Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Switch

Vastaus: Nintendo Switch

Tänään tuota juuri koittelin sekä punaisilla, että sinisillä ohjaimilla ja en saanut katkeamaan kertaakaan. En vaikka oli tiiliseinää välissä ja sähkölaitteita kämppä täynnä.

Veikkaankin puhdasta bugia noiden aiheuttajaksi, joka ilmenee vain jollain.

Onko sulla muita bluetooth laitteita? Esim puhelimessa päällä tai apple watch vastaava?

Ite veikkaan heikkolaatuista bluetooth lähetintä. Joihinkin joyconeihin vain sattuu huonompi laatuinen piiri.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Onko sulla muita bluetooth laitteita? Esim puhelimessa päällä tai apple watch vastaava?

Mulla on Apple watch itsellä. Lisäksi ohjaimen ja mun lisäksi välissä oli vielä vaimo oman Apple watchinsa ja puhelimensa kanssa, jonka lisäksi konsolin kanssa samalla pöydällä oli Bosen soundlink BT kaiutin, kun muksu kuunteli musaa puhelimellaan. Eli häiriöitä oli kyllä paljon ympärillä.

En nyt tosin akvaariota ostanut testin vuoksi, enkä mikroa kantanut viereen, mutta yritin parhaani mukaan häiritä signaaleja.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Mulla on Apple watch itsellä. Lisäksi ohjaimen ja mun lisäksi välissä oli vielä vaimo oman Apple watchinsa ja puhelimensa kanssa, jonka lisäksi konsolin kanssa samalla pöydällä oli Bosen soundlink BT kaiutin, kun muksu kuunteli musaa puhelimellaan. Eli häiriöitä oli kyllä paljon ympärillä.

En nyt tosin akvaariota ostanut testin vuoksi, enkä mikroa kantanut viereen, mutta yritin parhaani mukaan häiritä signaaleja.

Se nyt sitten mistään häiriöstä ole kiinni. Bugi tai vaihtelevanlaatuiset bluetooth piirit ohjaimissa.

Jännittää minkälainen itelle tulee. Lennän tänään kotiin ja käyn heti hakeen switchin verkkiksestä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Hyvin vahvasti bugin kannalla olen itsekin. Etenkin sen vuoksi, että messuilla tätä olisi pitänyt tapahtua vielä herkemmin ja kokoajan. Ainuttakaan raporttia mistään en kuullut. Veikkaan, että nyt on vain eri firmis sisässä, kuin messulaitteissa ja tähän on jäänyt bugi, joka ilmenee joillain koneilla/ohjaimilla.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Turha tässä nyt on tehdä joka ongelmasta isoa numeroa.

Eli se ei ole iso juttu kun tuhannet seuraavien kuukausien aikana rikkoo laitteen tai lähettää sen huoltoon niin samalla menettävät kaiken progression esim. Zeldasta ja unlockit vaikka Mario Kartista?

Jos Switchin omistaisin niin kyllä tuo aika paljon rassaisi kun ei minkään sortin backup mahdolllisuutta ole.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Wii U:ssa on vähän samanlainen tilanne että varmuuskopioiden ottaminen on hankalaa. Wii U:ssa voi varmuuskopioida niin että kopioi pelitilanteen lisäksi koko pelin usb muistiin, mikä ei ole hirveän käytännöllistä. Olen jollain moukan tuurilla selvinnyt neljä vuotta niin ettei pelitilanteet ole mennyt.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Eli se ei ole iso juttu kun tuhannet seuraavien kuukausien aikana rikkoo laitteen tai lähettää sen huoltoon niin samalla menettävät kaiken progression esim. Zeldasta ja unlockit vaikka Mario Kartista?

Jos Switchin omistaisin niin kyllä tuo aika paljon rassaisi kun ei minkään sortin backup mahdolllisuutta ole.

Niin no sama ongelmahan se olis ps4 omistajalla, jolla ei plussatilausta ja yhtäkkiä kone hajoaisi. Aika harva varmaan tekee varmistuksia USB:lle muutoin kuin koneen vaihtotilanteessa. Tarkoitin että luultavasti noin pieni ongelma nyt saadaan korjattua aika nopeasti seuraavissa päivityksissä.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Wii U:ssa on vähän samanlainen tilanne että varmuuskopioiden ottaminen on hankalaa. Wii U:ssa voi varmuuskopioida niin että kopioi pelitilanteen lisäksi koko pelin usb muistiin, mikä ei ole hirveän käytännöllistä. Olen jollain moukan tuurilla selvinnyt neljä vuotta niin ettei pelitilanteet ole mennyt.

Minulla ei ole ollut tarvetta tuolle, mutta täällä on Nintendon ohjeita Wii U:n tallennusten kopioimiseen. Kuulostaa helpolta, eikä tuossa ainakaan lue mitään itse pelien siirtelystä.
 
Voi olla että jonkinmoista muutosta dockkiinkin vielä tehdään:
"Sliding the Switch in and out of the dock will inevitably scratch the screen"
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1349599

Vaikea tosiaan uskoa, dockilla saisi naarmuja aikaan, ellei täysin hulvattomasti riuhdo laitetta. Sen sijaan dockin kumitutit jättävät ainakin itsellä ärsyttävät tuhrut näyttöön, joita saa hinkata mikrokuituliinallakin naama punaisena :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Switch

Niin no sama ongelmahan se olis ps4 omistajalla, jolla ei plussatilausta ja yhtäkkiä kone hajoaisi.
PS4:lla on mahdollista ottaa varmuuskopiot ulkoiselle kovalevylle ja tämä ei vaadi plussatilausta.

Aika harva varmaan tekee varmistuksia USB:lle muutoin kuin koneen vaihtotilanteessa.
Mikä ei ole erityisen viisasta. Opin kantapään kautta varmuuskopioida tasaisin väliajoin PS4:n tallennukset, kun menetin MGSV:n tallennuksen ja sopivasti samoihin aikoihin PS+ oli päättynyt. Voin sanoa, että tapahtumahetkellä otti todella pahasti päähän - ja nyt tosiaan puhutaan vain yhdestä pelistä ja tämän pelitallennuksesta.
 
Vastaus: Nintendo Switch

PS4:lla on mahdollista ottaa varmuuskopiot ulkoiselle kovalevylle ja tämä ei vaadi plussatilausta.

Mikä ei ole erityisen viisasta. Opin kantapään kautta varmuuskopioida tasaisin väliajoin PS4:n tallennukset, kun menetin MGSV:n tallennuksen ja sopivasti samoihin aikoihin PS+ oli päättynyt. Voin sanoa, että tapahtumahetkellä otti todella pahasti päähän - ja nyt tosiaan puhutaan vain yhdestä pelistä ja tämän pelitallennuksesta.

Eiköhän tämä mahdollisuus tule ihan pian päivityksenä. Tähän tyyliin:

Minulla ei ole ollut tarvetta tuolle, mutta täällä on Nintendon ohjeita Wii U:n tallennusten kopioimiseen. Kuulostaa helpolta, eikä tuossa ainakaan lue mitään itse pelien siirtelystä.

eli älkää nyt joka pikku asiasta nostako hirveää haloota.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Minulla ei ole ollut tarvetta tuolle, mutta täällä on Nintendon ohjeita Wii U:n tallennusten kopioimiseen. Kuulostaa helpolta, eikä tuossa ainakaan lue mitään itse pelien siirtelystä.

Kokeilin niin mulla tuo toimii jotenkin eri tavalla kuin ohjeessa. Ohjeessa näytetään että varmuuskopioidaan Netflixin profiilitiedosto, joka on 9000kt, mulla se antaa vain kopioida koko Netflixin joka on 30Mt. Sitten tuo antaa näyttää paljonko save ja peli vie erikseen tilaa, mutta se antaa kopioida ne vain yhtenä klimppinä.

Toivottavasti Switchiin tulee joku pilvitallennusominaisuus. Pilvitila on nykyään halpaa.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Minulta löytyy yhteysongelmainen vasen joycon. Se hävitti välillä signaalin, kun laite oli telakassaan, TV:n takana. Matkaa on n. 3 metriä. Sain kierrettyä ongelman siirtämällä telakan TV:n sivulle, n. 10cm alkuperäisestä paikastaan. Ei hyvä, vaikka joycon nyt toimiikin.

Ongelmaa ei ole, jos joyconit ovat näytössä kiinni, kuten joku on jo raportoinut.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Lähti Zeldan pelailu ihan lapasesta ja koko aika käsikonsolina. Ei ole kyllä ergonomian kanssa valittamista itsellä, koska ei kipeydy kädet, kun oppii pitämään laitetta sopivasti käsissä.

3167ebf16d060a15776e481674f702e0.jpg
 
Vastaus: Nintendo Switch

Aijai makia zeldaa noin 1h takana. Ei ongelmaa vielä joyconien tai muunkaan kans. Täydellisen mainiota =D
 
Vastaus: Nintendo Switch

Zelda ketjussa kyseltiin että mistä näkee peliajan Switchillä.

Ei kai mitenkään muutoin, kuin tuolla parental softalla. Sekin ilmeisesti näyttää ylipäätään koko päivän peliajan, tai en ainakaan tiedä miten sillä eroteltaisiin. Asensin tuon tänään kun aloin Zeldaa pelaamaan, joten sain napattua sen siitä. Tuon jälleen koitin Bombermania ja päivän peliaika lisääntyi, ja Bomberman tuli pelattujen pelien joukkoon, mutta en näe mistään paljonko kumpaakin oli pelattu.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Tänään tuli vähän otettua tuntumaa Switchiin ja onhan tuo mainio laite, verrattuna edeltäjäänsä se on super nopea ja kaikki on niin helppoa. Olin tosi yllättynyt että pelit voi laittaa taustalle vaikka ne on päällä ja mennä vaikka storeen seikkailemaan ja kaikki toimii silti yhtä hyvin. Mitään muuta ongelmaa pelata niillä pienillä kapuloilla ei ole kun tatit jotka kalpenevat boxin vastaaviin nähden koska ei ole sellasta syvennystä, mutta kun ne yhdisti siihen ihme tukeen ei se ollut ihan paras mahdollinen ohjain kyllä. Takana ei ole sormille tarpeeks tilaa joten ote ohjaimesta on kokoajan vähän outo joten varmaan täytyy pro ohjain hommata jossain välissä.

Parasta on iltaisin kun ei jaksais telkun edessä pelata niin ottaa vaan koneen telineestä ja heittä maaten sohvalle :D Ihana laite. Jos jotain miinuksia niin se tulee WIFI yhteyksistä jotka on aivan yhtä hitaat kun WIIUlla ja lataaminen kestää ikuisuuksia. Mitään ongelmia ei koneen eikä ohjaimien kanssa ole ilmennyt.
 
Vastaus: Nintendo Switch

Olin tosi yllättynyt että pelit voi laittaa taustalle vaikka ne on päällä ja mennä vaikka storeen seikkailemaan ja kaikki toimii silti yhtä hyvin.

Tuohan toimii Wii U:llakin. Pelin voi laittaa pauseen Homella, ja sieltä voi mennä eShoppiin, webbiselaimeen, Miiverseen, pelien ohjekirjoihin, latauksia katsomaan ym. Wii U:lla peli on siellä koko ajan taustalla vaikka kävisi katsomassa nettiselaimella YouTube-videon siinä välissä.
 
Ylös Bottom