Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Wii

tiong sanoi:
Ketuttaa, ei voi muuta sanoa. Tämäkö on se hinta jolla saadaan kaikki innostumaan pelaamisesta? Ei todellakaan. Xbox 360:n saa jo halvemmalla. Miettikääpä sitä, Nintendo ja Amo.

Saisiko tämän suosiolla Konsolisodan puolelle? Yleensäkkin minua ihmetyttää miksi hardcore Xbox ja Sony fanit tulevat aina ruikuttamaan Nintendofinin puolelle näistä asioista, häiritsevät threadien yleistä kulkua eikä moderointi tunnu haluavan koskaan tehdä asialle mitään ennen kuin sotakirveet lentelevät ilmassa. Enhän minäkään tule Xboxfinin puolelle haukkumaan Xboxia ja sanomaan kuinka perseestä koko laite on kun sitä ei myydäkään ilmaiseksi. Enkä myöskään ala melodraamattisesti (ja sangen typerästi) väittämään että Xboxista tuli pelkästään negatiivisia uutisia E3:n jälkeen vain sen takia, että hinta oli parikytä dollaria kalliimpi kun odotettiin.

P.S. Ja ei Xympyrän coreversio ei todellaakan ole "edullisempi" kuin Wii, vaikka myynnissä olisikin 270 euron hintaan. Ja ovat ne Xympyrän pelitkin 15 euroa kalliimpia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Wii

ei tuo hinta missään tunnu sen jälkeen kun maksoin 360:n fifa bundlesta 429e, halpa tuo on kuin leipa:D
 
Vastaus: Nintendo Wii

Teppo_Holmqvist sanoi:
hardcore Xbox ja Sony fani

Minä en ole fanipoika vaan enemmänkin hardcore-pelaaja. Ostoslistallani ovat edelleen kaikki kolme konsolia sillä yhdellä tai kahdella ei pärjää. Kai täällä nyt silti oman mielipiteensä saa ilmaista?
 
Vastaus: Nintendo Wii

tiong sanoi:
Minä en ole fanipoika vaan enemmänkin hardcore-pelaaja. Ostoslistallani ovat edelleen kaikki kolme konsolia sillä yhdellä tai kahdella ei pärjää. Kai täällä nyt silti oman mielipiteensä saa ilmaista?

Enemmänkin ottaa pannuun se, että nämä valitukset aina ohjaavat threadin sivuraiteille. Jryi postasi puolitoista viikkoa sitten lähes sanasta samaan samanlaisen valituksen kuin sinä, ja threadi alkoi poukkoilla ihan minne sattui (nuo viestit sitten myöhemmin poistettiin tästä ketjusta). Plus ja muutenkin asioiden kärjistäinen ei ole hyvästä (koska esimerkiksi E3:n jälkeen on tullut paljon positiivisiakin uutisia*).

* Kuten mm. kasa uusia pelejä, erinomainen julkaisupelivalikoima, Wii Sports paketissa, Wii kanavat, Mii, nettiselain, jne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Wii

Teppo_Holmqvist sanoi:
Enemmänkin ottaa pannuun se, että nämä valitukset aina ohjaavat threadin sivuraiteille.

Muistelisin, että tuon tyyppiselle tapahtumaketjulle on olemassa oma tekninen erikoisterminsäkin: keskustelu. Puheiden, luentojen yms. on hyvä keskittyä tiiviisti ydinaiheeseensa, mutta keskustelun on luontaista ja perin inhimillistä rönsyillä.

Tämän keskustelun otsikkona on kuitenkin "Nintendo Wii" eikä esimerkiksi "Nintendo Wiin ylistäminen", joten ainakin omasta mielestäni on aika luontevaa, että puhutaan muistakin kuin laitteen hyvistä puolista. Enpä ainakaan itse jaksaisi innostua, jos mielipiteidenvaihto sujuisi tyyliin "On se hyvä laite.", "Niinhän se on.", "Mää kans."

Konsolisodassa lienee taas mielekkäintä asettaa laitteet tiukasti vastatusten ja kisailla niiden paremmuudesta. Kun puhutaan jonkin yksittäisen laitteen ongelmista, se ei oikein istu konsolisodan aihepiiriin.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Xbugs sanoi:
Tämän keskustelun otsikkona on kuitenkin "Nintendo Wii" eikä esimerkiksi "Nintendo Wiin ylistäminen", joten ainakin omasta mielestäni on aika luontevaa, että puhutaan muistakin kuin laitteen hyvistä puolista.

Tässä kävi meikäläisellä se moka, että olen koko ajan luullut threadin olevan "Wiin hintaseuranta". :eek:
 
Vastaus: Nintendo Wii

Hinnalla ei mulle ole niin väliä, eikä tuo justiinsa yli 300e koneesta + pelistä ole hirveän paha.
Kone ei kuitenkan innosta itseäni vain sen takia, että hyviä pelejä ei ole vielä ilmoitettu montaakan.
Tällä hetkellä Zelda (jonka voin pelata myös cubella) ja Mario Galaxy.
Itse laite on tyylikäs, mutta hieman liian tehoton luultavasti. Sanon luultavasti, koska sen tehoista nyt ei niin hirveästi tiedä tässä vaiheessa.

Positiivinen asia Wiissä on tietenkin ohjain. Sekin saattaa kuitenkin kostautua siinä, että sillä ei pakosti voida toteuttaa joitain vanhoja pelejä yhtä mukavasti pelattaviksi kuin normaaleilla ohjaimilla. Uudenlaisia pelejä tulee varmasti, mutta kuinka mielenkiintoisia?

Tällä hetkellä olen todella epäileväinen laitetta ja sen pelitarjontaa kohtaan. Tietenkin toivon että pelkoni osoittautuvat vääriksi ja pääsen nauttimaan myös Wiillä huikeaa pelitarjontaa...
 
Vastaus: Nintendo Wii

On se Suomi-lisä ihmeellinen asia. Siinä kun jenkit maksaa omasta Wii-paketista 250 dollaria, me maksamme 340 dollaria.
Noh, siinä vaiheessa kun menin oman Wiin tilaamaan, odotin hinnan olevan 250 euroa ja kun olin laittanut tilaukseen mukaan Wii Sports -pelin, olisi hinta noussut jo 300 euroon, että en valita kyllä yhtään. Halvemmalla pääsen joka tapauksessa kuin olin jo valmistautunut maksamaan. :)
Hyvä vaan, että hinnat alkaa selviämään. Nyt vielä odotellaan tietoa niitten pelien hinnoista. Konsolinetissä Zelda on 59 euroa tällä hetkellä ja mainintana, että hinta on alustava. Tuskinpa edes Suomessa kehdataan myydä tuohon hintaan kaikkia pelejä, vaikka eipä sitä koskaan tiedä. Parin prosenttiyksikön korotus verotukseen vaan; onhan se peliväki ennenkin maksanut. :p
 
Vastaus: Nintendo Wii

Cosmica sanoi:
On se Suomi-lisä ihmeellinen asia. Siinä kun jenkit maksaa omasta Wii-paketista 250 dollaria, me maksamme 340 dollaria.
Noh, siinä vaiheessa kun menin oman Wiin tilaamaan, odotin hinnan olevan 250 euroa ja kun olin laittanut tilaukseen mukaan Wii Sports -pelin, olisi hinta noussut jo 300 euroon, että en valita kyllä yhtään. Halvemmalla pääsen joka tapauksessa kuin olin jo valmistautunut maksamaan. :)
Hyvä vaan, että hinnat alkaa selviämään. Nyt vielä odotellaan tietoa niitten pelien hinnoista. Konsolinetissä Zelda on 59 euroa tällä hetkellä ja mainintana, että hinta on alustava. Tuskinpa edes Suomessa kehdataan myydä tuohon hintaan kaikkia pelejä, vaikka eipä sitä koskaan tiedä. Parin prosenttiyksikön korotus verotukseen vaan; onhan se peliväki ennenkin maksanut. :p

Niin, onhan suomi kallis paikka elää. Mutta minkäs mahtaa :( Ei tuo 270 ole vielä paha hinta kun miettii mitä sillä saa. Core boxi ei vedä vertoja wiille (wi-fi, tallennusmediaa) ja se on silti kalliimpi. Eli ei liian kallis. Tietty vituttaa tuo pari kymppiä mutta ei se sellaisen ihmisen budjettia kaada joka meinaa ostaa kaikki laitteet : PS3-650 ekee :D
 
Vastaus: Nintendo Wii

nyt on sit tilattuna ja maksettuna:

ite konsoli + wii sports
nunchuck
wii play + ohjain
zelda
rayman
cod3
red steel

saanee riittää tältävuodelta nää pelit
 
Vastaus: Nintendo Wii

Pibe sanoi:
Positiivinen asia Wiissä on tietenkin ohjain. Sekin saattaa kuitenkin kostautua siinä, että sillä ei pakosti voida toteuttaa joitain vanhoja pelejä yhtä mukavasti pelattaviksi kuin normaaleilla ohjaimilla. Uudenlaisia pelejä tulee varmasti, mutta kuinka mielenkiintoisia?

Tällä hetkellä olen todella epäileväinen laitetta ja sen pelitarjontaa kohtaan. Tietenkin toivon että pelkoni osoittautuvat vääriksi ja pääsen nauttimaan myös Wiillä huikeaa pelitarjontaa...

Minusta on hyvä, että nintendo omalla esimerkillään näyttää että jokaisen pelin ei ole pakko käyttää motea ohjaukseen tai ohjaustavan ei ole pakko olla järisyttävän innovatiivinen. Smash brossistahan on käsittääkseni tulossa ihan perinteisesti ohjattava, joka varmaan kuitenkin on yksi odotetuimpia pelejä konsolille. Vielä kun 3rd partytkin uskaltaisivat sivuuttaa wiimote-ohjauksen jos se ei tunnu peliin järkevältä tai luonnolliselta.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Itse ainakin maksan Wiistä ihan mielelläni tuon 270e.
Sen verran houkuttelevalta koneelta se kuitenkin vaikuttaa...
 
Vastaus: Nintendo Wii

Eihän nyt kukaan voi tosissaan väittää 270e kalliiksi kun seuraavaksi halvin konsoli on 370e. Minä en x360 Corea laske tähän leikkiin ollenkaan, jos aikoo ihan aikuisten oikeasti pelata niin eihän sillä tee mitään. Jos itku tulee 20 eurosta niin voi lopettaa pelaamisen kokonaan. Ei ole pakko pelata ja rahoittaa kaikenmaailman riistäjiä :D
 
Vastaus: Nintendo Wii

Teppo_Holmqvist sanoi:
Enemmänkin ottaa pannuun se, että nämä valitukset aina ohjaavat threadin sivuraiteille.[/I]

Minua vituttaa tässä eniten se, että Wiitä hintoineen täytyy aina verrata Xbox 360:een, ihan kuin niissä konsoleissa olisi yhtään mitään samaa. Joidenkin ajatusmaailma tuntuu olevan niin rajoittunut, että jos samalla hinnalla saa konsolin, joka piirtää kolminkertaisesti enemmän pikseleitä ja tarkempia tekstuureja, se on automaattisesti se kiinnostavampi vaihtoehto ihmisille.

Hyvän skootterin tai kevarin hinnalla saa käyttökelpoisen auton. Mutta jos ne skootterin tai kevarin ominaisuudet kiinnostavat enemmän (taloudellisuus jne, mitä niitä nyt on), niin miksi vitussa ostaa se auto? Huono vertaus mutta en parempaakaan nyt keksi.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Wiissa saa paljon enemman vastinetta rahalle kuin XO coressa. Wi-fi, langaton liikkeen tunnistava ohjain, sisainen muisti ja peli halvemmalla kuin XO core ilman edes muistikorttia. En voi ymmartaa miten kukaan voi vaittaa etta XO on edullisempi vehje.
 
Vastaus: Nintendo Wii

keiu sanoi:
Wiissa saa paljon enemman vastinetta rahalle kuin XO coressa. Wi-fi, langaton liikkeen tunnistava ohjain, sisainen muisti ja peli halvemmalla kuin XO core ilman edes muistikorttia. En voi ymmartaa miten kukaan voi vaittaa etta XO on edullisempi vehje.[/QUOT

No mä luulen että ne jotka valittavat eivät ole edes koko vehjettä ostamassa vaan dissaavatte muuten vaan. En tiiä miksi mutta näin näyttäisi olevan.
 
Vastaus: Nintendo Wii

keiu sanoi:
Wiissa saa paljon enemman vastinetta rahalle kuin XO coressa. Wi-fi, langaton liikkeen tunnistava ohjain, sisainen muisti ja peli halvemmalla kuin XO core ilman edes muistikorttia. En voi ymmartaa miten kukaan voi vaittaa etta XO on edullisempi vehje.

No mut XO Corella saa hd-reson niinq!!1
 
Vastaus: Nintendo Wii

bf-man sanoi:
No mä luulen että ne jotka valittavat eivät ole edes koko vehjettä ostamassa vaan dissaavatte muuten vaan. En tiiä miksi mutta näin näyttäisi olevan.

Niin tosiaan, onko sitten niin etta nama eivat olekkaan ihmisia jotka ovat olleet aikeissa ostaa Wiin mutta hintatietojen julkistamisen jalkeen ovatkin paattaneet ostaa XO coren? Sopii tunnustaa jos tallaisia loytyy koska olisin melko yllattynyt.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Pibe sanoi:
Hinnalla ei mulle ole niin väliä, eikä tuo justiinsa yli 300e koneesta + pelistä ole hirveän paha.
Kone ei kuitenkan innosta itseäni vain sen takia, että hyviä pelejä ei ole vielä ilmoitettu montaakan.
Tällä hetkellä Zelda (jonka voin pelata myös cubella) ja Mario Galaxy.
Itse laite on tyylikäs, mutta hieman liian tehoton luultavasti. Sanon luultavasti, koska sen tehoista nyt ei niin hirveästi tiedä tässä vaiheessa.

Positiivinen asia Wiissä on tietenkin ohjain. Sekin saattaa kuitenkin kostautua siinä, että sillä ei pakosti voida toteuttaa joitain vanhoja pelejä yhtä mukavasti pelattaviksi kuin normaaleilla ohjaimilla. Uudenlaisia pelejä tulee varmasti, mutta kuinka mielenkiintoisia?

Tällä hetkellä olen todella epäileväinen laitetta ja sen pelitarjontaa kohtaan. Tietenkin toivon että pelkoni osoittautuvat vääriksi ja pääsen nauttimaan myös Wiillä huikeaa pelitarjontaa...

Tuota paksulla painettua kohtaa minun on edelleen vaikea ymmärtää. Oletko koskaan pelannut yhtäkään konsolia, vai odotatko edelleen että tulee riittävän tehokas sukupolvi?

"Ai, uusi Nintendo? Minkä niminen? Nintendo 64? Näytäpäs. Ei... liian tehoton, katsotaan viiden vuoden päästä, jos niiltä tulisi vaikka tehokkaampi."

"Mitä? Gamecube? Näytäpäs. Ei... Ei vieläkään tarpeeksi tehoa. No, odotellaan..."

"Wii? Mikä hiton Wii? Ei taida tehoa olla vieläkään tarpeeksi. Hei jätkät, syväjäädyttäkää minut ja sulattakaa vuonna 2700, katsotaan olisiko silloin riittävän hyviä koneita meikäläiselle."

Siis jos Gamecube oli riittävän tehokas (sen vähän perusteella mitä minä olen sitä pelannut, se oli), ja Wii vielä tehokkaampi, miten se ei yhtäkkiä riitäkään? Minusta koneen ei tarvitse olla paras ollakseen hyvä, teistä en tiedä.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, ettei tuo pelitarjonta nyt niin lupaava olekaan. Mutta sekin pätee vain toistaiseksi, sillä Wiin Zelda, Mario Kart, Super Smash Bros. ja Mario löytävät varmasti paikkansa hyllystä aikanaan. Niin, aikanaan... (Toisaalta hyppäsin käytännössä Cuben yli, ja asia on syytä korjata Wiin avulla, niin että tuohon listaan kun lisää SSBM:n, Mario Sunshinen, Wind Wakerin ja kumppanit niin kyllä pelattavaa lopulta löytyy.)

Ja muista Pibe, että uusi pelattavuus ei korvaa vanhaa vaan tulee sen rinnalle. Uutta SSB:tä ei voi tyriä wiimotella, jos sitä kerran pelataan retropadilla.
 
Ylös Bottom