Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eli Nintendo ei itse pärjää rautakilpailussa eikä muutenkaan pärjää nykyisillä markkinoilla.
No, toivottavasti keksivät jotain oikeasti uutta ja käytännöllistä. Aikalailla kyllä epäilen.
Onhan Nintendo ihan hyvissä rahoissa ja pystyy rakentamaan tehokkaan koneen, mutta pointtina olikin, että käytetyt rahat pitäisi saada riittävän voiton kanssa takaisin. Länsimaissa kilpailijoiden jalkoihin jääminen ja ulkoisten pelintekijöiden kiinnostuksen puute eivät ole hyvä kehitystrendi, kun pitää ryhtyä suuriin rautainvestointeihin.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naaahu
Nintendo pärjäisi rautakilpailussa ihan siinä missä muutkin.
Tällä hetkellä Cube on markkinoiden toiseksi tehokkain kone ja yhtä helposti N5:een tipahtaa tehokkaat piirit sisälle kun XBOX2:een.
Eikös N5:n sekä Xbox2:n pää- ja grafiikkaprosessorien takana pyöri IBM ja ATI?
En usko että nuo Iwatan puheet tarkoittaa sitä että N5 olisi mitenkään merkittävästi teknisesti kilpailijoistaan jäljessä.
Kaikki kolme yrittävät saada jonkun etulyöntiaseman ja Nintendon suunnittelee saavuttavansa tämän tuomalla uuden tavan pelata pelejä, vanhan rinnalle.
Pienillä teho eroilla ei ole mitään merkitystä.. Niinkuin ei ole näköjään suurillakaan, kun vertaa esim. PS2:n ja XBOX:n tehoja, joista XBOX:issa lienee ainakin tuplasti enemmän vääntöä.
Ainakaan Cuben peleissä ei kovin innovatiivisia oltu. SNES:n ja N64:n aikaan tilanne oli ihan eri. Toki Cuben rauta suhteessa N64:n rautaan ei mahdollistakaan mitään niin selvää muuttumismahdollisuutta kuin SNES:stä N64:ään, mutta parempaan pitäisi pystyä.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naaahu
Pelit on pääasia ja niitä työstettäessä varmasti pyritään aina olemaan innovatiivisia.
Hilavitkuttimia myös tarvitaan.
Analogi-tatin ja Rumble-pakin (ja kosketusnäytön) Nintendo on tuonut konsoleihin, että ihan luottavaisin mielin odotan tulevaa systeemiä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ainakaan Cuben peleissä ei kovin innovatiivisia oltu. SNES:n ja N64:n aikaan tilanne oli ihan eri. Toki Cuben rauta suhteessa N64:n rautaan ei mahdollistakaan mitään niin selvää muuttumismahdollisuutta kuin SNES:stä N64:ään, mutta parempaan pitäisi pystyä.
Nintendon puheethan viittaisivat huomattavasti merkittävämpään uudistukseen kuin mitä analogitatit ja tärinäominaisuus olivat. Käytännössä vain on hyvin vaikea nähdä, että sellaisia voisi tulla. Nettipelit tarjoaisivat mainion pohjan innovaatiolle, mutta siihenhän Nintendo ei panosta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naaahu
Ehkä Nintendon linja muuttuu DS:n ja N5:n myötä. DS:n nettipelaamismahdollisuus näyttää mihin suuntaan ollaan menossa, mutta tullaanko vieläkään näkemään Nintendon omia "nettipeli" nimikkeitä? Nyt olisi kyllä jo sen aika.
Jos bisnestä rakennetaan siltä pohjalta, että lähdetään vain valmiille markkinoille huomataan pian, että juna meni jo. Toimiva ja suosittu verkkopelitekniikka ja yhteisö eivät ole asioita, jotka saadaan hetkessä kasaan. Erityisen vaikeat lähtökohdat ovat Nintendolle, koska sillä ei ole mitään kunnon kosketusta verkkopelaamiseen. Paremmista lähtökohdista lähteneet Microsoft ja Sony ottavat koko ajan etumatkaa.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Yritin hakea netistä jotakin referenssiä väitteelleni, että verkkopelaaminen ei ole vielä merkittävää bisnestä konsolipuolella. Jonkinlaiseen tilastoon olin törmännyt joskus aikoinaan.
Täältä löytyy artikkeli asian tiimoilta. Se ei ole aivan tuore, mutta alle puoli vuotta vanha kuitenkin.
Pointti on se, että n. 1.5% PS2:n omistajista omistaa verkkoadapterin ja 5.5% XBox:n omistajilla on Live!
Eipä siis ihme, että Nintendo ei ole toistaiseksi ollut kovin innostunut verkkopelaamisesta. DS näyttää olevan enemmän verkko-orientoitunut, joten voidaan olettaa, että myös seuraavan sukupolven konsolissa on nettiliittymä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Se E3:ssa esitelty chatti hommeli voi olla aika pystyynkuollut idea, jos se toimii vain viiden metrin säteellä.
Nintendolta voi kyllä odottaa jotain hyvin erikoista ja rohkeaa näissä verkko jutuissa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Jostain ymmärsin idean olevan se että tuossa tarkoitettiin viittä metriä asemasta, joka sitten taas olisi tietokoneessa, joka sitten taas reitittäisi liikenteen internetin läpi pelikaverille. Voi olla kyllä, että olen nähnyt vain unta
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tardini
Massoja tämä ei varmaankaan paljon hetkauta, mutta meille joille televisioiden kuvanlaatu ei riitä pelaamiseen tämä on todella hyvä uutinen:
Nintendo engineer Genyo Takeda offers, "You'll be able to play not just by linking up to a television but to a computer monitor as well."
Linkki.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Se E3:ssa esitelty chatti hommeli voi olla aika pystyynkuollut idea, jos se toimii vain viiden metrin säteellä.
Nintendolta voi kyllä odottaa jotain hyvin erikoista ja rohkeaa näissä verkko jutuissa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jos bisnestä rakennetaan siltä pohjalta, että lähdetään vain valmiille markkinoille huomataan pian, että juna meni jo. Toimiva ja suosittu verkkopelitekniikka ja yhteisö eivät ole asioita, jotka saadaan hetkessä kasaan. Erityisen vaikeat lähtökohdat ovat Nintendolle, koska sillä ei ole mitään kunnon kosketusta verkkopelaamiseen. Paremmista lähtökohdista lähteneet Microsoft ja Sony ottavat koko ajan etumatkaa.
Eihän se välttämättä noin dramaattista ole, mutta ihmetyttää, että Nintendo ei korvaansa lotkauta tulevaisuuden pelialustalle, mutta samaan aikaan paasaa innovoinnista.
Eiköhän verkkopelaaminen tule yleistymään merkittävästi. Se tarjoaa mahdollisuuden niin moneen uuteen asiaan. PC:llä nettipelaajat ovat usein ihan peruspelaajia. Konsolipelaajat eivät ole kovin erilaista porukkaa. Vaikka kaiken toimiminen suoraan laatikosta ulos ottaessa ilman vaivaa onkin tavoite, ei kannata aliarvioida käyttäjiä. Onhan nettiyhteys saatava toimimaan jokaisen aikaa seuraavan talouden tietokoneellakin, eikä se ole merkittävä este.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Mikäpä sen sanoo, että verkkopelaamisen suosio tulee edes tuosta merkittävästi nousemaan. Linkittämäni artikkelin mukaan LIVE!:n pelaajamäärän kasvu on lähes pysähtynyt. Verkkopelaaminen saattaa olla jotakin, minkä valmistajat haluaisivat menestyvän (kuten monet pelaajatkin), mutta tuleeko keskivertokuluttaja siitä innostumaan onkin jo eri asia.
Itse uskon, että verkkopelaamisen läpimurto tapahtuu silloin, kun kaikki tarvittava on konsolissa jo valmiina, eikä nettiin liittyminen vaadi mitään erityistoimenpiteitä. Nykyisellään se ei ole aivan niin yksinkertaista.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eiköhän verkkopelaaminen tule yleistymään merkittävästi. Se tarjoaa mahdollisuuden niin moneen uuteen asiaan. PC:llä nettipelaajat ovat usein ihan peruspelaajia. Konsolipelaajat eivät ole kovin erilaista porukkaa. Vaikka kaiken toimiminen suoraan laatikosta ulos ottaessa ilman vaivaa onkin tavoite, ei kannata aliarvioida käyttäjiä. Onhan nettiyhteys saatava toimimaan jokaisen aikaa seuraavan talouden tietokoneellakin, eikä se ole merkittävä este.
Vaikka verkkokortti koneesta löytyisi valmiiksi on tietokoneen liittäminen nettiin harvemmin vain koneen kytkemistä seinään. Liittymä pitää kuitenkin hankkia ja joku valintakin tehdä. Liven asentamisen vaatima vaiva ei sitä paljoa lisää.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Tuolla "kaikki valmiina" tarkoitan sitä, että ei tarvitse ostaa mitään lisälaitetta konsoliin, jotta nettiyhteys saataisiin aikaiseksi. XBox on tässä jo aika pitkällä, kun piuhan saa suoraan kiinni konsoliin, mutta siitä huolimatta täytyy vielä ostaa LIVE! -paketti. Tietokoneessa nettiyhteys on tavallaan vakiona ja pelistä riippuen sitä pystyy sitten hyödyntämään. Konsoleissa mennään taas toisinpäin. Joudut ostamaan nettiliittymän vain ja ainoastaan pelaamista varten.
Toinen asia on taas se, että kuinka moni pelaaja on oikeasti kiinnostunut verkkopelaamisesta. Itse en ole, mutta en kyllä pidä itseäni muutenkaan keskivertopelaajana, joten ei siitä sen enempää. Saattaa kuitenkin olla, että merkittävä osa konsolipelaajista ei pidä nettipelaamista mitenkään tärkeänä ominaisuutena.