Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nioh 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Subi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omasta mielestä tässä on toistaiseksi ollut varsin helppo lukea bossien liikkeet ja sen myötä suhteellisen nopeasti oppinut miten niistä selviää, ilman mitään älyttömiä reaktioaikoja. Jos vertaa nyt vaikka Wuchangiin joka on viimeisimpiä genren pelejä mitä pelannut. Toki ensimmäisellä kerralla ne tuntuu aina yhtä kamalilta, ml. se tutoriaalialueen telttabossi :D Pelaan tosin jonkinlaisella tankkibuildilla et liekö sillä sit vaikutusta. Kyllä ne yrityksiä silti vaatii, mutta kuulunee genreen.

Mut joo, jos vertaa vaikka Dark Souls 1/2 niin onhan se taistelun tempo jotain ihan eri luokkaa nykypeleissä ja kyllä itsekin kaipaan niitä aikoja. DS2:sta on muutenkin parhaat muistot kaikista genren peleistä.

Hyvä että testasit demolla ni ei kirpassut maksaa.

Oon huomannu tän saman. Itelläki lapsi ja peliaika rajottuu sinne iltaan klo20 jälkeisee aikaan ni sen muutaman tunnin ehtii ja neki silmät ristis :D
Itse olen tässä tavallaan onnellisessa asemassa (ainakin vielä, mutta pojan murrosikä jo lähestyy - yikes!), kun ainoa lapsi on jo 12-vuotias ja tykkää itsekin pelata varsin paljon. Yhdessä pelataan välillä co-op pelejä, tai sitten erikseen jotain omia suosikkeja. Leffojakin tulee aika paljon yhdessä katsottua.

Mutta toki pitää yrittää poikaa tsempata myös liikkumaan, ja samalla hoitaa omaakin kuntoa, joten käydään myös hiihtämässä ja luistelemassa, nyt kun kelit ovat kohdillaan. Mutta tosiaan juuri tällä hetkellä oikeastaan vaan työt välillä rajoittavat pelaamista ja välillä myös kohtuullisuus - se toki vaihtelee, miten hyvin pysyy hallussa…
Omasta mielestä tässä on toistaiseksi ollut varsin helppo lukea bossien liikkeet ja sen myötä suhteellisen nopeasti oppinut miten niistä selviää, ilman mitään älyttömiä reaktioaikoja. Jos vertaa nyt vaikka Wuchangiin joka on viimeisimpiä genren pelejä mitä pelannut. Toki ensimmäisellä kerralla ne tuntuu aina yhtä kamalilta, ml. se tutoriaalialueen telttabossi :D Pelaan tosin jonkinlaisella tankkibuildilla et liekö sillä sit vaikutusta. Kyllä ne yrityksiä silti vaatii, mutta kuulunee genreen.

Mut joo, jos vertaa vaikka Dark Souls 1/2 niin onhan se taistelun tempo jotain ihan eri luokkaa nykypeleissä ja kyllä itsekin kaipaan niitä aikoja. DS2:sta on muutenkin parhaat muistot kaikista genren peleistä.
Itsekin tykkäsin tosi paljon nimenomaan DS2. DS3 on ainoa Dark Souls-peli, joka menee minulla sen edelle.

Viimeksi muokattu:
Pelataankohan me eri peliä, kun musta tää on taas tuntunut vähän liiankin helpolta, tosin tehtäviä en hirveesti ole tehnyt, vaikeneeko peli niiden osalta sitten paljonkin? Ja itsehän en mistään buildeista ymmärrä, kuhan rämpytän neliöö ja kolmioo :):)

30 tuntia suunnilleen meni tuon ensimmäisen ajanjakson läpäisyyn itsellä. Joitain tehtäviä/kerättäviä on vielä ettei ihan 100% ole tutkittu, mutta varsin lähelle kuitenkin. Oma pelityyli on aika hidas ja varovainen sekä tykkään välillä cooppailla, et kai tuosta nopeampi pelaaja voi 10 tuntia ottaa pois helposti :D

Kaveri, kaverit HEI!!!??? MITÄ HEMMETTIÄ!?

Hei, nimeni on feogla ja seisomme täällä tänään kuulemassa sanaa. Sanaa addiktiosta. Minä. Olen. Addikti. No niin, nyt se tunnustettu ja tehty, niin asiaan! Eipä kauaa mulle kestänyt tämä lepohetki tästä kolmosesta. Joku hämmentävä voima tässä ja kakkosessa on, joka pakotti avaamaan tämän muun pelin sijaan. Ja arvatkaa mitä!! Rynnin heti ekalle pomolle ja jukupliut! Mää melkein korkkasin sen!!! Ei saakeli! En muista milloin tämmönen adrenaliiniryöppy olis tullu jostain pelistä, ku tästä äsken, ku oli luultavasti ihan kolmen, neljän iskun päässä kuolemasta, mut sit panikoin, ku huomasin sen ja meni peli sekasin ja stamina loppu, enkä löytäny yhtäkkiä ristiohjaimesta oikeaa nappia saadakseni lisähelaa jajaja... Mut ei hemmetti tää on upeeta! Mä meen jatkamaan! En tiedä mikä nyt oli eri tavalla ku aiemmilla kymmenillä kerroilla. Ehkä joku rentous, mutta samalla aito keskittyminen peliin? En tiedä.

Ja jos tässä topikissa saa kysyä, niin mitä soulslike-pelejä suosittelisitte? Bloodbornea kokeilin aikoinaan, mutta en keksinyt kuin yhden jankkaavan ja järkyttävän tylsän tavan taistella, niin jäi kesken. Selkeästi En ollu hoksannut "sitä jotain" siitä miten peliä pitää pelata! Muita tällaisia pelejä En ole koskaan pelannut, niin saa laittaa pari omaa ehdotonta suosikkia alle! Näistähän avautu mulle aivan uus maailma öö pelimaailmassa! Kaikkea sitä...

Siis vielä ekaan kappaleeseen, että joku sama jännitys, mielihyvä ja into oli tossa pelatessa, jota en ole vuosiin kokenut. Olen ehkä keskittynyt ennemin fiilistelemään viime vuosina. Pelannut valtavan pitkiä eepoksia maailmoihin uppoutuneena, ja unohtanut, että muunkinlaista peliä voi olla olemassa!

itellä ei menny kun 12 tuntia läpäistä eika ajanjakso ja kaikki sidequestit ja muut tuli tehtyä, muutenkaan ei ollut hirveesti vaikeuksia että toisella aikakaudella vasta alkanut peli vaikeutumaan, mulla on edelleen se 15 lvlin thief gear päällä ja ollut koko pelin ajan.

Ja jos tässä topikissa saa kysyä, niin mitä soulslike-pelejä suosittelisitte? Bloodbornea kokeilin aikoinaan, mutta en keksinyt kuin yhden jankkaavan ja järkyttävän tylsän tavan taistella, niin jäi kesken. Selkeästi En ollu hoksannut "sitä jotain" siitä miten peliä pitää pelata! Muita tällaisia pelejä En ole koskaan pelannut, niin saa laittaa pari omaa ehdotonta suosikkia alle! Näistähän avautu mulle aivan uus maailma öö pelimaailmassa! Kaikkea sitä...
Elden Ring! Parasta mitä ihmiskunta on toistaiseksi saanut aikaiseksi :D

Kaveri, kaverit HEI!!!??? MITÄ HEMMETTIÄ!?

Hei, nimeni on feogla ja seisomme täällä tänään kuulemassa sanaa. Sanaa addiktiosta. Minä. Olen. Addikti. No niin, nyt se tunnustettu ja tehty, niin asiaan! Eipä kauaa mulle kestänyt tämä lepohetki tästä kolmosesta. Joku hämmentävä voima tässä ja kakkosessa on, joka pakotti avaamaan tämän muun pelin sijaan. Ja arvatkaa mitä!! Rynnin heti ekalle pomolle ja jukupliut! Mää melkein korkkasin sen!!! Ei saakeli! En muista milloin tämmönen adrenaliiniryöppy olis tullu jostain pelistä, ku tästä äsken, ku oli luultavasti ihan kolmen, neljän iskun päässä kuolemasta, mut sit panikoin, ku huomasin sen ja meni peli sekasin ja stamina loppu, enkä löytäny yhtäkkiä ristiohjaimesta oikeaa nappia saadakseni lisähelaa jajaja... Mut ei hemmetti tää on upeeta! Mä meen jatkamaan! En tiedä mikä nyt oli eri tavalla ku aiemmilla kymmenillä kerroilla. Ehkä joku rentous, mutta samalla aito keskittyminen peliin? En tiedä.

Siis vielä ekaan kappaleeseen, että joku sama jännitys, mielihyvä ja into oli tossa pelatessa, jota en ole vuosiin kokenut. Olen ehkä keskittynyt ennemin fiilistelemään viime vuosina. Pelannut valtavan pitkiä eepoksia maailmoihin uppoutuneena, ja unohtanut, että muunkinlaista peliä voi olla olemassa!
Suosittelen ensinnäkin kaikkia Fromsoftin pelejä. Itse olen pitänyt niistä kaikista, tai no, Sekiro ei oikein samaan tapaan innostanut kuin muut, koska se on niin parry edellä kehitetty peli. Voi sitä toki ilman parryakin opetella pelaamaan, mutta on niin ainakin itselleni varsin turhauttava kokemus. Itse pidin kyllä tosi paljon Bloodbornestakin. Oletko muuten tiedostanut, että jos haluaa siihen vaihtoehtoista pelitapaa, niin siinä voi pelata ns. pistooliparrya käyttäen. Ainakin jos pitää tarkan ajoituksen parryista, niin voi maistua sen pelitavan opettelemalla. Itse en kuitenkaan parry-pelaamisesta pidä, joten minulle sopi sinänsä Bloodbornessa se hektinen väistä ja hyökkää aggressiivisesti usein-pelitapa.

Eniten olen pitänyt Fromsoftin peleistä Elden Ringistä, sen jälkeen Dark Souls 3:sta sekä Bloodbornesta, mutta käytännössä kaikki muutkin Fromsoftin pelit ovat erinomaisia pelejä - myös Sekiro, jos parry peleissä maistuu. Muista kuin Fromsoftin soulsborne-tyyppisistä peleistä suosittelen erityisesti Wuchang: Fallen Feathersiä (itselleni yksi vuoden 2025 parhaista peleistä), Black Myth: Wukongia, Lies of P:tä sekä varsinkin nykyisin päivityksin Lords of the Fallenia. Muitakin kehuttuja on toki, mm. The First Berserker: Khazan, mutta sitä en ole vielä itse pelannut kunnolla. Vain hieman pelannut alusta kokeilun vuoksi. Ihan lupaavalta sekin vaikutti. Nioh ykkönenkin on toki erittäin hyvä, jos olet Nioheista vain 2 ja 3 pelannut.

No nyt se Nioh 1 meni melkein saman tien läpi. Vähän nololla tavalla tosin. Tuntui tuo loppubossia edeltänyt neljän minibossin erikseen kohtaaminen sen verran vaikealta suhteellisen alilevuisena, että pyysin onlinesta apua. Yllättävästi sitä sainkin jonkin ajan päästä. Olikin sitten sellainen apuri, ettei lopussa ollut enää mitään järkeä. One shottasi nimittäin jokaisen noista neljästä minibossista ja tappoi loppubossinkin kahdella iskulla. Itse en ehtinyt kissaa sanoa, niin sitten pyörikin päätösvideot ja lopputekstit. Vähän valju maku jäi kyllä lopusta näin. Olisi varmaan ollut ihan hyvät lopputaistelut normaalimmalla apurilla. Tuo oli kyllä joku ihan ylikurko. Jouskalla se taisi nuo kaikki käytännössä one shotata. Noin ylivertaisia buildeja ei kyllä saisi olla. Menee pelaamisesta maku tuollaisilla.

No nyt se Nioh 1 meni melkein saman tien läpi. Vähän nololla tavalla tosin. Tuntui tuo loppubossia edeltänyt neljän minibossin erikseen kohtaaminen sen verran vaikealta suhteellisen alilevuisena, että pyysin onlinesta apua. Yllättävästi sitä sainkin jonkin ajan päästä. Olikin sitten sellainen apuri, ettei lopussa ollut enää mitään järkeä. One shottasi nimittäin jokaisen noista neljästä minibossista ja tappoi loppubossinkin kahdella iskulla. Itse en ehtinyt kissaa sanoa, niin sitten pyörikin päätösvideot ja lopputekstit. Vähän valju maku jäi kyllä lopusta näin. Olisi varmaan ollut ihan hyvät lopputaistelut normaalimmalla apurilla. Tuo oli kyllä joku ihan ylikurko. Jouskalla se taisi nuo kaikki käytännössä one shotata. Noin ylivertaisia buildeja ei kyllä saisi olla. Menee pelaamisesta maku tuollaisilla.
Tommone on ahterist mut samalla aika koomista :D Mieti, Nioh 1 iän huomioon ottaen siel on viel joku max lv ng++++++ ukko häröilemäs, oli varmaa aika badass olo ku sai auttaa "nyyppää" :D

Jonkin verran peli tuntuisi vaikeutuvan toisella ajanjaksolla, mut voi tosin johtua siitäkin et buildi on tällä hetkellä vähän mitä sattuu. Pelasin aika pitkään Odachilla + Crimson gearilla, mut uudet kamat on pitkään ollut jo ihan muuta niin on tullut vaihdeltua sekaisin kaikkea. Kaukana siis millään tavalla optimoidusta. Myös samurai/ninja pisteitä on paljon laittamatta, kun ei ole oikein saanut aikaiseksi perehtyä niihin. Pelin rytmitys tuntuu edelleen hyvältä ja voi olla ihan hyvä asia ettei kaikki noista alueista ole lopulta kovinkaan avoimia.

Alkuun kritisoin bosseja miten tuntui kierrätykseltä mutta on tässä tullut ihan hyviä uusia bosseja, niin ihmis kuin demonejakin vastaan. Nioh 2 oli tosi brutaali vaikeusasteeltaan jo ihan alussa mutta tässä tuntuisi ainakin ekalle kierrokselle olevan hyvin tasapainotettu kaikki. Bossien liikkeet (jopa noiden kierrätettyjen) on helppo lukea ja väistää/torjua kun hetken opettelee liikkeet.

Kannattaa muuten kontrolleista käydä vaihtamassa layout B:hen. Noi liikkeiden aktivoinnit on iha agterista A:lla kun pitää tattia vatkata johonkin suuntaan ja painaa kuvanappia. En kertaakaan saanu lauottua odachilla esim mitään tuolla. Vaihdoin B:hen jollonka kyvyt laukee painamalla L1 pohjaan ja sitten vaikka kolmiota. Huomattavasti helpompi ketjuttaa komboja sillä.

Alan olemaan ekan alueen ihan lopputehtävässä. Tarina ollu muuten yllättävän mielenkiintoinen.

Ylös Bottom