Arvasin että arvostelussa mietitään onko grafiikka vielä hyvää. Välillä näkee kommentteja että peli on kolme vuotta vanha ja näyttää vielä hyvältä. Trine ilmestyi viime vuosikymmenellä ja näyttää vielä hyvältä. Viime aikoina grafiikan tekninen kehitys on hidastunut.
Riippuu vähän graafisesta tyylistä. Trinen kaltainen satumainen tyyli, jossa leikitään väreillä ja kirkkailla valoilla on pysynyt aika samanlaisena, vaikka on sielläkin yksityiskohtien määrä lisääntynyt. Toisaalta grafiikassaan realistisuuteen pyrkivät pelit ovat menneet aimo harppauksia eteenpäin sitten viime vuosikymmenen. Tästä hyvinä esimerkkeinä Red Dead Redemption 2 ja Shadow of the Tomb Raider.
Monesti näkee lausahduksen, että grafiikka ei tee peliä, ja tästä olen samaa mieltä. Jos avartaa näkemystään ja rohkeasti testaa esim. pikseligrafiikkaisia pelejä, pääsee kokemaan täysin uusia elämyksiä, jotka yllättävän usein pääsevät yllättämään positiivisesti.
Sitten otsikon aiheeseen.
Minulle ei vielä Switchiä ole, mutta vahva tunne että Joulun jälkeen sellainen tästäkin taloudesta löytyy. Tästä syystä olenkin seurannut Switchin pelitarjontaa nyt viime viikot vähän tarkemmalla silmällä. Tulen hankkimaan isot julkaisut kuten Octopath Travelerin, Super Mario Odysseyn ja Xenoblade 2:n Niiden isoimpien AAA-pelien ulkopuolelta katse on kuitenkin ollut myös Indie pelien suunnalla ja kiinnittynyt muun muassa seuraaviin:
Into the Breach
Cave Story +
The Messenger
The Lion’s Song
FRAMED Collection
Golf Story
Tiny Barbarian DX
Cat Quest
Hakusessa on lähinnä konsoliyksinoikeuksia. Sillä, että peli on julkaistu tietokoneelle, ei ole suurta merkitystä, kun en koneella pelaa. Toisaalta pelit, jotka löytyvät Xboxin tai pleikkarin kirjastosta, voi jättää huomioimatta. Ne olen joko jo ostanut tai eivät kiinnosta, tai tulen hankkimaan Xboxille/Pleikkarille. Kysymys siis kuuluu, mitä hyviä Switchin konsoliyksinoikeus Indie-pelejä yo. listasta puuttuu?