Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nintendon tuleva hardware-julkistus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Samppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Tuo näyttäis aika retrolta, mutta se kosketusnäyttö systeemi tuntuis aika hankalalta tuossa. Kohtahan se selviää onko tuo aito, vai ei.

Aitohan tuo taitaa olla. Kuva taitaa olla alkupäräisesti USATODAYstä joka on varmaankin ihan arvostettu.

Hyvältä näyttää ja artikkelin mukaan toimisi myös gba pelit, joten sp:n hankinta taitaa jäädä väliin :D
 
Jos se on tuo,

Onpa HELVETIN ruma ja rakenteeltaan typerä. Jos kerran tilaa on, miksi pääruutu ei ole leveä?

Jos tuo on DS, Iwata puhuikin aikalailla totta. Tuo tosiaan olisi kokonaan uusi kolmas pilari......... koska GBA ja GC ovat hyviä ja menestyneitä tuotteita! Sekin olisi totta, että laitteella ei tulisi kilpailua PSP:n kanssa.

Positiivista: Siinä näyttäisi olevan neljä nappia.

(ja kyllähän minä sen hankin, näytti se miltä tahansa ja oli pelitarjonta hyvää tai ei)
 
GameSpotlla oli live streami Nintendo e3 lehdistötilaisuudesta, jossa laitetta esiteltiin. Ihan mukavalta näytti. Siinä "paljastettiin" noiden muiden ominaisuuksien lisäksi, että peleissä yms. tulla käyttämään myös dssän mikkiä. Mukavilta näytti myös pelit joita näytettiin (tais olla Metroid ja Mario). Myös uusi "mature" zelda tais vilahtaa pariin otteeseen esillä (tais olla cubelle). Sopivan ohuelta näytti ds, mutta aika isolta muuten.
 
DS oli kyllä aika kolhon näkönen ulkoisesti, mutta omaksi yllätykseksi ominaisuudet kyllä yllitti odotukset.
Kuitenkin täytyy sanoa että show lopetus, eli "mature" Zeldan video vei kyllä voiton. Siis aivan helvetin hyvältä vaikutti :D
 
Niin ja vielä lisätäkseni se Metroid (Prime?!) jota näytettiin DS:n ruudulla, näytti myös erittäin hyvältä.
 
Pääruutu taitaa olla se joka on siinä nappuloiden välissä..
Samanlainen kun SP mutta leveämpi, eli eiköhän se samanlailla käteen käy.

Erittäin vakuuttava vekotin ja tulee ostettua.
Paljonko noihin uusiin kortteihin mahtuu tavaraa?
Onko kumpikin näyttö kosketusnäyttö?
Löytyykö jostain trailereita julkaisu peleistä?
 
Taitaa olla digitaalinen tuo padi? Se on periaatteessa harmi.

Laite näyttää kyllä minun silmiini varsin hassulta. Mutta väliäkö sillä jos se toimii! Katu-uskottavuutta vaativat teinit kuitenkin jättänevät väliin?
 
Näyttäisi nätti 3D-grafiikka pyörivän ihan hienosti!
Metroid (3D) videossa näkee miten näppärästi toinen näyttö toimii tutkana viemättä varsinaisen peliruudun tilaa, mikä on hyvä kun ei noita näyttöjä olla taaskaan koolla pilattu.

Toivottavasti hinta on korkeintaan 200 .
 
Vähän tulee fiilis, että Nintendo yrittää väkisin keksiä uutta uuden takia, pahemmin miettimättä onko se sen arvoista. GBA:n ja Cuben linkittämisen on hyvä esimerkki. Ihan nokkela idea, mutta käytännössä ei tuo peleihin juuri mitään, mitä ei muutenkin olisi voitu tehdä.

Entä DS:n innovaatiot? Koska päänäytön sivuilla on runsaasi tyhjää tilaa, ei voi kuin ajatella, että se on uhraus, joka johtuu halusta laittaa se toinen saman kokoinen näyttö. Onko kaksi pientä näyttöä oikeasti parempi kuin yksi suurempi? Tuskin. Jos koko kannen pinta-ala olisi käytetty, olisi näytön pinta-ala yhtä suuri kuin kahden erillisen näytön yhteensä!

Onko kosketusnäyttö oikeasti sen arvoinen? Mitä se _oikeasti_ ja selvästi hyödyttää? Tokihan kosketusnäytölle käyttöä keksitään, mutta vaikea keksiä miten se olisi niin tärkeä tekijä, että merkittävästi vaikuttaisi pääasialliseen pelikokemukseen ja olisi uhrauksen arvoinen.

Mikrofoniliitäntä ei varmaankaan mitään kompromisseja vaatinut, mutta voisi kuvitella, että sille on aika vähän käyttöä laitteessa, jota pelataan paljon esim. julkisissa tiloissa.

Virtual Boy sentään edes näytti omalla tavallaan hienolta.

Langaton moninpeli on kyllä hyvä asia. Voi olla, ettei se vielä tällä sekasikiöllä yleisty, mutta sitähän ei tiedä. Joka tapauksessa se sopii mainiosti taskukoneisiin ja tulee ainakin tulevaisuudessa yleistymään.
 
Kannattaa käydä katsomassa DS:n esittely Nintendon sivuilta. Arvelinkin, että Super Mario 64:n remake tulisi seuraavalle Nintendon käsikonsolille. Softademosta tuossa on vain kyse, mutta luultavasti nähdään pelinäkin. Erittäin houkutteleva laite...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Vähän tulee fiilis, että Nintendo yrittää väkisin keksiä uutta uuden takia, pahemmin miettimättä onko se sen arvoista. GBA:n ja Cuben linkittämisen on hyvä esimerkki. Ihan nokkela idea, mutta käytännössä ei tuo peleihin juuri mitään, mitä ei muutenkin olisi voitu tehdä.

Entä DS:n innovaatiot? Koska päänäytön sivuilla on runsaasi tyhjää tilaa, ei voi kuin ajatella, että se on uhraus, joka johtuu halusta laittaa se toinen saman kokoinen näyttö. Onko kaksi pientä näyttöä oikeasti parempi kuin yksi suurempi? Tuskin. Jos koko kannen pinta-ala olisi käytetty, olisi näytön pinta-ala yhtä suuri kuin kahden erillisen näytön yhteensä!

Onko kosketusnäyttö oikeasti sen arvoinen? Mitä se _oikeasti_ ja selvästi hyödyttää? Tokihan kosketusnäytölle käyttöä keksitään, mutta vaikea keksiä miten se olisi niin tärkeä tekijä, että merkittävästi vaikuttaisi pääasialliseen pelikokemukseen ja olisi uhrauksen arvoinen.

Mikrofoniliitäntä ei varmaankaan mitään kompromisseja vaatinut, mutta voisi kuvitella, että sille on aika vähän käyttöä laitteessa, jota pelataan paljon esim. julkisissa tiloissa.

Virtual Boy sentään edes näytti omalla tavallaan hienolta.

Langaton moninpeli on kyllä hyvä asia. Voi olla, ettei se vielä tällä sekasikiöllä yleisty, mutta sitähän ei tiedä. Joka tapauksessa se sopii mainiosti taskukoneisiin ja tulee ainakin tulevaisuudessa yleistymään.

Mitä hyötyä on oikeasti mistään?;)
Mitä hyötyä on OIKEASTI koko konsolipelaamisesta?

Eihän kaikista ominaisuuksista tarvitse olla hyötyä kaikissa peleissä. Voidaan tehdä edelleen samaa puuta/heinää jos halutaan ja laittaa toinen näyttö teksti-ikkunaksi tai tutkaksi ja jättää kosketusnäyttö ja mikki käyttämättä.
Joihinkin pelityyppeihin ne taas voivat sopia erinomaisesti ja voivat antaa pelintekijöille mahdollisuuden uusin ratkaisuihin. Tällä ajatuksella haetaan uusia hienoja peli-ideoita ja ehkä luodaan aikaisemmille peli-ideoille parempi toteutustapa.
Nykyiset pelit on suunniteltu nykyisille laitteille ja niihin on vaikea kuvitella soveltavan näitä ominaisuuksia.. mutta entäs tulevaisuuden pelit?

Pelisuunnittelijat vaikuttavat aika innostuneelta laitteesta. Miksihän?..

:rolleyes:
 
Tuleekohan laitteen mukana jokin "kynä" ?
Nintendon sivulla DS esittelyssä näkyi kosketusnäytöllä olevan jokin ohjelma joka näytti piirustusohjelmalta.. Näytöllä näkyi myös näppäimistö, jonka käyttäminen onnistuisi myös "kynän" terävällä kärjellä hienosti.
 
Njoo, pieni pettymys ulkonäöllisesti tuo laite. Ei ne G&W:t nyt niin hienoja ole, että niitä kannattaisi alkaa ulkonäöllisesti kopioimaan. Mutta eikai sillä ulkonäöllä ole väliä, jos pelit ovat hyviä. Ja nehän ovat, kun laite kerta tukee myös GBA:n pelejä. Se, tuleeko sitten hyviä DS-pelejä on asia erikseen. Ainakin kaikki vakionimet on pelitarjonnassa, mutta mitään uutta mielenkiintoista ei ole toistaiseksi ilmoitettu. Advance Wars DS voisi olla aika kova, ja varmasti tuleekin jossain vaiheessa.

Neljä näppäintä tulevat tarpeeseen ja ristiohjain lienee aika samanlainen kuin SP:ssä. Onkos tässä olkanappeja ollenkaan, koska jos ei niin siinä sitten menee tuo kahden lisänapin tuoma hyöty? Tuo kakkosnäyttö olisi voinut kyllä olla koko tuon käytössä olevan alueen kokoinen. Langaton moninpeli on kyllä iso bonus.

Tuo kosketusnäyttö luultavasti muodostuu laitteen joko suurimmaksi saavutukseksi tai sitten pahimmaksi kompastuskiveksi. Kyseisistä tuotteista Nipalla kuitenkaan ei ole kovinkaan suurta kokemusta ja jos se on heikkolaatuinen, niin sen käytettävyys on aivan hirveää. Kynä tuommoisen käyttämiseen on pakollinen, koska muuten kosketuskohteiden pitää olla kokoa 2x2 senttiä, että niitä pystyy sormilla tökkimään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
Mitä hyötyä on oikeasti mistään?;)
Mitä hyötyä on OIKEASTI koko konsolipelaamisesta?

Eihän kaikista ominaisuuksista tarvitse olla hyötyä kaikissa peleissä. Voidaan tehdä edelleen samaa puuta/heinää jos halutaan ja laittaa toinen näyttö teksti-ikkunaksi tai tutkaksi ja jättää kosketusnäyttö ja mikki käyttämättä.
Joihinkin pelityyppeihin ne taas voivat sopia erinomaisesti ja voivat antaa pelintekijöille mahdollisuuden uusin ratkaisuihin. Tällä ajatuksella haetaan uusia hienoja peli-ideoita ja ehkä luodaan aikaisemmille peli-ideoille parempi toteutustapa.
Nykyiset pelit on suunniteltu nykyisille laitteille ja niihin on vaikea kuvitella soveltavan näitä ominaisuuksia.. mutta entäs tulevaisuuden pelit?

Pelisuunnittelijat vaikuttavat aika innostuneelta laitteesta. Miksihän?..

:rolleyes:
Turhaan pyörittelet silmiäsi.

Innovaatio ei ole itseisarvo. Siitä tulisi olla selvää hyötyä. Ei osittain turhaksi osoittautuvasta ominaisuudesta sinällään ole haittaa. Pitää kuitenkin katsoa kokonaisuutta oli innovaatio sitten itsessään turha tai hyödyllinen. Siinä vaiheessa mennään metsään, jos innovaatio on jostain toimivasta pois. Siltä vaikuttaa, kun katsoo ylemmän näytön vierellä olevaa tyhjää tilaa. En epäile, ettei kosketusnäytölle olisi jotain käyttöä. En vain usko merkittävään hyötyyn, vaikka pelejä tehdäänkin laitteen ehdoilla. Tuskin Nintendo kuitenkaan mitään oikeasti mullistavan uusia pelityyppejä on laitteelle keksinyt ja nykyisten pelien parannusmahdollisuudet näen varsin suppeina. Epäilen, että kokonaisuus on kärsinyt kahden näytön ratkaisun takia.
 
Kun nyt pääsin haukkumisen makuun, jatketaan. ;)

Päätös tähdätä suunnilleen N64:n tehoiseen koneeseen on mielestäni huono. N64 oli ensimmäisen 3D-sukupolven koneita, jonka 3D:n käytössä oli merkittäviä teknisiä rajoituksia. Polygonimallit olivat yksinkertaisia, teksturointi suttuista, erilaisia efektejä ei paljoa käytetty, matala resoluutio teki grafiikoista mössöä ja ruudunpäivitys oli usein takkuista. Tuon sukupolven pelit eivät ole ikääntyneet kovin hyvin. Ne näyttävät nykyään melkein poikkeuksetta kököiltä.

GBA:n 2D-pelit eivät ole vanhentuneet yhtään niin huonosti. Epäilemättä on kuitenkin taskukoneissakin jo aika siirtyä 3D-grafiikkaan. Olisi kuitenkin kannattanut tähdätä vähän korkeammalle vaikka PSP:n tehoista konetta ei tehtäisikään. Erityisen huonosti 3D:tä varten sopii DS:n pieniresoluutioinen ja pienikokoinen näyttö.

Ei silti, saatiinhan N64:lläkin ja muilla saman konesukupolven koneilla paljon upeita klassikkopelejä, mutta nykynäkökulmasta tarkasteltuna ne ovat ulkonäöltään rujoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Onko kosketusnäyttö oikeasti sen arvoinen? Mitä se _oikeasti_ ja selvästi hyödyttää? Tokihan kosketusnäytölle käyttöä keksitään, mutta vaikea keksiä miten se olisi niin tärkeä tekijä, että merkittävästi vaikuttaisi pääasialliseen pelikokemukseen ja olisi uhrauksen arvoinen.
Jossain hukkaamallani sivulla luki jo, että kosketusnäyttöön voisi piirtää pilviä, jotka hidastavat vauva-Marion putoamista taivaalta.

Kyllähän sille muutakin keksii; touch-screen voisi toimia esim. valopyssyammuntapeleissä, piirtämispeleissä, puzzleissa ym.

Plus se, että nyt puhutaan laitteesta, jossa on mikrofoni, touchscreen ja wlan-tuki. Sehän on virtuaalinäppäimistön kanssa yhtä kuin chat-kone, jopa puhelin tai nettiselain, jaettu Windows Paint ja pienen videokameran (jo Gameboyllä oli kamera) kanssa vaikka mitä.

Parempi näin. Itse ainakin keksisin käyttöä touchpadille, mutta minä olenkin tunnettu hulluista, välillä typeristäkin ideoistani.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan achiim
Plus se, että nyt puhutaan laitteesta, jossa on mikrofoni, touchscreen ja wlan-tuki. Sehän on virtuaalinäppäimistön kanssa yhtä kuin chat-kone, jopa puhelin tai nettiselain, jaettu Windows Paint ja pienen videokameran (jo Gameboyllä oli kamera) kanssa vaikka mitä.

DS:lle on vahvistettu "peli" Picto Chat, joka mahdollistaa chattailyn ja piirtelyn. Kuvia löytyy GBAfinin etusivulta + Mario 64 x 4 ja monia muita.
 
GBA:lle julkaistiin (ja luultavasti julkaistaan myös edelleen) paljon SNES:n pelejä, joten uudelle käsikonsolille julkaistaan siis N64:n pelejä. Simple as that...

Kaikkia ei tietenkään nämä remake-pelit kiinnosta, mutta julkaistavien DS pelien listalta löytyy Mario Kart ja Super Mario 64x4 drooooooooool...

Animal Crossing DS (Nintendo)
Bomberman (Hudson Soft)
Dragon Ball Z (Banpresto)
Dragon Quest Monsters (Square Enix)
Dynasty Warriors (Koei)
Egg Monster Heroes (Square Enix)
Final Fantasy: Crystal Chronicle (Square Enix)
Frogger 2005 (Konami)
Gyakuten Saiban (Capcom)
Mario Kart DS (Nintendo)
Mega Man Battle Network (Capcom)
Metroid Prime: Hunters (Nintendo)
Mobile Suit Gundam Seed (Bandai)
Monster Rancher (Tecmo)
Mr. Driller (Namco)
Need For Speed (Electronic Arts)
New Super Mario Bros. title (Nintendo)
Nintendogs (Nintendo)
One Piece (Bandai)
Pac-Pix (Namco)
Pac'n Roll (Namco)
PictoChat (Nintendo)
Project Rub (Sega)
Rayman (Ubisoft)
Sonic E3 Demo (Sega)
Spider-Man 2 (Activision)
SpongeBob SquarePants (THQ)
Super Mario 64x4 (Nintendo)
Unnamed role-playing game (Namco)
Viewtiful Joe (Capcom)
WarioWare, Inc. DS (Nintendo)
Yu-Gi-Oh!: Nightmare Troubadour (Konami)

source: click
 
Ylös Bottom