Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii

achiim sanoi:
Onko muuten jossain annettu speksejä siitä, mikä on suositeltavan kokoinen näyttö? Kun sensori on tietyn mittainen, on varsinkin räiskintäpeleissä, joissa kohdetta "osoitetaan" huikea merkitys sillä, kuinka iso näyttö on.

Siis sitä palkkiahan osoitetaan eikä ruutua.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Lloyf sanoi:
Siis sitä palkkiahan osoitetaan eikä ruutua.
Käytännössä ei osoiteta mitään. Palkki tunnistaa, missä asennossa ohjain on ja minne sen kumpikin pää sojottaa missäkin kulmassa. Jossain vaiheessa homma on kalibroitava niin, että kun osoitat kuvitteelliseen ruudun yläkulmaan, lukee palkki asennon ja sijainnin, jossa ohjain on ja tallettaa sen jonnekin. Sama vastakkaiseen alakulmaan. Kun kalibrointi on suoritettu, voidaan määritellä, että tietyssä asennossa ohjain "osoittaa" tiettyyn kohtaan ruudussa. Mitään muuta järkeä en keksi tuohon palkkiin ja ohjaimeen ja niiden väliseen keskusteluun.

Eihän siitä tule mitään että liikutteluvaraa on palkin leveyden verran (mitä lie, puoli metriä?) mutta ruutu on 2,5 metriä leveä?
 
Vastaus: Nintendo Wii

achiim sanoi:
Käytännössä ei osoiteta mitään. Palkki tunnistaa, missä asennossa ohjain on ja minne sen kumpikin pää sojottaa missäkin kulmassa.

Palkki tunnistaa vain etäisyyden laitteesta sekä syvyyssuunnan. Kallistelun taas arvioi kaken sisällä akselometri / gyroskooppi kombo, joka lähettää tiedon Bluetoothilla konsolille. Siksi esimerkiksi Excitetrukkia ja Monkey Ballia voi pelata ilman sensoria (mutta Metroid Prime 3:a ei). Mutta mitä tuota kalibroitin tulee, se oli ainakin E3 versioissa automaattinen, ja toimi välillä hieman huonosti. Tosin sen suhteen kannattaa huomata se, että jo bluetoothin standardissa varoitetaan että jos yhdelle alueelle on keskitetty monta (lue; useita kymmeniä) laitetta, ne voivat joissakin tilanteissa häiritä toistensa signaaleja. Ja näinhän E3:ssa todellakin oli.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Teppo_Holmqvist sanoi:
Palkki tunnistaa vain etäisyyden laitteesta sekä syvyyssuunnan. Kallistelun taas arvioi kaken sisällä akselometri / gyroskooppi kombo, joka lähettää tiedon Bluetoothilla konsolille. Siksi esimerkiksi Excitetrukkia ja Monkey Ballia voi pelata ilman sensoria (mutta Metroid Prime 3:a ei). Mutta mitä tuota kalibroitin tulee, se oli ainakin E3 versioissa automaattinen, ja toimi välillä hieman huonosti. Tosin sen suhteen kannattaa huomata se, että jo bluetoothin standardissa varoitetaan että jos yhdelle alueelle on keskitetty monta (lue; useita kymmeniä) laitetta, ne voivat joissakin tilanteissa häiritä toistensa signaaleja. Ja näinhän E3:ssa todellakin oli.

Tulipa vain mieleen. Kuinkakohan pitkäikäisiä ovat patterit/akut tuossa wiimotessa? Olisi hienoa, jos siihen tulisi jonkin näköinen lataustelakka. :)
 
Vastaus: Nintendo Wii

pziuz sanoi:
Tulipa vain mieleen. Kuinkakohan pitkäikäisiä ovat patterit/akut tuossa wiimotessa? Olisi hienoa, jos siihen tulisi jonkin näköinen lataustelakka. :)
Virallisestikäyttöaika on 30/60 tuntia (riippuen siitä, käytetäänkö pelkkää kallistustoimintoa), joten käytännössä käyttöaika menee varmaan jonnekin 40-50 tunnin paikkeille.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Lataustelakka on aika turha ajatus. Pitää laturin aina seinässä ja sen mukaa mitä ohjaimesta hiipuu paristot, laittaa taas täydet paristot sisään.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Lloyf sanoi:
Se on noin 20cm
Tieto vai heitto?

Itse olen nähnyt vain sen ruudun vierellä enkä usko että Wiitä on demottu millään 14" ruudulla. Veikkaan 32"+ tuumaista LCD-ruutua ja siinä vieressä palkki näyttää noin puolimetriseltä, sanotaan 43 senttiä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Wiissä sitten on enemmänkin aluekoodeja. Ei siinä mitään, mua ne ei haittaa koska mä mistään mitään tilaa ja niin pois päin... Paitsi tuossa virtual consolen kanssa. Olisivatte nyt ihmeessä jättäneet sen koodittomaksi! :mad:
 
Vastaus: Nintendo Wii

Virtual console tuskin on aluekoodattu, en kyllä jaksa uskoa tuota. Mistä luit, ja lähde, kiitos? Ei tuo ole edes missään mielessä mielekäs ajatus. Laittaa aluekoodit pari megan filuihin? Nay.
 
Vastaus: Nintendo Wii

No ei helvetti... Tuo on jo niin naurettavaa, että oksat pois. Siis, koko mahtava ideahan kaatuu tuohon; itse ainakin olin aivan innoissani, että pääsisin pelaamaan USA -ja japsijulkaisuja, mutta ei. On näköjään siltikin ihan hyvä ajatus jättää vc-pelit ostamatta ja hakea ne tylysti puuseelle tai esim. modatulle boxille jnejne~ Toki niitä hyviäkin pelejä löytyy PAL-valikoimasta, mutta Sin & Punishment -laatuiset mestariteokset...jotka eivät tule vieläkään meidän ulottuville? Absurdia, tämä on jo liian perseestä.

Edit.

On muuten erittäin jälkeenjäänyt bisnesratkaisu tämäkin, kaikessa mielessä täysin konservatiivinen veto. Miksi ihmeessä ärsyttää asiakkaita näin? Välillä mietin, että millä silmänkääntötempuilla asioista päättävät pääsevät virkoihinsa, maallikkokin hoitaisi suurimman osan ratkaisuista sujuvammin.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Voi ekstraelämä taas... Alkuperäinen artikkeli josta tämä ko. juttu alkoi ei sanonut mitään että Eurooppalaisen virtuaalikonsolin pelijulkaisut olisi rajoitettu PAL-peleihin. Se on täysin uutisankkurin oma keksintö, ja osoittaa kuinka helposti ihmiset vetävät johtopäätöksiä. Ainoa asia mitä edustaja käytännössä sanoi on se, että eurooppalaiseen Wiihin voi ostaa pelejä vain euroopan pisteestä. Vähän niin kuin Xbox Live Marketplacenkin pitäisi toimia (jota tosin voi kiertää accountin avulla). Ja miksi Nintendo on lähtenyt tälle linjalle? Minäpä selitän:

A) Ikärajoitukset. Peli tarvitsee Euroopassa hyväksytyn ikärajoituksen, ja koska pelien alkuperäisestä julkaisusta on kulunut niin paljon aikaa, ne pitää tarkastaa uudestaan. Tämä on erityisen tärkeää siksi, että pelien myynti ilman eurooppalaista ikärajamerkintää on laitonta monissa EU:n maissa. Tai vaihtoehtoisesti peli saa automaattisesti K18 lätkän, joka tekisi pelin myynnistä laittoman hiemankin nuoremmalle. Eikä tilannetta tee yhtään paremmaksi se, että Nintendo on pelien myyjänä / välittäjänä suoraan vastuussa näiden lakien noudattamisesta.

B) Sensuuri. Menee käytännössä samaan kohtaan kuin A. Ajatelkaapa tilannetta jossa iloinen pikku Hans ostaa japanin kaupasta jännän klassikkopelin nimeltä Hitler no Fukkatsu: Top Secret (eli Bionic Commandon japsiversion), jossa uljas liittoutunut taistelee okkultistista uusnatsiryhmää vastaan. Ja tuskin tarvitsee sanoa kuka saisi tästä paskat niskaansa?

C) Lisenssihelvetti. Pelien jakelua koskevat sopimukset ovat todella sotkuisia. Joku firmaa omistaa pelin jakeluoikeudet USA:ssa, toinen taas Euroopassa. Jos Nintendo myy pelejä Eurooppaan, se saattaa tilanteesta riippuen rikkoa jakelusopimusta. Siksi virtuaalikonsolin julkaisu pitää neuvotella uudestaan jokaiselle markkina-alueelle.

D) Lokalisointi. Nintendolla on tarkoitetuksena lokalisoida pelejä uudestaan. Se on palkannut viimeisempien kuukausien aikana lukuisia kääntäjiä juuri virtuaalikonsolia varten. Tämä kertoo siitä, että heillä on suunnitelmissa kääntää pelejä Euroopan valtakielille, eivätkä he varmasti halua jenkkipelien sotkevan tätä kuviota.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Wii

Toivottavasti tuo aluerajoitus on tosiaan hoidettu niin, että eurooppalaisella tilillä voit ostaa eurooppalaista kamaa ja amerikkalaisella amerikkalaista kamaa. Silloin voisi tehdä kuten XO:lla nyt eli luoda vain yhdysvaltalaisen tilin ja ladata ihan mitä vc-pelejä haluaa. Se on sitten taas paskempi juttu, jos aluekoodi on sidottu konsoliin niin, että PAL-konsolilla voit ostaa vain PAL-vc-pelejä.
 
Ylös Bottom