Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii

Salmari sanoi:
http://wii.ign.com/articles/733/733951p1.html

Juttua Wiin Far Crysta.

Käykää tuolla grafiikka-ketjussa katsomassa vertailut Xbox- ja Wii-versioiden välillä. En ole lainkaan vakuuttunut.


No muhun kyllä iski tuo haastattelu. En ole pelannut far crytä kuin yhden suht pitkän demokentän läpi, ja se vaikutti ihan hyvältä. Se ukko haastattelussa sanoi että kontrollit pelissä on awesome, tahi sinnepäin :D Eli mielenkiintoinen peli kaiken kaikkiaan.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Teppo_Holmqvist sanoi:
Heh, taas kerran innostut liikaa, koska noissa kuvissa on selkeästi jokin mennyt päin hittoa käännösvaiheesta. Tästä kertoo jo se, että tänään nettiin vuotaneessa 200 megatavuisessa konseptitaide paketissa kuvat olivat huomattavasti terävämpiä.

Mitä meinaa "terävämpi"? Noissa kuvissahan nyt on suttuisuuden lisäksi kyllä kaikki teksuureista efekteihin aivan jälkeenjäänyttä.

No, odotellaan jos jotain paremaa joskus tulee esille. Mitenkäs muuten, tuossa näyttää olevan käsiaseet akimbona. Mites se homma toimii, voiko nunchakullakin tähdätä samalla tavalla kuin Wiimotella? Olen luullut sen liikkeentunnistusta huonommaksi.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Salmari sanoi:
Mitenkäs muuten, tuossa näyttää olevan käsiaseet akimbona. Mites se homma toimii, voiko nunchakullakin tähdätä samalla tavalla kuin Wiimotella? Olen luullut sen liikkeentunnistusta huonommaksi.

Nunchachulla ei voipi tähdätä. Kyseinen ominaisuus läytyy vain kakesta, mutta nunkakussa kuten myös wiimotessa on gyroskooppi (motessa siis gyro että tähtäys ominaisuus [kallistus, tähtäys käyttävät eri tekniikkaa]), jotka siis tunnistavat vain kallistuksen. Tämä gyro nunchachussa tosissaan on hieman "huono laatuisempi", mutta ei siis mitenkään merkittävästi. :)

Kai tuon voisi yksinkertaisemminkin selittää. :rolleyes:
 
Vastaus: Nintendo Wii

Lloyf sanoi:
Nunchachulla ei voipi tähdätä. Kyseinen ominaisuus läytyy vain kakesta, mutta nunkakussa kuten myös wiimotessa on gyroskooppi (motessa siis gyro että tähtäys ominaisuus [kallistus, tähtäys käyttävät eri tekniikkaa]), jotka siis tunnistavat vain kallistuksen. Tämä gyro nunchachussa tosissaan on hieman "huono laatuisempi", mutta ei siis mitenkään merkittävästi. :)

Näin muistelinkin. Ilmeisesti nuo molemmat aseet tähtäävät sitten sinne minne Wiimote osoittaa. No, käy se niinkin :)
 
Vastaus: Nintendo Wii

Salmari sanoi:
Mitä meinaa "terävämpi"? Noissa kuvissahan nyt on suttuisuuden lisäksi kyllä kaikki teksuureista efekteihin aivan jälkeenjäänyttä.

Nuo näyttää että ne olisi ensin cropattu pienemmäks ja sitten taas nostettu resot takaisin. Ja Wiin devkitteillä otetuista kuvista tippuu osa efekteistä ja suodatuksista poies, näin siis olen käsittänyt, josta johtuisi ainakin osittain niiden kamala laatu ja sahalaidat.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Salmari sanoi:
Mitä meinaa "terävämpi"? Noissa kuvissahan nyt on suttuisuuden lisäksi kyllä kaikki teksuureista efekteihin aivan jälkeenjäänyttä.

No, odotellaan jos jotain paremaa joskus tulee esille. Mitenkäs muuten, tuossa näyttää olevan käsiaseet akimbona. Mites se homma toimii, voiko nunchakullakin tähdätä samalla tavalla kuin Wiimotella? Olen luullut sen liikkeentunnistusta huonommaksi.

Noiden kuvien suttuisuus kyllä aiheuttaa sen ettei ainakaan tekstuureista voi mennä niiden avulla paljoa sanomaan ja eri efektejen toimivuutta ei näe taas kunnolla ilman videokuvaa jossa esim. nuo valaistukset ja veden pinnat vähän vaihtelisivat. Uskoisin että sama liikkeentunnistin palikka löytyy sekä tuosta nunchakusta että kakesta mutta kohdistamiset tiettyyn kohtaan ruutua kuten esim. Tähtääminen toimii vain siihen kohtaan mihin kake osoittaa joten uskoisin ettei nuilla aseilla ei kahteen eri suuntaan pystyisi yhtäaikaa räiskimään. :)

Lloyf ehtikin näköjään ensin. ;)
 
Vastaus: Nintendo Wii

Salmari sanoi:
Mitä meinaa "terävämpi"? Noissa kuvissahan nyt on suttuisuuden lisäksi kyllä kaikki teksuureista efekteihin aivan jälkeenjäänyttä.

http://img215.imageshack.us/img215/1042/farcryst6.jpg

Huomaatko eron? Keskimmäinen kuva on tosiaan Wiin betaversiosta, eikä sitä koskaan tarkoitettu levitettäväksi julkisuuteen, mutta siitä huolimatta se on reippaasti IGN:n kuvia siistimpi. Jotenkin näyttäisi siltä että IGN on ottanut kuvaruutukaappauksensa suoraan videotiedostosta. Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että he ovat ryssineet tiedoston käännöksen täysin (IGN:n kuvissa näkyy mm. paljon JPEG artefakteja).

Oikealla puolella oleva kuva taas on lopullisesta Xbox versiosta. Suurimmassa osassa IGN:n tarjomista Xbox kuvista näkee selvästi sen, että ne on otettu asetuksilla joilla lopullinen peli ei koskaan pyörinyt (ns. bullshotteja).

EDIT: Kaikki kolme kuvaa näyttävät oikeaa pehmeämmiltä JPEG pakkauksen takia. Tämä haihduttaa sahalaitoja niin beta kuin Xbox kuvistakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Wii

Teppo_Holmqvist sanoi:

No okei, hautaan sotakirveen seuraaviin screeneihin tai videokuvaan asti.

Mutta siis mistä nuo IGN:n screenit sitten ovat peräisin? Jos Ubisoftilta, niin miksi se on laittanut tuon näköisiä kuvia jakoon jos ne eivät kerran ollenkaan vastaa pelin grafiikkaa tai miksi se ei ole mitenkään kommentoinut noiden Wii-kuvien suttuisuutta ja rumuutta ja selittänyt asiaa? Vai onko tämä taas niitä kysymyksiä, joihin voi vaan sanoa, että pelinkehittäjillä ei ole aina maalaisjärki ihan mukana tässä touhussa. Ubisoft näytti aiemmin Red Steelistä jotakin ikivanhan buildin traileria ja Microsoft demosi Xbox 360:tä ja sen hienoa teräväpiirtoominaisuutta demokoneilla ja demopeleillä jotka olivat nykiviä ja sahalaitaisia paskoja.

Sitä en ole vaan ikinä ymmärtänyt, että onko pelifirmoista tosiaan järkevämpää antaa pelistä huono kuva kun ei kuvaa ollenkaan? Bullshotit nyt tietty ymmärtää, mutta se, että esitellään jotain Red Steel alpha version -1.0 yleisölle kun tarjolla olisi huomattavasti parempi Red Steel beta version 1.2 tai pusketaan uudet konsolit bugaavina paskoina ihmisten pelattavaksi, on minusta ihan ihmeellistä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Salmari sanoi:
Sitä en ole vaan ikinä ymmärtänyt, että onko pelifirmoista tosiaan järkevämpää antaa pelistä huono kuva kun ei kuvaa ollenkaan? Bullshotit nyt tietty ymmärtää, mutta se, että esitellään jotain Red Steel alpha version -1.0 yleisölle kun tarjolla olisi huomattavasti parempi Red Steel beta version 1.2 tai pusketaan uudet konsolit bugaavina paskoina ihmisten pelattavaksi, on minusta ihan ihmeellistä.

Minä en tiedä noin yleisesti, mutta ainakin Ubisoft sai tämän vuoden alussa varoituksen Euroopan kilpailuviranomaisilta. Syynä olivat yhtiön käyttämät "harhaanjohtavat pelikuvat" ja "harhaanjohtava videomateriaali", joista esimerkkinä käytettiin GRAW:ia ja siihen liittyvää mainostusta. En olisi yhtään yllättynyt jos se olisi hillinnyt Ubisoftin intoa tehdä bullshotteja.

Yksi ongelma noiden buildien suhteen on kuitenkin se, että messuversion pitäisi olla kohtuullisen vakaa. Uudempia buildeja saattaa löytyä sillä hetkellä, mutta minkäs teet kun ne ovat niin bugisia vielä että ne lahoavat heti käsiin? Juuri tästä ongelmastahan Wiimiitin uudempi Red Steel versio kärsikin. Se oli N-Siderin edustajan mukaan huomattavasti paremman näköinen kuin vanha, mutta kaatui suurin piirtein joka neljäs minuutti. Tämän takia Ubisoft ei luonnollisesti antanut edes ottaa siitä valokuvia. :)
 
Vastaus: Nintendo Wii

semmonen juttu tuli mieleen että tuleeko Wiissä mukana se tunnistinpalkki tv:een päälle jotta ohjainta voi käyttää valopyssynä räiskinnöissä.

Ja olikos se niin että Wii Play:n mukana tulee toinen ohjain? onko toi peli siltin sen 40-60e?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Mäksä sanoi:
semmonen juttu tuli mieleen että tuleeko Wiissä mukana se tunnistinpalkki tv:een päälle jotta ohjainta voi käyttää valopyssynä räiskinnöissä.

Siis se palkki tulee paketin mukana. Plus se tosiaan mahdollistaa *hieman* enemmän kuin pelkän "valopyssyttelyn" (esim. liikkeen tunnistamisen syvyys- ja vaakasuunnassa).
 
Vastaus: Nintendo Wii

Mäksä sanoi:
semmonen juttu tuli mieleen että tuleeko Wiissä mukana se tunnistinpalkki tv:een päälle jotta ohjainta voi käyttää valopyssynä räiskinnöissä.

Ja olikos se niin että Wii Play:n mukana tulee toinen ohjain? onko toi peli siltin sen 40-60e?

Itse kyllä muistaisin nähneeni kuvista että tuo tunnistin tulisi television alapuolelle.. Vai onkohan tuo tunnistin sitten tuossa konsolissa vain ohjaimen etäisyyden tunnistamista varten jolloin tuolle palikalle olisi ihan sama laittaako sen tv:n ylle vai alle.. ? :D Uskosin että tuo Wii play tulee olemaan sen 49,00-59,90 kun mukanahan tulee vain tuo toinen kaukosäädin ilman tuota nuncha-addonia. :)
 
Vastaus: Nintendo Wii

jeps, kiitoksia tiedoista, nyt sit vaan ootellaan et kolahtaa postiluukusta wii sisään, ni pääsee leikkimään agassia olohuoneessa...sit onki olo huone palasina ku meikä eläytyy täysillä peliin
 
Vastaus: Nintendo Wii

Jakke^ sanoi:
palkin voi sijoittaa joko tv:n päälle tai alle.
Onko muuten jossain annettu speksejä siitä, mikä on suositeltavan kokoinen näyttö? Kun sensori on tietyn mittainen, on varsinkin räiskintäpeleissä, joissa kohdetta "osoitetaan" huikea merkitys sillä, kuinka iso näyttö on.

Itse uskon vakaasti, että mukana on jonkinlainen kalibrointi (kuten kaikissa kosketusnäytöllisissä koneissa), jossa ohjaimella osoitetaan näytön kulmissa olevia "rukseja" ja sitten hyväksytään valinta. Tämähän oli pelkkää perstuntumaa ja loogisesti ajattelua, mutta onko jossain ollut jotain faktaa aiheesta?
 
Vastaus: Nintendo Wii

achiim sanoi:
Onko muuten jossain annettu speksejä siitä, mikä on suositeltavan kokoinen näyttö? Kun sensori on tietyn mittainen, on varsinkin räiskintäpeleissä, joissa kohdetta "osoitetaan" huikea merkitys sillä, kuinka iso näyttö on.

Itse uskon vakaasti, että mukana on jonkinlainen kalibrointi (kuten kaikissa kosketusnäytöllisissä koneissa), jossa ohjaimella osoitetaan näytön kulmissa olevia "rukseja" ja sitten hyväksytään valinta. Tämähän oli pelkkää perstuntumaa ja loogisesti ajattelua, mutta onko jossain ollut jotain faktaa aiheesta?

Voi olla niin että mitä isompi tai pienempi näyttö sitä ylempänä tai alempana ruutusta katsottuna tuota tunnistinta kannattaisi käyttää. Esim. pienissä näytöissä tuon kannattaisi olla hyvinkin lähellä ruutua mutta jos käytössä on esim. videotykki niin niin silloin laitteen kannattaisi mahdollisesti olla joko katossa tai lattiassa ja tarpeen vaatiessa sitä jouduttaisiin mahdollisesti viemään vielä jonkin verran pelaajaa kohtikin mahdollisimman tarkan tunnistuksen aikaan saamiseksi. Mutta nämä ovat vasta arvailuja sillä en ainakaan itse ole vielä tarkempia tietoja tuosta asiasta saanut joten kannattaa ottaa tietyllä varauksella tämäkin kommentti. ;)
 
Vastaus: Nintendo Wii

achiim sanoi:
Onko muuten jossain annettu speksejä siitä, mikä on suositeltavan kokoinen näyttö? Kun sensori on tietyn mittainen, on varsinkin räiskintäpeleissä, joissa kohdetta "osoitetaan" huikea merkitys sillä, kuinka iso näyttö on.

Ruudun koolla ei pitäisi olla mitään väliä.
 
Ylös Bottom