Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nokkeluustesti

EdHunter

New Member
Kumpi painaa enemmän, kilo rautaa vai kilo höyheniä?
Ja pyydän, ei selityksiä, vastatkaa vain kysymykseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Kumpi ja Kampi tappeli. Kumpi voitti?

Äläs nyt ala... Minun esittämäni kysymys on kuitenkin ihan tietopohjaisesti vastattavissa.
Vastaappa sinäkin tuohon minun esittämääni kysymykseen, jos luulet tietäväsi vastauksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Originally posted by EdHunter


Äläs nyt ala... Minun esittämäni kysymys on kuitenkin ihan tietopohjaisesti vastattavissa.
Vastaappa sinäkin tuohon minun esittämääni kysymykseen, jos luulet tietäväsi vastauksen.

Sori...en tiennyt että kysymyksesi oli esitetty tosissaan. ;)

Vastaukseni: Ei kumpikaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter

Minun esittämäni kysymys on kuitenkin ihan tietopohjaisesti vastattavissa.
ei ole.
onko kyseessä
kilogramma
kilotavu
kilobitti
kilojoule
vai kenties kilometri...;)
kilo=10 potensiin 3=tuhat
..siinä sulle tietopohjaa...:D :D
niin..vaikket halunnutkaan selityksiä niin:
1000 rautaa vai tuhat höyhentä, hyvä kysymys..
hehheh (huumoria yrittäkää kestää)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Kumpi painaa enemmän, kilo rautaa vai kilo höyheniä?
Ja pyydän, ei selityksiä, vastatkaa vain kysymykseen.

Yhtä paljon koska kumpaakin on kilo. Höyheniä pitää vaan olla reilusti enemmän kun rautaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

ei ole.
onko kyseessä
kilogramma
kilotavu
kilobitti
kilojoul
vai kenties kilometri..
kilo=10 potensiin 3=tuhat
..siinä sulle tietopohjaa...
niin..vaikket halunnutkaan selityksiä niin:
1000 rautaa vai tuhat höyhentä, hyvä kysymys..
hehheh (huumoria yrittäkää kestää)

No, tarkennetaan.. :) Kilogramma on kysymyksessä. Eli nyt voit sinäkin vastata.
 
No RAUTA tietenkin pösilöt!!!111 Ettexte tienny et rauta on painavampaa ku jotku nössöhöyhenet.
 
Mäpä veikkaan, et tää on joku kompa, ja vastaan nokkelasti, että kilo höyheniä on huomattavasti painavempi kun kilo rautaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Hmm kuinkakohan paljon höyheniä yhteen kilogrammaan menee? Melkoisesti uskoisin.

No ei kovin paljon. Tavallinen höyhentyyny painaa vajaan kilon ja on suhteellisen pieni.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Mäpä veikkaan, et tää on joku kompa, ja vastaan nokkelasti, että kilo höyheniä on huomattavasti painavempi kun kilo rautaa.

Ovela veto :)
Kai sieltä tulee joku selitys tämmöselle tyhmälle kysymykselle. Vai luullaanko boardilaisia todella tyhmiksi. Vai oliko tarkoitus vain näyttää ettei täälä osata vastata suoraan parilla sanalla.
 
No pistetään nyt se oikea vastaus kun alkaa porukka hermoilemaan... :)
Oikea vastaus:
Kilogramma rautaa painaa enemmän kuin kilogramma höyheniä, paitsi tyhjiössä, jossa ne painavat yhtä paljon.
Valitettavasti kukaan ei vastannut oikein (ellei Ankh ollut tosissaan vastauksessaan...?).
 
Älkää nyt missään nimessä ottako tosissaan noita jonjesin höpinöitä.
Kilo rautaa todellakin painaa enemmän kuin kilo höyheniä. Kilogramma on nimittäin massan, ei painon yksikkö. Painon yksikkö on newton. Höyhenten ja raudan massat ovat tässä tapauksessa samat, mutta painot eivät.

Ilmassa molempiin kappaleisiin, sekä rautaan, että höyheniin vaikuttaa noste (vedessä nosteen vaikutuksen huomaa paremmin), eli kappale painaa sitä enemmän, mitä pienempi sen tilavuus on. Noste on nimittäin tilavuudesta riippuvainen: noste on sitä suurempi, mitä suurempi kappaleen tilavuus on (tai sitä pienempi, mitä suurempi sen tiheys on). Koska kilo höyheniä syrjäyttää enemmän ilmaa kuin kilo rautaa, se painaa vähemmän.
Tyhjiössä ei ole ilmaa, eli ei ole myöskään nostetta.
Ilmanvastuksella tai muilla jonjesin "tulkinnoilla" ei ole vaikutusta.

Selitys ei välttämättä ollut selkein mahdollinen, joten kysykää jos jäi epäselväksi, tai ottakaa itse selvää. Hyvä hakusana on "Arkhimedeen laki".
 
Vastaan että rauta painaa "tavallaan" enemmän koska höyhenien massa on leveämmällä kapasiteetillä kuin pienen rautamöykyn, jota on siis vaikeampi nostaa :D
Kyllähän mä oikean vastauksen tiedän, mutta täyty nyt heittää jotain aivan älytöntä :rolleyes:
 
Sensuroin itseni pois täältä.
Rajansa se on ääliömäisillä hörinöilläkin..
Olen pahoillani. Väsyneenä pitäisi ymmärtää mennä nukkumaan..hoh..hoh.. :rolleyes:
 
Ylös Bottom