Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Solid Snake sanoi:
Voit lyödä ohjaimesi vetoa että tiedän mistä puhun.

Et sinä kyllä nyt valitettavasti tiedä.
Et ole perehtynyt pokemon sarjaan sen vertaa että ymmärtäisit miksi kaksi eri versiota pelistä on. Itse olen ostanut kaikista vain toisen version enkä näe mitään syytä miksi joku ostaisi kummatkin, koska pokemon pelaajia on niin hillittömästi.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
Ihan tarpeeksi pelejä Cubelle tulee. Jos Cuben myynnit ei ole PS2 luokkaa niin mitä sitten? PS2 nyt on vaan aivan epärealistisen suosittu. Jokainen Nintendon pelisarja on saanut Cubella aivan arvoisensa jatko-osan(Zelda, Mario, Metroid, Wawerace, Mario Kart, F-Zero, Pokemon)
Lemme see... Cubelta puuttuu GTA tai sen tapainen, hyvät autopelit(ei, Mario Kartit ei kuulu tähän ryhmään) ja FPS:t (eikä Metroid tähän). Noihin kannattaa satsata, jos aikovat länsimaissa menestyä. Nuo luettelmasi nimikkeet ei kyllä kiihota yhtään. Mario & kumppanit & ylisöpöt värit on jotenkin out. Sekopää gangstadrugnigga on nykypäivää.

Mutta onhan Nintendolla paikkansa, pitäähän lapsillekin jonkun tehdä pelejä, mikseivät ne keskity pelkästään siihen? Tai sitten tekisivät Segat. Siinäkään en näe ongelmaa, koska Nintari-fanit ostavat pelit jokatapauksessa, niin miksei nytkin vaikka alusta, millä niitä pelataan, ei ole Nintendo.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
Kaikki jotka eivät ole perehtyneet pokemon peleihin vetäisevät ne pöntöstä alas ihan niinkuin ne olisi täyttä paskaa. Tyhmää minusta. Vastaavanlaista pelikokemusta ei ole tietääkseni olemassa. Erittäin palkitsevaa ja koukuttavaa pelattavaa.

:confused: Cubelle tehdyt jatko-osat Nintendon suurimmista pelisarjoista mielikuvituksetonta rahastusta? Onko tämä vaan lonkalta heitetty arvio? En usko että tuota mieltä voi olla, jos on seurannut esim. F-Zero, Metroid tai Zelda sarjaa alusta asti.. Cuben kohdalla on jokainen sarja kohdannut hillittömän harppauksen jokaisella osa-alueella.
En tosiaan ole perehtynyt Pokemon-peleihin. Olivat ne täyttä kuraa tai eivät, Cuben Pokemon Colosseum ja Pokemon Channel ovat silti aika kaukana siitä laadusta, mihin Nintendo kykenee.

Eikä arvioni jatko-osista ole heitetty lonkalta. Olen pelannut suurinta osaa aikaisemmista peleistä perusteellisesti, sekä tietysti Cube-versioita. Löydät aikaisemmasta viestistäni erottelun mitä mieltä olen eri sarjoista. Sekin on minusta hiukan huolestuttavaa, että parhaat ja innovatiivisimmat jatko-osat Nintendon pelisarjoihin on tehnyt joku muu kuin Nintendo itse. Tärkeintä on tietysti mitä julkaistaan, ei kuka sen on tehnyt, mutta kertoo jotain Nintendon omasta tilasta.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
Et sinä kyllä nyt valitettavasti tiedä.
Et ole perehtynyt pokemon sarjaan sen vertaa että ymmärtäisit miksi kaksi eri versiota pelistä on. Itse olen ostanut kaikista vain toisen version enkä näe mitään syytä miksi joku ostaisi kummatkin, koska pokemon pelaajia on niin hillittömästi.

Ohjain tänne koska erehdyit. En ole Pokemonista pelinä järin kiinnostunut, mutta olen kyllä omistanut omani ja pelannutki vieläpä. Kaksi eri versiota, joiden erot ovat vain eri hirviöt jne. on kyllä niin näkyvää rahastusta. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa, mutta alkuperäinen viestini ole vain puolihuumorilla kirjoitettu vastaväite sille kun Nintendo fanit niin usein mollaavat Sonya ja MS:ä rahastuksesta.

Pistän privaasi osoitteeni niin voit lähettää ohjaimesi minulle :D


...ja selvennykseksi vielä. Minä olen joskus tykänyt Pokemon peleistä, mutta enää ei ole jaksanut kiinnostaa. Ja nimen omaan niistä GameBoy peleistä.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

tsinivuo sanoi:
Lemme see... Cubelta puuttuu GTA tai sen tapainen, hyvät autopelit(ei, Mario Kartit ei kuulu tähän ryhmään) ja FPS:t (eikä Metroid tähän). Noihin kannattaa satsata, jos aikovat länsimaissa menestyä. Nuo luettelmasi nimikkeet ei kyllä kiihota yhtään. Mario & kumppanit & ylisöpöt värit on jotenkin out. Sekopää gangstadrugnigga on nykypäivää.

Mutta onhan Nintendolla paikkansa, pitäähän lapsillekin jonkun tehdä pelejä, mikseivät ne keskity pelkästään siihen? Tai sitten tekisivät Segat. Siinäkään en näe ongelmaa, koska Nintari-fanit ostavat pelit jokatapauksessa, niin miksei nytkin vaikka alusta, millä niitä pelataan, ei ole Nintendo.

En kuvitellutkaan että luettelemani pelit kaikkia kiinnostaisi. Älä sinäkään kuvittele gangstaddrugjkdfkghslgn olevan just se kaikkien juttu.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Solid Snake sanoi:
Ohjain tänne koska erehdyit. En ole Pokemonista pelinä järin kiinnostunut, mutta olen kyllä omistanut omani ja pelannutki vieläpä. Kaksi eri versiota, joiden erot ovat vain eri hirviöt jne. on kyllä niin näkyvää rahastusta. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka antaa, mutta alkuperäinen viestini ole vain puolihuumorilla kirjoitettu vastaväite sille kun Nintendo fanit niin usein mollaavat Sonya ja MS:ä rahastuksesta.

Pistän privaasi osoitteeni niin voit lähettää ohjaimesi minulle :D


...ja selvennykseksi vielä. Minä olen joskus tykänyt Pokemon peleistä, mutta enää ei ole jaksanut kiinnostaa. Ja nimen omaan niistä GameBoy peleistä.

No jos tiedät että peleissä ei ole muuta eroa kun elukka kannassa niin miksi kuvittelet että joku ostaisi kummatkin pelit? Vaihtokauppaa kavereitten kanssa! Eli missä mielessä peli on rahastusta sen enempää kuin mikään muu peli?

Joo pistä osote tulemaan.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
No jos tiedät että peleissä ei ole muuta eroa kun elukka kannassa niin miksi kuvittelet että joku ostaisi kummatkin pelit? Vaihtokauppaa kavereitten kanssa! Eli missä mielessä peli on rahastusta sen enempää kuin mikään muu peli?

Joo pistä osote tulemaan.

No, Nintendo voisi tietenkin meidän mieliksi kokeilla seuraavaksi julkaista vain yhden Pokemon pelin GBA:lle ja katsotaan mihin asti se pääsisi myynneillään. Tottahan Pokemon on pirun myyvä peli ja laatukin on onnistuttu pitämään vielä suhteellisen korkealla, mutta itse olen jo menettänyt mielenkiintoni sarjaan. Ikävä kyllä.

Sanotaan vielä näin. Jos Rockstar julkaisisi San Andreaksesta kaksi eri versiota, versio A:ssa olisi erilaiset autot kuin Versio B:ssä, niin olisiko tämä mielestäsi rahastusta? Tai kenenkään mielestä?
 
Vastaus: Konsolien pelit

Noh noh..... Ketju vain oli väärä. Mitään kunnon riitelyä ei ole ollut, vaan ihan ok väittelyä. Konsolisota on silti paras paikka tälle.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

tsinivuo sanoi:
Lemme see... Cubelta puuttuu GTA tai sen tapainen, hyvät autopelit(ei, Mario Kartit ei kuulu tähän ryhmään) ja FPS:t (eikä Metroid tähän). Noihin kannattaa satsata, jos aikovat länsimaissa menestyä. Nuo luettelmasi nimikkeet ei kyllä kiihota yhtään. Mario & kumppanit & ylisöpöt värit on jotenkin out. Sekopää gangstadrugnigga on nykypäivää.

Mutta onhan Nintendolla paikkansa, pitäähän lapsillekin jonkun tehdä pelejä, mikseivät ne keskity pelkästään siihen? Tai sitten tekisivät Segat. Siinäkään en näe ongelmaa, koska Nintari-fanit ostavat pelit jokatapauksessa, niin miksei nytkin vaikka alusta, millä niitä pelataan, ei ole Nintendo.
Jotenkin tullut sellainen kuva, että nimen omaan lapset sanoo Cubea lastenkonsoliksi. Sitten nämä Pikku-Villet ja Kallet pelaa isin ostamalla Pleikkarilla GTA:ta ja jne.

Eikä ne GTA:t jaksa myöskään ikuisesti kaikki kiinnostaa. GTA 3 oli hyvä peli, mutta Vice City oli liian samanlainen, enkä sitä kauheasti jaksanut pelailla. San Andreasta en ole kokeillut, mutta se vaikuttaisi kuitenkin sisältävän Vice Cityä enemmän uudistuksia. Saa nähdä mitä uutta seuraava GTA tuo.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
No jos tiedät että peleissä ei ole muuta eroa kun elukka kannassa niin miksi kuvittelet että joku ostaisi kummatkin pelit? Vaihtokauppaa kavereitten kanssa! Eli missä mielessä peli on rahastusta sen enempää kuin mikään muu peli?

Joo pistä osote tulemaan.
Vähän reality checkiä, jos Pokemoneissa ei näe rahastusta.

Kun pelit julkaistaan samaan tai melkein samaan aikaan, ja erot ovat niin pieniä, että samat asiat voisi toteuttaa yhdessä pelissä, on motivaationa puhdas voiton maksimointi, eivät mitkään pelilliset tarpeet.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Hex sanoi:
Eikä arvioni jatko-osista ole heitetty lonkalta. Olen pelannut suurinta osaa aikaisemmista peleistä perusteellisesti, sekä tietysti Cube-versioita. Löydät aikaisemmasta viestistäni erottelun mitä mieltä olen eri sarjoista. Sekin on minusta hiukan huolestuttavaa, että parhaat ja innovatiivisimmat jatko-osat Nintendon pelisarjoihin on tehnyt joku muu kuin Nintendo itse. Tärkeintä on tietysti mitä julkaistaan, ei kuka sen on tehnyt, mutta kertoo jotain Nintendon omasta tilasta.

Itse pidän Windwakeria, Sunshineakin ja MK DD:tä ihan yhtä hyvinä jatko-osina kuin F-Zero GX:ää.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Josp sanoi:
Jotenkin tullut sellainen kuva, että nimen omaan lapset sanoo Cubea lastenkonsoliksi. Sitten nämä Pikku-Villet ja Kallet pelaa isin ostamalla Pleikkarilla GTA:ta ja jne.
Noinhan se vähän on mitä tulee koneen äänekkääseen kommentointiin. Homma vaan on, että ne aikuisemmatkaan pelaajat eivät ole innostuneet Cubesta riittävästi.

Josp sanoi:
Eikä ne GTA:t jaksa myöskään ikuisesti kaikki kiinnostaa. GTA 3 oli hyvä peli, mutta Vice City oli liian samanlainen, enkä sitä kauheasti jaksanut pelailla. San Andreasta en ole kokeillut, mutta se vaikuttaisi kuitenkin sisältävän Vice Cityä enemmän uudistuksia. Saa nähdä mitä uutta seuraava GTA tuo.
Mikään ei tietysti jaksa kiinnostaa ikuisesti. Toistaiseksi GTA:t kuitenkaan kiinnostavat niin paljon, että jokainen jatko-osa myy huimasti. Kaikille uudistukset eivät tietysti riitä, mutta aika mukavasti uutta jokainen peli on tarjonnut ja myös se varmaan näkyy myyntiluvuissa.
 
Vastaus: Konsolien pelit (Sota!)

Ketjun otsikko on typerä.

Keskustelua on käyty Nintendon peleistä ja suunnasta ja se on ollut ihan asiallista. "Konsolien pelit (Sota!)" ei kuvaa aihetta ja lietsoo riitelyyn.
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Hex sanoi:
Vähän reality checkiä, jos Pokemoneissa ei näe rahastusta.

Kun pelit julkaistaan samaan tai melkein samaan aikaan, ja erot ovat niin pieniä, että samat asiat voisi toteuttaa yhdessä pelissä, on motivaationa puhdas voiton maksimointi, eivät mitkään pelilliset tarpeet.

Miten niin jos jokainen ostaa kuitenkin vaan yhden pelin? Se on vaan mielenkiintoa lisäävä seikka että kaikkea ei voi saada ilman kaverin kanssa säätämistä.

edit:
Monet tapahtumat liittyvät nimenomaan pokemonien vaihtamiseen. Esim jotkut pokemonit evolvoituvat vain vaihdonyhteydessä, kaverilta vaihdetut pokemonit ei tottele vierasta kouluttajaa ilman tiettyä kokemusta ja vaihdetut pokemonit kehittyvät nopeammin.. jos pelejä olisi vain yksi versio peli olisi paljon tylsempi ja yksinkertaisempi.
 
Vastaus: Konsolien pelit (Sota!)

Hex sanoi:
Ketjun otsikko on typerä.

Keskustelua on käyty Nintendon peleistä ja suunnasta ja se on ollut ihan asiallista. "Konsolien pelit (Sota!)" ei kuvaa aihetta ja lietsoo riitelyyn.

Älä nyt, minä sain naurut tuosta otsikosta. Voisihan tuota vaihtaa vähän tietenkin, koska tämä ei ole sotaa vaan väittelyä ja keskustelua.

Ja kohta tehdään ennätys kun otsikko vaihtuu taas kun joku ei kuitenkaan ole onnellinen :cool:
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
Miten niin jos jokainen ostaa kuitenkin vaan yhden pelin? Se on vaan mielenkiintoa lisäävä seikka että kaikkea ei voi saada ilman kaverin kanssa säätämistä.
Mitä jos täti olisi setä?

Amazonista:


Pokemon LeafGreen with Wireless Adaptor

Customers who bought this item also bought these items:

* Pokemon FireRed with Game Boy Advance Wireless Adapter by Nintendo
* Pokemon FireRed with Wireless Adapter and Trainer's Guide by Nintendo
* Pokemon Ruby by Nintendo


Pokemon - Red
Customers who bought this item also bought these items:

* Pokemon - Blue by Nintendo
* Pokemon Silver by Nintendo
* Pokemon Gold by Nintendo
* Pokemon Crystal by Nintendo



EDIT: Tuosta ei otsikko parane. :p (varsinkin kun riitely alkaa)
 
Vastaus: Konsolien kokonaismäärät ?

Naaahu sanoi:
En kuvitellutkaan että luettelemani pelit kaikkia kiinnostaisi. Älä sinäkään kuvittele gangstaddrugjkdfkghslgn olevan just se kaikkien juttu.
Otetaan se herne nenästä. SE vaan on niin, että luettelmani genret ovat niitä NYKYPÄIVÄN rahasampoja ja noiden avulla myydään konsoleja. Kuka tietää, mikä on hitti parin vuoden päästä?
Kysyn vaan, että eikö teistäkin Nintarifanit olisi parempi, jos Nintendo pystyisi tosissaan kilpailemaan markkinoilla muita vastaan, kuin antamalla naurettavan paljon etua toisille kieltämällä omalta konsolilta hittipeligenret. Se on raaka business, mikä määrää, jalot aatteet ja sinihousuiset putkimiehet kuuluu 80&90-luvulle.

Toisaalta ei tuokaan biznez-ajattelu ole hyväksi, koska tuon seurauksena kuolevat pienemmät peligenret, kuten kaksi minun suosikkipeligenreä on kuollut sukupuuttoon. Hiirivetoiset point'n click-seikkailut ja post-nuclear rope:t(eli Falloutit).

Josp:
Kyllä GTA tyyppinen vapaa tekeminen/sekoilu puree ihmisiin iästä riippumatta, jopa minuunkin, 27-vuotiaaseen ikuiseen lapseen. Mutta antaa tämän ketjun olla minun osalta, nämä nintendofanaatikot ovat vaan niin hauskoja lämmittää, kun ne hyppii seinille niin täällä kuin pelit.fi:n foorumilla, jos Nintendoa tai sen "huipputasoista" yritysjohtamista sattuu arvostelemaan. Nintendon mainostaminen on jo klassinen käsite, mutta siitä sitten toiseen ketjuun.

En arvostellut itse laitetteita, enkä myöskään pelejä, muuta kuin niiden HitFactorin/seksikkyyden/hypen puutteesta, itse pelit ovat varmasti mainoita. Ainoa, josta on ollut kohinaa, on ollut RE4 ja siitäkin enemmän vasta, kun se ilmoitettiin tulevan PS2:lle.
 
Ylös Bottom