Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Game Cube on sijoittuu tekniseltä suorituskyvyltään PS2:n ja XBox:n väliin. Kolmikosta PS2 on selkeästi heikoin suorituskyvyltään, vaan eipä tuo näytä vaikuttavan myyntiin.
Jostain pelialan lehdestä muistan katsoneeni teknistä vertausta konsoleiden kesken. Siinä kyllä GameCube jäi selvästi jälkeen kahdesta kovimmasta kilpailijastaan.
Jos konsolin julkaisee aikaisemmin kuin kilpailijat, niin nämä ehtivät vielä reagoida kilpailuun tekemällä pieniä viime hetken muutoksia omiin konsoleihinsa. Kaikkein parasta on ilmeisesti julkaista konsoli samoihin aikoihin muiden kanssa ja tuoda samalla sellaiset yksinoikeushuippupelit markkinoille, että ihmiset ostavat laitetta.
Mitäs väliä sillä on, vaikka tekisivätkin muutoksia omiin konsoleihinsa? Silti ihmiset mieltävät PS2:n PS2:ksi vaikka olisi tehty pieniä muutoksia. Ja kun kilpailijalta on jo tullut uusi kone, rupeavat konsolille uskolliset fanit vaatimaan uutta konsolia sen sijaan, että vanhaa päivitettäisiin. Ja miksi vanhaa päivittää, kun voi luoda jälleen uuden version, johon on ängennyt hitusen enemmän muutoksia ja tehoa ja jälleen myynti toimii?
En itse tajua, miltä kantilta olisi parhainta julkaista kaikki konsolit samaan aikaan. Luultavasti juuri sen takia, etteivät ihmiset osta konsolia, joka julkaistaan muiden konsolien julkaisujen välissä (kirjoitettuna edellämainittu vaikuttaa huvittavalta, myönnetään).
Kun mainitset, että Nintendo mielletään aloittelioiden koneeksi, niin tarkoitat varmaankin GameCubea, sillä GBA:n imago on aivan toinen. Kuitenkin samat Mariot ja Zeldat sielläkin pyörivät. Kyllä asia on niin, että "teinien" mielestä GC on uncool ja sen omistajat ovat lapsellisia. Kun laite on tietyn imagon saanut, niin sitä on vaikea karistaa. Toki Nintendo on osittain itse syypää tilanteeseen, mutta Wind Wakeria tästä on turha syyttää.
Niin...öh. Tarkoitin pöytä-/hylly-/lipastopuolta. En siis käsikonsolia. GB:t ovat toki kovia omalla alueellaan, MUTTA nehän juuri mielletään pikkulasten räpellyskoneiksi. Sehän oli osasyynä, miksi N-Gagea ruvettiin edes suunnittelemaan: Täysi-ikäisille hemmoille kännykällä pelaamista, jottei katu-uskottavuus kärsisi jollain "pikkulelulla" näpräämisen takia.
Hmmm...tässähän menee itsekin ajatuksissaan sekaisin...
Eihän tässä kukaan Wind Wakeria syytä. Nintendo on itse suurimmalta osin syypää omaan imagoonsa: Sehän on aina pitänyt Zeldat ja Mariot ominaan (ymmärrettävistä taloudellisista syistä). Nintendo on kyllä itse ilmoittanut kohderyhmäkseen aloittelevat pelaajat ja etenkin lapset. Ei siis ihme, että nykyinen GTA-sukupolvi ei innostu.
OK. Minun osaltani alkavat pulinat olla tässä.
HUOM! Minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan.
Voitaisiin vaihteeksi palata aiheeseen, eli huhuja, faktoja, uutisia ja kaikkea mahdollista, mitä vain tiedätte Nintendon seuraavasta konsolista, laittakaa juttua tänne. Työnimi on ilmeisesti N5. Onko se sitten GameCube2 vai joku muu?