Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Revolution

Slash80 sanoi:
Eikös sen pitänyt jo olla selvä juttu, että HD-resot ovat kaikissa seuraavissa laitteissa? Mistä tämä tieto nyt muka putkahti esiin, ettei näin olis?
Minunkin mielestä tieto oli jo tullut että laitteessa olisi HD-resot kummaa..
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Slash80 sanoi:
Eikös sen pitänyt jo olla selvä juttu, että HD-resot ovat kaikissa seuraavissa laitteissa? Mistä tämä tieto nyt muka putkahti esiin, ettei näin olis?

NOA:n markkinointipomo Perrin Kapplan sanoin näin ja IGN veti tästä heti johtopäätöksen että asia olisi lyöty jotenkin lukkoon. Huomatkaa että Nintendo ei tosiaan ole vielä virallisesti sanonut juuta eikä jaata HD-TV:n tukeen, ja Kapplan on vuosien varrella puhunut sen verran puutaheinää että odottaisin virallisista vahvistusta ennen kuin alan maalata seiniä mustiksi. Sitä paitsi IGN:n uutisointi Revon kohdalla on muutenkin ollut hieman sellaista hössötystä jossa vääriä faktoja on päässyt valitettavan usein esiin. :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ja päivän Nintendo patentti....

Texture morphing process provided by the preferred embodiment of the present invention

A fast, texture morphing algorithm for real-time computer simulation and video games dynamically generates objects "on the fly" by simplifying and reducing the computational load required for a texture morphing/blending process. Incremental interpolation techniques compute a morph parameter based on previous value and morph change rate. Precomputed initial and incremental morph parameter values for each texel component are applied during real-time morphing procedures using integer arithmetic. Approximation errors are reduced by incrementing/decrementing by an extra integer value when the number of morph iterations is a multiple of a frame counter. The frame counter avoids over-runs, and the morphing procedure is "snapped" the texel value to the precise texture target value to prevent under-runs and corresponding artifacts. Interlacing (applying interpolation to a subset of the texels each frame) significantly reduces computational load without introducing significant image artifacts. The morph texture buffer data structure is initially decomposed off-line to reduce the number of real-time calculations required to manipulate texel component data.

Lyhyt suomennos. Nykyaikaisilla polygonitekniikoilla on äärimmäisen vaikeaa tehdä reaaliaikaista morffausta peleissä johtuen polygonien suuresta määrästä ja vaaditusta symmetriasta. Tämä patentoitu altogrimmin pitäisi pudottaa morfaamiseen tarvittava oneteho murto-osaan siitä mitä se nykyään on. Mutta mitä käytännön hyötyä siitä on? Minä en kyllä pahemmin keksi.

URL: http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-...ND&d=ptxt&s1=Nintendo&OS=Nintendo&RS=Nintendo
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Luulisi, että HD resot olisivat tuettuna edes osittain ts. vain 720P olisi tuettu. Näin tahovaatimukset eivät olisi niin suuret kuin 1080i:llä mutta kuvanlaadullinen ero 480P:hen olisi kuitenkin _valtava_
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Calathia sanoi:
Luulisi, että HD resot olisivat tuettuna edes osittain ts. vain 720P olisi tuettu. Näin tahovaatimukset eivät olisi niin suuret kuin 1080i:llä mutta kuvanlaadullinen ero 480P:hen olisi kuitenkin _valtava_
Käsittääkseni 720p ja 1080i on tehovaatimuksiltaan kohtuu samaa luokaa, 1080i vaatii hieman enemmän mutta ei paljoa. 1080p onkin sitten jo aivan toinen asia.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

FatDiamond sanoi:
Käsittääkseni 720p ja 1080i on tehovaatimuksiltaan kohtuu samaa luokaa, 1080i vaatii hieman enemmän mutta ei paljoa. 1080p onkin sitten jo aivan toinen asia.

Jeps piirrettävät pikselit menee näin:

720p 1280x720= 921600
1080i 1920x540= 1036800
1080p 1920x1080=2073600
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Revolution ei tue HD-resoluutioita fanit tulistuneet 25.06.2005

Nintendon Amerikan osaston varatoimitusjohtaja Perrin Kaplan on kertonut, ettei Revolution tue HD-resoluutioita. Tällä tavoin pelien kehityskulut saadaan pidettyä pieninä, eikä kuluttajienkaan pitäisi kärsiä kasvavista kustannuksista. Kaplanin mukaan Revolutionin teknologia mahdollistaa sen, että pelit näyttävät upeilta ilman HD-resoluutioita.

Joukko Nintendolle vihaisia faneja ei ole samoilla linjoilla Kaplanin kanssa. Heidän mukaansa HD-resoluutiot ovat merkittävä osa pelialan tulevaisuutta, ja he uskovat, että Nintendo kärsii merkittävän tappion seuraavan sukupolven konsolisodassa, jos Revolution ei tue korkeita resoluutioita. Fanien asiaa ajamaan on perustettu 1080up.org-sivusto, josta löytyy ohjeet, minne kannattaa suunnata palaute päätöksestä. Samaiselta sivulta löytyy myös joukko malliksi kirjoitettuja palautekirjeitä, joita voi käyttää apuna omaa palautetta lähetettäessä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Revolution -mainos lupaa julkaisua maaliskuussa 2006?
Manu Pärssinen, klo 17:47
"Todenperäisyydestä emme mene vannomaan edes näin Juhannuksena, mutta internetiä kiertää Nintendo Revolution -mainoskuva, joka lupaa konsolia maaliskuuksi 2006. Kuvan on kerrottu vuotaneen julkisuuteen markkinointipuolella työskentelevältä nimettömänä pysyttelevältä henkilöltä. Mainosten sanotaan ilmestyvän oikeasti lehtiin samaan aikaan kuin Xbox 360 julkaistaan. Kuvassa näkyvä tumma hahmo on ilmeisesti kuvaajan varjo/heijastus."
http://www.peliplaneetta.net/images/news/5619/pic_1.jpg
 
Vastaus: Nintendo Revolution

"Todenperäisyydestä emme mene vannomaan edes näin Juhannuksena, mutta internetiä kiertää Nintendo Revolution -mainoskuva, joka lupaa konsolia maaliskuuksi 2006. Kuvan on kerrottu vuotaneen julkisuuteen markkinointipuolella työskentelevältä nimettömänä pysyttelevältä henkilöltä. Mainosten sanotaan ilmestyvän oikeasti lehtiin samaan aikaan kuin Xbox 360 julkaistaan. Kuvassa näkyvä tumma hahmo on ilmeisesti kuvaajan varjo/heijastus."
http://www.peliplaneetta.net/images/news/5619/pic_1.jpg
Itse suhtaudun todenperäisyyteen hieman skeptisesti jo siksi, että kovin on puhuttu että Nintendo ei yrittäisi samaan aikarakoon Sonyn ja Microsoftin kanssa ja suosiolla viivyttäisi Revolutionin julkaisua syksylle 2006. Vastaavasti yksikään third party -pelikehittäjä ei ainakaan ole myöntänyt tekevänsä vielä yhtään mitään Revolutionille, eli ensimmäistäkään vakavampaa third party -peliä ei varmasti maaliskuuhun mennessä valmistu. Bonuksena Cuben varmasti odotetuin peli eli uusi Zelda julkaistaan vasta aivan loppuvuodesta, sen potentiaaliselle konemyyntivaikutukselle voisi tehdä hallaa mainostaa että Cube on vanhentunut ja uusi laite jolla voit tätä Zeldaakin pelata tulee jo muutaman kuukauden päästä.

GameSpotin tuorein huhurepostelu on muuten pelkästään Revolution-juttuja, joissa on mukana myös tämä mainosjuliste: http://www.gamespot.com/news/2005/06/24/news_6128178.html
 
Vastaus: Nintendo Revolution

sph sanoi:
Itse suhtaudun todenperäisyyteen hieman skeptisesti jo siksi, että kovin on puhuttu että Nintendo ei yrittäisi samaan aikarakoon Sonyn ja Microsoftin kanssa ja suosiolla viivyttäisi Revolutionin julkaisua syksylle 2006. Vastaavasti yksikään third party -pelikehittäjä ei ainakaan ole myöntänyt tekevänsä vielä yhtään mitään Revolutionille, eli ensimmäistäkään vakavampaa third party -peliä ei varmasti maaliskuuhun mennessä valmistu.

UBISoft on ainakin sanonut omassa vuosikatsauksessaan että Revolution tulee Euroopassa ulos Q4 2006 ja heillä tulee mitä luultavammin olemaan sen lanseeraukseen kolme peliä. Tässä valossa olisi täysin loogista että laite saisi Japanin julkaisun Q2, eli samoihin aikoihin kuin PS3. Konsolin rapakon ylitys on Nintendolla aina kestänyt sen puoli vuotta. Toisaalta kysymysmerkki on että perustaako Ubisoft väitteensä faktaan vai omaan olettamukseensa.

Ja sitten vielä noista dev kiteistä. Koko juttu siihen ettei third partyilla olisi dev kittejä perustuu Famitsun kyselyyn jossa kysyttiin Japanin pelitaloilta ovatko he tekemässä tai aikomassa tehdä pelejä Revolutionille. Valitettavasti taas kerran roskauutisointi pääsi vauhtiin, koska suurin osa länsimäisistä sivuistoista ei viitsinyt tehdä minkäänlaista tutkimusta ennen kuin pastesi toiselta sivulta pummimansa uutisen. Famitsun kyselyssä 47 prosenttia pelitaloista oli nimittäin vastannut "Emme voi kommentoida" ja tällä listalla olivat mm. Square-Enix ja Capcom, joista Squaren tiedetään jo aloittaneen Crystal Chronicles 2:sen koodaamisen.

Muutenkaan pelin koodaamisen aloittamiseen ei todellakaan tarvita dev kittiä, vaan realistinen kuva siitä millaiset speksit laitteella on. Super Mario Sunshineäkin alettiin jo koodata vuoden 2000 lopussa Applen tietokoneilla ilman että Gamecubesta oli minkäänlaista dev kittiä tai prototyyppiä valmiina. Lisäksi pari päivää sitten Reggie sanoi 1UP:in haastattelussa haastattelijalle että "vaikka sinä et ole nähnyt Revolutionin ohjaimen speksejä ja mullistavaa ideaa, se ei tarkoita ettemmekö olisi keskustelleet asiasta jo muutamien peliyhtiöiden kanssa".
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Shaban sanoi:
Nuo suuret kustannukset ovat kyllä hirveintä puppua pitkään aikaan.

Ja muuten vain parin viimeisimmän vuoden aikana pienemmät pelitalot ovat kuukahtelleet pystyyn ja isot ovat ostaneet niitä konkurssikypsinä pois. Eli kyllä, pelien kustannukset ovat kasvaneet selvästi ja seuraavan sukupolven kustannukset kasvavat vielä enemmän. Kehitystiimit kasvavat erityisesti graafikoiden ja fysiikan puolella ja pelien kehittämisajat kasvavat entisestä . Kun vielä päälle lätkitään se, että konsoleiden määrän ei uskota kasvavan paljoakaan seuraavassa polvessa, tilanne on oikeasti vakava, koska pelien pitää myydä enemmän tuottaakseen edes persnettoa. Joten mikä helvetti tuossa on puppua? Yksi flopannut peli riitti hyvin ennenkin upottamaan hyvin menestyneen pelitalon* eikä tilanne varmasti parane seuraavassa sukupolvessa.

* Näin kävi mm. Sieralle, Microproselle, Eidokselle, Atarille, Originsille, US Goldille, Corelle, Squarelle ja Capcomille...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Shaban sanoi:
Nuo suuret kustannukset ovat kyllä hirveintä puppua pitkään aikaan.

Tämä käsitys kai nyt on jo moneen otteeseen ja monesa ketjussa osoitettu vääräksi. Kustannukset kasvavat tolkuttomasti (Holmqist tuossa valottikin asiaa), ja kun Revolution-filosofiaan mutenkin kuuluu pelikehittäjien työn helpottaminen (samaa tehtiin GC:n kohdalla), on ratkaisu HD-tuesta aivan ymmärrettävä. Nintendo haluaa koneelleen indie-leiman, minkä saaminen helpottuu kummasti kun koneella on paljon pieniä tiimejä pelinkehittäjinä. Itse asiassa pienien tiimien ainoa kunnon mahdollisuus taitaakin olla joko Revolution tai käsikonsolit, PS3:n ja Xbox 360:n tukeminen vaatii niin valtavasti resursseja (jos sen aikoo tehdä kunnolla), että pikkutiimeillä ei ole mahdollisuuksia.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Teppo_Holmqvist sanoi:
Joten mikä helvetti tuossa on puppua?

Pelien valmistuskustannukset ovat varmasti kasvaneet. Tätä en lähteny kiistämään.

Se, että HDTV-tuki lisäisi merkittävästi kustannuksia valmistajille, ja ennenkaikkea kuluttajille, on vain yksinkertaisesti täysin käsittämätön väite. PC:llä näitä korkeampia resoluutioita on käytetty jo varmaan 10 vuotta. Etsikääpä (siis sinä ja Ritari) käsiin vaikkapa joku 5 vuotta sitten julkaistu pienen budjetin PC-peli. Voitte olla aivan varma, että pelistä löytyy 640*480 korkeampi resoluutio valittavana. Kitinää kustannuksista ei ole oikeastaan kuulunut muualta, kuin Nintendon suunnalta.

Sitäpaitsi, keneltä HDTV-tuki varsinaisesti olisi pois? Jos joku pikkupelitalo ei jaksa korkeampia resoluutioita väsä, taikka haluavat panostaa grafiikkaan muilta osin, niin ok. Tuen pois jättäminen kuitenkin tarkoittaa, ettei myöskään seuraavan sukupolven Marioa, Metroidia taikka Zeldaa nähdä kunnon resoluutiolla.


(Ja ei, en itsekkään omista korkeapiirtoa tukevaa TV:tä. Seuraavan kerran kun olen tietokoneen monitoria taikka televisiota vaihtamassa, päädyn kuitenkin varmasti sellaiseen.)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

"Viimeisimmät tiedot Japanista kertovat, että Nintendon seuraavan sukupolven konsoli Revolutions saattaa ilmestyä seuraavan sukupolven laitteista viimeisenä. Yhtiön osakkeenomistajille pidetyssä kokouksessa Nintendon johtaja Satoru Iwata nimittäin mainitsi, että Revolutionsin julkaisu saattaa myöhästyä hieman yhtiön sisäisestä tavoiteaikataulusta. Tämä tarkoittaisi sitä, että Revolutions ei ehtisi markkinoille ainakaan heti vuoden 2006 alussa ja koska PlayStation 3 avaa jenkeissä keväällä 2006 ja Xbox 360 jo tämän vuoden puolella, on mahdollista, että Revolutions ehtii näistä kolmesta viimeisenä."

Lähde: Tilt.tv
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cell sanoi:
"Viimeisimmät tiedot Japanista kertovat, että Nintendon seuraavan sukupolven konsoli Revolutions saattaa ilmestyä seuraavan sukupolven laitteista viimeisenä. Yhtiön osakkeenomistajille pidetyssä kokouksessa Nintendon johtaja Satoru Iwata nimittäin mainitsi, että Revolutionsin julkaisu saattaa myöhästyä hieman yhtiön sisäisestä tavoiteaikataulusta. Tämä tarkoittaisi sitä, että Revolutions ei ehtisi markkinoille ainakaan heti vuoden 2006 alussa ja koska PlayStation 3 avaa jenkeissä keväällä 2006 ja Xbox 360 jo tämän vuoden puolella, on mahdollista, että Revolutions ehtii näistä kolmesta viimeisenä."

Lähde: Tilt.tv
G, tämänhän on joku nero kirjoittanut. No, ainakin on kirjoittanut oikeaan paikkaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

[offtopic]
Kuinkamonella nettiadressilla on saatu jotain aikaan?
[/offtopic]
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Shaban sanoi:
[offtopic]
Kuinkamonella nettiadressilla on saatu jotain aikaan?
[/offtopic]
Ainakin Zelda-bonuslevy rantautui Eurooppaan sen jälkeen, kun vastaava vetoomus oli tehty. Pointti on joka tapauksessa se, että Nintendo näkee fanien olevan tosissaan näiden HD-resoluutioiden suhteen.
 
Ylös Bottom