Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii

Hex sanoi:
Onko tietoa jenkkikaupoista, josta saisi komponenttijohdon tilattua? Konsolinetin perusteella Suomen hinta on hirveä ja Playsta ja muista eurooppalaisista nettikaupoista joutuu tietysti odottamaan, kun julkaisu on sama kuin Suomessa. Jenkkilässähän oli joku älytön rajoitus, että komponenttijohtoja tulisi vain tiettyihin nettikauppoihin, eikä muualle. Mistäköhän sen saisi?
Tilasin tämän 3rd party kaapelin. Hinta ei paha, ja ehtiipähän euro-julkasuun.
http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=7308187&style=games&BAB=M
 
Vastaus: Nintendo Wii

Tietääkös kukaan että mites sen progressiivisen kuvan kanssa tilanne nyt on. Onko esim. Zelda 480p:nä olikos Nintendolla jotain ohjeistusta tuohon? Minun kannaltani tämä on aika kriittinen kysymys koneen ostoa harkitessa.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Dr Evil sanoi:
Tietääkös kukaan että mites sen progressiivisen kuvan kanssa tilanne nyt on. Onko esim. Zelda 480p:nä olikos Nintendolla jotain ohjeistusta tuohon? Minun kannaltani tämä on aika kriittinen kysymys koneen ostoa harkitessa.
Zelda on 480p ja 16:9. 480p tosin ainoastaan komponenttikaapelin kanssa.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Tautofonia sanoi:
Zelda on 480p ja 16:9. 480p tosin ainoastaan komponenttikaapelin kanssa.

Hmmm, mistä tämä fagta on hankittu? 525p kun on NTSC standardi ja PAL standardi on 625p. Jos kaikki PAL pelit ovat vakiona 625i niin miksi ihmeessä progekuva olisikin yhtäkkiä 480p ?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Calathia sanoi:
Hmmm, mistä tämä fagta on hankittu? 525p kun on NTSC standardi ja PAL standardi on 625p
Nuo mainitsemasi ovat kyllä ihan oikeita lukuja, yhteisvaakajuovamäärä kummallakin standardilla, mutta eivät HD-standardin mukaisia progressiivisia kuvasuhteita. Vai kuulostaako resoluutiot 938x625 ja 788x525 tutuilta? Tutummalta kuin esim 720x480 (480p) tai 1920x1080 (1080p)?

Lisää: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Video_formats
 
Vastaus: Nintendo Wii

KenSu sanoi:
"Scheduled to release Thursday, February 15, 2007". Ei se kyllä tämän tiedon pohjalta ehdi. Näkyisi olevan S/Video-kaapeli samalta valmistajalta tulossa. Onko tietoa, onko 1st party S/Video-kaapelia tulossa?
No, prkl! Miten missasin tuon. Peruutin tilaukseni samantien.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Uutta infoa ohjaimen herkkyyden kalibroinnista.
In Red Steel before you start the adventure you are asked to change sensitivity and the way you do it is an aquarium shows up, character shows where different fishes are, point with the Wii-mote so you can calibrate (with three fishes targeted) and Viola!
Source: http://www.codenamerevolution.com/?p=2576
Tässä infoa wiin kontrolliongelmasta.
True Light Gun Control:
Every time I talk about this one, people get pissed, but it has to come up. Right now, Wii does NOT work like a light gun. The controller is being pointed at the sensor and not at the television, so theres no good way to actually have it work like a laser pointer, aiming directly at where youre looking. You can try this on your own when you pick up Red Steel or Metroid, as bringing the controller up to your eye (like youre looking down a scope) will show that the Wiimote isnt aiming exactly where you are pointing.

Thats obvious when you think about it though. The Wii-mote is simulating where the cursor is based on Nintendo-designated starting points. Its centered by Nintendo, and developers have told us time and time again that they dont need to worry at all about where the Wii-mote is looking. Thats why were seeing games that play like a mouse and keyboard and not like light guns. It just isnt possible the way its set up right now.

This can be changed though, as Nintendos controller is obviously submitting total coordinate data. If the controller knew how big your TV was (by calibrating like any SEGA light gun game), it could adjust for when your hands go closer/farther on the Z axis, adjusting for your distance from the TV. It isnt an easy task, but it IS possible for Wii to do light gun control. Right now, Nintendo (and other developers) dont seem to be making that a high priority.

As an odd note on that one, why does Nintendo have a zapper controller at all? We havent seen a single game using light gun accuracy, so wouldnt it still be a gun thats moving a cursor around on screen? Until Nintendo shows us that the Wiimote can be zeroed in on each individual TV, using exact light gun control, I dont see a reason for that controller. Id like to get light gun games at some point on the system, but at the very least, dont show a guy jumping from behind his couch, looking down the barrel of the Wii-mote and firing directly at the TV like in Time Crisis or something. Thats misleading, and that isnt how the controller is working currently.

I hope you guys enjoyed a few rants about good/bad design choices on the Wii. Am I right? Thats up to everyone who reads this to determine I guess. Feel free to throw in your own ideas, or at least comment on my thoughts in the comment section below. As more issues come up, Ill be sure to make a note of them, as I think leading designers into making good choices about how to use the Wii console is an effort that takes not only a few strong minds, but also a TON of user feedback.
Source: http://blogs.ign.com/Bozon-IGN/p2
Zelda haastattelu, jossa mainitaan myös kontrollien kalibroinnista.
If I'm not shooting exactly we're I'm pointing at, there are number of sensitivity options that I can adjust... So I'm not pointing at the sensor bar, I'm pointing at my tv.
Source: http://www.gamevideos.com/video/id/7293
Jos joku hiffas mitä haen, niin kertokaa toki, jos teillä on mitään infoa asian tiimoilta.

EDIT: Sori tuplapostauksesta.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Calathia sanoi:
Hmmm, mistä tämä fagta on hankittu? 525p kun on NTSC standardi ja PAL standardi on 625p. Jos kaikki PAL pelit ovat vakiona 625i niin miksi ihmeessä progekuva olisikin yhtäkkiä 480p ?
Lukuisista lähteistä. Googlaa esim. "Twilight Princess 16:9 480p" näin alkuun.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Dragonfly_ sanoi:
Uutta infoa ohjaimen herkkyyden kalibroinnista.

Tässä infoa wiin kontrolliongelmasta.

Zelda haastattelu, jossa mainitaan myös kontrollien kalibroinnista.

Jos joku hiffas mitä haen, niin kertokaa toki, jos teillä on mitään infoa asian tiimoilta.

EDIT: Sori tuplapostauksesta.

Muuten ihan asiaa toi blogi mutta en oikein hoksannut miksi se kitisee siitä että ei ole light gun-kontrolleja fps peleissä. Eiköhän ne kontollit hierota erikseen sitten niihin valopyssypeleihin. Entäpä mikä sitä riepoo siinä että nintendo on esitellyt tuota pyssyholkkia mahdollisuutena motelle tulevaisuudessa. Sitä ei kai käsittääkseni ole myöskään kukaan pakottanut ostamaan.
 
Vastaus: Nintendo Wii

phl sanoi:
Muuten ihan asiaa toi blogi mutta en oikein hoksannut miksi se kitisee siitä että ei ole light gun-kontrolleja fps peleissä. Eiköhän ne kontollit hierota erikseen sitten niihin valopyssypeleihin. Entäpä mikä sitä riepoo siinä että nintendo on esitellyt tuota pyssyholkkia mahdollisuutena motelle tulevaisuudessa. Sitä ei kai käsittääkseni ole myöskään kukaan pakottanut ostamaan.
Kaverihan kitisee juuri siitä, että wiimotella ei osoiteta tv:n ruutua vaan "senor bar":ia. Eli jos osoitat viimotella esim. suoraan keskelle tv:n ruutua kursori joko katoa ruudulta tai on ruudun aivan ylälaidassa, mikäli sensor bar sijaitsee television edessä alhaalla. Tämä on hyvin lähellä pc:n hiirellä ohjaamista. Wiimoten tulisi toimia kuin laaseripointteri eli kursori löytyy sieltä mihin osoitat wiimotella.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Dragonfly_ sanoi:
Uutta infoa ohjaimen herkkyyden kalibroinnista.

Tässä infoa wiin kontrolliongelmasta.

Zelda haastattelu, jossa mainitaan myös kontrollien kalibroinnista.

Jos joku hiffas mitä haen, niin kertokaa toki, jos teillä on mitään infoa asian tiimoilta.

EDIT: Sori tuplapostauksesta.

Jos et väärin tajunnut kake toimii siis N:n "tehdas"asetuksilla jotka ovat siis hyvät asetukset valtaosalla setupeista? En kyllä tajua miksi sitä kakea pitäisi ampua juuri sensoreihin, ei se voi olla niin. koska esim miekan huitaisu rekisteröidään. Ymmärtääkseni wiin idea on että se kake voi osoittaa 3-d avaruudessa mielivaltaisiin koordinaatteihin, ja silti sensori tunnistaa sen. Eikä sillä ole mielestäni merkitystä onko piste juuri siihen mihin kakella osoitat. ainakin siis kaken tapauksessa, ei zapperin.

Olisi kyllä varsin kummallista jos ei wiissä ole asetusvalikoissa kaken täydellistä kalibrointia joka toimisi sitten automaagisesti joka pelille. esim.

1) ole tasan x (voit määritellä x itse ja kerrot sen wiille) metrin päässä telkkarista keskellä ja osoita ensin ruudun alavasemmalle ja sitten yläoikealle.
2) ole tasan y (voit määritellä y itse ja kerrot sen wiille) metrin päässä telkkarista keskellä ja osoita ensin ruudun alavasemmalle ja sitten yläoikealle.

noiden perusteella saa kaken kalibroitua täydellisesti, olettaen että pelaaja ampuu täydellisesti juuri tarvitsemaan pisteeseen. mutta kuten sanoin, tuo ei ole mielestäni missään pelissä tarpeellinen JOS pelissä on kursori näyttämässä mihin kake osoittaa ruudulla. Jos tuota kursoria ei olisi, olisi kalibrointi aivan pakollinen esim FPS peleissä.

Siinä mun 5 ruplaa
 
Vastaus: Nintendo Wii

Dragonfly_ sanoi:
Kaverihan kitisee juuri siitä, että wiimotella ei osoiteta tv:n ruutua vaan "senor bar":ia. Eli jos osoitat viimotella esim. suoraan keskelle tv:n ruutua kursori joko katoa ruudulta tai on ruudun aivan ylälaidassa, mikäli sensor bar sijaitsee television edessä alhaalla. Tämä on hyvin lähellä pc:n hiirellä ohjaamista. Wiimoten tulisi toimia kuin laaseripointteri eli kursori löytyy sieltä mihin osoitat wiimotella.

No täytyyhän tuon olla kalibroitavissa. Jo parin metrin päästä pelattaessa pienemmillä telkuilla pointterihan häviäisi muuten ruudun ulkopuolelle todella pienellä ranneliikkeellä puhummattakaan tarkasta ampumisesta itse pelissä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

phl sanoi:
No täytyyhän tuon olla kalibroitavissa. Jo parin metrin päästä pelattaessa pienemmillä telkuilla pointterihan häviäisi muuten ruudun ulkopuolelle todella pienellä ranneliikkeellä puhummattakaan tarkasta ampumisesta itse pelissä.
Tuohan saadaan korjattua jo pelkän herkkyyden säätämisellä. Tälläinen asetus toki löytyy. Ehkä. En ole itse testannut. :)

Calathia sanoi:
Jos et väärin tajunnut kake toimii siis N:n "tehdas"asetuksilla jotka ovat siis hyvät asetukset valtaosalla setupeista? En kyllä tajua miksi sitä kakea pitäisi ampua juuri sensoreihin, ei se voi olla niin. koska esim miekan huitaisu rekisteröidään. Ymmärtääkseni wiin idea on että se kake voi osoittaa 3-d avaruudessa mielivaltaisiin koordinaatteihin, ja silti sensori tunnistaa sen. Eikä sillä ole mielestäni merkitystä onko piste juuri siihen mihin kakella osoitat. ainakin siis kaken tapauksessa, ei zapperin.

Olisi kyllä varsin kummallista jos ei wiissä ole asetusvalikoissa kaken täydellistä kalibrointia joka toimisi sitten automaagisesti joka pelille. esim.

1) ole tasan x (voit määritellä x itse ja kerrot sen wiille) metrin päässä telkkarista keskellä ja osoita ensin ruudun alavasemmalle ja sitten yläoikealle.
2) ole tasan y (voit määritellä y itse ja kerrot sen wiille) metrin päässä telkkarista keskellä ja osoita ensin ruudun alavasemmalle ja sitten yläoikealle.

noiden perusteella saa kaken kalibroitua täydellisesti, olettaen että pelaaja ampuu täydellisesti juuri tarvitsemaan pisteeseen. mutta kuten sanoin, tuo ei ole mielestäni missään pelissä tarpeellinen JOS pelissä on kursori näyttämässä mihin kake osoittaa ruudulla. Jos tuota kursoria ei olisi, olisi kalibrointi aivan pakollinen esim FPS peleissä.

Siinä mun 5 ruplaa
Ok. Ymmärrän, ettei ole välttämätöntä FPS peleissä. Eli wiimote toimii kuten hiiri. IGN:n kaverin juttuhan perustuu hands-on kokemuksiin. Missään pelissä valopyssy/laserpointteri -kontrollit eivät ole mahdollista. Esim. Wii play paketissa tulee Duck Hunt -klooni, jossa ei ilmeisesti ole valopyssykontrolleja vaan peli tuntuu kuin pelais hiirellä. :(
 
Vastaus: Nintendo Wii

phl sanoi:
No täytyyhän tuon olla kalibroitavissa. Jo parin metrin päästä pelattaessa pienemmillä telkuilla pointterihan häviäisi muuten ruudun ulkopuolelle todella pienellä ranneliikkeellä puhummattakaan tarkasta ampumisesta itse pelissä.
Joo, esittelihän Miyamotokin Wiitä seisoen ehkä noin 8 x 5 metrisen ruudun edessä. Ainoa tapa jolla Wiimote voi toimia jotenkuten sekä tuon 371" ruudun ja sitten toisaalta taas 14" matkatelkun kanssa on se, että ohjain kalibroidaan kunnolla.

Minä en ainakaan suostu tyytymään 32 tuumaan ihan vain siksi että 'motea ei saa kalibroitua isolle ruudulle. :mad:
 
Vastaus: Nintendo Wii

achiim sanoi:
Joo, esittelihän Miyamotokin Wiitä seisoen ehkä noin 8 x 5 metrisen ruudun edessä. Ainoa tapa jolla Wiimote voi toimia jotenkuten sekä tuon 371" ruudun ja sitten toisaalta taas 14" matkatelkun kanssa on se, että ohjain kalibroidaan kunnolla.

Minä en ainakaan suostu tyytymään 32 tuumaan ihan vain siksi että 'motea ei saa kalibroitua isolle ruudulle. :mad:
Kyllähän nuo Nintendon tyypit tuossa videossa sanovat ainakin, että tähtäys on kalibroitavissa ruudulle sopivaksi. Taisivat mainita että heeivät oleta että kaikilla on samanlainen 60" televisio kuin heillä ;)
 
Vastaus: Nintendo Wii

Maxx sanoi:
Kyllähän nuo Nintendon tyypit tuossa videossa sanovat ainakin, että tähtäys on kalibroitavissa ruudulle sopivaksi. Taisivat mainita että heeivät oleta että kaikilla on samanlainen 60" televisio kuin heillä ;)
Tuohan minua ihmetyttää, kun pelimedia(IGN) tuosta kitisee, ja yhtäkkiä Zeldassa onkin laserpoitterikontrollit ainakin tämän haastattelun mukaan.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Dragonfly_ sanoi:
Tuohan minua ihmetyttää, kun pelimedia(IGN) tuosta kitisee, ja yhtäkkiä Zeldassa onkin laserpoitterikontrollit ainakin tämän haastattelun mukaan.
Ehkä ongelma on siinä ettei kenelläkään median edustajalla ole itseasiassa konetta vielä testattavanaan.. IGNilläkin on vain joltain valmistajalta lainassa oleva Debug yksikkö käytössään ja kaikki pelitestaukset on tehty pelintekijöiden/nintendon luona testipäivinä (jolloin on paikalla käsittääkseni ollut paljon muitakin median edustajia).

Tämä on ehkä ajanut tilanteen siihen että kaikki toimittajat ovat pelanneet vain muiden säätämillä koneilla (tai Debugilla jonka firmware ja ohjelmisto voi olla ties kuinka vanhoja) eivätkä ole päässeet säätämään ohjausta omanlaisekseen. Tämä ongelma on tietysti täysin Nintendon syytä, on aivan käsittämätöntä etteivät pelimediat ole vielä saaneet koneitaan. Kun kuitenkin odotetaan että julkaisupäivänä olisi 30peliarvostelua valmiina.

PS3sethan saapuivat jo jonkin aikaa sitten..
 
Vastaus: Nintendo Wii

Jostain muistan lukeneeni, että ohjain kalibroidaan niin, että ruudulle ilmestyy ympyrä, jota osoitetaan ohjaimella. Ohjaimen osoituskohtaan ilmestyy myös ympyrä.Tämän jälkeen kaken ristiohjaimesta säädetään ylös-alas-suunnassa ympyrät kohdalleen. Tämän jälkeen ruudulle ilmestyy neliö, joka säädetään samaan kohtaan missä sensor bar sijaitsee. Näin ohjain on kalibroitu ruudulle sopivaksi. Toki, jos pelipaikka vaihtuu, voi olla, että ohjain pitää kalibroida uudestaan.
 
Ylös Bottom