Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

CHAOS

New Member
Laitelkaapas tänne huhuja ja faktoja, joita netistä löytyy tästä seuraavasta Nintendon konsolista. Tällä hetkellä työnimi on kuulemma N5.
www.vitonen.net . Uutisen mukaan E3-messuilla saatettaisiin kuulla jotain kiintoisaa.
 
Itse en ole kuullut mitään hälyyttävää "N5":een liittyen. Pelkkiä arvailuja enkä niitäkään tähään hätään muista. :rolleyes:
 
Minun mielestä PS3:a, XBox 2:ta tai N5:sta ei välttämättä edes tarvitsisi julkaista. Nykykonsolit ovat jo tarpeeksi tehokkaita enkä ymmärrä mitä seuraavan sukupolven koneet voisivat tarjota lisää. Harmi vain, ettei kaikki ajattele samalla tavalla, ja siitä syystä Nintendon on lähes pakko julkaista N5 tai muuten he putoavat kelkasta kilpailussa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Minun mielestä PS3:a, XBox 2:ta tai N5:sta ei välttämättä edes tarvitsisi julkaista. Nykykonsolit ovat jo tarpeeksi tehokkaita enkä ymmärrä mitä seuraavan sukupolven koneet voisivat tarjota lisää. Harmi vain, ettei kaikki ajattele samalla tavalla, ja siitä syystä Nintendon on lähes pakko julkaista N5 tai muuten he putoavat kelkasta kilpailussa. [/B]

Ei kös Ps2:lle toivota kans 10-vuoden elinikää? Tosin hidas kuolema alkaa siitä kun seuraaja julkaistaan. Kyllä mielestäni seuraavalla konsolisukupolvella on vielä annettavaa. Tosin aika vähäistä, mutta kyllä kovalevyllä, tai vastaavalla voidaan vielä tehdä vähän erikoisempia ja mielikuvituksellisempia kikkoja
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Eikös Ps2:lle toivota kans 10-vuoden elinikää? Tosin hidas kuolema alkaa siitä kun seuraaja julkaistaan. Kyllä mielestäni seuraavalla konsolisukupolvella on vielä annettavaa. Tosin aika vähäistä, mutta kyllä kovalevyllä, tai vastaavalla voidaan vielä tehdä vähän erikoisempia ja mielikuvituksellisempia kikkoja

Muistaakseni PSOnelle ennustettiin kanssa pitkää ikää noin vuoteen 2005(tai ainakin sinnepäin). Kovalevystä sanoisin sen verran, että senhän saa liitettyä PS2:n ja XBoxissa on jo semmoinen. Toinen asia on sitten se, että kannattaako sellaisia laittaa konsoleihin korkein kustannuksin.

Jos tulevissa kotikonsoleissa olisi DS:n kaltaisia tuoreita ideoita, niin niiden markkinoille tulon voisi ymmärtää paremmin. Toinen asia on, että haluaako tavalliset kuluttajat jotain erikoisia juttuja vai haluavatko he vain pelata perinteiseen tyyliin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Minun mielestä PS3:a, XBox 2:ta tai N5:sta ei välttämättä edes tarvitsisi julkaista. Nykykonsolit ovat jo tarpeeksi tehokkaita enkä ymmärrä mitä seuraavan sukupolven koneet voisivat tarjota lisää. Harmi vain, ettei kaikki ajattele samalla tavalla, ja siitä syystä Nintendon on lähes pakko julkaista N5 tai muuten he putoavat kelkasta kilpailussa. [/B]
Samaa mieltä. Minä ainakin pelailisin Cubellani mielelläni vielä viitisen vuotta. Valitettavasti eräät ovat ehdottomasti sitä mieltä, että jos tehokkaampi konsoli on mahdollista tehdä, on sellainen myös tehtävä.

Kun uusia koneita tulee neljän-viiden vuoden välein eivät pelitalot välttämättä ehdi mukautua rautaan täysin. On tosiasia, että teknisesti parhaat pelit julkaistaan konsolin elinkaaren loppupuolella. Jos uusia koneita ei tehtäisi aivan yhtä tiuhaan tahtiin, ehtisivät myös pelit mukaan kehitykseen. Toki jossain vaiheessa, kun on selvää, että pelielämys olisi parempi uudella konella paremman tekniikan ja uusien toteutusten ansiosta, on aika tuoda uusi kone markkinoille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Minun mielestä PS3:a, XBox 2:ta tai N5:sta ei välttämättä edes tarvitsisi julkaista. Nykykonsolit ovat jo tarpeeksi tehokkaita enkä ymmärrä mitä seuraavan sukupolven koneet voisivat tarjota lisää. Harmi vain, ettei kaikki ajattele samalla tavalla, ja siitä syystä Nintendon on lähes pakko julkaista N5 tai muuten he putoavat kelkasta kilpailussa.
Höpsis.

Oletko kokeillut Far Cry:ta tehokkaalla PC:llä? Paras FPS pitkään aikaan, jossa nykykonsoleita paremmat grafiikat, pelialueen laajuus ja tiimeinä toimivat älykkäät viholliset todella tarjoavat jotain, johon nykykonsolit eivät pysty.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Jos tulevissa kotikonsoleissa olisi DS:n kaltaisia tuoreita ideoita, niin niiden markkinoille tulon voisi ymmärtää paremmin. Toinen asia on, että haluaako tavalliset kuluttajat jotain erikoisia juttuja vai haluavatko he vain pelata perinteiseen tyyliin.

EyeToy taitaa olla aika hyvin menestynyt ja siinä käytetään yksinkertaista, mutta aika erikoista ideaa. Toki se osoittaa myös sen, että nyky konsoleillekin voidaan keksiä uusia ideoita. Uskoisin, että tulevaisuudessa pelejä ohjataa yhä enemmän muulla kohon osilla, kuin vain peukalo etusormi yhdistelmallä. EyeToy, tanssimatot yms. erikoisuudet saavat varmaan houkuteltua myös sellaisia pelaajia, joita pelit eivät muutoin kiinnosta. Mutta kuinka saadaan näitä erikoisuuksia perinteisiin peleihin, kuten räiskintä peleihin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
Ootteko löytäny mitään kuvaa N5:sta?
Millon ne E3 messut on?
N5:stä ei ole julkaistu kuvia. E3-messut ovat toukokuun puolessavälissä.

Mutta eikös se Nintendo ole antanut pientä vinkkiä siintä, että N5 tulisi sisältämään DS:n tavoin jotain uutta ja innovatiivista. Ja N5:den rautakin tulee luultavasti olemaan lähes identtistä Xbox2:den kanssa, sillä grafiikkapiirit tulevat kumpaankin konsoliin ATIlta ja keskusprosessori IBM:ltä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Höpsis.

Oletko kokeillut Far Cry:ta tehokkaalla PC:llä? Paras FPS pitkään aikaan, jossa nykykonsoleita paremmat grafiikat, pelialueen laajuus ja tiimeinä toimivat älykkäät viholliset todella tarjoavat jotain, johon nykykonsolit eivät pysty.

Okei, no totta kai tulevan sukupolven konsolit tarjoavat parempaa grafiikkaa, mitä edeltäjät, mutta onko se nyt oikeasti niin paljon parempaa, että siitä kannattaa pulittaa 300 euroa(Oletettu konsolin hinta). Sitä paitsi Nintendokin on sanonut, että nykyaikaiset televisiot eivät voi tuottaa enää paljoa parempaa grafiikkaa, mitä nyt nähdään. Tietokonemonitori on asia erikseen, sillä ainakin minun tietääkseni näytöt pystyvät tuottamaan parempaa kuvaa, mitä televisiot.

FPS-pelien maailmassa nuo Farcryssa mainitsemasi jutut vihollisten tekoäly ja ympäristöjen lajuus saattavat merkata todella paljon, mutta mietipä miten tärkeitä juttuja ne ovat muille genreille. Esimerkiksi uusin Prince Of Persia olisi tuskin sen parempi peli seuraavan sukupolven konsolilla. Eihän PoPissa edes pyritty saamaan mahdollisimman hyvää tekoälyä ja luulen, ettei se ole tärkein juttu suurimassa osassa pelejä. Lisäksi ympäristöjen laajuus ei ole valtavirran peleille kovin tärkeää, vaan uusia alueita voidaan ladata koko ajan. Tietenkin Far Cry on asia erikseen, koska siinä on varmastikin iso ja laaja pelialue, jota ei voisi latailla vähän väliä. Sisätilat ovat tässä suhteessa helpompi juttu, sillä aina ovien jälkeen pelihän voi ladata, eikä siitä tule sen kummempia ongelmia. Nähtiinhän se jo Halossakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Okei, no totta kai tulevan sukupolven konsolit tarjoavat parempaa grafiikkaa, mitä edeltäjät, mutta onko se nyt oikeasti niin paljon parempaa, että siitä kannattaa pulittaa 300 euroa(Oletettu konsolin hinta). Sitä paitsi Nintendokin on sanonut, että nykyaikaiset televisiot eivät voi tuottaa enää paljoa parempaa grafiikkaa, mitä nyt nähdään. Tietokonemonitori on asia erikseen, sillä ainakin minun tietääkseni näytöt pystyvät tuottamaan parempaa kuvaa, mitä televisiot.

Projektoreiden hinnat ovat tulossa kovaa vauhtia alaspäin ja niillähän voi toistaa suurempia resoluutioita. Tovottavasti seuravassa konsolisukupolvessa tämä otetaan huomioon paremmin, ettei tarvi modata koneita jotta saa paremman kuvan projektorille. Tuskin enään menee pitkää aikaa, että joka kodin "ykkös telvisiona" on projektori.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Okei, no totta kai tulevan sukupolven konsolit tarjoavat parempaa grafiikkaa, mitä edeltäjät, mutta onko se nyt oikeasti niin paljon parempaa, että siitä kannattaa pulittaa 300 euroa(Oletettu konsolin hinta). Sitä paitsi Nintendokin on sanonut, että nykyaikaiset televisiot eivät voi tuottaa enää paljoa parempaa grafiikkaa, mitä nyt nähdään. Tietokonemonitori on asia erikseen, sillä ainakin minun tietääkseni näytöt pystyvät tuottamaan parempaa kuvaa, mitä televisiot.

FPS-pelien maailmassa nuo Farcryssa mainitsemasi jutut vihollisten tekoäly ja ympäristöjen lajuus saattavat merkata todella paljon, mutta mietipä miten tärkeitä juttuja ne ovat muille genreille. Esimerkiksi uusin Prince Of Persia olisi tuskin sen parempi peli seuraavan sukupolven konsolilla. Eihän PoPissa edes pyritty saamaan mahdollisimman hyvää tekoälyä ja luulen, ettei se ole tärkein juttu suurimassa osassa pelejä. Lisäksi ympäristöjen laajuus ei ole valtavirran peleille kovin tärkeää, vaan uusia alueita voidaan ladata koko ajan. Tietenkin Far Cry on asia erikseen, koska siinä on varmastikin iso ja laaja pelialue, jota ei voisi latailla vähän väliä. Sisätilat ovat tässä suhteessa helpompi juttu, sillä aina ovien jälkeen pelihän voi ladata, eikä siitä tule sen kummempia ongelmia. Nähtiinhän se jo Halossakin.
Kysehän ei ole vain pintakiillon lisäämisestä. Kyse on myös siitä, että voidaan tehdä monipuolisempia ja laajempia maailmoja, kuten Far Cry:ssa ja sehän on mahdollista monen tyyppisissä peleissä, jopa Zeldoissa. Eikä kyse ole edes pelkästään siitä, vaan suuremmalla muistilla ja kovemmalla laskuteholla voidaan parantaa tekoälyä, fysiikkamallinnusta yms. Juuri fysiikkamallinnus on uutuus, johon tehoa saadaan uppoamaan vaikka kuinka paljon. Tietysti on pelityyppejä, joissa tehoista ei ole mitään tai vain vähän hyötyä, mutta pääosaa peleistä voidaan kehittää paremmiksi, kun tehorajoitukset vähenevät.

Kyse ei siis tosiaankaan ole pelkästä FPS-pelien parantamisesta. Ja väite, että toimintaa voidaan jakaa erikseen ladattaviin huoneisiin on totta (jota Xbox on pystynyt kiertämään kovalevyn avulla), mutta sehän on vain vanhoihin rajoitteisiin tottumista! Entistä parempi olisi, jos niin ei tarvitse tehdä, vaan suunnittelija voisi tehdä peliä entistä enemmän pelin, ei tekniikan, ehdoilla. Väite, ettei ympäristön laajuus ole valtavirran peleissä tärkeää (eivätkö muuten FPS-pelit ole juuri valtavirtaa?) on erikoinen, kun GTA-sarja on ollut niin valtavan suosittu. Sitä paitsi vaikka heti ei tule mieleen, mihin lisätehoa voitaisiin kussakin pelityypissä käyttää, ei se välttämättä kerro kuin omassa ajattelussa jämähtämisestä tiettyyn pelien lokerointiajatteluun.

Ihan totta, että nykyinen TV on aikamoinen rajoite, mutta on ihan roskaa (vaikka sen sanoisikin Nintendo), ettei grafiikkaa voitaisi senkin puitteissa vielä paljon parantaa. Pelit eivät ole grafiikaltaan vielä lähelläkään esim. DVD-elokuvia tai TV-lähetyksiä. Toki, kuten Slash sanoi, saisi tulevista konsoleista löytyä jo tukea paremmille näyttötiloille.
 
Täytyy sanoa, että kyllä olen aika pitkälle samoilla linjoilla Nintendon kanssa.

Uusien konsoleiden tuomat teholisät yms. kivat uutuudet tulevat syömään sen verran rahaa, siis kehityskustannuksissa, että tämän hetken konsolit ovat ihan riittäviä vaikka kuinka pitkälle. Nykyisillä laskentatehoilla pitäisi saada kyllä aika hienot tekoälyt, maailmat ja muut hypejutut tehtyä niin hyvin/hienosti, että paremmasta on vaikea uneksia.

Kilpajuoksu kotitietokoneiden kanssa on aika hauskaa seurattavaa, kyllähän ne aina on edellä ja siinä vaiheessa, kun nykykonsolit pystytään emuloimaan kotitietokoneella (eli siis juuri nyt) taita olla aika tuoda seuraavat koneet markkinoille.

Ihan itse aihetta sivuten, N5selta toivoisin yhteensopivuutta GameCuben ohjainten ja pelien kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Uusien konsoleiden tuomat teholisät yms. kivat uutuudet tulevat syömään sen verran rahaa, siis kehityskustannuksissa, että tämän hetken konsolit ovat ihan riittäviä vaikka kuinka pitkälle. Nykyisillä laskentatehoilla pitäisi saada kyllä aika hienot tekoälyt, maailmat ja muut hypejutut tehtyä niin hyvin/hienosti, että paremmasta on vaikea uneksia.
Kyllähän varsinkin muistin määrä on todellinen rajoite. Jos ei ole kiintolevyä muistin jatkeena, sanelee muistin määrä selvät rajat, vaikka tekijöinä olisi minkälaisia koodinikkareita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kyllähän varsinkin muistin määrä on todellinen rajoite. Jos ei ole kiintolevyä muistin jatkeena, sanelee muistin määrä selvät rajat, vaikka tekijöinä olisi minkälaisia koodinikkareita.

Muistia ei taida olla koskaa tarpeeksi ;) Pahimminhan tämä näkyy juuri PC:ltä käännettävissä peleissä. Tämä ongelma ei koskaan tule ratkeamaan, koska PC:llä ei ole samanlaisia rajoituksia. Seuraavan sukupolven konsolit ovat pc-pelien tekijöille taas parin kuukauden kuluttua riittämättömiä, ei tästä voi edes kiistellä :)

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että hyvien pelien tekemisessä tarvitaan enemmän mielikuvitusta, kuin muistia tai tehoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Muistia ei taida olla koskaa tarpeeksi ;) Pahimminhan tämä näkyy juuri PC:ltä käännettävissä peleissä. Tämä ongelma ei koskaan tule ratkeamaan, koska PC:llä ei ole samanlaisia rajoituksia. Seuraavan sukupolven konsolit ovat pc-pelien tekijöille taas parin kuukauden kuluttua riittämättömiä, ei tästä voi edes kiistellä :)

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että hyvien pelien tekemisessä tarvitaan enemmän mielikuvitusta, kuin muistia tai tehoja.
Totta tuokin, mutta silti muistin lisääminen on aina hyvä juttu. Juuri Cuben muistin vähyydestä on valitettu.

Totta kai hyvä peli on kiinni tekijöiden mielikuvituksesta ja luovuudesta, mutta tekniset rajoitteet ovat juuri tuon luovuuden esteinä (vaikka rajoitukset joskus poikivatkin luovia ratkaisuja). Hyviä pelejä on tehty aina, olivat koneen asettamat rajoitukset minkälaisia tahansa, mutta pelit ovat myös aina yleisesti ottaen parantuneet, kun konesukupolvi on vaihtunut tehokkaampaan.
 
Kyllähän Nintendoa ymmärtää: Jotkut pelaajat ja etenkin vähän pelaavat ratkaisevat ostopäätöksensä sen perusteella, miten kova kone on. Suomeksi: Tekniset tiedot ratkaisevat. GameCubellahan (muistaakseni) kaikki tekniset tiedot olivat huonompia kuin PS2:lla ja XBoxilla. Näinpä uudella konsolilla Nintendo saisi (ehkä) enemmän asiakkaita, kun teknisiltä tiedoiltaan on uudempi ja parempi konsoli tarjottavana. Jos N5 julkaistaisiin ennen XBox2:sta ja PS3:sta, saisi N5 syötyä edellämainittujen markkinaosuutta tuntuvasti.

Yksi syy lisää tuoda N5 markkinoille olisi mahdollisimman suuret maailmat. Mikäli vain esim. Zeldaan voi tarjota isoja maailmoja hienolla grafiikalla, houkuttelee ajatus tekemään töitä kassamagneetin eteen. MUTTA MUTTA: Zelda tuskin enää tulee vetämään ihmisiä Nintendon konsolille. Mitä uutta Zeldoissa enää on? Sama homma Marioissa. Ihmiset/pelaajat/maksavat asiakkaat siirtyvät muille konsoleille, koska Nintendo on miltei aina jälkijunassa pelissä, kuin pelissä.

Ja brändiarvollahan on oma merkityksensä: Nintendo mielletään aivan alotteleville pelaajille/tarhaikäisille suunnatuksi tuotteeksi, jota ei voi ottaa kovin vakavasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Kyllähän Nintendoa ymmärtää: Jotkut pelaajat ja etenkin vähän pelaavat ratkaisevat ostopäätöksensä sen perusteella, miten kova kone on. Suomeksi: Tekniset tiedot ratkaisevat. GameCubellahan (muistaakseni) kaikki tekniset tiedot olivat huonompia kuin PS2:lla ja XBoxilla. Näinpä uudella konsolilla Nintendo saisi (ehkä) enemmän asiakkaita, kun teknisiltä tiedoiltaan on uudempi ja parempi konsoli tarjottavana. Jos N5 julkaistaisiin ennen XBox2:sta ja PS3:sta, saisi N5 syötyä edellämainittujen markkinaosuutta tuntuvasti.

Yksi syy lisää tuoda N5 markkinoille olisi mahdollisimman suuret maailmat. Mikäli vain esim. Zeldaan voi tarjota isoja maailmoja hienolla grafiikalla, houkuttelee ajatus tekemään töitä kassamagneetin eteen. MUTTA MUTTA: Zelda tuskin enää tulee vetämään ihmisiä Nintendon konsolille. Mitä uutta Zeldoissa enää on? Sama homma Marioissa. Ihmiset/pelaajat/maksavat asiakkaat siirtyvät muille konsoleille, koska Nintendo on miltei aina jälkijunassa pelissä, kuin pelissä.

Ja brändiarvollahan on oma merkityksensä: Nintendo mielletään aivan alotteleville pelaajille/tarhaikäisille suunnatuksi tuotteeksi, jota ei voi ottaa kovin vakavasti.

Game Cube on sijoittuu tekniseltä suorituskyvyltään PS2:n ja XBox:n väliin. Kolmikosta PS2 on selkeästi heikoin suorituskyvyltään, vaan eipä tuo näytä vaikuttavan myyntiin.

Jos konsolin julkaisee aikaisemmin kuin kilpailijat, niin nämä ehtivät vielä reagoida kilpailuun tekemällä pieniä viime hetken muutoksia omiin konsoleihinsa. Kaikkein parasta on ilmeisesti julkaista konsoli samoihin aikoihin muiden kanssa ja tuoda samalla sellaiset yksinoikeushuippupelit markkinoille, että ihmiset ostavat laitetta.

Zelda on yhä kova frachise, kuten myös Mario. Suomessa tilanne on Nintendon kohdalta vääristynyt aika pahasti. 3rd party -pelejä tarvitaan Nintendon omien pelien lisäksi, se on selvää. Eipä olisi kyllä pahitteeksi, jos N kehittäisi myös uusia pelisarjoja vanhojen tueksi.

Kun mainitset, että Nintendo mielletään aloittelioiden koneeksi, niin tarkoitat varmaankin GameCubea, sillä GBA:n imago on aivan toinen. Kuitenkin samat Mariot ja Zeldat sielläkin pyörivät. Kyllä asia on niin, että "teinien" mielestä GC on uncool ja sen omistajat ovat lapsellisia. Kun laite on tietyn imagon saanut, niin sitä on vaikea karistaa. Toki Nintendo on osittain itse syypää tilanteeseen, mutta Wind Wakeria tästä on turha syyttää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Game Cube on sijoittuu tekniseltä suorituskyvyltään PS2:n ja XBox:n väliin. Kolmikosta PS2 on selkeästi heikoin suorituskyvyltään, vaan eipä tuo näytä vaikuttavan myyntiin.
Jostain pelialan lehdestä muistan katsoneeni teknistä vertausta konsoleiden kesken. Siinä kyllä GameCube jäi selvästi jälkeen kahdesta kovimmasta kilpailijastaan.
Jos konsolin julkaisee aikaisemmin kuin kilpailijat, niin nämä ehtivät vielä reagoida kilpailuun tekemällä pieniä viime hetken muutoksia omiin konsoleihinsa. Kaikkein parasta on ilmeisesti julkaista konsoli samoihin aikoihin muiden kanssa ja tuoda samalla sellaiset yksinoikeushuippupelit markkinoille, että ihmiset ostavat laitetta.
Mitäs väliä sillä on, vaikka tekisivätkin muutoksia omiin konsoleihinsa? Silti ihmiset mieltävät PS2:n PS2:ksi vaikka olisi tehty pieniä muutoksia. Ja kun kilpailijalta on jo tullut uusi kone, rupeavat konsolille uskolliset fanit vaatimaan uutta konsolia sen sijaan, että vanhaa päivitettäisiin. Ja miksi vanhaa päivittää, kun voi luoda jälleen uuden version, johon on ängennyt hitusen enemmän muutoksia ja tehoa ja jälleen myynti toimii?
En itse tajua, miltä kantilta olisi parhainta julkaista kaikki konsolit samaan aikaan. Luultavasti juuri sen takia, etteivät ihmiset osta konsolia, joka julkaistaan muiden konsolien julkaisujen välissä (kirjoitettuna edellämainittu vaikuttaa huvittavalta, myönnetään).
Kun mainitset, että Nintendo mielletään aloittelioiden koneeksi, niin tarkoitat varmaankin GameCubea, sillä GBA:n imago on aivan toinen. Kuitenkin samat Mariot ja Zeldat sielläkin pyörivät. Kyllä asia on niin, että "teinien" mielestä GC on uncool ja sen omistajat ovat lapsellisia. Kun laite on tietyn imagon saanut, niin sitä on vaikea karistaa. Toki Nintendo on osittain itse syypää tilanteeseen, mutta Wind Wakeria tästä on turha syyttää.
Niin...öh. Tarkoitin pöytä-/hylly-/lipastopuolta. En siis käsikonsolia. GB:t ovat toki kovia omalla alueellaan, MUTTA nehän juuri mielletään pikkulasten räpellyskoneiksi. Sehän oli osasyynä, miksi N-Gagea ruvettiin edes suunnittelemaan: Täysi-ikäisille hemmoille kännykällä pelaamista, jottei katu-uskottavuus kärsisi jollain "pikkulelulla" näpräämisen takia.
Hmmm...tässähän menee itsekin ajatuksissaan sekaisin...
Eihän tässä kukaan Wind Wakeria syytä. Nintendo on itse suurimmalta osin syypää omaan imagoonsa: Sehän on aina pitänyt Zeldat ja Mariot ominaan (ymmärrettävistä taloudellisista syistä). Nintendo on kyllä itse ilmoittanut kohderyhmäkseen aloittelevat pelaajat ja etenkin lapset. Ei siis ihme, että nykyinen GTA-sukupolvi ei innostu.

OK. Minun osaltani alkavat pulinat olla tässä. HUOM! Minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan.
Voitaisiin vaihteeksi palata aiheeseen, eli huhuja, faktoja, uutisia ja kaikkea mahdollista, mitä vain tiedätte Nintendon seuraavasta konsolista, laittakaa juttua tänne. Työnimi on ilmeisesti N5. Onko se sitten GameCube2 vai joku muu?
 
Ylös Bottom