Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Toisaalta uudet pelitallennukset saattaa silti pystyä tekemään ilman cuben muistaria, paikkojen avulla sitten vain vanhoja tallennuksia pystyisi edelleen käyttämään vaivattomasti.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Knight sanoi:
Toisaalta uudet pelitallennukset saattaa silti pystyä tekemään ilman cuben muistaria, paikkojen avulla sitten vain vanhoja tallennuksia pystyisi edelleen käyttämään vaivattomasti.

Niinhän sitä oletti Pelikeskus kakkosen muistikorttien ja vanhempien pelitallennuksien kanssa, mutta toisin kävi. Tietysti Nintendon ei tarvitse myydä omia muistikortteja, joten pienellä ajattelulla se ainakin selvisi. Toivottavasti myös Cube-pelien peluu onnistuu Classic-ohjaimella, niin ei tarvitse vanhempaa ohjainta ostaa.

Kerpele, Wii-kuume senkun nousee. Pitääkö se sittenkin ennakkotilata kaikkea taloudellista järkeilyä vastaan :o
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Mindfield sanoi:
Tietääkö kukaan pitääkö Cube-pelejä pelatakseen omistaa Cuben muistikortin ja ohjaimen? Mulla kun on pari Cube-peliä ostettuna, mutta ei Cubea, koska kuullessani Wiin yhteensopivuuden vanhan konsolin kanssa päätin jättää Cuben kokonaan ostamatta. Nyt vain mietin tarviiko ennen koneen kuolemaa ostaa jotain tarvikkeita niiden pelaamiseen Wiillä. Wiimotella tietenkään ei voi pelata vanhoja pelejä ja konsolista kun löytyy ohjainportit Cube-ohjaimille, niin tarvitaankohan itse pelien pelaamiseen se alkuperäinen ohjain?
Samat on suunnitelmat ja Cube-pelejäkin on alkanut jo siunaantua hyllyyn :)

Mutta asiaan. En uskoisi vanhoille ohjaimille ja muistikorteille olevan tarvetta, sillä eiköhän Wiille julkaista joku mukava langaton wannabe Cube-ohjain. Toivottavasti eivät vaan ota sikahintaa. Ja kuten jo joku epäili niin myös tuo Classic-ohjain saattaa soveltua.

Tallennuksista taas olisi outoa, jos niitä varten tarvitsisi uuden muistikortin. Eiköhän Wiilläkin ole joku emulaatiosofta siinä vanhojen pelien pyörittämistä tukemassa, mikä mm. ohjelmallisesti muuttaa tallennuspyynnöt uuden median kanssa toimiviksi. Muutenkin olisi todella outoa vaatia Cuben muistikortteja, koska kun muutaman vuoden päästä Wii porskuttaa kovaa tahtia eteenpäin ja pelaajat ostavat kaupoista käytettyinä Cuben pelejä itse muistikorttien saatavuus voi olla paljon heikompi.

edit. Nimivirhe :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

NviperO sanoi:
Tallennuksista taas olisi outoa, jos niitä varten tarvitsisi uuden muistikortin. Eiköhän Cubellakin ole joku emulaatiosofta siinä vanhojen pelien pyörittämistä tukemassa, mikä mm. ohjelmallisesti muuttaa tallennuspyynnöt uuden median kanssa toimiviksi.

Itse asiassa Japanissa Cubelle sai tälläisen härpäkkeen jonka avulla pystyi käyttämään SD-kortteja tavallisten muistikorttien sijaan. Teknisesti vempele kyllä toimi erinomaisesti, mutta se ei oikein koskaan ottanut tuulta alleen joten se sai kirvestä.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Mitähän pirua tämä meinaa?

http://wii.ign.com/articles/707/707504p1.html

Tuo on toukokuun 10. päivätty haastattelu Super Smash Bros. Brawlista. Siellä sanotaan aivan selvästi, että Wiin kapulaohjausta ei pelissä hyödynnetä:

"Under the direction of series creator Masahiro Sakurai, Super Smash Bros. Brawl will feature classic, GameCube-style combat -- not Wii-style motion-controlled combat. That means players who prefer to play the game with the traditional control setup can look forward to using the GameCube control-style they're already accustomed to.

"We found that trying to implement too much motion-sensory functionality can get in the way of the game. We're looking at keeping the control simple, as it has been," said Sakurai. "The Wii hardware has sockets for the GameCube controller, too. So I'll just say now that you may not want to throw away your GCN controller yet."

Minkä ihmeen takia siis useat sivustot (mm. Peliplanetta, Konsolifin, Nintendo.fi jne.) ovat E3-raporteissaan kirjoittaneet, että SSBB hyödyntää todennäköisesti sekä Wii- että Gamecube-ohjausta?

Itseäni ei tuo haittaa, ettei ohjainta hyödynnetä, koska en usko, että sitä saisi mitenkään järkevästi käyttöön äärettömän hektiseen sivultakuvattuun tappelupeliin. Joidenkin mielestä taas on aivan karmeata, että Wiitä markkinoidaan uudella ohjaimella ja konsoli sen takia ostetaan, ja sitten Nintendo ei omassa pelissään hyödynnä sitä uutta ohjainta. Kummaa vouhotusta, SSBB kuitenkin on varmaan ainoa niistä 27 julkaisupelistä (tai piakkoin julkaisun jälkeen ilmestyvistä) ja jos ohjausta ei kerran saada peliin toimimaan, ei sitä siihen päälle pidä väkisinkään yrittää änkeä, vaan keskittyä pelin muuhun sisältöön.

Eniten tässä nyt hämää, että mistä helvetistä on revitty tieto, että molemmat ohjaustavat olisivat käytössä SSBB:ssä?
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Hyvän pelin pilaaminen huonolla pelaatavuudella on liian helppoa. Ja on todella hienoa ja ihailtavan "rohkeaa" jättää se kapula-ohjaus pois jos sitä ei järkevästi saada hoidettua.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
Minkä ihmeen takia siis useat sivustot (mm. Peliplanetta, Konsolifin, Nintendo.fi jne.) ovat E3-raporteissaan kirjoittaneet, että SSBB hyödyntää todennäköisesti sekä Wii- että Gamecube-ohjausta?

Koska sana "style" tarkoittaa "kaltaista" tai "tyylistä". Eli Sakurai vain yksinkertaisesti totesi että peliä tullaan pelaamaan wiimotella hyvin samantapaisesti kun vanhempaa Smashia Cubella. Eli ohjain vaakatasoon ja taotaan näppäimiä. Ei ravistusta, keikuttelua, vääntöä tai kääntöä. Luultavasti peli tulee tämän takia myös tukemaan classic controlleria* ja Gamecuben ohjainta.

* Edustajien saamat paketit viittaisivat siihen että klassinen ohjain tulee konsolin mukana.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
Eniten tässä nyt hämää, että mistä helvetistä on revitty tieto, että molemmat ohjaustavat olisivat käytössä SSBB:ssä?

No eikö hän käytännössä totea sen sanomalla ettei niitä Cubeohjaimia kannata heittää pois?
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Koska sana "style" tarkoittaa "kaltaista" tai "tyylistä". Eli Sakurai vain yksinkertaisesti totesi että peliä tullaan pelaamaan wiimotella hyvin samantapaisesti kun vanhempaa Smashia Cubella. Eli ohjain vaakatasoon ja taotaan näppäimiä. Ei ravistusta, keikuttelua, vääntöä tai kääntöä. Luultavasti peli tulee tämän takia myös tukemaan classic controlleria* ja Gamecuben ohjainta.

* Edustajien saamat paketit viittaisivat siihen että klassinen ohjain tulee konsolin mukana.

Aivan, toki, näinhän se menee. Kiitokset selvennyksestä.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Eikä se mikään julkaisupeli kyllä ole, eihän sitä ollut siinä ensimmäisen tilivuoden listallakaan.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

napsikas sanoi:
Eikä se mikään julkaisupeli kyllä ole, eihän sitä ollut siinä ensimmäisen tilivuoden listallakaan.

"SSBB kuitenkin on varmaan ainoa niistä 27 julkaisupelistä (tai piakkoin julkaisun jälkeen ilmestyvistä)"

Viimeisin, mitä minä olen kuullut, olisi, että SSBB:tä tähdätään julkaistavaksi noin kuukausi Wiin julkaisun jälkeen. En sitten tiedä. Potentiaalisia AAA-luokan pelejä alkaa kyllä olla muutenkin melkoisesti, jos julkaisupelit Metroid Prime 3 ja Zelda: Twilight Princess ovat yhtään samaa laatua kuin edeltäjänsä. Siihen vielä myöhemmin julkaistavat lupaavat pelit (Red Steel, Super Mario Galaxy, Exite Trucks ja monet muut) ja pari Nintendo DS:n kiintoisaa peliä (mm. Zelda: Phantom Hourglass) niin mistähän sitä aikaa ja rahaa repisi tarpeeksi.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
Viimeisin, mitä minä olen kuullut, olisi, että SSBB:tä tähdätään julkaistavaksi noin kuukausi Wiin julkaisun jälkeen. En sitten tiedä.

Peli on kyllä ollut tämän vuoden E3-messuista asti vuoden 2007 peli. Koska se ei ole edes tämän tilikauden virallisella julkaisulistalla, peli tulee aikaisintaan kesällä. Luultavasti kuitenkin vasta jouluna, koska sillä yritetään nyhtää mahd. paljon rahaa.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Iwata maalailee visiota, jossa Pissiksen jatkuvaa verkkoyhteyttä hyödynnettäisiin niin, että konsolin online-tarjontaa päivitettäisiin päivittäin (esimerkiksi DS-pelien demoilla) ja laite sitten aamuisin vilkuttelisi LEDiä merkiksi siitä, että nyt kannattaa kytkeä konsoli päälle ja tarkistaa, mitä herkkuja on tullut saataville:

wata explains that Nintendo intends to make games last beyond their normal shelf-life by adding new content to its titles regularly. His hope is that by offering new content, people will slap on a game every day to see what's new, expanding its life way beyond the initial period after purchase. Elaborating further, Iwata says, "To lead users to do that, we need to offer something new each day. That is why we thought of a system that would allow us to change our offerings during the night.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=140908
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20060525/117498/?P=1

"Iwata (vastaa kysymykseen ohjaimen kaiuttimesta): This feature was absent from the prototype a year ago we introduced it fairly recently. We discussed what type of feedback the games should provide the user with. Households sporting 5.1 channel speakers will certainly be able to enjoy realistic sound, yet not all homes have such audio equipment. Adding a speaker to the controller will enable us, for example, to have it emit sound effects when hitting the ball in ping-pong, tennis or golf games."

Mitä 5.1-äänistä? Osaan kyllä englantia, mutten näköjään enää sitä vertaa, että ymmärtäisin, mitä siinä oikestaan yritetään sanoa?
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20060525/117498/?P=1

"Iwata (vastaa kysymykseen ohjaimen kaiuttimesta): This feature was absent from the prototype a year ago we introduced it fairly recently. We discussed what type of feedback the games should provide the user with. Households sporting 5.1 channel speakers will certainly be able to enjoy realistic sound, yet not all homes have such audio equipment. Adding a speaker to the controller will enable us, for example, to have it emit sound effects when hitting the ball in ping-pong, tennis or golf games."

Mitä 5.1-äänistä? Osaan kyllä englantia, mutten näköjään enää sitä vertaa, että ymmärtäisin, mitä siinä oikestaan yritetään sanoa?

No siinä vain sanotaan, että kaikissa kotitalouksissa ei ole 5.1 äänentoistojärjestelmää, joten lisäämällä sen kaiuttimen siihen ohjaimeen saadaan uusia tapoja äänellä antaa palautetta pelin tapahtumista.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Mindfield sanoi:
No siinä vain sanotaan, että kaikissa kotitalouksissa ei ole 5.1 äänentoistojärjestelmää, joten lisäämällä sen kaiuttimen siihen ohjaimeen saadaan uusia tapoja äänellä antaa palautetta pelin tapahtumista.
Tarkemmin sanottuna Iwata toteaa: "5.1-kanavaisella äänentoistolla varustetuissa kotitalouksissa päästään nauttimaan realistisesta äänimaailmasta. Kaikissa kodeissa ei kuitenkaan tällaista äänentoistojärjestelmää ole. Kaiuttimen lisääminen ohjaimeen mahdollistaa äänitehosteet esimerkiksi pöytätennis-, tennis- ja golf-peleissä palloa lyötäessä"
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Tautofonia sanoi:
Tarkemmin sanottuna Iwata toteaa: "5.1-kanavaisella äänentoistolla varustetuissa kotitalouksissa päästään nauttimaan realistisesta äänimaailmasta. Kaikissa kodeissa ei kuitenkaan tällaista äänentoistojärjestelmää ole. Kaiuttimen lisääminen ohjaimeen mahdollistaa äänitehosteet esimerkiksi pöytätennis-, tennis- ja golf-peleissä palloa lyötäessä"

Tuo ei siis liity mitenkään siihen, että Wiillä kuulisi niitä realistisia 5.1 -ääniä. Pöh.
 
Vastaus: Nintendo Wii (Revolution)

Salmari sanoi:
Tuo ei siis liity mitenkään siihen, että Wiillä kuulisi niitä realistisia 5.1 -ääniä. Pöh.
Lauseen sävy viittaa siihen, että Wiillä kuultaisiin realistisia ääniä 5.1 -äänentoistolla. En tiedä johtuuko se sitten englantiin tehdystä käännöksestä vai Iwatan vihjailusta, mutta oletan, että jonkinlaista surroundia wii pukkaa, vaikkei DD:tä tukisikaan.
 
Ylös Bottom