Wii U oli, joka pitkälti nojasi Nintendon tarjontaan.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Ei tarkoita. Reilusti yli puolet konsolille julkistetuista peleistä on multiplattareita. Lisäksi ei unohdeta sitä seikkaa, että Switchin julkistusvideolla oli erittäin näkyvästi esillä mm. Skyrim ja NBA -sarja. Kyllä Nintendo on kiinnostunut haalimaan takaisin kolmannen osapuolen studioita/julkaisijoita. Johan tässä nähtiin millainen menestys Wii U oli, joka pitkälti nojasi Nintendon tarjontaan.

Kolmas osapuoli ja esim nba/Fifa ei ole sama asia kuin multiplattari. EA on esim sanonut, että Fifa on täysin räätälöity Switchille. Sama nähtiin jo Wiin aikana, esim Tiger Woodsin kanssa. Ei ps3 ja wiin tigeria voinut multiplattariksi kutsua, vaan wiin ja ps3:n omiksi tiger woods nimeä kantavaksi golf pelleiksi.

Tähän samaan todennäköisesti pyrkivät jatkossakin. Saamaan kolmannen osapuolen pelitalot kustomoimaan pelinsä Switchin omaperäisemmille ohjaustavoille, jonka myötä saada innostumaan myös ne vähemmä pelaavat ihmiset, kuten Wiin aikanakin.
 
Vastaus: Nintendo Switch

nba/Fifa ei ole sama asia kuin multiplattari. EA on esim sanonut, että Fifa on täysin räätälöity Switchille.
Tämä ei silti poista sitä faktaa, että valtaosa Switchin peleistä on myös mahdollista kokea muilla alustoilla. Se että osa peleistä tarjoaa extra kivaa Switchillä ei tarkoita sitä etteikö kyseinen peli olisi multiplattari. Muutoin voisimme kokonaan unohtaa kyseinen termin, sillä jopa isompien AAA-pelien tapauksissa on nähty ominaisuuksia, jotka ovat käytössä/mahdollisia vain yhdellä alustalla.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Kyllä, täällä hetkellä ne sitä onkin (Sonic, tetris jne), mutta Wii aikakaudella eivät olleet ja se on se mihin Nintendo tulevaisuudessa pyrkiikin.

Kolmannelle osapuolelle olisi aivan liian riskialtista lähteä tekemään kovin rajuja muutoksia tässä vaiheessa ja Nintendolle oli tärkeintä saada muut taas mukaan. Alkuun onkin tärkeintä saada laitekantaa isoksi, jotta pelintekijät taas innostuu siitä mikä on Nintendon visio.

Voisinpa melkein kyllä lyödä vetoa, että edes Farming Sim ei tule olemaan sama peli, kuin Ps4:lla. Fifasta, tai NBA:sta puhumattakaan. Karsitumpia, mutta kikkailevampia.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Mikä siinä Switchin kannettavassa ulkomuodossa saa sen näyttämään huonommalta ohjainten osalta kuin ergonomisesti hirvittävästä 3DS/2DS/DS konsolista?

Olet saattanut huomata, että olen erityisesti puhunut 2DS:stä. Tämä on osittain siksi, että 2DS on ylivoimaisesti ergonomisempi kuin 3DS.

2ds-kartred-side_blue.png


Mitä tuossa näkyy? Analogilevy ja päänapit, molemmat pääruudun sivuilla. Ristiohjain, laitteen keskilinjalla. Start- ja Select-napit, erillään mutta keskeisellä paikalla. Todella isot ja mukavat L- ja R-näppäimet.

Käsikonsolissa näppäinten sijoittelu ja myös tyhjä tila ovat ensiarvoisen tärkeitä. 3DS:ssä tämä mokattiin. Analogilevyn lisäyksen vuoksi 3DS:n ohjausvälineet sijoitettiin todella ahtaaseen tilaan. Olkapäänäppäimet olivat pienet ja epämukavat. Mitä siis Switch tekee? Vielä lisää painikkeita, ahtaaseen tilaan!

Switchissä on peruskonfiguraatiossa 2 analogitattia, 8 toimintonäppäintä, 4 lisänäppäintä, ja 4 olkapäänäppäintä, kaikki tämä ahdettuna pienempään tilaan kuin 2DS:ssä! Tuo näyttää aivan yksiselitteisesti ahtaalta ja epämukavalta, ja siinä on mielestäni aivan liian paljon näppäimiä useimpien pelien pelaamiseen.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Voisinpa melkein kyllä lyödä vetoa, että edes Farming Sim ei tule olemaan sama peli, kuin Ps4:lla. Fifasta, tai NBA:sta puhumattakaan.
Ottaen huomioon (oletettavasti suuren) tehoeron, tuo on se turvallinen veikkaus.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tässä se nähdään miten eri silmin näitä katsotaan. Näen Switchissä analogisauvan, joka vie tuota levy kammotusta kuin pässiä narussa, vaikka olisi kyse huonostakin tikusta jollainen esim vitassa on. Se levy jos mikä saa meikäläisen peukalon huutamaan hoosiannaa.

Ristiohjaimen paikalla switchissä on neljä näppäintä, joka on tänäpäivänä vain plussaa (poislukien NES pelit).

Toisella puolen tyhjässä tilassa toinen analogisauva, joka on myös erittäin tervetullut kannettavaan koneeseen.

Olkanäppäimiä on toki kaksi, mutta ne on switchissä selkeästi muotoiltu (Nintendon Streamissä esiteltiin, joten siinä näkyi hyvin myös kädessä pidettäessä). Eli en siinäkään nyt Switchiä niin radikaalisti huonompana näe.

En siis pidä Switchiä mitenkään ergonomian huippuna, kuten en mitään kannettavaa laitetta, mutta jo tuon 2DS:n kuvan näkeminen (ja kyseistä laitetta kädessäni pitäneenä useamman kerran), en voi yhtään käsittää edelleenkään sitä, että kelpuutat tuon, mutta et Switchiä. Jossa nyt edelleen korostan sitä ominaisuutta, että rasittavimman osan, eli näytön voi pistää pöydälle ja pitää molemmissa käsissä erillistä ohjainta, jolloin käsien ei täydy edes olla sylissä, kuten kaikilla muilla tavoilla. Tässä muodossa myös ohjaimet asetetaan käteen siten, että tatti osuu kohdalleen ja toiseen käteen näppäimet. (Streamin perusteella) ohjaimet on erittäinkin hyvän oloiset tässä pelitavassa.
 
Ylös Bottom