Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon seuraava konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerro tuo vaikka capcomille joka on niin pihi, että otti 2gt kortin megaman legacy collection 1+2 paketille jonka johdosta vain ne nes pelit on kortilla ja loput ladataan netistä. Kaikki olisi mahtunut 4gt kortille.
Tämäpä hyvä käytännön esimerkki. Pienetkin kustannussäästöt kappaleelta alkavat varmaan jossain pöydässä tuntua houkuttelevalta, varsinkin kun puhutaan Nintendon myyntimääristä.
 
Videossa mielenkiintoinen vertailu uusimman hienon ja loistavan PS5 tasoloikinnan ja Mario Odesseyn välillä. Nintendon suoritus 0,4 tflopin tehoilla olikin loistavampi mitä muistin ja melkein tekisi mieli pelata peli toisen kerran läpi. Video ei ainakaan yhtään vähentänyt intoa Switch 2:sen ja uuden 3-D Marion odotuksen suhteen. Huhujen mukaan Mario tiimillä kun pitäisi olla ainakin 10x tehoreservi käytössään uuden konsolin julkaisupelille.

 
Videossa mielenkiintoinen vertailu uusimman hienon ja loistavan PS5 tasoloikinnan ja Mario Odesseyn välillä. Nintendon suoritus 0,4 tflopin tehoilla olikin loistavampi mitä muistin ja melkein tekisi mieli pelata peli toisen kerran läpi. Video ei ainakaan yhtään vähentänyt intoa Switch 2:sen ja uuden 3-D Marion odotuksen suhteen. Huhujen mukaan Mario tiimillä kun pitäisi olla ainakin 10x tehoreservi käytössään uuden konsolin julkaisupelille.



Itse palasin Marion pariin Astron jälkeen ja ensimmäinen reaktio oli "wau tää näyttää ihan törkeen hyvältä Switch peliksi" kaikki tämä vielä 60 FPS ja mielikuvitukseni alkoi laukkaamaan mitä Nintendo saa aikaan selvästi tehokkaammalla raudalla.
 
Seuraavaksi sitten Nintendon vuoro. Sopivasti lisää tehoja ja ei mitään törkyhintaa niin seuraava konsoli jonka ostan tulee Nintendolta. Huhuissa on että tämän kuun aikana pitäis kuulua jotain.
 
Seuraavaksi sitten Nintendon vuoro. Sopivasti lisää tehoja ja ei mitään törkyhintaa niin seuraava konsoli jonka ostan tulee Nintendolta. Huhuissa on että tämän kuun aikana pitäis kuulua jotain.
Nyt on Nintendolla hyvä paikka julkaista Switch 2 huhutuilla/vuodetuilla hyvillä hybridispekseillä hintaan 399 dollaria (eli Suomessa 450€). Tuo hinta Ps5 Pron hinnan jälkeen tuo tuntuu erittäinkin halvalta. Saa nähä. Toivottavasti ensi kuussa viimeistään nähdään Nintendo Switch 2 esittelyilta!
 
Nyt on Nintendolla hyvä paikka julkaista Switch 2 huhutuilla/vuodetuilla hyvillä hybridispekseillä hintaan 399 dollaria (eli Suomessa 450€). Tuo hinta Ps5 Pron hinnan jälkeen tuo tuntuu erittäinkin halvalta. Saa nähä. Toivottavasti ensi kuussa viimeistään nähdään Nintendo Switch 2 esittelyilta!

Nintendo ei tule myymään tappiolla kuten jopa Valve teki aluksi Steam Deckin kanssa.
Katso Steam Deck ja Rog Ally mallien hintoja ja kerro miten Nintendo tekee noita paremman laitteen 399? Odotuksia raudan suhteen kannattaa laskea jos hinta on tuo. Toivottavasti näyttö on huomattavasti parempi kuin Steam Deck LCDssä.
 
Viimeksi muokattu:
Nintendo ei tule myymään tappiolla kuten jopa Valve teki aluksi Steam Deckin kanssa.
Katso Steam Deck ja Rog Ally mallien hintoja ja kerro miten Nintendo tekee noita paremman laitteen 399? Odotuksia raudan suhteen kannattaa laskea jos hinta on tuo. Toivottavasti näyttö on huomattavasti parempi kuin Steam Deck LCDssä.
Mistä tulee tuo ajatus että pitäisi olla Deckiä tai Allyä parempi? Switch on jo niin vanhaa rautaa että melkein mikä tahansa päivitys puskee sitä merkittävästi eteenpäin. Itse ainakin odotan innolla koska jos jo Switchillä on pelejä kuten Breath of the Wild tai Mario Odyssey, niin tuleva konsoli tulee varmasti tarjoamaan huikeita pelielämyksiä riippumatta siitä miten se vertautuu kilpailijoihin. Tosin en edes koe noita kilpailijoina koska en edes harkitsisi käsikonsoli-pc:tä kun voin ostaa suoraan oikeankin pc:n etuineen. Switch (2) ostetaan koska Nintendo ja sen pelit.

Itse veikkaan että uusi Nintendo-konsoli maksaa vähintään 500 euroa julkaisussa. Sillä hintaa lähtee melko varmasti ostoon, erityisesti mikäli on taaksepäinyhteensopivuutta, jolloin voi pelata pelaamattomat teokset paremmalla raudalla.
 
Nintendo ei tule myymään tappiolla kuten jopa Valve teki aluksi Steam Deckin kanssa.
Katso Steam Deck ja Rog Ally mallien hintoja ja kerro miten Nintendo tekee noita paremman laitteen 399? Odotuksia raudan suhteen kannattaa laskea jos hinta on tuo. Toivottavasti näyttö on huomattavasti parempi kuin Steam Deck LCDssä.
Kannattaa huomioida, että Switch 2 on puhtaasti pelikone eikä omaa raskasta tietokonesisusta. Kuten ollaan huomattu esim. PS4:n osalta, niin vaikka laite oli tehoiltaan vain 1.84tfloppia ikivanhaa tekniikkaa, niin silti sillä sai Sonyn studiot uskomattoman näköisiä tekeleitä aikaiseksi. Jos vuotaneet speksit pitävät Switchin osalta paikkaansa niin konsoli on 10x tehokkaampi ja siihen päälle tulee mahdollisesti vielä DLSS sekä nVidian ominaisuuksien viimeisen päälle hiominen Switch 2:sta varten. Ja kuten ollaan huomattu PS4 esimerkillä, niin pelkästään pelaamiseen tarkoitetuilla laitteilla saadaan huomattavasti parempaa jälkeä aikaiseksi kuin vastaavan hintaluokan PC:llä ja minä lasken Steamdeckin ja Rog Allyn kuitenkin tietokoneiksi.

Alikellotettu Switchin vuoden 2015 tekniikkaa omaava Tegra pystyi jo suhteellisesti uskomattomiin suorituksiin, joten en pidä itse henkilökohtaisesti ollenkaan mahdottomana, että pelkästään pelaamiseen tarkoitettu hybridi ajelee hieman edellä kannettavana steam deckiä eikä paljo häviä rog allyllekkään.
 
Viimeksi muokattu:
Itse veikkaan että uusi Nintendo-konsoli maksaa vähintään 500 euroa julkaisussa.

Tämä on kieltämättä mielenkiintoista nähdä, että miten Nintendo hinnoittelee konsolinsa alkuun. Sony tosiaan vie Pro-konsolilla hinnat sinne 1000€ luokkaan ja jos myös Nintendo pistää konsolin ulos "vähintään 500€" hintaluokkaan ja nimenomaan siis esimerkiksi 599€ luokkaan ja ylöspäin, niin voi hyvinkin olla, että uusi normaali on löytymässä sieltä reilusti yli 500€ yläpuolelta.

Itse toivon, että hinta pysyy alle 500€ luokassa ja että sieltä löytyy laajasti yhteensopivuus taaksepäin vähintään Switchin peleille. Ja toisaalta, toivottavasti paketti sisältää kaiken tarvittavan, eli telakan ja aseman fyysiselle medialle, mikä toki on hyvinkin todennäköistä, mutta mistä näistä ikinä tietää, että miten aggressiivisesti yhtiöt yrittävät tuotteitaan puskea markkinoille. Nintendo eilen ei ole sama kuin Nintendo huomenna, mutta toivottavasti kokonaisuus on lopulta kuluttajaystävällinen.

Ja itse en oleta, että Switch 2 pyyhkii tehoillaan lattiat Ally ROGilla tai edes Steam Deckillä.
 
Väittäisin, että Nintendo on kolmansien osapuolien kanssa pulassa, jos tuleva konsoli ei omaa vähintään omaa Steam Deckin tehoja ja 500 euron tai jopa korkeampi hintalappu (vaikkakin inflaatio toki vaikeuttaa hinnoittelu tilannetta) on liian korkea koko perheen konsolille. Luulen, että 100 dollaria kalliimpi hinta kuin Switch 1 julkaisussa on vielä sellainen, jonka koko pelaajakunta on valmiita maksamaan.
 
Väittäisin, että Nintendo on kolmansien osapuolien kanssa pulassa, jos tuleva konsoli ei omaa vähintään omaa Steam Deckin tehoja

Oletan sen enempää asiaan perehtyneenä, että noin suunnilleen Steam Deckin tehoja voisi olla paperilla tarjolla ja siitä taitavat pelintekijät sitten repivät irti huomattavasti enemmän kuin Steam Deckistä lähtee.

Luulen, että 100 dollaria kalliimpi hinta kuin Switch 1 julkaisussa on vielä sellainen, jonka koko pelaajakunta on valmiita maksamaan.

Aivan varmasti olisi, itse ainakin olisin, mutta saa nähdä miten tosiaan käy. Nintendo haluaa varmaan edelleen tehdä voittoa myös konsoliraudan puolella, joten kuluista tuo pitkälti riippuu ja yleisesti ottaen kulut ovat olleet nousussa, mikä voi tässäkin kohtaa näkyä yllättävän selkeästi. Luonnollisesti oletuksena Nintendo on kuitenkin tämän pyrkinyt huomioimaan ja pyrkii pitämään hinnan jossain säädyllisissä raameissa.
 
Ylös Bottom