Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendo Wii

Vastaus: Nintendo Revolution

Knight sanoi:
Hex: Pointtini oli se, että näitä "ei se nyt oikeesti oo mitään hienoa." -kommentteja ei juuri ole tullut, niin kuin yleensä.

Eurogamerista:

Eurogamer: Is the freehand-style controller your trump card, or have we got more exciting stuff to look forward to?

Jim Merrick: Let's just say we have more surprises in store.

Jim Merrick is senior director of marketing for Nintendo Europe.
Nintendon europomon sanomiset kyllä ovat vähän niin ja näin. Mitäköhän hänelle päämajasta viitsitään edes kertoa? Olisiko luvattu yllätys se, että Revon kanssa Nintendo ei enää sorsi Eurooppaa ihan yhtä paljon kuin ennen? :p

Eihän niitä täällä juuri ole ollut ohjaimen täystymäyksiä, kun porukka on sen verran fiksua, ettei hauku näin erikoista ideaa ennen kuin sen käytöstä itse peleissä on enemmän tietoa. Hiljaisia ihmettelijöitä kyllä varmaan riittää.

Hiukan ihmettelen kritiikitöntä innostumista osalta porukkaa, mutta oikeastaanhan se on vain tosi hienoa! Rock-poliisit ja peliharrastuksen vastaavat porukat ovat aika ilonpilaajia.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cassano sanoi:
Eipä noilla kilpailijoilla ole periaatteessa tarjota muutakun lisää tehoja masiinaan, eli pelit tulee oleen samaa huttua kermakuorrutuksella.

no kyllähän ps2:sta ja xboxia pelattiin juuri sen takia innoissaan kun graafinen harppaus psone:sta oli niin valtava ja nyt kun tänään katsoin mgs4:än ja ridge racer6:den trailerit niin se sama innostus on taas.

minä taas epäilen että revolla käy samoin kuin ds:llä eli aluksi kaikki on innoissaan mutta pelit on niitä kivoja pikku pelejä joita jaksaa pelata sen 2 iltaa ja sen jälkeen ne on tylsää skeidaa jollei high scoren kasvattaminen nappaa tai jollei omista kaveri piiriä joka haluaa joka vloppu pelata ja ryypätä.

aluksi olin minäkin innoissani ds:stä ja diggasin siitä kosketusnäytöllä tähtäämisestä mutta kun ei niitä hyviä pelejä ollut eikä ole vieläkään niin myin pois.

minä siis haluan pelejä joita ensin pelaa vaikka viikon aktiivisesti että sen pääsee läpi eli siis laajoja ja pitkiä pelejä, ei vaikeustasolla venytettyjä ja sen jälkeen voi vaikka viikon pelata sitä vielä netissä, siinä on tarpeeksi rahoille vastinetta, mutta epäilen että suurin osa ainakin nintendon omista peleistä on niitä kivoja pikku pelejä.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Cassano sanoi:
Juu ja varmasti kaikissa peleissä ei homma tule toimii täydellisesti ainakaan alkuun, mutta siis nyt on oikeasti jotain uutta tulossa se on ihan varma. Eipä noilla kilpailijoilla ole periaatteessa tarjota muutakun lisää tehoja masiinaan, eli pelit tulee oleen samaa huttua kermakuorrutuksella. Jotenkin peliala on ainakin mun silmissä junnannu paikallaan pitkään johtuen myös osaltaan ohjauksesta/ohjaimista, eli nyt on ainakin tarjolla iso mahdollisuus.
Olihan nykyisenkin konesukupolven ohjaintyyppi sama kuin edellisen. Silti keksittiin paljon uuttu itse peleissä. Minusta se on oleellista. Huomio keskittyy epäoleelliseen, kun kehitetään uusi ohjaustapa ja sitten keksitään sille käyttöä. Olisihan Nintendokin voinut keksiä Cuben Zeldaan ja Marioon jotain kunnolla uutta, mutta joko ei osattu tai ei haluttu. Muilta uuden keksiminen kyllä onnistui, vaikka jokaista uutta ideaa kohti on tietysti hirveä määrä vanhan kopiointia. Loppujen lopuksihan kuitenkin vain pelien uudistuksilla on väliä.

Uusimalla radikaalisti ohjaustapaa tietysti mahdollistetaan ja pakotetaan keksimään uutta myös peleihin, mutta minusta Nintendon nykysuunnasta herää kysymys ajatellaanko todella pelien parantamista vai onko itsetarkoitus erottautuminen kilpailjoista tällä tavalla, kun perinteisessä raudan tehokilpailussa ei pärjätä ja oma pelituotanto on menettänyt parhaan teränsä?

Menipä paasaamiseksi...... jos vaikka pelaisi valittamisen sijaan. :p
 
Vastaus: Nintendo Revolution

pelle sanoi:
no kyllähän ps2:sta ja xboxia pelattiin juuri sen takia innoissaan kun graafinen harppaus psone:sta oli niin valtava ja nyt kun tänään katsoin mgs4:än ja ridge racer6:den trailerit niin se sama innostus on taas.

minä taas epäilen että revolla käy samoin kuin ds:llä eli aluksi kaikki on innoissaan mutta pelit on niitä kivoja pikku pelejä joita jaksaa pelata sen 2 iltaa ja sen jälkeen ne on tylsää skeidaa jollei high scoren kasvattaminen nappaa tai jollei omista kaveri piiriä joka haluaa joka vloppu pelata ja ryypätä.

aluksi olin minäkin innoissani ds:stä ja diggasin siitä kosketusnäytöllä tähtäämisestä mutta kun ei niitä hyviä pelejä ollut eikä ole vieläkään niin myin pois.

minä siis haluan pelejä joita ensin pelaa vaikka viikon aktiivisesti että sen pääsee läpi eli siis laajoja ja pitkiä pelejä, ei vaikeustasolla venytettyjä ja sen jälkeen voi vaikka viikon pelata sitä vielä netissä, siinä on tarpeeksi rahoille vastinetta, mutta epäilen että suurin osa ainakin nintendon omista peleistä on niitä kivoja pikku pelejä.

No joo, mutta onko se graafinen harppaus nyt ihan niin suuri kuin PS1 hyppy PS2, Boxi, GameCube ainakaan ilman sitä kallista teräväpiirto töllöö? DS:ää ja REVO:a ei voi verrata toisiinsa puhutaan kumminkin ihan eri tehoista eli DS on aika rajoitteinen laitteena sen takia tulee niitä kivoja pikkupelejä ja myös on käsikonsoli joka on tarkotettu pieniin sessioihin. Revo varmasti tulee mahdollistaan myös niitä laajoja pelejä. Tietenkin on tärkeä, että nintendo saa kolmannetosapuolet myös innostuun, mutta jos ne kehityskustannukset on niin alhasia mitä on lupailtu niin eipä varmaan hätää. Mutta joo en mää teistä tiedä, mutta mulle tämä on jotain uutta mitä olen kaivannut.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Nähtyäni ensimmäiset kuvat ohjaimesta fiilikset olivat aika WTF?, kuinka tolla nyt oikein voi mitään pelata. Mutta luettuani tämän threadin läpi ja katsottuani Revon teaserin fiilikset nousivat kattoon. Näyttää kyllä aika helevetin hauskalta vempaimelta. Tietysti tuota pitää päästä testaamaan, mutta olisi se nyt aika outoa että Nintendo, yli 20 vuoden konsolien kehittämisen kokemuksella vaarantaisi koko tulevaisuutensa ja ryssisi koko homman ohjaimen toimimattomuuteen. Ovathan he nyt tottakai testanneet että homma toimii, eivätkä varmasti laittaisi ulos tuotetta joka ei toimi kunnolla. Onhan kyse nyt kuitenkin Nintendosta ja Nintendo on ennenkin luonut padeihin kaikki uudistukset (olkanapit?, rumble ja tatit). Mutta aika näyttää ja mestarikin voi reväyttää jalkansa. Siispä odotellaan.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Minä ainakin toivotan tervetulleeksi kaikki pyrkimykset innovatiiviseen lähestymistapaan ja tulevaisuuden tekniikkaan. Uuden tekniikan tai olemassa olevan tekniikan uudelleenhyödyntäminen on aina tervetullutta, joka alalla.

Kukaan muu ei vaan uskalla tehdä radikaaleja ratkaisuja, siirtyä seuraavalle portaalle, mikä on tietysti sääli. Muut tekee aina niin samanlaisen ratkaisun kuin edellinen oli, ettei vaan missään nimessä karkoteta asiakkaita pakottamalla oppimaan jotain uutta. Samalla tyylillä, samalla tavalla, samoilla peleillä, samalla mallilla. Ei kuulosta kovin hyvältä, että 50 vuoden päästä pelattaisiin samaa Ridge Raceria, samalla tavalla, mutta paremmalla grafiikalla. Eih! :p

Uuden konsolin jännitysmomenttia lisää myös uusi erilainen ohjain. Mukavaa, että Nintendo on aina tehnyt erilaisen ohjaimen joka konsolilleen. Sonyn PS2 ohjain PSX:n jälkeen oli _todella_ tylsä ja mielikuvitukseton tekele. Old-skool ohjaimet joutaa jo romukoppaan heh ;)

Apple vivahde tuo usein mieleen laadun, erilaisuuden ja haluttavuuden.

Iwata sanoi E3 messuilla "You will say wow". Oikeassa oli :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

pelle sanoi:
minä taas epäilen että revolla käy samoin kuin ds:llä eli aluksi kaikki on innoissaan mutta pelit on niitä kivoja pikku pelejä joita jaksaa pelata sen 2 iltaa ja sen jälkeen ne on tylsää skeidaa jollei high scoren kasvattaminen nappaa tai jollei omista kaveri piiriä joka haluaa joka vloppu pelata ja ryypätä.

Haha. Miksiköhän DS:iä myydään sitten vielä, jos ne kiinnostaa jengiä tasan sen kaksi päivää?

Ensireaktioni Revolutionin ohjaimesta oli että "MITÄ IHMETTÄ? HÄ??!" Mutta kun totuus paljastui, olin äärimmäisen innoissani. Todella herkullista, että PS3 ja Xbox360 saavat kotonani vierellensä aidosti erilaisen pelikonsolin. Namnam.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Smirre sanoi:
Ei kuulosta kovin hyvältä, että 50 vuoden päästä pelattaisiin samaa Ridge Raceria, samalla tavalla, mutta paremmalla grafiikalla. Eih! :p

Näinkin. Duunikaveri katsoi PSP:lläni Ridge Raceria ja sanoi graffan olevan upeaa. Sitten alkoi pelaamaan ja KYLLÄSTYI VIIDESSÄ MINUUTISSA! "Tämä pelihän on ihan vanha, eihän tällaista jaksa" taisi olla kommentti...
 
Vastaus: Nintendo Revolution

pelle sanoi:
no kyllähän ps2:sta ja xboxia pelattiin juuri sen takia innoissaan kun graafinen harppaus psone:sta oli niin valtava ja nyt kun tänään katsoin mgs4:än ja ridge racer6:den trailerit niin se sama innostus on taas.

minä taas epäilen että revolla käy samoin kuin ds:llä eli aluksi kaikki on innoissaan mutta pelit on niitä kivoja pikku pelejä joita jaksaa pelata sen 2 iltaa ja sen jälkeen ne on tylsää skeidaa jollei high scoren kasvattaminen nappaa tai jollei omista kaveri piiriä joka haluaa joka vloppu pelata ja ryypätä.

Niin, onhan DS:n pelirintamalla ollut melko hiljaista, Euroopassa varsinkin, mutta jos vain haluaa importata, on niitä laatujulkaisuja (jotka eivät siis ole minipelejä) ollut jo pidemmän aikaa. Ja syksyllä DS:n pelitilanne vain paranee, kun tulee "kunnon" pelejä, kuten Advance Wars, Castlevania, Kirby Canvas Curse ja importtaajille Lost in Blue ja Trauma Center (+ toista kymmentä muuta peliä, joiden on vielä tämän vuoden puolella tarkoitus ilmestyä, eri asia on tietenkin julkaistaanko ne tämän vuoden puolella).
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Smirre sanoi:
... Apple vivahde tuo usein mieleen laadun, erilaisuuden ja haluttavuuden...

Kun nyt on sopivasti ohjaimista kyse, niin jopa Jobs on joutunut myöntymään siihen, että 1-nappinen hiiri ei vaan enää riitä. Eihän siihen mennytkään kuin reilu 20 vuotta... ;) Toki uusi Mighty Mouse ei tyydy olemaan vaan joku nelinappinen hiiri rullalla.

Tämä ei ole sitten provo kun offtopicciakin on, huomio vain. :)

Aiheeseen liittyen, uusi kapula tuotti tosiaan ensin tuon WTF? -fiiliksen, mutta jäädäänpä odottelemaan lisäinfoa. Mielenkiintoinen idea kuitenkin, ja kun nykykolmikosta omistan vain GC:n, niin Revolution kiinnostaa tulevista eniten.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Smirre sanoi:
Minä ainakin toivotan tervetulleeksi kaikki pyrkimykset innovatiiviseen lähestymistapaan ja tulevaisuuden tekniikkaan. Uuden tekniikan tai olemassa olevan tekniikan uudelleenhyödyntäminen on aina tervetullutta, joka alalla.
Sama täällä. Mielestäni on mahtavaa että joku uskaltaa kulkea rohkeasti omia jälkiään. Applen jäljittelystä on tietty annettava miinusta. Alkaa tulla jo korvista ulos kaiken maailman iHärpättimet (TM).

Ja mitä tulee tuohon ohjaimen muotoiluun, niin tulee pakosti mieleen Xbox 360 -ketju. Siellä jo pohdittiin millaista olisi pelata pelejä kaukosäätimellä. Ei Xympyrän kakessa sentään gyroa ole, mutta lähes kaikki muut tarpeelliset napit kuitenkin löytyvät. Selvästikin uusi trendi :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Ennen vanhaan sitä jaksettiin repiä hyvinkin iloa tästä samantyypisestä "letkuohjaimesta"...

KUVA

;)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

WTF-efekti esiintyy aika voimakkaasti myös täällä. Sen jälkeen mulle tuli tietysti halu nähdä mitä ohjain tarjoaa tulevaisuudessa, sillä nyt on jotain aivan uutta näköpiirissä. Uteliaisuus ainakin heräsi jos ei muuta. Kenties Nintendon on ihan viisastakin kilpailla jollain muulla kuin vain kolmannella samanlaisella konsolilla, joka voi jäädä saman piirin koneeksi kuin GC. Tässä koneessa on ainakin ominaisuuksia, jotka mahdollistavat pelejä joita muut koneet eivät, ts. lisäarvoa koneella on kilpailussa eniten.

Pakko myöntää, että mieltä lämmittää GC:n ohjainten sopivuus, jotta mitään perinteisempää peliä tai pelityyliä ei täydy rajata pois. Kieltämättä minipelit tulevat ensiksi mieleen tämän ohjaimen nähtyäni, mutta yksi suuri plussa on minulle valopyssypelien diggarina ohjaimen potentiaali. Esim. Time Crisis -tyyppinen duck & shoot hoituu tuolla helposti. Eikös tuolla hoituisi myös RTS-pelit aika kivuttomasti tai ainakin paremmin kuin padilla.

Yksinkertaisena kaverina ja yksinkertaisten pelien ystävänä ohjain muistuttaa NES-padia sivuttain, joten tuo tukee hyvin download-ominaisuuksia. Noh, vaikea tästä ohjaimesta on vielä sanoa mitään, lisäinfoa odottelen mielenkiinnolla.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

VIHDOIN VIIMEIN SAADAAN DUCK HUNTILLE JATKO-OSA!

Okei. Huono pila spoileritagissa. Uusi ohjain on ainakin paikallaan, jos ei muuta. Tämmöinen asia vain tuli mieleen: ohjainhan huomaa itse, missä asennossa se on ilmassa? Eli mikä on ylös ja mikä alas. Olisiko siis, että ristiohjaimen suunta muuttuisi esim. NES-klassikoita pelatessa automaattisesti? Eli että ohjainta voisi pitää vaikka "väärin päin" ja silti fyysinen ihmispelaajasta ylöspäin oleva suuntaus olisi ylöspäin? Olisi mielenkiintoista pelata vaikkapa Marioa siten, että ristiohjain olisi oikean käden sormilla. Ei sillä että se jotenkin hyödyllistä olisi, mutta kävipähän vain ideana mielessä.

Tuontapainen voisi olla myös mielenkiintoinen ohjain ihan tietokoneelle. Hmm, tuleekohan tuolle näppäimistölaajennusta... :D
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Joskus vuonna kivi ja keppi oli rattiohjain, jota pidettiin ilmassa.

Käytännössä homma ei toimi. Ratissa pitää olla vastusta, tarkka tuntuma ja kädet väsyvät ohjaimen kannattelusta.

Eikös Nintendo ole sanonut, että ohjain pystyy vastustamaan liikettä, eli ns. vastusta ajopeleihinkin luultavasti tulee. Ja voithan pitää käsiä vaikka sylissä, eivät väsy. Ja tuskin ohjain kauhean painavakaan on.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

SOJ sanoi:
Eikös Nintendo ole sanonut, että ohjain pystyy vastustamaan liikettä, eli ns. vastusta ajopeleihinkin luultavasti tulee. Ja voithan pitää käsiä vaikka sylissä, eivät väsy. Ja tuskin ohjain kauhean painavakaan on.
Saa olla alien-teknologiaa mukana, jos ilmassa käännettävän ohjaimen liikettä pystytään vastustamaan. En usko, että perinteisen autopelin ohjaamiseen kallistelemalla revo-ohjainta voisi millään toimia padia paremmin. Yllätys olisi, jos se toimisi edes ok-tasoisesti.

Joka tapauksessa yön yli nukkuminen on tuonut enemmän positiivisia fiiliksiä uutta ohjainta kohtaan kuin eilisessä ensireaktiossa. :)
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Saa olla alien-teknologiaa mukana, jos ilmassa käännettävän ohjaimen liikettä pystytään vastustamaan. En usko, että perinteisen autopelin ohjaamiseen kallistelemalla revo-ohjainta voisi millään toimia padia paremmin. Yllätys olisi, jos se toimisi edes ok-tasoisesti.

Joka tapauksessa yön yli nukkuminen on tuonut enemmän positiivisia fiiliksiä uutta ohjainta kohtaan kuin eilisessä ensireaktiossa. :)
Itelläkin muuttunut positiivisempaan suuntaan ajatukset. Eilen oli semmoset fiilikset, etten viittiny kirjottaa tästä, kun olin lähes varma, että seuraavana päivänä ollaankin jo toista mieltä. Muuten tämä vaikuttaa erittäin hyvältä paitsi, että alkoi mietityttämään noiden lisäpalikoiden hinnat ja tuleeko niitä pelien mukana vai miten tämän asian kanssa edetään.

Hexiltä tuli eilen kyllä asiatekstiä, vaikka ajatukset onkin muuttuneet jonkin verran. Tällä viittaan lähinnä siihen viestiin, jossa hän kertoi siitä, että itse pelien pitäisi (myös) uudistua. Eihän tämä ohjainmuutos itsessään mullista lähellekään niin pitkäaikaisesti kuin se voisi, jos itse pelitkin muuttuisivat (yhtä) radikaalisti. Toki luotan vieläkin Nintendon osaamiseen, mutta hiukan huolestuttaa, että juuri tälläisiä minipelien tapaisia pelejä tulee liikaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Hex sanoi:
Saa olla alien-teknologiaa mukana, jos ilmassa käännettävän ohjaimen liikettä pystytään vastustamaan. En usko, että perinteisen autopelin ohjaamiseen kallistelemalla revo-ohjainta voisi millään toimia padia paremmin. Yllätys olisi, jos se toimisi edes ok-tasoisesti.

Vastaan vääntävää kapulaa lienee mahdotonta kehittää, mutta kyllä se ohjain voi vastakarvaan "potkia" hiljattain julkaistun force feedback-hiiren tavoin. Ja autopeli onnistunee - kuten joku jo mainitsi - liittämällä kapula ratin keskiöön. Toisaalta, myös padi on täysin onneton tapa ohjata autopelejä joten rattiohjaimen osto on muillakin konsoleilla edessä mikäli huristelu kiinnostaa.
 
Vastaus: Nintendo Revolution

Eikös tuossa ollut gyroskooppi? Kyllä se saadaan ihan helposti hangoittelemaan vastaan. Yritäppä kääntää kovalevyä joka pyörii 7200 kierrosta minuutissa.
 
Ylös Bottom