Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minua vain rasittaa joskus niin saamattomasti kun kaikki täällä tuntuvat olevan kovanluokan ennustajia ja ammattimaisia taloustieteen asiantuntijoita

Totuus kuitenkin on, että "kaiken ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden". Puhumme kuitenkin alasta jota luonnehditaan yhdeksi nopeimmaksi muuttujaksi jossa syklit tapahtuvat kuukausitasolla vuosien sijasta.

Mutta onneksi sekaan mahtuu ihan oikeita ammattilaisiakin ;) .
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Dr Evil sanoi:
Mutta onneksi sekaan mahtuu ihan oikeita ammattilaisiakin ;) .

No sanotaanpa niin että on minulla kuitenkin perusteet aivan näpsäkästi hanskassa (keskiarvo 4.9 viidestä kun valmistuin kauppiksesta kolme vuotta sitten). :)
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Teppo_Holmqvist sanoi:
No sanotaanpa niin että on minulla kuitenkin perusteet aivan näpsäkästi hanskassa (keskiarvo 4.9 viidestä kun valmistuin kauppiksesta kolme vuotta sitten). :)

Hienoa, että olet jaksanut lukea, enkä edes kyseenalaistanut tietojasi. No enhän minä Nintendoa ole hautaamassa, kaivan vasta kuoppaa.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Tämä on vain epämääräinen huomio tähän väliin: kärkkäimmät hautaajat/kuopankaivajat ovat Xboxin omistajia.

:)
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Merri sanoi:
Tämä on vain epämääräinen huomio tähän väliin: kärkkäimmät hautaajat/kuopankaivajat ovat Xboxin omistajia.
En ole huomannut sitä ainakaan KonsoliFIN:ssä. Löytyy sekä PS2:n että Xboxin omistajia. Monella on jopa _useampikin kone_:eek:, mukaan lukien Cube.

Muutaman "Nintendo-miehen" kyky tippaakaan objektiiviseen tulkintaan sen sijaan mietityttää.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Hex sanoi:
Muutaman "Nintendo-miehen" kyky tippaakaan objektiiviseen tulkintaan sen sijaan mietityttää.

Tsk, tsk. Älä minua katso. Minä omistan sentään koko tämänhetkisen konsolivalikoiman. :)
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Toki, huomasin kyllä itsekin muutamalla tätä. Huomaa kuitenkin sana "kärkkäimmät", jotka eivät ainakaan ole ilmoittaneet muuta konetta kuin Xboxin profiilissaan. PS2-miehet ovat olleet vähemmän innokkaita käymään asiaan liioitellusti. Sinällään vähän harmi, että tämä keskustelijoiden kerho on ollut osittain liiankin laaja-alaista: kaikkien laitteiden käyttäjistä on löytynyt niitä, jotka ovat helponlaisesti olleet valmiita joko mollaamaan tai sitten ylipuolustamaan. Mennyt paljon sanoja hukkaan. Silloin kun topikki lähti todella tuliseen vauhtiin, totesin että parempi olla hiljaa ja odotella. En valitettavasti ihan ehtinyt mukaan keskusteluun siinä vaiheessa, kun se oli vasta alkupuolella.

Puuh. Itse asiasta en jaksa enää tähän kellon aikaan sanoa mitään. Pyörinyt liikaa lueskelemassa eri keskusteluja.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Nintendon markkinonti alkaa olla jo aika hyvällä mallilla kun katselee DS:n nettisivuja sekä muita sen mainoksia. Eli Nintendo on tosissaan muuttamassa asennetta, ei vain katu-uskottavaksi, vaan jokseenkin aikuisemmaksi. Ainoa joka huolestuttaa on pelit. Hieno desingtuote tyylikkäillä mainoksilla, mutta pelit näyttää olevan sitä "sienimaailma" tasoa. Uutta tyyliä edustaa itseironinen huumori näissä värikkäissä peleissä, mikä on ihan kiva, mutta riittääkö se? Toivon että Nintendo saa aikaan DS:lle jonkin erinomaisen hyvän ja tyylikkään pelin, vähän kuin Ico PS2:lla. Uudet Mariot ja Zeldat kiinnostaa varmana pitkänlinjan pelaajia, mutta uusia varten tarvitaan jo jotain täysin uutta. Uudella en tarkoita mitään Xbox ja Ps2:n suosikkipelien tyylisiä massa pelejä, toki niitäkin tarvitaan kipeästi. Taiteellisimmat pelit vois olla ihan uusi juttu, jolla vois erottua joukosta.

Nintendo on ehkä vähän liian kauan jauhanut paikoillaan, eikä ole vieläkään päässyt liikkeelle, mutta yritystä tuntuu riittävän. Itse Nintendon kannattajana odotan mielenkiinnolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja toivon, että Nintendo pystyy jatkamaan laitevalmistajanakin. Mikä tärkeintä, Nintendon peleistä pystytään varmana tulevaisuudessakin nauttimaan.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Merri sanoi:
Toki, huomasin kyllä itsekin muutamalla tätä. Huomaa kuitenkin sana "kärkkäimmät", jotka eivät ainakaan ole ilmoittaneet muuta konetta kuin Xboxin profiilissaan. PS2-miehet ovat olleet vähemmän innokkaita käymään asiaan liioitellusti. Sinällään vähän harmi, että tämä keskustelijoiden kerho on ollut osittain liiankin laaja-alaista: kaikkien laitteiden käyttäjistä on löytynyt niitä, jotka ovat helponlaisesti olleet valmiita joko mollaamaan tai sitten ylipuolustamaan. Mennyt paljon sanoja hukkaan. Silloin kun topikki lähti todella tuliseen vauhtiin, totesin että parempi olla hiljaa ja odotella. En valitettavasti ihan ehtinyt mukaan keskusteluun siinä vaiheessa, kun se oli vasta alkupuolella.
Toisen tarkoitusperien yms. epäileminen yleensä kääntyy vain epäilijää vastaan, elleivät perusteet epäilylle ole todella selvät. Kannattaa keskittyä asioiden kommentointiin.


Teppo_Holmqvist sanoi:
Tsk, tsk. Älä minua katso. Minä omistan sentään koko tämänhetkisen konsolivalikoiman. :)
Heh, vakkarivastaus tuohon olisi, että se älähtää, johon kolahtaa, mutta en minä sinua ajatellut.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Merri sanoi:
Toki, huomasin kyllä itsekin muutamalla tätä. Huomaa kuitenkin sana "kärkkäimmät", jotka eivät ainakaan ole ilmoittaneet muuta konetta kuin Xboxin profiilissaan. PS2-miehet ovat olleet vähemmän innokkaita käymään asiaan liioitellusti. .

Pyynnöstäsi kävin lisäämässä PS2:n profiiliini, ja sinulle vielä tiedoksi, että olen ostanut Cuben kaksi kertaa kaupasta. Olen tosin myös myynyt sen pois kaksi kertaa.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

- Jos Nintendon kotikonsolit eivät tekisi voittoa, miksi Nintendo tekisi kotikonsoleita?
- Jos Nintendo tekisi enemmän rahaa tuottamalla pelejä muiden alustoille, miksi he eivät tee sitä?

Ihan turha pelätä Nintendon puolesta, siellä tiedetään asiat varmasti paljon paremmin kuin täällä boardilla, vaikka täälläkin niitä "ammattilaisia" oikeasti on. Vaikkei heti uskoisi :)
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

keiu sanoi:
- Jos Nintendon kotikonsolit eivät tekisi voittoa, miksi Nintendo tekisi kotikonsoleita?
- Jos Nintendo tekisi enemmän rahaa tuottamalla pelejä muiden alustoille, miksi he eivät tee sitä?

Ihan turha pelätä Nintendon puolesta, siellä tiedetään asiat varmasti paljon paremmin kuin täällä boardilla, vaikka täälläkin niitä "ammattilaisia" oikeasti on. Vaikkei heti uskoisi :)
Kyse on pitkän tähtäimen suunnitelmista. Tappioita kestetään, jos uskotaan, että mukana pysyminen kannattaa, koska seuraavalla koneella sitten onnistutaan. Jos konevalmistuksen kerran lopettaa, on sitä vaikea myöhemmin enää käynnistää.

Mutta tosiaan, ei ole tietoa. Siltikin yritykset tekevät tyhmiä päätöksiä, vaikka heillä itsellään on paras tieto tilanteestaan, joten asioiden pohtiminen vajaillakin tiedoilla on ihan paikallaan.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

keiu sanoi:
- Jos Nintendon kotikonsolit eivät tekisi voittoa, miksi Nintendo tekisi kotikonsoleita?

Koska jokaisella Nintendon kokoisella yhtiöllä on (kuten jo Hex sanoi) pitkän matkan suunnitelma. Tappiot ovat hyväksyttävissä kunhan voidaan uskoa että parin vuoden kuluttua saadaan voittoja.

keiu sanoi:
- Jos Nintendo tekisi enemmän rahaa tuottamalla pelejä muiden alustoille, miksi he eivät tee sitä?

Sen verran kun minä olen seurannut, olen saanut kuvan että se johtuu neljästä asiasta:

A) Nintendo uskoo saavan laittemyynnistä tarpeeksi ylimääräistä rahaa että pelin tekeminen kannattaa yhdelle koneelle. Tämä on hyvin mahdollista, koska mistään ei näy paljonko tuotto per konsoli on Nintendolla. Sen pitää kyllä olla aika matala näillä hinnoilla.

B) Nintendo pelkää (taas täysin loogisesti) että jos sen pelit joutuisivat kilpailemaan suuremman pelimassan keskuudessa, ne saattaisivat hyvin jäädä marginaalisemmiksi tuotteiksi (nythän lähes jokainen Nintendon oma peli myy sentään sen 2-4 miljoonaa kappaletta joka on pelikohtaisesti hyvä suoritus pelimarkkinoilla).

C) Takaisin konsolipeliin tuleminen on vaikeaa jos sieltä kerran lähtee.

D) Nintendo on jääräpäinen ja konservatiivinen. Johdon haastatteluista voi huomata sen, että siellä kuvitellaan yhä että Nintendo on maailman ykkönen eikä parannettavaa enää ole. Tosin kannattaa myös huomata että se mitä johto sanoo ei todellakaan vastaa sitä mitä Nintendo suunnittelee. Iwata sanoi kolme kuukautta sitten että verkkopelaaminen ei ole pelien tulevaisuus, ja pari päivää sitten Shigeru taas sanoi Nintendon panostavan tulevaisuudessa erityisesti verkkopelaamiseen koska se on pelimaailman tulevaisuus.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Teppo, en odottanut kenenkään vastaavan kysymyksiin koska niiden pointtina oli vain se että sille on todellakin syy miksi jotain ei tehdä. Kiitos kuitenkin kun nämä syyt luettelit - yksinkertaistettu vastaus molempiin olisi: ei taloudellisesti kannattavaa. Perusteluina juuri tuo mitä sanoit.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

keiu sanoi:
Kiitos kuitenkin kun nämä syyt luettelit - yksinkertaistettu vastaus molempiin olisi: ei taloudellisesti kannattavaa.

Väärin. Oikea vastaus olisi "se ei ehkä olisi taloudellisesti kannattavaa". Kun joku kysyy jotakin, yritetään aina vastata. :)
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

keiu sanoi:
Ihan turha pelätä Nintendon puolesta, siellä tiedetään asiat varmasti paljon paremmin kuin täällä boardilla, vaikka täälläkin niitä "ammattilaisia" oikeasti on. Vaikkei heti uskoisi :)

Tiesikö Nintendo paremmin kun jättivät cd-aseman pois N64:sta?.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Dr Evil sanoi:
Tiesikö Nintendo paremmin kun jättivät cd-aseman pois N64:sta?.

Ei. Motuuliasema oli ehkä legendaarisin virhe jonka Nintento teki N64:jän kanssa. :)

EDIT: Merrillä on kiva lätsä päässä.
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Dr Evil sanoi:
Tiesikö Nintendo paremmin kun jättivät cd-aseman pois N64:sta?.
Bisneksen kannalta hirvittävä ratkaisu, mutta jos Nintendo olisi tehnyt toisin, meillä ei olisi Ocarina of Timea ja Super Mario 64:aa sellaisina kuin me ne tiedämme. Näitä kahta peliä olisi ollut mahdoton saada samanlaisiksi CD formaatilla ja silloisilla konsoleilla. Täytyy muistaa myöskin se, että Playstation ja N64:n todellinen ero myyntilistoilla ei ollut niin suuri kuin odottaa saattaa. PS:llä kukoisti piratismi, kun Nintendo sai kasettiformaattinsa takia puhtaita voittoja ilman pelkoa laittomasta kopioinnista. Kaseteilla on valtavasti hyviäkin puolia, mutta turhan usein ne tuntuvat unohtuvan taustalle.

Moni kutsui Gamecubea Nintendon "viimeiseksi mahdollisuudeksi". Ja moni tulee kutsumaan Revolutionia samalla nimellä. Mutta niin kauan kuin kannettavien puolella valtikka pysyy ja Satoshi Tajirin ideariihi synnyttää uusia Pokemoneja, niin tulevaisuus on turvattu. Katsokaa vaikka DS:n ennakkotilausmääriä...

Pelkään monen muun tavoin Nintendon kangistuvan joskus kaavoihinsa. Pelimarkkinat ovat 20 vuoden aikana aikuistuneet valtavasti ja samalla koko ala on jakautunut eri valmistajien temmellyskentäksi, jossa pärjäämiseen tarvitaan paljon muutakuin kuin vain hyviä pelejä. Hype ja mainonta näyttelee tämän päivän pelimarkkinoilla melkoisen suurta roolia.

Satunnaispelaajien hyllystä löytää suurella todennäköisyydellä Plegen tai äkspoksin. Jos Revolutionin kantava idea on tyyliä virtuaalikypärä, hajuntunnistin, sähköiskuohjain tai joku muu yhtä dramaattinen voi tilanne paheta entisestään. Ja ei, älkää kuvitelkokaan kahta televisiota päällekkäin.... ;)
 
Vastaus: Nintendon pelit (sivistynyttä keskustelua) :)

Superior sanoi:
....kun Nintendo sai kasettiformaattinsa takia puhtaita voittoja ilman pelkoa laittomasta kopioinnista.

Indeed. Mutta kannattaa myös muistaa että se oli suurin syy miksi monet tekijät jättivät Nintendon. Moduulit olivat kalliita valmistaa ja niiden varastoihin jääminen tuli liiankin kalliiksi suurimmalle osalle pelifirmoista. Eihän se tietenkään Nintendoa haitannut koska se sai aina kaikki pelinsä myytyä, mutta ymmärrettävistä syistä muita se ei todellakaan jaksanut naurattaa. Moka mikä moka.
 
Ylös Bottom