Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon tuleva hardware-julkistus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suoraa N64:ltä kääntämistä haittaa merkittävästi se, että ohjain on digitaalinen. N64:n analogitattia käytetiin todella hyvin suuressa osassa N64:n parhaista peleistä.

Ehkä se on hyväkin, koska on kiva nähdä täysin uutta materiaalia eikä vanhan lämmittelyä.
 
Totta turiset Hex. Laitteeseen olisi kyllä voinut mahduttaa sellaisen matala-profiilisen analogitatin. Vastaava ratkaisu on muistaakseni jossain kämmenmikrossa (oisko ollu Zodiac :confused: ). En kuitenkaan tuomitse laitetta, ennen kuin olen itse kokeillut. Mario Kart toimi aika hyvin GBA:lla, joten miksei myös DS:llä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wizard
GBA:lle julkaistiin (ja luultavasti julkaistaan myös edelleen) paljon SNES:n pelejä, joten uudelle käsikonsolille julkaistaan siis N64:n pelejä. Simple as that...


Kun tuota Metroidia katsoo niin on siinä laitteessa paljon enemmän tehoja kuin N64:jässä. Vitsinä on vain se että Nintari tarvitsee nopeasti pelejä julkaistavaksi laitteen kanssa, ja N64 pelien kääntäminen / kierrättäminen on helppo tapa saada kovia pelejä heti alkuun.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Teppo_Holmqvist
Kun tuota Metroidia katsoo niin on siinä laitteessa paljon enemmän tehoja kuin N64:jässä. Vitsinä on vain se että Nintari tarvitsee nopeasti pelejä julkaistavaksi laitteen kanssa, ja N64 pelien kääntäminen / kierrättäminen on helppo tapa saada kovia pelejä heti alkuun.

En viitannutkaan laitteen tehoihin, joten lainasit minua turhaan ;)

Olet kuitenkin aivan oikeassa tuosta "vitsistä". Samaa strategiaa on vain käytetty saman firman toimesta jo paljon aikaisemmin, kuten esim. Super Mario Allstars SNES:llä.
 
Kyllä vain, aivan rotta!
Kyllä siinä paukkuja on ihan eritavalla kun N64:ssa!
Jos, graafisesti viimeisintä teknologiaa haluaa niin sitten pelaa kotikonsoleilla tai PSP:llä.
Grafiikan puolesta DS on kyllä näyttänyt hienolle. Metroid Huntersissa enemmänkin karsitulta Cuben grafiikalta, kuin N64:n. Analogisen tatin puute kyllä vähän harmittaa, kun laitteelle kuitenkin löytyy 3D pelejä, mutta ristiohjain on ihan toimiva jokatapauksessa. Jos on valittava konsoliin joka pyörittää 2D ja 3D grafiikkaa, joko ainoastaan analoginen tai ainoastaan digitaalinen pad, niin digitaalinen ehdottomasti. Kummatkin sisältävä olisi tietysti paras.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kun nyt pääsin haukkumisen makuun, jatketaan. ;)

Päätös tähdätä suunnilleen N64:n tehoiseen koneeseen on mielestäni huono. N64 oli ensimmäisen 3D-sukupolven koneita, jonka 3D:n käytössä oli merkittäviä teknisiä rajoituksia. Polygonimallit olivat yksinkertaisia, teksturointi suttuista, erilaisia efektejä ei paljoa käytetty, matala resoluutio teki grafiikoista mössöä ja ruudunpäivitys oli usein takkuista. Tuon sukupolven pelit eivät ole ikääntyneet kovin hyvin. Ne näyttävät nykyään melkein poikkeuksetta kököiltä.

GBA:n 2D-pelit eivät ole vanhentuneet yhtään niin huonosti. Epäilemättä on kuitenkin taskukoneissakin jo aika siirtyä 3D-grafiikkaan. Olisi kuitenkin kannattanut tähdätä vähän korkeammalle vaikka PSP:n tehoista konetta ei tehtäisikään. Erityisen huonosti 3D:tä varten sopii DS:n pieniresoluutioinen ja pienikokoinen näyttö.

Ei silti, saatiinhan N64:lläkin ja muilla saman konesukupolven koneilla paljon upeita klassikkopelejä, mutta nykynäkökulmasta tarkasteltuna ne ovat ulkonäöltään rujoja.

Näyttääkö DS:n pelitrailerit sinusta rumille ja epäselville?
Mario 64:sta ja Metroid Huntersista esimerkiksi?

En ymmärrä miksi uusien ominaisuuksien pitäisi mullistaa koko pelimaailma, että ne olisivat tervetulleita? Ja voihan ne sen tehdäkkin! Paha lähteä tässä vaiheessa sanomaan.
Olisiko Nintendon pitänyt pysyä perinteisellä linjalla, eli yrittää tuoda kehittyneen kotikonsolin ominaisuudet käsikonsoliin? Voi sitäkin mieltä olla tietysti ja eihän siinä mitään. PSP tulee miellyttämään monia ja sitten voi pojat ja tytöt näprätä pleikka2 pelejä pikkunäytöllä. Tuntuu vaan paremmalta saada jotain tuoretta ja omaperäistä, mutta toimivaa.
Pelkästään tehojen kasvattaminen tuntuu joka kerta vaan pienemmälle jutulle..

*hurjaa silmien pyörittelyä*;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
Näyttääkö DS:n pelitrailerit sinusta rumille ja epäselville?
Mario 64:sta ja Metroid Huntersista esimerkiksi?

En ymmärrä miksi uusien ominaisuuksien pitäisi mullistaa koko pelimaailma, että ne olisivat tervetulleita? Ja voihan ne sen tehdäkkin! Paha lähteä tässä vaiheessa sanomaan.
Olisiko Nintendon pitänyt pysyä perinteisellä linjalla, eli yrittää tuoda kehittyneen kotikonsolin ominaisuudet käsikonsoliin? Voi sitäkin mieltä olla tietysti ja eihän siinä mitään. PSP tulee miellyttämään monia ja sitten voi pojat ja tytöt näprätä pleikka2 pelejä pikkunäytöllä. Tuntuu vaan paremmalta saada jotain tuoretta ja omaperäistä, mutta toimivaa.
Pelkästään tehojen kasvattaminen tuntuu joka kerta vaan pienemmälle jutulle..

*hurjaa silmien pyörittelyä*;)
Luitko perustelujani yhtään? Kyse oli kokonaishyödystä ja siitä, että oikesti hyödyllisiä innovaatioita on pelilaitteissa tosi vaikea keksiä. Ihan ok:lta DS:n videot ja kuvat ovat näyttäneet. Ne voisivat näyttää vain paljon paremmilta. PSP:n rinnalla ne tulevat näyttämään aika heikoilta.

Pelaatko muuten aktiivisesti Virtual Boylla?

Vähän rajaa siihen Nintendon palvomiseen. Kyllä putkimiesfirman tekemisiä voi tarkastella kriittisestikin.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
En usko että kellään tulee cel shading grafiikasta pikku pojan "peli" mieleen!!!! HEHEHEHEHEHHEHEEE :D
Yritätkö tappaa ihmiset nauruun?:p
 
Mitäs putkimies firman palvontaa se on jos pitää Nintendo DS:n uusia ominaisuuksia ihan kelvollisina? Kokonaishyöty?.. Minä en osaa ajatella noin monimutkaisesti, eli turha keskustella näin vajaan kaverin kanssa.. Minä kun luulin että kyseenalaistit DS:n uusien ominaisuuksien tarpeellisuuden ja että tehoja tarvittaisiin lisää grafiikan takia.

Virtual Boy aiheuttaa kuulemma päänsärkyä, eikä sille ole kehitetty mitään kummempia pelejä minun käsityksen mukaan, eli en. Entäs sinä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kumarran kaikkea mikä liittyy jollain tavalla putkistojen rassaamiseen!! Mutta, kyllähän sinä sen varmaan arvasitkin koska kosketusnäyttö on minusta hieno ominaisuus käsikonsolissa.
 
Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä muiden kanssa tuosta ylänäytön pienuudesta. Olisi ollut todella järkevää kasvattaa vain tuon ylemmän pääscreenin kokoa. Tällöin isommalta ruudulta pelattaisiin, ja pienempi ruutu voisi toimia vaikka itemeiden tai kartan näyttäjänä, vähän niinkuin GC-GBA linkissä.
 
Mikä on muuten DS:n näytön resoluutio? Nintendon sivuilla puhuttiin vain näytön koosta (3-tuumaa).
 
Ylempi näyttö vois kyllä olla isompi ja alempi näyttö kosketus näyttö.. Alempaa näyttöö tuntus luonnollisemmalta hiveltää pelattaessa, kuin ylempää.
Onkos laitteen olkapäänapeista mitään tietoa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
Onkos laitteen olkapäänapeista mitään tietoa?

Jotkut pienet punaiset pyörylät siellä näytti olevan. En sitten tiedä onko ne olkanäppäimet vai jotkut muut. Ne vaan näytti jotenkin niin kumisilta :confused:
 
IGN:ssä taidettiin sanoa että olkanapit on siellä missä ne Gba:ssakin olivat. Eli ne ovat olemassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Suoraa N64:ltä kääntämistä haittaa merkittävästi se, että ohjain on digitaalinen. N64:n analogitattia käytetiin todella hyvin suuressa osassa N64:n parhaista peleistä.

Ehkä se on hyväkin, koska on kiva nähdä täysin uutta materiaalia eikä vanhan lämmittelyä.
Olen kyllä samaa mieltä. Toimivuuden lisäksi, en kyllä jaksa mitään uudelleen lämmittelyjä pelailla.

Muutenkin jos ja kun tämän laitteen ostan niin haluan ja ostan sille pelejä, jotka tukevat mahdollisimman paljon laitteen erikoisominaisuuksia. Pelkkä grafiikkapäivitys ei riitä.
 
Kosketusnäyttö onkin alempi näyttö, mikä on ihan hyvä asia sen käytön kannalta.
Mitään varsinaista päänäyttöä ei taida olla..
Metroid huntersissa peli pyörii kosketus näytössä, jossa tähtäys ilmeisesti toimii näyttöä näveltämällä(En muista mistä tuollaista kuulin)..
Ja Mario Kartissa taas peli pyörii ylemmässä näytössä ja alemmassa näytössä näkyy sijoitukset ja ratakartta.

Homma näkyy esim. tällä sivulla olevista kuvista.
http://www.nintendo.com/e3_2004/ds/index.jsp
 
Jotain Metroid videota katsoessani ihmettelin ruudussa pyörähtänyttä nuolta, mikähän kursori se mahtoi olla. Voi olla jokin ihan mielenkiintoinen keksintö, vähän kuin primen visiirit.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Jotain Metroid videota katsoessani ihmettelin ruudussa pyörähtänyttä nuolta, mikähän kursori se mahtoi olla. Voi olla jokin ihan mielenkiintoinen keksintö, vähän kuin primen visiirit.

Eräässä videossa näkyy kun pelaaja koskettaa ruutua, niin isolla tv näytöllä jolla peli näkyy, samoin myös nuoli. Eli se tarkoittaa vain mihin kohtaan koskettaa.
 
Ylös Bottom