Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii

Ei se takuu ole lyhyt. Se on normaali.
Ja ainahan voi hätistellä kuluttaja-asiamiestä (vai mikä se titteli nyt olikaan), kun kyllähän pelikonsolin odotettu elinikä pitäisi olla pidempi kuin hieman yli vuosi.

Juurikin näin se menee. Takuu-asiat menee lain mukaan ihan näppärästi asiakkaan hyväksi.
Myyjän vastuu laitteesta ei katkea automaattisesti takuun päättyessä. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisujen mukaan laitteessa on virhe, jos laitteen kesto ei vastaa oletettua käyttöikää. Tällöin myyjän pitää antaa hyvitystä uuden laitteen hankintaan, vaikka takuu olisikin ohi.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Enpä usko että lain asettamiin takuuvelvoitteisiin kuuluu ovelta nouto. Itse olen ainakin joutunut parikin 32-tuumaista kuvaputkitelkkaria joutunut itse omin voimin toimittamaan huoltoon (tai toki ne maksua vastaan olisi hakeneet). Ja ne vehkeet sentään painoi pikkaisen enemmän ja oli muutenkin hankalampia käsitellä kuin Wii.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Xboxit kyllä haetaan ovelta ja tuodaan ovelle. Tosin ne ravaa sitä tahtia huollossa, että on ihan kohtuullista ettei asiakasta rasiteta liikaa.:p

Jatkakaa.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Jos Amon kanssa asiat eivät suju, voi korjauksen hintaa tiedustella myös huoltoa tarjoavista peliliikkeistä kuten Game Housesta. En tosin tiedä, korjaavatko Wii-laitteita.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Enpä usko että lain asettamiin takuuvelvoitteisiin kuuluu ovelta nouto. Itse olen ainakin joutunut parikin 32-tuumaista kuvaputkitelkkaria joutunut itse omin voimin toimittamaan huoltoon (tai toki ne maksua vastaan olisi hakeneet). Ja ne vehkeet sentään painoi pikkaisen enemmän ja oli muutenkin hankalampia käsitellä kuin Wii.

Vähän OT: Takuukorjauksesta ei saisi lain mukaan aiheutua kuluja asiakkaalle eli nuo maksut olisi pitänyt ainakin korvata jälkikäteen. Sama jos vaikka tuot autolla tavaran huoltoon eli matkakorvausta kehiin. Tuossa nyt vaikka ote kuluttajansuojalaista:
"18 § (5.1.1994/16)
Virheen oikaisu
Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa."

Kyllä näistä itsekin tulee välillä joustettua, riippuu vähän tavarasta (ja sen arvosta, mistä seikoista mainitaan laissakin) ja matkoista sun muista.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Tänään tuli sitten vietyä kone suoraan amon huoltopisteeseen. Ihan asiallisesti kaveri kertoi siinä missä voisi olla vika ja esitteli levykeasemaa minulle. Epäili viaksi roskaa, joka on päässyt levykeasemaan...

Pelin kuulemma korvaavat ainakin, jos vika on laitteessa mutta jännityksellä pitää odottaa, että tuleeko hirve lasku itse konsolista. Vian tarkistus on ilmaista sentään.
 
Vastaus: Nintendo Wii


Suurempi flash-muisti? Uusi pelibundle? Pieni muutos paketin sisältöön?

Sama homma kuulemma tapahtui silloin, kun Wii-ohjainkondomit laitettiin konsolin mukaan. Eli ei välttämättä tarkoita mitään ihmeellistä. Olisihan se tietysti kiva, jos lisämuistia tulisi, mutta saas ny nährä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Tänään tuli sitten vietyä kone suoraan amon huoltopisteeseen. Ihan asiallisesti kaveri kertoi siinä missä voisi olla vika ja esitteli levykeasemaa minulle. Epäili viaksi roskaa, joka on päässyt levykeasemaan...

Pelin kuulemma korvaavat ainakin, jos vika on laitteessa mutta jännityksellä pitää odottaa, että tuleeko hirve lasku itse konsolista. Vian tarkistus on ilmaista sentään.

Takuuseen meni ja sain uuden pelilevyn naarmuuntuneen tilalle. Jippii!

Ilmeisesti valmistusvirhe kun takuusen kerran meni vaikka 12kk oli jo ummessa. Koko cd-asema vaihdettiin uuteen.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Wii Sports pois myyntipakkauksesta, hinta $199.

Mutta todennäköisemmin vain jokin pikkupäivitys. Sama konsoli ja Sports, eri sarjanumero.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Niin ja voi olla jokin uudempi päivitys jo valmiina koneessa.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Nipa ampuu itseään jalkaan jos lisää muistia ei ala pikkuhiljaa herua...

E3 kertokoon totuuden.
 
Vastaus: Nintendo Wii

En usko että Wii saa koskaan rinnalleen kovalevyä. Suurempi flash, esim 2 Gt, voi hyvinkin olla mahdollista tulevissa malleissa. Tämä kuitenkin tarkoittaisi vieläkin sitä että ohjelmistokehityksessä tulisi edelleen ottaa huomioon vanhojen Wii -konsolien muistirajoitukset. Siksi parempi tuki ulkoiselle muistille olisi tässä vaiheessa paras mahdollinen ratkaisu.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Saahan tuonne muistikortin tungettua, mikäli tila alkaa loppua. Ite ainaki joku aika sitten "varauduin" ja hommasin tarjouksesta kahden 2Gt SD-kortin paketin. Neljä gigaa tallennustilaa auttaa mahdollisiin tallennusongelmiin ainakin hetken. :)
 
Vastaus: Nintendo Wii

Niin sellaista piti vain tuohon Wiihin liityen kysyä että...

Kaverini osti juuri Super Smash Bros Brawlin ja freeloaderin wiihinsä Ebaystä,
(Brawl USA versio ja Freeloader EU)
mutta kun se paketti sitten tuli niin ilmeni pieniä ongelmia.
Kaikki tehtiin aluksi niin kuin pitikin, eli siis se kaksi kertaa freeloader sisään ja sitten brawl, mutta sitten kävikin niin että wii ei edes yritä pyörittää brawlia. Valitti vain "Unable to read disc" vai "Disc read error" Kaikki muut pelit siis toimivat moitteeta ja wii on täysin hyvässä kunnossa.

Kaverini Wii on Suomen julkaisusta ostettu ja siinä on firmware 3,2E.
Kun sitten testasimme brawlia freeloaderin kanssa toisella Wiillä niin siinä se sitten toimi ja peli pyöri moitteetomasti. (tässä Wiissä oli firmware 3,0E)

Ja jos nyt on niin huonosti käynyt, että kaverini wii on viallinen niin voiko sen vaihtaa vaikka takuu onkin jo mennyt umpeen ja mihin kannattaisi ottaa yhteyttä?
 
Vastaus: Nintendo Wii

Saahan tuonne muistikortin tungettua, mikäli tila alkaa loppua. Ite ainaki joku aika sitten "varauduin" ja hommasin tarjouksesta kahden 2Gt SD-kortin paketin. Neljä gigaa tallennustilaa auttaa mahdollisiin tallennusongelmiin ainakin hetken. :)

Ongelmana on se, että SD-kortilta ei voi lukea tietoja. Esimerkiksi VC-pelejä voi toki säilyttää muistikortilla, mutta pelaamista varten peli täytyy siirtää takaisin Wiin sisäiseen muistiin. Osa tiedostoista (kuten esimerkiksi Brawlin pelitallennus) on puolestaan sellaisia, joita ei voi siirtää lainkaan muistikortille. Etenkin enemmän pelejä ostavat pelaajat tulevat hyvin pian kärsimään nykyisestä tilanteesta.

Helpoin tapa Nintendolle olisi toki avata SD-kortti järjestelmän käyttöön, mutta piratismipeikko pelottaa. Lisämietteitä aiheesta voi muuten lukea 10.6. ilmestyvästä Gamereactor-lehdestä.
 
Vastaus: Nintendo Wii

Wiin osto on ollut mielessä jo jonkun aikaa, ja nyt se on tullut ajankohtaiseksi. Mutta ensin olisi muutama kysymys :)

Wii olisi tarkoitus liittää Panasonicin 37" plasmatelkkariin, joten mikä olisi paras kaapeli tätä varten? Onko Wiissä omaa muistia pelitallennuksia yms. varten vai pitääkö ostaa erillinen muistikortti? Onko peleissä aluesuojauksia, eli onnistuuko ulkomailta tilattujen pelien pelaaminen? Mitä tarvikkeita kannattaisi ostaa mukaan? (ohjaimia, jne.)

Sitten voi pistää myös pelisuosituksia. Tarkoituksen olisi ostaa tuo Wii Sports bundle ja lisäksi uusin Super Mario, mutta eihän kaksi peliä mihinkään riitä :) Ihan kaikenlaisia pelejä voi ehdotella. Myös pienemmille tarkoitettuja pelejä voi suositella, koska tarkoituksena olisi hankkia joku peli myös 6-v pikkuveljelle.

Kiitos jo etukäteen.
 
Ylös Bottom