Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nokia ja Sega kimpassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WideLoad
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Käännät keskustelun eri asiaan. Kyse oli siitä, onko itse pelikone kärsinyt DVD-ominaisuuden johdosta. Se, että DVD-ominaisuus ei PS2:ssa ole kovin kummoinen, on eri juttu.

Jos oikeasti uskot ettei DVD-toiston kanssa tappeleminen ole aiheuttanut yhtään haittaa itse pelipuolelle, niin hyvä niin!

DVD-pohjaisuuden myötä on vaan tullut mukava bonus nimeltä pitkät latausajat. (Onneksi toiset ovat kyllä oppineet hallitsemaan tätä puolta!) CAV-tekniikalla voisi toimiakin, mutta CLV:llä ei. Tämä tosin vaivaa nykyään jopa arcadekoneita. :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Mielenkiintoisesti vastattu lainaamaasi tekstiin. Ja ne pillerit tekevät ihan hyvää kun alkaa pääkoppaa liikaa kiristämään.

A) Luulin, että porukka osaisi hahmottaa tuon "RoXo£! S7IR Üp! W8-2-MUCH-N07!" -tekstin teinipeelovitsipohjaisuuden.

B) Luulin, että osaisit hahmottaa tuon pillerijutun edellisestä omasta viestistäsi.

C) Luulin, että smaili viestini alussa tähdentäisi huumoripohjaa tässä hauskassa viestisarjassa.

D) PS3:n faktojen puhuminen on varsin hassua tässä vaiheessa.

E) En tiedä mitä pillereitä nautit saadaksesi pääkoppasi kiristyksen aisoihin, mutta hyvä jos pysyy sitten kunnossa.

F) Omiin, viinalla itseaiheuttamiin päänkiristyksiini käytän BuraCapseja, jos sinua se kiinnostaa. Muita pillereitä en käytä.

G) Myönnän, että olin väärässä kohdissa A, B ja C. Kissa kävelee.
 
Riita poikki ja Frank väliin.
Plöps.
Tunnelmaa keventääkseni, kerron rasistisen vitsin.
Kerrostalossa (pienessä sellaisessa) asui kolme perhettä, perussuomalainen valkeanahkainen perhe Virtanen, somaliperhe Äshäläm-Ähläm ja mustalaisperhe Holmgren. Keskellä kirkasta päivää mossahti taloon mazda 626:n kokoinen meteoriitti tuhoten täysin koko talon ja sen kaikki huoneistot. Yllättäen yksi perhe selvisi hengissä, mikä?
Vastauksen saat kun maalaat tästä etiäpäin: Punaniskainen valkeanahkaisten perhe Virtanen tietysti, koska lapset olivat koulussa ja vanhemmat töissä! HAHAHAHA!!! Se oli huumoria se.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Jos oikeasti uskot ettei DVD-toiston kanssa tappeleminen ole aiheuttanut yhtään haittaa itse pelipuolelle, niin hyvä niin!

DVD-pohjaisuuden myötä on vaan tullut mukava bonus nimeltä pitkät latausajat. (Onneksi toiset ovat kyllä oppineet hallitsemaan tätä puolta!) CAV-tekniikalla voisi toimiakin, mutta CLV:llä ei. Tämä tosin vaivaa nykyään jopa arcadekoneita. :mad:
Johan minä perustelin, miksi haittaa ei ole. Ei siinä hirveästi uskon asiaa ole. Sinä sen sijaan tarjosit mutua.

Uskoisin, että PS2 ja Xbox olisivat (perus-) DVD-pohjaisia vaikka niillä ei leffoja voisi katsoakaan. DVD kun on CD:n jälkeinen vallitseva tallennusformaatti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Uskoisin, että PS2 ja Xbox olisivat (perus-) DVD-pohjaisia vaikka niillä ei leffoja voisi katsoakaan.

Hyvin paljon mahdollista. Nintendo teki kuitenkin fiksusti kun kehitti oman CAV-tallenteen. Samassa he kuitenkin tekivät virheen ja muokkasivat levystä niin pienen; fyysisesti olisi voinut olla vähän isompi -> enemmän dataa sisuksiin. Tosin aika pitkälle on riittänyt (vielä) tässä vaiheessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Kyllä, tekniikka oli alla, kun kerran päädyttiin tekemään DVD-formaatin pohjalle tuo tallenne.

Mutta jos se kerran oli niin helppo lisä niin miksi helvetissä se ei toiminut kunnolla?

Kuinkas monta DVD-softapäivitystä PS2:een on tullut? Mikä versio oli kun kone tuli? 1.0? 1.1? Sitten oli ainakin 1.2, 1.3, 2.1, 2.13. (Montakohan jäi välistä?)

Ollut varmasti tosi halpaa noiden softien kasaaminen. Samat rahat olisi voinut käyttää esim. graffapiirin kehittämiseen. :) (EI, SIIS EI sitten mitään pullamössötekstiä tähän, jookos. Tämä ei ole konsolisota-thread!)

Sonylla on eniten DVD-toiston kanssa ollut ongelmia painottaa se siten, ettei erillislaitemarkkina kärsi PS2:n takia liikaa. Jos PS2:n DVD-toisto-ominaisuuksista olisi tehty yhtä hyviä kuin sen hetken kalliimman keskiluokan sonyista (olisi ollut tn. mahdollista) se olisi syönyt dvd-soitinten myyntiä. DVD-soittimissaa oli parempi kate, joten ei kannata. Nyt kun ominaisuus on laitteessa, se houkutti ostamaan konsoleita ja samalla tutustutti dvd-formaattiin. Sittenpä ne jotka vaativat enemmän (käytettävyydeltä, kuvalta etc.) ostavat erillisen dvd-soittimen (mahdollisesti sonyn).
Mietitäänpä vaihtoehtoa dvd-formaatille: epästandardin oman formaatin kehittäminen:
* kehityskulut suuremmat
* valmistuskustannukset suuremmat
* ominaisuuden huonommat ja suorituskyky mahdollisesti huonimpi
 
Vielä nokian vehkeestä:

Nokialla on nuorisopiireissä samanlaista katu-uskottavuutta kuin sonylla. Tämä auttaa markkinoimaan vehjettä juuri sille porukalle, joka siitä on eniten kiinnostunut.
Kännykkäbusiness eroaa kuitenkin pelikonebusineksesta siinä määrin että jos nokia pyrkii pärjäämään kännypuolen periaatteilla, niin ei hyvä heilu. Toki nokialla on uskomattoman kovaa kännypuolella kehitettyä osaamista mitä voidaan hyödyntää myös pelikoneissa, kunhan erot ymmärretään.
 
hohhoijaa, nyt tämä threadi taitaa olla menossa taasen väittelyksi siitä että PS2:n DVD toisto olisi muka ala-arvoinen verrattuna 'oikeisiin' dvd soittimeen ja jopa xboxiin :rolleyes:

Missähän suhteessa esim xboxin dvd toisto on muka niinkin paljon parempi tai luotettavampi kuin PS2:n?? Jos xboxia olisi myyty alussa yhtä paljon kuin PS2:a niin epäilemättä ongelmalisia koneyksilöitä olis suunilleen saman verran.
Esimerkiksi oma PS2 joka on ostettu julkaisupäivänä on temppuillut vain kahden dvd levyn kanssa, ja kaikki pelilevyt ovat toimineet moitteettomasti.

Nämä samat tyypit joitten mielestä PS2 dvd toisto on täysin ala-arvoinen tuntuvat vain toistavan samoja median aikoinaan luomia vääristyneitä 'kohu-uutisia'.

Eikös xboxilla jo nyt ole paljon ongelmia levyjen naarmuuntumisissa ja pelilevyjen toimimattomuusissa, näin olen ainakin lukenut ihan xbox forumilta. Miksi nämä ongelmat eivät saa niin paljon huomiota? Olisiko syynä se että laitteita ei ole paljoa kuluttajilla ja siksi nämä ongelmat enimmäkseen painetaan villasella.

Nokian matkanvarrella kohtaamat laatuongelmatkin ovat myös melkolailla 'normaalia' suurten valmistuserien laitteissa, ja sittenkun näitä laitteita on kuluttajilla enemmän kuin kilpailijan vastaavia, niin onko se nyt ihme jos vioista älistään enemmän.

Toivon N-Gage:lle menestystä, mutta ITSE en näe puhelin-käsikonsoli yhdistelmässä muuta etua erillislaitteisiin kuin sen että moninpeli onnistuu puhelinverkoa tai Bluetooth:ia pitkin.
Isona miinuksena pidän sitä että käytettävyys ja ergonomia molemmissa laitteissa huononee liikaa (ainakin vielä tässä mallissa).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Onko juupiksella käyttökokemuksiakin laitteesta, vai vaan kuvan perusteella päättelet?

Ei ole käyttökokemuksia, mutta jo kuvan perusteella voi sanoa paljon. Joko näyttö on pieni (liian pieni peleille) joloin koko laitteen mitat on saatu sopiviksi, tai sitten näyttö on iso (hyvä peleille) mutta laite on muutenkin liian iso (minulle).

Korostan vielä että puhun koko ajan omasta käyttötarpeestani ja mieltymyksistäni. Tällähetkellä näytää että GBA tai GBA2 ja erillinen puhelin vastaavat niihin paremmin kuin N-Gage.

Mitäs jos haluat puhua ja pelata samaan aikaan? Onnistuuko N-Gage:lla?
Turha vetää taas mukaan vertausta pelikonsoli - dvd soitin, koska kyseessä on silloin samalla aistilla tapahtuvasta toiminasta jolloin ne eivät kilpaile keskenään)

Kysyn vaan että mitä etua tällaisilla yhdistelmälaitteella on erillislaitteisiin verrattuna, muuta kuin se että jos hukkaa toisen niin hukkaa molemmat? (ok, langaton yhteys on yksi, mutta haluatko sinä maksaa normaali puhelinmaksua GSM yhteydellä pelaamiseen)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ei ole käyttökokemuksia, mutta jo kuvan perusteella voi sanoa paljon. Joko näyttö on pieni (liian pieni peleille) joloin koko laitteen mitat on saatu sopiviksi, tai sitten näyttö on iso (hyvä peleille) mutta laite on muutenkin liian iso (minulle).

Korostan vielä että puhun koko ajan omasta käyttötarpeestani ja mieltymyksistäni. Tällähetkellä näytää että GBA tai GBA2 ja erillinen puhelin vastaavat niihin paremmin kuin N-Gage.

Mitäs jos haluat puhua ja pelata samaan aikaan? Onnistuuko N-Gage:lla?
Turha vetää taas mukaan vertausta pelikonsoli - dvd soitin, koska kyseessä on silloin samalla aistilla tapahtuvasta toiminasta jolloin ne eivät kilpaile keskenään)

Kysyn vaan että mitä etua tällaisilla yhdistelmälaitteella on erillislaitteisiin verrattuna, muuta kuin se että jos hukkaa toisen niin hukkaa molemmat? (ok, langaton yhteys on yksi, mutta haluatko sinä maksaa normaali puhelinmaksua GSM yhteydellä pelaamiseen)

Eipä tuolla matkalla pysty muutenkaan puhumaan ja pelaamaan yhtäaikaa, ainakaan kovinkaan järkevästi. Paremmin onnistuu varmasti tollasella yhdistelmävehkeellä, jos ominaisuus on siihen rakennettu.
Jos pelaat GBA:lla kuulokkeilla, joudut vaihtamaan handsfreehin, ellet pelaa vain yhdellä kädellä. Äänet kuuluu jokatapauksessa vain toisesta, kaiutinta nyt ei varmaan erkkikään käytä pelatessaan ainakaan julkisella paikalla. Mieluummin keskittyy sitäpaitsi joko pelaamiseen tai puhumiseen, ei molempiin samaan aikaan. Puhelun tullessa autopause ominaisuus on vaan hyvä.

En nyt ota kantaa tohon nokialaiseen ennen kuin siitä enemmän tiedän, mutta ei se nyt ainakaan tohon kaadu juupis


edit: GPRS kiinteähinta on mahdollinen

edit 2: Itse en muutenkaan ole lämmennyt noille mukana kannettaville pelivehkeille. Mieluummin nopea internetyhteys minulle mukaan, kiitos. peleihin voi sitten eläytyä kotona omassa rauhassaan, siellä niistä saa eniten irti IMO

edit 3: huom off topic - ehkä. Yhdistelmistä joku radio-mp3-puhelin-kämmykkä on mielestäni ihan järkevä. Joskin kaikki ominaisuudet pitää olla hyvää luokkaa. Itse maksaisin Applen IPod:n ja puhelimen risteymästä hilloa ihan mielellään, tai OQO:sta GPRS-ominaisuudella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
...En nyt ota kantaa tohon nokialaiseen ennen kuin siitä enemmän tiedän, mutta ei se nyt ainakaan tohon kaadu juupis

Ei todella kaadu, enkä missään nimessä toivo sitä. Tuntuu vaan siltä että täällä ja eräillä muilla webbisivuilla taas odotetaan laitteella jopa enemmän kuin mitä Nokia itse on asettanut sille odotuksia.


Edit: Ericconiltakin on tulossa käsipelikone, ilmeisesti kuitenkin ilman puhelinominaisuuksia
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Esimerkiksi oma PS2 joka on ostettu julkaisupäivänä on temppuillut vain kahden dvd levyn kanssa, ja kaikki pelilevyt ovat toimineet moitteettomasti.


Vaikka tämä nyt ei aiheeseen liitykään niin minulta löytyy myös yhtä hyvä pleikkari. Kannattaa ostaa ajoissa:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
hohhoijaa, nyt tämä threadi taitaa olla menossa taasen väittelyksi siitä että PS2:n DVD toisto olisi muka ala-arvoinen verrattuna 'oikeisiin' dvd soittimeen ja jopa xboxiin :rolleyes:

Missähän suhteessa esim xboxin dvd toisto on muka niinkin paljon parempi tai luotettavampi kuin PS2:n??

1. Xboxin DVD-toisto tuntuu olevan parempi, koska en ole törmännyt vielä yhteenkään leffalevyyn, joka ei olisi toiminut (including the ones that don't work on my PS2).

2. Sain ruhtinaallisen yhden leffan toimimaan pleikkarissani. Seuraavassa oli jo ongelmia. Kyseinen levy toimi kaikissa muissa koneissa (incl. PC ja "aito" DVD)

3. Jokainen tietää että PS2:n DVD-toistolla on ollut helvetillisiä ongelmia.

4. Toivon mukaan uusin softaversio (2.13E?) on jo niin hyvä ettei ongelmia pahemmin esiinny!!!

Se siitä.

Bäk-tu-topic:

Ihan varmasti saa Nokia tuon pelipuhelimen uppoamaan nuorisoon. Sloganeitakin on helppo heitellä: puhu vähemmän, pelaa enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
1. Xboxin DVD-toisto tuntuu olevan parempi, koska en ole törmännyt vielä yhteenkään leffalevyyn, joka ei olisi toiminut (including the ones that don't work on my PS2).

2. Sain ruhtinaallisen yhden leffan toimimaan pleikkarissani. Seuraavassa oli jo ongelmia. Kyseinen levy toimi kaikissa muissa koneissa (incl. PC ja "aito" DVD)

3. Jokainen tietää että PS2:n DVD-toistolla on ollut helvetillisiä ongelmia.

4. Toivon mukaan uusin softaversio (2.13E?) on jo niin hyvä ettei ongelmia pahemmin esiinny!!!

Se siitä.

Bäk-tu-topic:

Ihan varmasti saa Nokia tuon pelipuhelimen uppoamaan nuorisoon. Sloganeitakin on helppo heitellä: puhu vähemmän, pelaa enemmän.

Jos sulla on toiminu ps2:n kanssa vain yksi levy, niin olisit vienyt sen takuuhuoltoon. Minulta ei ole jäänyt yksikään elokuva katsomatta sen takia että ps2 ei sitä olisi näyttänyt. kyseessä on 1.3 softalla oleva kone.

kohtaan 3: helvetillisiä voi olla pienetkin ongelmat, nimittäin maineen kannalta. Täältäkin sen huomaa, että joillakin on toistosta syntynyt aivan naurettavan vinoutunut käsitys.

kohtaan 4: ei kai se liikuta teikäläistä, jos on dvd-toistimia noin paljon muutenkin.

aiheesta:

Toi ericssonin vehje näytti kyllä pelikoneena huomattavasti toimivammalta. mitä ne mustat jutut siellä ylälaidoissa oli (kaiuttimet??)
Tekisivät sonyn kanssa siitä ps -yhteensopivan...tosin huono idea...
 
en ole jaksanut lukea loppu sivuja..mutta miten tämä aihe on muuttunut sony pälpätykseksi..eikös tämä ollut nokia ja sega kimpassa topic..




ja ihmettelen minkä takia nokia laittaa tuommosen romu koneen joka vastaa gbc:n tasoa pelillisesti...ja eerikinpojilta on sentään tulossa 64 bittinen kone.

nokian koneessa on huonompi resoluutio kun nintendon gba:ssa..ja se näyttää vähemmän värejä ruudulla kun nintendon gba..höh..olisivat tehneet huippu koneen eikä gba huonompaa.

04-NOV-02
At the annual NMIC 2002 conference in Munich, Germany today, European mobile communications giant Nokia took the wraps off the N-Gage, a "mobile game deck device" that marks the company's first real attempt to join the portable game marketplace. The cell phone-game console combo, which looks something like a turbocharged Neo Geo Pocket color on the outside, will be introduced to markets in Europe, Asia and Africa in February of 2003.
The new system will run on Nokia's own Series 60 platform, which allows for a 176x208 pixel display, a minimum of 256 colors onscreen at once, and the ability to download applications compatible with the Java or Symbian OSes. The N-Gage itself will include most of the applications European cell-phone users already haveemail, instant messenging, basic web browsing, and the usual calendar/phonebook functions. In addition, it'll run special N-Gage compatible games, distributed via boxed memory cards, from Nokia, Sega and other "top games publishers and developers," according to Nokia's release.

"Nokia believes that games is the next big thing in mobility," said Nokia vice president Ilkka Raiskinen. "The mobile game deck devices takes us to a new level of mobile interactive gaming, offering totally new and unique possibilities that were not previously available in this quality for publishers or end-users." Sega head Tetsu Kayama agreed: "It is our pleasure to join hands with Nokia for their innovative project. We promote a multiplatform strategy to supply content to all type of hardware globally and we believe that Nokia and us will create the new-genre of mobile games."

Nokia will begin to roll out the N-Gage (and its mostly unannounced game lineup) early next year in Europe. We'll have to see whether it'll become a viable competitor to Nintendo and the Game Boy Advanceit certainly has a better chance in Europe, at least, where mobile phones are nearly universal. Stay tuned for more information soon.

sivat tehneet huippu koneen eikä gba huonompaa.
04-NOV-02
At the annual NMIC 2002 conference in Munich, Germany today, European mobile communications giant Nokia took the wraps off the N-Gage, a "mobile game deck device" that marks the company's first real attempt to join the portable game marketplace. The cell phone-game console combo, which looks something like a turbocharged Neo Geo Pocket color on the outside, will be introduced to markets in Europe, Asia and Africa in February of 2003.
The new system will run on Nokia's own Series 60 platform, which allows for a 176x208 pixel display, a minimum of 256 colors onscreen at once, and the ability to download applications compatible with the Java or Symbian OSes. The N-Gage itself will include most of the applications European cell-phone users already haveemail, instant messenging, basic web browsing, and the usual calendar/phonebook functions. In addition, it'll run special N-Gage compatible games, distributed via boxed memory cards, from Nokia, Sega and other "top games publishers and developers," according to Nokia's release.

"Nokia believes that games is the next big thing in mobility," said Nokia vice president Ilkka Raiskinen. "The mobile game deck devices takes us to a new level of mobile interactive gaming, offering totally new and unique possibilities that were not previously available in this quality for publishers or end-users." Sega head Tetsu Kayama agreed: "It is our pleasure to join hands with Nokia for their innovative project. We promote a multiplatform strategy to supply content to all type of hardware globally and we believe that Nokia and us will create the new-genre of mobile games."

Nokia will begin to roll out the N-Gage (and its mostly unannounced game lineup) early next year in Europe. We'll have to see whether it'll become a viable competitor to Nintendo and the Game Boy Advanceit certainly has a better chance in Europe, at least, where mobile phones are nearly universal. Stay tuned for more information soon.

en ole jaksanut lukea loppu sivuja..mutta miten tämä aihe on muuttunut sony pälpätyksesksi..eikös tämä ollut nokia ja sega kimpassa topic..


ja ihmettelen minkä takia nokia laittaa tuommosen romu koneen joka vastaa gbc:n tasoa pelillisesti...ja eerikinpojilta on sentään tulossa 64 bittinen kone.

nokian koneessa on huonompi resoluutio kun nintendon gba:ssa..ja se näyttää vähemmän värejä ruudulla kun nintendon gba..höh..oli04-NOV-02
At the annual NMIC 2002 conference in Munich, Germany today, European mobile communications giant Nokia took the wraps off the N-Gage, a "mobile game deck device" that marks the company's first real attempt to join the portable game marketplace. The cell phone-game console combo, which looks something like a turbocharged Neo Geo Pocket color on the outside, will be introduced to markets in Europe, Asia and Africa in February of 2003.
The new system will run on Nokia's own Series 60 platform, which allows for a 176x208 pixel display, a minimum of 256 colors onscreen at once, and the ability to download applications compatible with the Java or Symbian OSes. The N-Gage itself will include most of the applications European cell-phone users already haveemail, instant messenging, basic web browsing, and the usual calendar/phonebook functions. In addition, it'll run special N-Gage compatible games, distributed via boxed memory cards, from Nokia, Sega and other "top games publishers and developers," according to Nokia's release.

"Nokia believes that games is the next big thing in mobility," said Nokia vice president Ilkka Raiskinen. "The mobile game deck devices takes us to a new level of mobile interactive gaming, offering totally new and unique possibilities that were not previously available in this quality for publishers or end-users." Sega head Tetsu Kayama agreed: "It is our pleasure to join hands with Nokia for their innovative project. We promote a multiplatform strategy to supply content to all type of hardware globally and we believe that Nokia and us will create the new-genre of mobile games."

Nokia will begin to roll out the N-Gage (and its mostly unannounced game lineup) early next year in Europe. We'll have to see whether it'll become a viable competitor to Nintendo and the Game Boy Advanceit certainly has a better chance in Europe, at least, where mobile phones are nearly universal. Stay tuned for more information soon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kun katsoo minkälaiseen 3D-grafiikkaan nykyinen 7650 pystyy, on selvä, että Nokialla on ainakin mahdollisuus tehdä tehokas pelikone.

http://www.forum.nokia.com/videos/mike_grant.ram

(itse pelikuva alkaa kolmen minuutin kohdalta)

Oli ihan vaikuttavan näköstä tavaraa kyllä. Menestystekijöiksi nousee tn. vehkeen käytettävyys, eli onko sillä hyvä pelata ja hinta (sekä pelit että kone). Jos pelien hinnat olis kohtuullisella tasolla, niin tollasta vois ihan vaikka harkita..
 
Ylös Bottom