Justin Bailey
New Member
On kyllä sen verran harhailevia ajatuksia tässä CHAOS:n kirjoittelussa, että pakko puuttua peliin..
Vaikka minulle tällaisilla asioilla ei niinkään ole väliä, niin voisitko edes tarkistaa lähteesi ennen kuin alat moista kirjoittelemaan. Alan piireissähän on jo alusta saakka pidetty selvänä, että PS2 jää Cuben ja etenkin XboXin jälkeen yleisissä suoritustehoissa. Ero ei missään nimeessä ole merkityksellisen ratkaiseva itse pelien laadun suhteen (käännöksiä huomioimatta, sillä ne ovat joka alustalle jossain mielessä epäedullisia)..
On syytä huomioida, että ns. katu-uskottavuutta miettivät tai siitä stressaavat ihmiset ovat yleensä niitä teini-iän partaalla olevia omaa identiteettiään vielä etsiviä nuoria, tai sitten sille kehitysasteelle jääneitä aikuisia. Tältä pohjalta ei siis ole ihme jos suuri osa nykyisesta "GTA-sukupolvesta" ei ihan suorilta innostu esim. Zeldan, Marion ja Super Monkey Ballin kaltaisista huippupeleistä. Samalla heiltä jää valitettavasti Metroid Primen, F-Zero GX:n ja Viewtiful Joen kaltaiset, pintapuolisesti varmasti heitäkin kiinnostavat merkkipaalut kokematta.
No, ehkä sitten vanhoina päivinä...
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Jostain pelialan lehdestä muistan katsoneeni teknistä vertausta konsoleiden kesken. Siinä kyllä GameCube jäi selvästi jälkeen kahdesta kovimmasta kilpailijastaan.
Vaikka minulle tällaisilla asioilla ei niinkään ole väliä, niin voisitko edes tarkistaa lähteesi ennen kuin alat moista kirjoittelemaan. Alan piireissähän on jo alusta saakka pidetty selvänä, että PS2 jää Cuben ja etenkin XboXin jälkeen yleisissä suoritustehoissa. Ero ei missään nimeessä ole merkityksellisen ratkaiseva itse pelien laadun suhteen (käännöksiä huomioimatta, sillä ne ovat joka alustalle jossain mielessä epäedullisia)..
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Niin...öh. Tarkoitin pöytä-/hylly-/lipastopuolta. En siis käsikonsolia. GB:t ovat toki kovia omalla alueellaan, MUTTA nehän juuri mielletään pikkulasten räpellyskoneiksi. Sehän oli osasyynä, miksi N-Gagea ruvettiin edes suunnittelemaan: Täysi-ikäisille hemmoille kännykällä pelaamista, jottei katu-uskottavuus kärsisi jollain "pikkulelulla" näpräämisen takia.
Hmmm...tässähän menee itsekin ajatuksissaan sekaisin...
Eihän tässä kukaan Wind Wakeria syytä. Nintendo on itse suurimmalta osin syypää omaan imagoonsa: Sehän on aina pitänyt Zeldat ja Mariot ominaan (ymmärrettävistä taloudellisista syistä). Nintendo on kyllä itse ilmoittanut kohderyhmäkseen aloittelevat pelaajat ja etenkin lapset. Ei siis ihme, että nykyinen GTA-sukupolvi ei innostu.
On syytä huomioida, että ns. katu-uskottavuutta miettivät tai siitä stressaavat ihmiset ovat yleensä niitä teini-iän partaalla olevia omaa identiteettiään vielä etsiviä nuoria, tai sitten sille kehitysasteelle jääneitä aikuisia. Tältä pohjalta ei siis ole ihme jos suuri osa nykyisesta "GTA-sukupolvesta" ei ihan suorilta innostu esim. Zeldan, Marion ja Super Monkey Ballin kaltaisista huippupeleistä. Samalla heiltä jää valitettavasti Metroid Primen, F-Zero GX:n ja Viewtiful Joen kaltaiset, pintapuolisesti varmasti heitäkin kiinnostavat merkkipaalut kokematta.
No, ehkä sitten vanhoina päivinä...