Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Oletko Merri ajatellut minkälaista budjettia ko saitille ja sille rahoitusta? Domain, serveri ja julkaisujärjestelmä? Ulkoasu, sisältö ja ylläpito on varmaankin sitten sitä, jolle ei makseta hintaa.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Tuossa jo aiemmin totesin, ettei aluksi kannata maksaa mitään. Pystyn hostaamaan sivut nykyisillä sivutiloillani ilman pelkoa lisämaksuista yms. - domainia voi miettiä sitten siinä vaiheessa, jos/kun sivut saavat tulta alleen.

Julkaisujärjestelmä on tällä hetkellä auki. WordPress saattaisi olla kylliksi monien perussivujen tekoon hieman kustomoituna versiona, mutta aivan kaikkea sillä ei voine tehdä. Kuvien uppaamiselle pitäisi olla myös jokin oma järjestelmänsä. Jokin MediaWikin tyylistä poikkeava wikijärjestelmäkin voisi toimia, jos sillä voisi suunnitella sivuston rakennetta paremmin.


Muoks Nyt kun välähti päähän: tiedättekö englanninkielisiä oikeasti hienoja ja hyviä Nintendo-fanisivuja? Nintendon omat sivut eivät maailman tyylikkäimmät ole, menty liian paljon perusamerikkalaiseen yritysilmeeseen. Japanilaiset Nintendon sivut taas ovat perusjapanilaista tyyliä.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Merri sanoi:
Tarkennetaan vähän tuota kolmoskohtaa: tällä hetkellähän sivuja ei ole, joten niillä ei edes virheitä voi olla. Tarkoitus on yrittää välttää pahimmat sudenkuopat (toistuvat kielioppivirheet, heikko ulkoasu, vaikea käytettävyys, liian vaikea tekninen toteutus jne.). Kun perusasiat ovat kunnossa, niin sitten on jo mahdollista yrittää luoda jotain hyvää ja toimivaa, sisältöön keskittyvää. Jossain vaiheessa voi tulla jokin hyvä omaperäinen toteutuskelpoinen idea, jolla sivuille saa selkeästi omaa identiteettiä. Revolutionin ja DS:n hengellä kyllä pötkii pitkälle. Eli päätavoite saada hyvät pelkästään Nintendoon keskittyneet sivut nettiin, joilla on laadukasta sisältöä ja jotka toimivat kunnianosoituksena Nintendolle.

Jos te nyt sitten lopulta pääsette itse asiaan, elikkäs sivujen tekoon, niin tässä teille muutama kelvollinen sisältöidea:

a) Lyhyet hahmoesittelyt tai ihan pelihistoriikit suomenkielellä Nintendon Euroopassa tunnetuimmista hahmoista.

Eli:

-Mario (ja hänen myöhemmin mukaan tulleet kaverinsa)
-Link tai siis Zelda-pelien sarja
-Kirby
(mahdollisesti lyhyt ja asiallinen Pokémon-esittely ilman sarkasmia perheen pienimpiä varten)

b) Klassikkopelit. Osa-alue, joka on toteutettu Pelaaja-lehden Muistissa-palstan tapaan. Eli alue, jolla kukin muistelee lapsuuden nostalgista Nintendo-kokemustaan. Artikkelit voivat olla lyhykkäitä, mutta nasevia. Mitään arvosteluja niiden ei tule olla vaan nimenomaan retroiluhenkinen muistelo pelistä ja sen maailmasta. Mieluiten kirjoittaja istahtaa pitkästä aikaa pelin ääreen muistelemaan pelin hyviä puolia.

c) Tunnetuimmat pelisarjat pikaesittelyssä + arvostelu jostakin sarjan uudemmasta pelistä

-Final fantasy (mahdollisesti jopa final fantasy-historiikki, jotta kerettiläiset tajuaisivat miltä koneelta FF-sarja lähti liikkeelle)

Mariot:
-Marion tasoloikat
-Mario party
-Mario golf, tennis, jne. samassa paketissa
-Paper Mariot
-Mario Kart

-Zeldat
-Pokémon
-Kirbyt
-Pikmin
-Donkey Kong(a)
-Star Fox
-Animal Crossing
-Wario & Wario Ware
-Super Smash Bros. Melee

Mahdollinen laajennusmahdollisuus third party-sarjoihin:
-Resident Evil
-Megaman
-Super Monkey Ball
-Viewtiful Joe
-Harvest Moon
jne.

d) Satunnaisia arvosteluja omista lempipeleistänne nykykonsoleilla. Nimenomaan sellaisia, jotka on mainstream-mediassa hieman sivuutettu.

Eli:
Super Monkey Ball-sarja
Sega Soccer Slam
Eternal Darkness
Viewtiful Joe
Tales of Symphonia
Baten kaitos
Harvest Moon: A Wonderful Life
Doshin the Giant
Animal Crossing
Wario Ware, Inc.
jne.

e) Shigeru Miyamoto & kumppanit esittelyssä - rispektiä heille, joille kunnia kuuluu!

Koko homman ideana olisi siis se, että suomenkielistä faktatietoa on ihan hemmetin hankala löytää edes Nintendon tunnetuimmista keulakuvista. Tämä, jos mikä, on Nintendon parasta markkinointia.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Aloin pohjustaa tekstiä Nintendon historiasta. Tässä ensimmäinen raakile: http://merri.net/nintendo/historia.txt

Se on vielä kesken, Nintendolla riittää historiaa varsin mukavasti. Tähän mennessä käyttänyt vasta yhtä lähdettä tekstin kirjoittamiseen, täytyy etsiä lisää lähteitä, jotta teksti saisi täysin omanlaisensa vivahteen (ja että sitä voisi kutsua "omaksi", eikä vain epämääräisesti käännetyksi koosteeksi).
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

No mitenkäs ne teidän pitkään kuulutetut sivut edistyy
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Dsplayer sanoi:
No mitenkäs ne teidän pitkään kuulutetut sivut edistyy
Ei niitä kyllä kauheen pitkään ole kuulutettu.

Se, jota huvittaa, tekee jotain silloin kun huvittaa. Niin tulee aina parasta jälkeä.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Knight sanoi:
Ei niitä kyllä kauheen pitkään ole kuulutettu.

Se, jota huvittaa, tekee jotain silloin kun huvittaa. Niin tulee aina parasta jälkeä.

Mutta silloin sisältöä ei kyllä tule paljoa.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Tämän projektin kanssa saa olla kärsivällinen. Itselläni on ollut viikon edestä melkein täyttä hiljaisuutta koneen käytössä, joten ei toivoakaan ajan riittävyydestä myös tälle projektille. Sivujen tekeminen on siitä mielenkiintoista, että aina ei ole sitä inspiraatiota niiden tekemiselle: jos alkaa tekemään jotakin vähän pakolla, tulee joiltakin osin huonoa jälkeä. Inspiraation alla saa tehtyä nopeasti useita hyviä ratkaisuja ja siten hyvän pohjan, jonka päälle sitten rakentaa muuta. Käytännössä siis arvailen, että Knight odottelee omaa inspistään. Minulla taas täytyy tehdä sitä ns. rankkaa työtä kirjoittamisen suhteen, koska en tunne ennestään Nintendon historiaa kovin tarkasti, joten joudun tutustumaan suureen määrään uutta asiaa samalla kun kirjoitan tuota ensimmäistä artikkelia. Tekee ensin vähän niitä vähemmän kiinnostavia asioita pois alta, jotta mielekkäämpiä tehdessä eivät pääse ne vähemmän mielekkäät unohtumaan :)
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Merri sanoi:
Ninweb: ei sisältöä, ei arvostelua. Tosin tämä taitaa olla väärä osoite kun satuin samannimiseen sivustoon törmäämään juuri aiemmin tänään. Outoa että se ei linkitä siihen toiseen.
Väärä osoite. Tuo ei ole nykyinen, enkä linkittämistä jaksanut pistää, sillä luulin kaikkien jo muuttaneen sivujensa linkit uuteen osoitteeseen. Nykyinen osoite on: http://tjaa.dy.fi/ninweb/index.html

Sivujen teon aloitin vasta alle kaksi viikkoa sitten, joten paljoa sisältöä ei löydy. Ideoita on mitä aion tuonne lisätä, mutta aikaa ei ole ollut. Arvostella saa vapaasti.

Edit. Ja jos olette jotain suurta Nintendo-sivustoa kyhäämässä, niin minä voisin tulla arvostelijaksi, jos nuo minun tekstini kelpaavat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Onko homma kuukahtanut täysin vai onko jotain vielä tekeillä?
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Ainakaan minun tietääkseni ei ole saatu mitään aikaan. Nyt taitaa olla kyse vain minun ja Merrin viitseliäisyydestä. Onhan tässä kaikilla kaikkea muutakin, mutta eipä olisi iso vaiva laittaa sivua pystyyn. Minulla on jo valmiina suht' sopiva sivupohja ja Merrillä ilmeisesti wiki-systeemit.

EDIT: Ainakin Merrin kanssa ollaan kyllä juteltu sivun toiminnasta ja sisällöstä ja muista käytännön asioista.

Tässä vähän suuntaa-antavaa.

http://eiskis.net/amis/nintendo-1.jpg
http://eiskis.net/amis/nintendo-2.jpg

Minun visioni on sivu, jossa joka käyttäjä saa kirjoittaa pelistä kuin pelistä mitä tahansa. Sivu olisi wiki-pohjainen. Tietokannassa joka pelillä olisi aina sitten kuvansa, artikkelinsa ja kaikki tietonsa - toteutus siis ei olisi tyyllin "päävalikossa arvostelut, ennakot ja uutiset" vaan uutisblogi ja pelitietokanta tarjoaisivat kaiken vanhanmallisen ja vähän muuta hyvin organisoituna. Tuosas ulkoasussa hain nykyisen Nintendon fiilistä. Kuvissa on tosiaan vain esimerkkejä siitä, miltä jokin sivu voisi näyttää.

Hyvä että joku vielä muisti tämän projektin, minulta meinasi unohtua. Sivun nimi on ehkä vähän ongelmallinen juttu, Nintendo.fi on tietenkin varattu jo.

EDIT #2: Koodailenpa tässä tuota sivua ajankulukseni. Eikä ole helppoa. IE:n äpärä saisi kyllä nuo PNG:t tajuta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Minulla ei riitä ainakaan tässä kuussa aikaa, välillä on pakko pitää luppopäiviä ja ne loput päivät menevätkin sitten vanhoihin projekteihin ja joihin yhden päivän pikkujuttuihin. En tätä ole kuitenkaan unohtanut, ajattelen tätä lähes päivittäin jonkun verran. Ei ole enää samalla tavalla vapaa-aikaa kuin mitä minulla oli viisikin vuotta sitten, vaikka joku voisikin väittää että minulla on vain vapaa-aikaa.

Jos joku jostain syystä välttämättä haluaa listan aikaani syövistä projekteista, niin voin osan kyllä kirjoittaa ylös ;)
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Vieläkö tätä projektia aiotaan toteuttaa, vai kannattaako tämä vain unohtaa? Nyt olis kyllä ihan hyvin jo jutun juurtakin sivuille, jos joku (Merri) vaan jaksaisi väsätä jotain.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Tuskimpa jatketaan.. taitaa olla melko kuollut aihe..

"Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?"
En nyt tiedä lasketaako tämä "varteenotettavaksi", mutta omat fanisivuni löytyvät täältä.(Huomatkaa myös keskustelualue ;) )
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Sinun sivut? Hp perskuta, hienot ovat ;)
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Minulla on itseasiassa jokin ulkoasu valmiina, jonka väsäilin tuossa joku viikko sitten ilman sen kummempia supersuunnitelmia, mutta HTML:ksi en sitä ole vielä vääntänyt. Uuden sivun aloittaminen on siinä mielessä vähän niin ja näin, että sen olisi pakko olla sellainen, jota on helppo hallita ja kontrolloida, koska en voi paljoa aikaa tuhlata sen ylläpitoon (kuten varmaan allekirjoituksestani näkee, on noita "projekteja" käynnissä jo ihan kivasti).


Jotain vaivaa sivujen eteen on siis tullut nähtyä, mutta verkkaistahan tämä on ollut.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Joo no, minullakin tuo ulkoasu (http://eiskis.net/portfolio/large/nintendo.jpg) valmiina, ja olen myös koodannut sivut (aika hyvinkin, jos saan kehua: oli suht' haastava tehdä tuo leiska toimivaksi, vaikka IE:llä näkyy, ainakin vielä, pari outoa bugia) Voin upata testisivun nettiin jos jotakuta kiinnostaa. En sitten tiedä miten Wikin tai muun fiksun softan iskeminen valmiiseen sivukoodiin onnistuu, Merriltä kai ihan hyvin (*winkwink). Luonnollisesti käytettävyyspuoltakin myöten olen kyllä miettinyt.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Knight sanoi:
Joo no, minullakin tuo ulkoasu (http://eiskis.net/portfolio/large/nintendo.jpg) valmiina, ja olen myös koodannut sivut (aika hyvinkin, jos saan kehua: oli suht' haastava tehdä tuo leiska toimivaksi, vaikka IE:llä näkyy, ainakin vielä, pari outoa bugia) Voin upata testisivun nettiin jos jotakuta kiinnostaa. En sitten tiedä miten Wikin tai muun fiksun softan iskeminen valmiiseen sivukoodiin onnistuu, Merriltä kai ihan hyvin (*winkwink). Luonnollisesti käytettävyyspuoltakin myöten olen kyllä miettinyt.

Ulkoasu näyttää todella hyvältä ja erilaiselta muihin fanisivuihin verrattuna. Ja tuo ylempänä (11.12.) sepittämäsi käyttöliittymän idea olisi kanssa hyvä, jos sen saisi jotenkin toteutettua... Siitä vaan puurtamaan.
 
Vastaus: Nintendolla yhtään varteenotettavaa fanisivustoa?

Pitkän väsäyksen jälkeen sain uudet, yhteen aiheeseen keskittyneet fanisivut.

http://www.ninwi-fi.urli.net

BTW, Knight, tuo ulkoasu=<3
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom