Vastaus: Nintendo Switchin suosikkipelit
Itselle suosikit olleet:
- Zelda Breath of the Wild (fyysinen):
Varmaan se isoin peli koko laitteella ja on niin paljon kaikkea, ettei pelaaminen lopu varmaan koskaan. Myös lapset ovat todella huumassa tähän. Jopa 5v osaa touhuta maailmassa omiaan. 5/5
- Oceanhorn (eShop):
Suomalaisten tekemä peli, myös peli suomennettu. Tämä on kyllä äärimmäisen upea kunnianosoitus vanhoille Zeldoille. Vieläpä kun peli oli täyttä timanttia. 5/5
- NBA Playgrounds (eShop):
Se ensimmäinen urheilupeli Switchille ja kyllä tälläinen täysi Arcade 2vs2 koripallo maistuu todella hyvältä, pienine puutteineenkin. Voi suositella reissupeliksi. 3,5/5
- Puyo Puyo Tetris (fyysinen):
Sama juttu tän kanssa. Mun mielestä nimenomaan reissuun tämä on mahtava ajatusten nollaajapeli. Ei tätä kotona tule pelattua ollenkaan. Melkein tosin mielummin itse ottaisin täysin tetris pelin, kun en pääse sisälle Puyo Puyon ideaan ollenkaan. 4/5
- Sonic Mania (eShop, en tiedä onko fyysistä tulossa, tai tullut??):
Sonic on tullut takaisin! Sonic pelit on olleet karmeinta kuraa sitten megadriven. Nyt ollaan kyllä tehty täyskäännös. En oikein keksi tästä mitään huonoa, tämä on niin täydellinen peli genressään, että oksat pois. Antaisin yli viisi tähteä jos vois..5/5
- Wonder Boy (eShop):
Oli mulle jostain syystä täysin vieras peli, vaikka tunnettu retropeli onkin kyseessä. Meni kerta heitolla oman suosikkilistan yläpäähän. Erittäin hyvä peli, erittäin hyvin tuotu tähä päivään. Kaikki tässä pelissä oli hyvää. 5/5
- Human Resource Machine (eShop):
Tässä matikka/ohjelmointipulmaa tarjolla. Peli on todella hyvä ja tukee kosketusnäyttöä. Tämä onkin peli jota on mukavinta pelailla silloin, kun ei jaksa nousta sängystä ylös, mutta haluaa aivot liikkeelle. Reissussa ei oikein pysty keskittymään tälläiseen, eikä toisaalta tv ruudulta ole järin järkevä peli. 3/5
- World Of Goo (eShop):
Toisenlaista pulmailua musteläikkien kanssa, mutta pätee täysin sama kuin edelliseen. Peli on oikeasti hyvä, mutta on vähän tilanteita, missä tätä pelaisi. Pulmapelien ystäville tämäkin kuitenkin ehdoton hankinta. 3/5
- ACA NEOGEO Turf Masters (eShop):
Vanhaa NEOGEO konsolin tarjontaa alkuperäisessä asussaan, mutta tämä on ihan oikeasti todella hyvä golf peli. En muista muita golf pelejä jaksaneeni pelata näin paljoa. 4/5
- Retro City Rampage DX (eShop):
Tämäkin mulle oli uusi tuttavuus, vaikka peli vanha onkin. Ekojen gta pelien tyyli ylhäältä päin kuvattuna avoimena kaupunkina sai ostamaan ja onhan tämä nyt aivan huikea peli vanhoja gta:ta pelanneille. 4/5
Perheen kesken suosikkeja:
- Just Dance (fyysinen):
Tanssipeli, joka tulee joka laitteelle. Tytär pelaa tätä kaikkialla. Aina kun löytää vaikka reissussa uuden kaverin, niin ekan 5min jälkeen on Switch jossain pöydällä ja tanssit käynnissä. Tämä on oikeasti Switchiä parhaimmillaan. Toimii myös perheen kesken todella hyvin. 4/5
- Mario Kart 8 (fyysinen):
Vaikka tätä olen pelannut paljon yksin ja netissäkin, niin kyllä tämä on perheen kesken todella hyvä. Etenkin kun on pieniä lapsia, niin ajoapujen ansiosta hekin nauttivat ja Wii u versio meni myyntiin. Siinä missä tytär reissussa nappaa Just Dancen, niin 5v poika ottaa tämän esille uusien kavereiden kanssa. Jokainen pääsee pelaamaan vaivatta, missä vain, koska vain. Lähes pakko ostos kaikille. Switchiä parhaimmillaan tämäkin. 5/5
Vaimon kanssa
- Snipperclips (digitaalinen, saa latauskoodin myös joycon ohjainparin ostava kaupanpäälle):
Tämä yllätti täysin. Tämä kahden hengen yhteistyöpeli on oikeasti ihan paras parisuhdepeli mitä tiedän. Joko tapellaan, tai juhlitaan..mutta yhdessä, ei toisia vastaan. 4/5
- 1-2 Switch (fyysinen):
Eihän tämä ole oikein kummoinenkaan peli. Ei oikein tekniikka demonakaan, mutta muutaman kaljan jälkeen on oikeasti ollut hauskoja pelejä vaimon kanssa. Myös se, millä saa pelaamattomat sukulaiset ja ystävät rentoutumaan ja nauramaan. 3/5 bilepelinä, muutoin 1/5
Lapset yksikään tykkää:
- Snake Pass (eShop):
Ostin tän itselleni ja tykkäsin, mutta kaiken muun pelitarjonnan alle jäänyt. Hyvä peli kaikinpuolin ja voin vain suositella, mutta yllätys ollut se miten 5 ja 8v lapset jaksaa tätä tahkota todella usein. 4/5
- Qbics Paint (eShop)
Pienille lapsille pakko ostos. Ensin on iso kuutio, mistä sormella tökkimällä puretaan pienemmäksi ja sisältä paljastuu lopulta kuution paloista tehty eläin, esine tms. Tämän jälkeen se väritetään itse haluamakseen, otetaan haluamansa taustakuva ja sijoitetaan se oma eläin sinne. Ei maksa juuri mitää ja lapset tykkää aivan super paljon! 5/5
- Lego City Undercover (fyysinen):
Koko talvi pelattiin Wii U:lla ja siitä huolimatta julkaisusta asti tämä on päivittäin koneessa sisällä. 5v jaksaa painella edes takaisin, 8v on myös pelannut tarinan läpi ja aivan huikeaa, ku on jaetun ruudun moninpeli. Saa isä-poika aikaa. Tämä myös niitä pelejä, joita reissussa poika pelaa kavereidensa kanssa jatkuvasti, poika myös automatkat tahkoaa tätä. Kaikista pelin ongelmista huolimatta jopa minulle 5/5!
Tulossa olevista peleistä täällä odotetaan jo nyt todella kovasti lasten osalta Lego Worldsiä (vaikka sitäkin on haukuttu muilla alustoilla, mutta taatusti menee pojalle todella hyvin) ja minä odotan itse (poika myös) todella kovaa Farming Simulatoria. Pojan kanssa ps4:lla pelataan useita kertoja viikossa, joten olisi kiva saada reissuun myös tämä. Lisäksi Mario Odyssey ja Fifa 18 on tilattuna jo, eikä videoiden perusteella voi mennä pieleen. Fifa ylitti kaikki odotukset siitä mitä sieltä on tulossa ja väitän, ettei ps4 versiota edes kaipaisi rinnalle. Odyssey nyt näyttää Zeldan lisäksi konsolin täydellisemmältä peliltä, joka jokaisen tulisi ostaa.
Omistuksessa on ollut myös Bomberman ja mun mielestä se oli todella hyvä peli, jos perheen sisältä tai kaveripiiristä löytyy pelaajia, ei voi mennä pieleen tämänkään kanssa. Minä en kavereita löytänyt siihen, joten meni myyntiin.
Omistan myös New Frontier Days: Founding Pioneers pelin ja mun mielestä se on juuri kannettavassa käytössä oikein mukava peli, jossa kehitetään omia tiluksiaan kaatamalla puita, rakentamalla sahaa jne jne. Ei vain ole ehtinyt paljo pelaamaan, mutta erityismaininta tästä silti.