Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

No Man's Sky

Vastaus: No Man's Sky

Spydelle hyviä uutisia :D Kun Sean Murraylta kysyttiin mahdollisesta X1 -versiosta vastaus oli seuraavanlainen:

In response Murray told us he wasn't sure what he was "actually allowed to say" at the time, noting that he needed to be "very specific with my words".

Before going any further though, Sony's rep stepped in to move the interview along, explaining that at this time there was nothing more to add.

- No Man's Sky director Sean Murray doesn't rule out Xbox One release

Aiemmin ajattelin että Sony olisi ollut vahvasti mukana pelin kehityksessä, mutta ehkä tämä olikin väärä oletus?
 
Vastaus: No Man's Sky

Mitä helvetin väliä sillä on, voiko muihin pelaajiin teoriassa törmätä? Vai millä todennäköisyydellä odotatte lentävänne rinta rinnan jonkun toisen kanssa ihan sattumalta tuolla kahdeksan multiziltriljoonan planeetan seassa. :D

Kyllä sitä joka asiasta jaksetaankin tehdä numeroa, voi helvata sentään.

Onhan noita samalle planeetalle osumisia tapahtunut paljonkin, kuten aiemmin mainitsin. On vain ollut epäselvää pitäisikö toinen pelaaja havaita, ja edes joku epäsuora ilmoitus olisi kiva. Nyt siitä ei taida tulla minkäänlaista informaatiota.

Jos pelissä voi joskus harrastaa intergalaktista kaupankäyntiä muiden pelaajien kanssa, luoda piraattiklaaneja ja warppailla isojen avaruuskaupunkien välillä, missä voi tavata muita pelaajia ja osallistua erilaisiin aktiviteetteihin, niin olisin valmis antamaan sieluni. Kuinka todennäköistä tuo on kahdenkymmenen hengen devaajatiimiltä? Ei kovin.

Tämä ja Fallout, kun menisivät naimisiin ja saisivat rakkauslapsen, joka päätyisi CD Projekt Redin ottokasvatiksi, niin siitä tulisi jo peli!

Kuulostaa kovasti Star Citizeniltä. Siitä löytyy proseduraalinen universumi, kunnon AAA-luokan kampanja, fps- ja dogfightpelit sekä MMO-hiekkalaatikko. Se julkaistaan sitten joskus kun se on valmis (siitä se CDPR osuus).

[video=youtube;-yLTm8DZ8s4]https://www.youtube.com/watch?v=-yLTm8DZ8s4[/video]
 
Vastaus: No Man's Sky

Ekat pari tuntia takana ja fiilis varsin hyvä. Kolme planeettaa ja yhden kuun taisin löytää ja tutkia. En 100 % tietenkään. Storage tuottaa harmaita hiuksia, enkä tiedä mitä tuolla kannattais tehdä. Lisäksi mietityttää että vievätkö jokaikinen varusteen päivitys uuden slotin aluksesta? Eli kannattaako noita nyt sitten alussa edes päivittää? Vai jääkö mulla jotain nyt ymmärtämättä.

Peli kaatui kerran, heti alkuun. Muutoin toiminut sulavasti ja on ihan nättiä. Fiilis on hyvä ja planeetat kivoja tutkia. Saa nähdä miten pitkälle lento riittää jos vaihtelua ei juurikaan ole.
 
Vastaus: No Man's Sky

Lopullisia arvioita pisteineen on alkanut näkyä. Kopioin alle Neogafin käyttäjän Nirolak tekemän listan. Arvosanoissa on paljon heittoa, mikä osaltaan kertoo peli polarisoivasta luonteesta.

Nirolak sanoi:
Metacritic: 69 (based on 16 reviews)
OpenCritic: 71 (based on 12 reviews)


Videogamer - 6/10

No Man’s Sky fails at a fundamental level; it’s designed to be played endlessly but in the end, it simply doesn’t have the stamina to sustain itself. Which is a massive shame, because it has a lot going for it. It’s often very beautiful. It has an infectious attitude about it; a bold game from a tiny studio that has all the swagger of a billion-dollar title, driven by a solid aesthetic and massive ambition. It’s very obviously a labour of love, an attempt by an enormously talented director to improve and rejuvenate a genre whose progenitors are beloved by many developers of his generation. Sadly, the end result can’t avoid being the latest addendum to the Chilcot-sized body of evidence that procedurally generated galaxies just aren’t that interesting.

The Guardian - 4/5

This is the kind of game that you’ll see screenshotted all over Twitter, an experience made to be shared not in the direct way that some apparently envisaged, but in postcard-style snaps of places your friends will probably never go. No Man’s Sky is a way to experience the kinds of cool moments you read about in old sci-fi novels – shoot a hole through an asteroid and fly through it, shelter in a cave to watch a deadly storm tear across an alien landscape, or make friends with a dinosaur (obviously) – all to an evocative procedural post-rock soundtrack from 65daysofstatic. The planets you, and probably only you, will discover can be so lovely that it feels bittersweet to know that you’ll leave them behind when you jump to the next star. But then, in an essentially infinite galaxy, there’s always something new to discover.

The Jimquisition - 5/10

Like Spore before it, No Man’s Sky is a game that promised far more than it could ever deliver, but I can’t even blame my tepid reaction on hype. I did not for a second believe Hello Games’ vaguely described spacefarer could be anywhere near as varied and expansive as promised.

Even with my expectations guarded, however, I did not expect just another survival/crafting game that used randomization as a crutch to the point of losing all potential personality.

And I at least expected more to fucking do.

Time - 4.5/5

Who knows. I’ve poured hundreds of hours into Minecraft and I’ve yet to visit “The End” or slay the Ender Dragon. Our ideas of what it means to play much less “finish” games like this look increasingly like scatter charts. Even if a hundred or more hours from now No Man’s Sky wears out its welcome, I’ll be grateful and still somewhat awestruck by what a tiny team of developers rejiggering decades-old design ideas managed to pull off.

Destructoid - 7/10

No Man's Sky isn't quite what I thought it would be. It's a fun sandbox game that's full of wonder, until it isn't. Unlike other similar titles, the magic fades over time, because 18 billion planets (sorry, 18 quintillion) don't matter if it feels like there's only truly 20 unique ones. I wouldn't recommend No Man's Sky if you don't like getting lost -- but for those of you who do, wander away.

Level-Up - 7/10

An amazing technical feat but a shell of a game in most respects, No Man's Sky excels at atmosphere and world-generation but its core mechanics are commonplace and unexciting as they come. Good, but not extraordinary by any means.

PlayStation Lifestyle - 9/10

So No Man’s Sky isn’t flawless. It’s probably not for everyone. Then again, No Man’s Sky is exactly as described by the eccentric Sean Murray. If you’ve ever dreamed of being a cosmonaut, of starting with practically nothing and amassing a fortune, of becoming a notorious space pirate, or had any other of the countless sci-fi fantasies out there, this is probably the game for you. Now, those fantasies might not play out exactly as you’d have hoped in No Man’s Sky, but this is a game that begs those who put in the time to come back just once more and see what lies just over the horizon. If this game is right for you, you won’t be able to put the controller down.


Attack of the Fanboy - 3/5

One of the most anticipated games of the year, No Man’s Sky is somewhat of a letdown. While it certainly puts its best foot forward with a beautiful audio and visual presentation, to put it bluntly, it’s boring. Ambitious as the universe that’s been created by Hello Games is, what lies within is a middling survival/crafting game.


Dunkview - 2/5

So remember that Banjo video where I talked about how smaller maps are more interesting to explore because all the interesting stuff is more concentrated? Well with this game, they've gone and achieved the complete polar opposite of that. I've experienced around 30 planets at this point, and they all play out exactly the same.

You find little buildings, you find materials, run out of inventory space, sell your shit, and then you do it again. That's it. The game loses that ability to surprise you way too quickly and you're left with this empty feeling of disappointment at how unfinished it all feels.


Gamer.no - 5/10
We Got This Covered - 3.5/5
Metro - 6/10
GameCrate - 8/10
Cheat Code Central - 3.9/5
IGN Spain - 9/10
Eurogamer Poland - 7/10
GamingBolt - 8/10
Trusted Reviews - 3.5/5
GamersGlobal - 6/10
4players.de - 59/100
HeyPoorPlayer - 3.5/5


Unscored (But Final) Reviews:

Eurogamer - Recommended

No Man's Sky struggles to resolve one central contradiction. The game was built to be infinite, and in practical terms it is. It's an endless, edgeless field possibilities. And yet it needs an endpoint, or at least a set of waypoints, to give purpose to your journey - to give you somewhere to be headed. This isn't just a matter of meeting gaming convention. No Man's Sky is brilliant - perhaps peerless - at evoking the classic science-fiction voyage into the stars. The further you go, the faster you travel, the more you learn and the more you see; never look back, because everything left behind is gone forever, while nothing ahead has been seen before. But to fully answer this seeking impulse, the game first has to give you a destination that means something to you - and that is something it only haltingly manages to do.

With much of the No Man's Sky's structure having apparently been added in the final month of development, that's not so surprising. (The patch notes are eye-opening; mere weeks ago, this was half the game it is now.) There is tremendous room for it to grow and improve. As it stands, it's flawed but completely intoxicating, a unique work of engineering art to lose yourself in. Sean Murray and his team at Hello Games set out with one goal: to create a game that is science fiction. Mission accomplished.


Haedox - "A Mile Wide but an Inch Deep"
ACN - Rent / Wait For Sale

lähde
 
Vastaus: No Man's Sky

Varoituksen sana PC -pelaajille. Äsken tuli katsottua Totalbiscuitin streami joka päättyi raivo lopetukseen teknisten murheiden takia. Miestä lainaten: "Arkham Knight levels of bad."
 
Vastaus: No Man's Sky

Varoituksen sana PC -pelaajille. Äsken tuli katsottua Totalbiscuitin streami joka päättyi raivo lopetukseen teknisten murheiden takia. Miestä lainaten: "Arkham Knight levels of bad."

Joo aika pahalta se näytti kun tuossa striimejä katseli, ihan sama mikä kokoonpano pelaajalla oli niin peli oli mahdoton saada pyörimään sulavasti. Odottelen sitten josko peli saataisiin parempaan kuntoon ja hintakin ehkä tippuu vähäsen.
 
Mitä toi musta aukko pitäs tehdä. Kuljin tolkuttoman matkan, mutta aivan väärään suuntaan keskustasta...

Edit: nyt on alkaneet olemaan avaruusasemaa tyystin erinäköisiä. Esim nyt pääsin johonkin palloon. Väritys ja ulkonäkö ollut parissa viime tähtijärjestelmässä täysin erilaisia. Sit on ne jotkut toisenlaiset asemat jossa on kaikkia liikkuvia osia paljon ja on paljon "elävämpi" mitä joku kaipaili.

Nyt myös näissä asemissa on muita aluksia ollut niin paljon, että osa joo odottaa aseman ulkopuolella pääsyä sisään. :eek:
 
Vastaus: No Man's Sky

Spydelle hyviä uutisia :D Kun Sean Murraylta kysyttiin mahdollisesta X1 -versiosta vastaus oli seuraavanlainen:



Aiemmin ajattelin että Sony olisi ollut vahvasti mukana pelin kehityksessä, mutta ehkä tämä olikin väärä oletus?

Kyllä mä vähän oottelinki, että tämä boksille jossain vaiheessa tulisi. Muistan lukeneeni tuosta Sonyn osuudesta, että tarjosivat Hellogamesille rahaa, mutta ne ei ottanu Sonyn masseja vastaan. Varmaan juuri siitä syystä saavat pitää ohjat omissa käsissä. Toisessa haastattelussa Microsoftin pukumies kertoi, että haluaa NMS boksille. Jännä nähdä, millä aikavälillä mahdollinen julkaisu voisi tulla
 
Vastaus: No Man's Sky

Mitä toi musta aukko pitäs tehdä. Kuljin tolkuttoman matkan, mutta aivan väärään suuntaan keskustasta...

Edit: nyt on alkaneet olemaan avaruusasemaa tyystin erinäköisiä. Esim nyt pääsin johonkin palloon. Väritys ja ulkonäkö ollut parissa viime tähtijärjestelmässä täysin erilaisia. Sit on ne jotkut toisenlaiset asemat jossa on kaikkia liikkuvia osia paljon ja on paljon "elävämpi" mitä joku kaipaili.

Nyt myös näissä asemissa on muita aluksia ollut niin paljon, että osa joo odottaa aseman ulkopuolella pääsyä sisään. :eek:

Vähän pelkään että se musta-aukko bugittaa, sehän ilmottaa hypyn jälkeen että oot matkannu enemmän kuin keskustaan on etäisyyttä. En tiedä millä hemmetillä keskustaan lopulta pääsee kun tuntuu tuntuu ettei toi etäisyysmittari vähene lainkasn :D oli ehkä Hello Gamesin puolelta virhe kasvattaa galaksin kokoa kymmenkertaiseksi. Nyt sinne keskustaan ei periaattees pääse koskaan.

On siellä muutamia tarinaan liittyviä avaruusasemia jotka poikkeaa siitä normaalista, mutta 99% kerroista se on se sama, ulkokuori vaan muuttuu sen rodun mukaan jolle se asema kuuluu
 
Vastaus: No Man's Sky

Sitä vähän ihmettelinkin, kun etäisyys keskelle oli sama kuin ennenkin, noin 179k valovuotta. Matkani mustan aukon läpi meni 186k valovuotta. En edes tajunnut ennen kuin sanoin, että matka keskelle pysyi samana. Mutta etsin sieltä sen tähtijärjestelmän, missä olin aikaisemmin ja siirryin oikeastikin kauemmas keskipisteestä. :)

Eilen myös yks kaks mulle ilmestyi löydetyksi 5 tähtijärjestelmää joissa en oikeasti käynyt. Niitä ei pystynyt nimeämään, vaan siinä oli vaihtoehdot et raportoi asiasta jonnekin ja piilota löytö, ne valinnat oli kuitenkin harmaana. Mitähän ne mahtaa olla?
 
Vastaus: No Man's Sky

Eilen myös yks kaks mulle ilmestyi löydetyksi 5 tähtijärjestelmää joissa en oikeasti käynyt. Niitä ei pystynyt nimeämään, vaan siinä oli vaihtoehdot et raportoi asiasta jonnekin ja piilota löytö, ne valinnat oli kuitenkin harmaana. Mitähän ne mahtaa olla?

Noi tommoset löydöt on ollu mulla sellasia että ne on jonkun muun pelaajan löytämiä. Mulla on monesti tullu jo vastaan pelaajien löytämiä systeemejä :) Jos yhteys palvelimelle pelaa niin siinä uploadin lähettyvillä pitäis lukee löytäjän tunnus, ja raporttimahdollisuus siksi jos se nimi on loukkaava.

Mua on alkanu turhattamaa kunnolla kun valehtematta viimeset 10 systeemin kaikki planeetat ovat olleet täysin kuolleita. Ymmärrän että niin se varmaan kuuluukin mennä mutta noita on älyttömän tylsä tutkia. Tulee mieleen Mass Effect 1:n makoajelut.

Ja peli on nyt alkanu kaatuilemaan pari kertaa tunnissa, tämähän on kohta ihan pelikelvoton.
 
Vastaus: No Man's Sky

Jotenkin olisi ollut kivempaa jos näitä pakennuksia planeetalla olisi huomattavan harvemmin.. nyt tuntuu että jos kilometrin välein olevat asemat ja jantterit ja sentinelit laskee yhteen planeetan koon perusteella niin väkiluvuksi saadaan aika kansoitettu planeetta vaikka kuin olis muuten kelvoton planeetta.. ihan liian asuttua paikkaa kaikki ja liian asuinkelvollisia planeettoja. Olis ollu kiva oikeasti jos vain vaikkapa joka 5 tähdellä olisi elinkelpoisia planeettoja ja etsimistä/ skannausta olisi saanut harrastaa siten enemmän. Nyt menee minne vaan niin tarjolla on kaikkea yllinkyllin.
Tämän takia eliöiden ja planeettojen nimeäminen on omalta osalta loppu, ei vaan ole järkeä kun sitä vaan löytyy jatkuvasti. Ei ole enää tutkimusmatkailua vaan turismia.

Ei ollenkaan huono peli, mutta olisi ollut pelkillä generointi sääntöjen rankalla säädöllä parempi.
 
Vastaus: No Man's Sky

Noi tommoset löydöt on ollu mulla sellasia että ne on jonkun muun pelaajan löytämiä. Mulla on monesti tullu jo vastaan pelaajien löytämiä systeemejä :) Jos yhteys palvelimelle pelaa niin siinä uploadin lähettyvillä pitäis lukee löytäjän tunnus, ja raporttimahdollisuus siksi jos se nimi on loukkaava.

Mua on alkanu turhattamaa kunnolla kun valehtematta viimeset 10 systeemin kaikki planeetat ovat olleet täysin kuolleita. Ymmärrän että niin se varmaan kuuluukin mennä mutta noita on älyttömän tylsä tutkia. Tulee mieleen Mass Effect 1:n makoajelut.

Ja peli on nyt alkanu kaatuilemaan pari kertaa tunnissa, tämähän on kohta ihan pelikelvoton.

Siellä lukee löytäjänä mun tunnus. :D en vain pysty nimeämään, enkä tekemään niille mitään. Enkä niissä ole käynyt.

Mulla on kyllä kaksi toisen ihmisen löytämää planeettaa.
 
Vastaus: No Man's Sky

Tuli äsken lähdettyä planeetalta ja laitoin pulse driven päälle. Noh, päädyinkin keskelle asteroidikenttää ja törmäyshän siitä tuli. Alus pyöri aivan holtittomasti. Ja tuli siitä jopa vahinkoa. Aika jännää, koska planeetan pinnalla ei pysty törmäämään mihinkään. Saisi tulla jonkinlainen mahdollisuus ottaa tuo pois, koska haluaisin ajaa aluksellani vaikka jonkun kapean kanjonin läpi ja nyt se ei ole mahdollista.
 
Vastaus: No Man's Sky

Tuli hätäsingnaali avaruudessa, siellä olit isot avaruuslaivat hädässä ja päätin mennä auttamaan. Yleensä vihollisia on ollut 2-3 alusta, mutta tällä kertaa tuli 10 alusta vastaan! Huonostihan siinä lopulta kävi, mutta oli kivat rähinät kuitenkin avaruudessa.

Se on hyvä, kun katsoo muiden striimiä niin huomaa hyvin miten erilaisia kokemuksia tässä pelissä voi saada. Ei muuta kuin lisää tutkimaan!
 
Vastaus: No Man's Sky

Ite löysin 3 aurinkokunnan pötkön jonka joku oli jo löytänyt.. onneksi reitti alkoi erkanemaan noiden jälkeen.
 
Vastaus: No Man's Sky

Mä oon nyt viihtynyt tovin eräässä tähtijärjestelmässä jossa on tosi paljon eläimiä ja kultakukkuloita pilvin pimein! Oon päättänyt että kerään mukavan tilin ennen ku jatkan matkaa, uuden aluksen hommasin jo ja siinä ku tovin pyörin nii oliki kasassa taas semmonen tili että olis varaa ostaa jo uus parempi, mutta tankkasin jo hyperdriven siihen täyteen niin päätin että antaa olla. Planeetan pinnalla muutenkin tosi rauhallista, lukuunottamatta että sielä on myrkyllistä ja muutama vaarallinen hyökkäävä eläinlaji, Muuten saa rauhassa louhia kultakukkuloita ynnä muuta.

Muutama planeetta vielä tutkimatta kyseisessä tähtijärjestelmässä, muhkea tili ja sit vois jatkaa kohti jotain! On tää mahtavaa seikkailua.
 
Vastaus: No Man's Sky

Mistä saikaan ostettua noita uusia aluksia ja aseita? Onkos niitä paikkoja joka planeetalla? Olen vasta 2 planeettaa löytänyt ja toisella löysin paikan missä ois saanut ostettua mut ei ollu tarpeeksi rahaa, nyt ois mut en jaksais lähteä matkustelemaan toiselle planeetalle sitä ehtimään kun ei ole vielä sitä hyperdrive juttua.
 
Vastaus: No Man's Sky

Nyt löyty kunnon Kuu. Vortex Cubeja (25k per kappale) on noin 20m välein koko planeetan. Samoin niitä emiral tms kiviä, joista saa 200k per kivi.
Lisäksi planeetta on täynnä kauppapaikkoja. Eli voin ottaa vortex cuben, juosta suoraan kaipaan suojaan, eikä sentinelit ehdi ampumaan mua.
 
Ylös Bottom