Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nouseeko GC ylitse XBoxin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yleisempi ja aina tosi pahasti ohi ampuva autovertaus on piraattikopioiden vertaaminen auton varastamiseen. :o
 
Wow, mähän oon sitten tietämättäni näköjään trendi tietoinenkin. ;)

Joo, nojoo ei toi auto ehkä paras vertaus kuva oo, mutta viittasin tota yhen henkilön kommenttiin että ei tarvitse kuutioita kun omistaa jo boksin. Itse kans koen sen tollein, paitsi mulla Ps2:nen, ihan tarpeeks hyviä pelejä sille on, siks en koe tarvetta muihin, kun omistan vaan ehkä 10% ps2:sen "huippu" peleistä kummiskin, eli riittää ihan tarpeeks pelattavaa niissä. Itseasiassa Nytten kun ajattelen niin miksi ei voisi autoja verrata? Ei se nyt niin eri asia, Konsoileilla pääasiassa tyydytetään pelihimoja, ja joitan pelejä nyt vaan saa yhdelle konsolille, etsä volkkariin saa Ferrarin ajotuntumaa vaikka kuinka haluisit, pääasia siinäkin on vaan se ajaminen suurimmalle osalle ihmisille. Sitten on nää pelifriikit ja autohullut erikseen. :)

Toi piraatti juttu tosin mun mielestä kans on ihan totta, Pelien kopioimista vois enemmänkin verrata että tekisin ite omat osani ja kopioisin vaan mallin autosta ja rakentaisin ite, tai tekisin kloonin s-marketin banaanista. Enmä mitään fyysistä vie pois pelitaloita/kaupoilta jos kopioin pelin tai lataan .mp3:sia, Toisin kuin pöllisin auton.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jamaan98

Toi piraatti juttu tosin mun mielestä kans on ihan totta, Pelien kopioimista vois enemmänkin verrata että tekisin ite omat osani ja kopioisin vaan mallin autosta ja rakentaisin ite, tai tekisin kloonin s-marketin banaanista. Enmä mitään fyysistä vie pois pelitaloita/kaupoilta jos kopioin pelin tai lataan .mp3:sia, Toisin kuin pöllisin auton.

Pelien kopioimista voisi verrata siihen, että teet ja rakennat suurella vaivalla auton tai banaanin ja sitten joku tulee varastaa sen sinulta. Tai jos olet töissä, niin tilistäsi otetaan osa pois piraattien takia. Ajatteletko koskaan, että pelinkehittäjät tai musiikintekijät tekevät sitä työkseen? Et ehkä varasta muuta "fyysistä" kuin rahat heidän kukkarostaan.
 

Pelien kopioimista voisi verrata siihen, että teet ja rakennat suurella vaivalla auton tai banaanin ja sitten joku tulee varastaa sen sinulta. Tai jos olet töissä, niin tilistäsi otetaan osa pois piraattien takia. Ajatteletko koskaan, että pelinkehittäjät tai musiikintekijät tekevät sitä työkseen? Et ehkä varasta muuta "fyysistä" kuin rahat heidän kukkarostaan. [/B]


Eikun just sanoin totta että sitä ei voi verrata tohon että mä rakentaisin jotain ja joku pöllis sen, silloinhan multa vietäs pois jotain fyysistä pois mitä kukaan ei enää vois ostaa.

Kyllä piratismi tappiota tuottaa varmaan pelitaloille, mutta ei niitä tappioita voida suoraan laskea kopioituun määrään, sanotaan että jos kopioiminen ei olisi mahdollista ja, herra Pir8! kopioi 10peliä per kk, ja ostaa yhden pelin per kuukaus, niin hänellä on 11peliä per kk. Mutta jos kopiointi ei olisi mahdollista niin hän ostaisi kummiskin vain yhden pelin per kk, Koska hänellä ei ole varaa ostaa enempää, niin sitä ei kummiskaan voi laskea että 10 muun pelin pelintekijät olisivat menettäneet rahaa tosta kopioinnista kuten pelitalot aina laskelmoivat kun kertovat paljon kopioiminen vie rahaa pois heidän kukkaroistaan. Nojoo kukaan ei tässä muuta olekkaan väittänyt, mutta piti toikin vielä lisätä :)

En nyt suojele tässä piraatteja yms, mutta ei yksi kopioitu peli aina tarkoita suoraan rahallista tappiota koska henkilö ei välttämättä muutenkaan olisi ostanut tuotetta, mutta ilmaiseksi kelpaa. Sitten on tietenkin elämäntapa piraatit jotka ei ikinä osta mitään. Blaah .. ei mitään suoranaista pointtia, kunhan kirjoittelen ajatuksia tälle sähköiselle paperille :)

EDIT: Meni kyllä ihan offtopics keskustelu. Ite luulen kyllä että toi hinnanalennus edistään gc:n markkina osuutta tuntuvasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Pelien kopioimista voisi verrata siihen, että teet ja rakennat suurella vaivalla auton tai banaanin ja sitten joku tulee varastaa sen sinulta. Tai jos olet töissä, niin tilistäsi otetaan osa pois piraattien takia. Ajatteletko koskaan, että pelinkehittäjät tai musiikintekijät tekevät sitä työkseen? Et ehkä varasta muuta "fyysistä" kuin rahat heidän kukkarostaan.
Kiihkoa kiihkoa.... Kyllä voi olla piratismia vastaan ja silti tunnistaa sen erikoispiirteet verrattuna perinteiseen varastamiseen.
 
Ennennäkemätöntä off-topiccia! :eek:

Xbox on käytännössä jo vanhentunutta rautaa. (PC-näkökulmasta)

Tässähän hassu kommentti, mitä tekemistä sillä Xboxin tekniikalla on PC:n kanssa, jos PC elää kaiken aikaa (uutta palaa vanhan tilalle) ja Xbox ei. Oli rauta vanhaa tai ei se näy pelien laadussa, toisin kuin PC:llä. Vaan nyt ei puhut tietsikoista...
 
XBox yleensä mielletään tietokoneen korvaajaksi, niin lähellä se on sitä. Tältä kannalta katsottuna on perusteltua ottaa PC mukaan vertailuun.

Näin menee oma arvioni konsoleista:

XBOX: Jos omistat tehokkaan tietokoneen, ei välttämättä kannata hommata laatikkoa.

PS2: Pelejä on vaikka muille jakaa. Koneen tehot ovat jo limitissä.

GC: Jos haluat ns. poiketa vastavirrasta sekä pelata omaperäisiä ja hyviä pelejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bootlegger
XBox yleensä mielletään tietokoneen korvaajaksi, niin lähellä se on sitä. Tältä kannalta katsottuna on perusteltua ottaa PC mukaan vertailuun.

Näin menee oma arvioni konsoleista:

XBOX: Jos omistat tehokkaan tietokoneen, ei välttämättä kannata hommata laatikkoa.

PS2: Pelejä on vaikka muille jakaa. Koneen tehot ovat jo limitissä.

GC: Jos haluat ns. poiketa vastavirrasta sekä pelata omaperäisiä ja hyviä pelejä.
Aika kapea-alainen näkemys konsoleista jos vertailu käy PC:hen.

Hardwaren vertaaminen PC:n vastaavaan on ok ja yhteneväisyyksiä yhteen konsoliin eli Xboxiin on hyvinkin paljon, mutta yksikään kolmesta konsolista ei ole pelikoneena "PC-tyylinen". Jo tuntuma ja fiilis pelatessa on huomattavasti erilainen näiden kahden alustatyypin välillä ja jo tämä erottaa PC-pelaamisen konsolien vastaavasta, saati yleinen käyttötarkoitus. Ja vaikka osa peleistä risteävätkin alustalta toiselle - joka itsessään ei ole edes syy kummankaan alustatyypin hylkimiselle - löytyy runsas määrä pelejä jotka sopivat paremmin PC:lle(esim. strategiapelit) tai konsolille(esim. mätkintäpelit)...ja vielä enemmän pelejä, jotka eivät ikinä näe päivänvaloa toisella alustatyypillä. Lisäksi: tekninen edistyneisyys hardwaressa ei ole synonyymi pelien kokonaislaadukkuudelle, niinkuin monet edelleenkin luulevat.
Kaikenkaikkiaan, ainakaan omalla kohdallani PC ja konsolit ovat molemmat pelikoneita ilman toisiaan blokkaavia elementtejä...molemmathan täydentävät toisiaan täydellisesti jos ajatellaan puhtaasti pelaamisen monipuolisuutta.

Ylläoleva on ikivanhan toistoa, mutta toisaalta niin on myös Xboxin ja PC:n sumputtaminen samaan lokeroon tai yleinen konsolit vs PC-vertailu toisen turmaksi. Harvoin nykyään kuulee enää sanottavan, että konsolipelaaminen ja PC-pelaaminen täydentäisivät toisiaan...mistä johtuu?

-----------

Sitten tuohon konsolien väliseen painiin.
Bootleggerillä oli sen verran subjektiivinen kanta, että heitetääs oma lista kehiin(tasapäistävä ja tylsä lista? Kyllä):

Xbox: Jos omistat tietokoneen...kiva homma.
Konsolille löytyy mielenkiintoisia, omaperäisiä ja laadukkaita pelejä.

PS2: Jos omistat tietokoneen...kiva homma.
Konsolille löytyy mielenkiintoisia, omaperäisiä ja laadukkaita pelejä.

GC: Jos omistat tietokoneen...kiva homma.
Konsolille löytyy mielenkiintoisia, omaperäisiä ja laadukkaita pelejä.

Kaikille konsolialustoille samalla lailla?
Mutta tämähän tarkoittaa, että kaikille konsoleille löytyy "hyviä" pelejä? Karmea ajatus, voiko näin todella olla? Onhan noista nyt jollakin vain huonoja pelejä? Pakko olla! No jollakin on ainaskin edes parempia pelejä kuin toisella? Voi olla, mutta ne ovatkin jo sitten makuasioita...

Pitää ihan ääneen puolustaa kaikkia konsoleita yhtäaikaa ja kiljua samalla PC:n puolesta, ettei kuningasajatus pelaamisen ympäriltä katoaisi.

Ja ettei mene ihan off-topiciksi, niin vastaus otsikkoon: no ei tietenkään!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jamaan98

Kyllä piratismi tappiota tuottaa varmaan pelitaloille, mutta ei niitä tappioita voida suoraan laskea kopioituun määrään, sanotaan että jos kopioiminen ei olisi mahdollista ja, herra Pir8! kopioi 10peliä per kk, ja ostaa yhden pelin per kuukaus, niin hänellä on 11peliä per kk. Mutta jos kopiointi ei olisi mahdollista niin hän ostaisi kummiskin vain yhden pelin per kk, Koska hänellä ei ole varaa ostaa enempää, niin sitä ei kummiskaan voi laskea että 10 muun pelin pelintekijät olisivat menettäneet rahaa tosta kopioinnista kuten pelitalot aina laskelmoivat kun kertovat paljon kopioiminen vie rahaa pois heidän kukkaroistaan. Nojoo kukaan ei tässä muuta olekkaan väittänyt, mutta piti toikin vielä lisätä :)

En nyt suojele tässä piraatteja yms, mutta ei yksi kopioitu peli aina tarkoita suoraan rahallista tappiota koska henkilö ei välttämättä muutenkaan olisi ostanut tuotetta, mutta ilmaiseksi kelpaa.

Olen aika pitkälle samaa mieltä, musiikkibisneksessä on ihan sama juttu, jos porukka imee netistä musaa, laskee levy-yhtiöt sen heti tappioksi, todellisuudessa kukaan ei häviä jos imuttaja ei missään tapauksessa ostaisi levyä, sama pätee peleihin.

Saa nähdä miten Cuben hinnanalennus vaikuttaa, todennäköisesti sellaiset henkilöt jotka jo pähkäilivät Cuben ostoa, tekevät nyt helpommin myönteisen päätöksen, mutta en usko, että Xboxin ostoa suunnitteleva kääntäisi kelkkansa. Kakkoskonsoliksi Cube voi nyt lähteä helpommin, povaan silti Cubelle kivistä tulevaisuutta.
 
Mitä piratismiin tulee, niin kyseessä on lähinnä asenne. Kiihkoa piratismia vastaan minulla ei ole, mutta haluan korostaa toista näkökulmaa asiaan, koska piratismi on niin yleisesti hyväksyttyä Suomessa.

On totta, että jokaista kopioitua peliä ei voi laskea tappioksi sen valmistajalle. Pelien kopioiminen on kuitenkin moraalisesti väärin. Mikäli pelit ovat liian kalliita, niin kuluttajan pitäisi äänestää ostokäyttäytymisellään, eli jättää peli ostamatta. Se, että joku ostaa yhden pelin kuukaudessa ei tee kymmenen pelin kopioimisesta yhtään hyväksyttävämpää. Jos ei ole varaa 11 pelin hankkimiseen kuukaudessa, niin ne on yksinkertaisesti jätettävä hankkimatta.

Ajatelkaapa miten voi käydä Xbox:lle, jos suurin osa peleistä waretetaan netistä suoraan kovalevylle. MS ei saa enää tuloja peleistä, ja kun niitä ei tule konsolimyynnistäkään, niin bisnes kuolee pois.

Mitä taas Cuben myyntiin tulee, niin itselläni on se käsitys, että valtaosalla konsolipelaajista on ollut väärä käsitys GC:sta. Nyt kun konsolin hankkiminen on mahdollista alentuneen hinnan vuoksi, niin pelaajat huomaavat sillä pelattuaan miten hyvä kone GC todellisuudessa on. Aikasemmin Cuben ovat ostaneet lähinnä sellaiset pelaajat, joilla on aikaisempaa kokemusta Nintendon peleistä. Nyt on mahdollisuus saada enemmän "valtavirran" pelaajia GC:lle ja sitä kautta enemmän 3rd party pelejäkin.

Jokuhan täällä jo mainitsikin kokonaisen koululuokan harkitsevan Cubejen ostoa. Veikkaan kyllä joulumyynnin onnistuvan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Mikäli pelit ovat liian kalliita, niin kuluttajan pitäisi äänestää ostokäyttäytymisellään, eli jättää peli ostamatta. Jos ei ole varaa 11 pelin hankkimiseen kuukaudessa, niin ne on yksinkertaisesti jätettävä hankkimatta.
Miten tämä eroaa sitten siitä, että warettaisi pelit?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
Ei xbox mikään Cuben korvaava laite ole

Logiikkasi on erittäin epämääräinen ja yksinkertainen

Kyllä se minulle on. Cube ei minua kiinnosta sen huonon peli tarjonnan takia, tietenkin cubella on hyviäkin pelejä, kuten metroid prime etc. Suurin osa "hyvistä" cube peleistä ilmestyy myös boksille jolloin ostan ne tietenkin sille.

"Hyvä = Minua kiinnostava peli"
 
Vaikka Cube onkin uuden hintansa ansiosta vienyt Xboxia länsimaissa viime aikoina, nyt tilanne näyttää palaavan ennalleen – ainakin Isossa-Britanniassa. Microsoftin uusi 200 euron hintainen bundle-paketti, joka sisältää Xboxin lisäksi Halon, Midtown Madness 3:n ja 2kk Live-aikaa, on kasvattanut Xboxin myyntiä yli 80% nostaen konsolin jälleen GameCuben edelle viikkomyynneissä, kertoo Eurogamer.

Saa nähdä, miten USA:n heikko bundle pärjää Cubea vastaan. No, toisaalta pitää olla onnellinen, että tällä kertaa jenkkilä ei ole se alue, joka saa parhaimman kohtelun. Jopa Kanadassa on parempi Xbox-tarjous kuin eteläisemmillä naapureillaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
siina puhuttiin ostokäyttäytymisellään eli ostamisella eika warettamisella

Niin niin, mutta missä se todellinen ero?. Itse olen kyllä kanssa sitä mieltä, että pelivalmistajat ansaitsevat palkkansa tekemästään työstä, mutta en myöskään pidä kaikkea piratismia minään absoluuttisena pimeyden voimana.

Cube saa vähäksi aikaa piristysruisketta, mutta sitten hyytyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Niin niin, mutta missä se todellinen ero?. Itse olen kyllä kanssa sitä mieltä, että pelivalmistajat ansaitsevat palkkansa tekemästään työstä, mutta en myöskään pidä kaikkea piratismia minään absoluuttisena pimeyden voimana.

Cube saa vähäksi aikaa piristysruisketta, mutta sitten hyytyy.

Yksityisten harrastama piratismi ei todellakaan ole mikään maailman pahin rikos. Järjestäytyneen rikollisuuden harrastama piratismi onkin vähän pahempi juttu. Itse peräänkuulutan asiaa lähinnä asennekysymyksenä, sillä omakohtaisestikin tiedän, että piratismi on Suomessa yleisesti hyväksyttyä.

Palkkatyössä käyvät isät asentavat lastensa konsoleihin modauspiirit ja kopioivat pelejä työkavereiden kesken. Nuorilla on myös omat waretuspiirinsä ja homma on vain pahentunut internetin yleistymisen myötä. Kaikki pelinsä ostava henkilö voi olla jopa ihmettelyn kohteena. ("Säästät paljon rahaa ja saat enemmän pelejä, jos kopioit minulta.") Vaikka piratismi on konsolipuolella vähäisempää kuin PC-puolella, niin yleistä se siltikin on. Ehkäpä osasyy Cuben huonompaan menestykseen on se, että pelien kopioiminen kotikonstein on tällä hetkellä käsittääkseni mahdotonta.

Koska ostan kaikki pelini, niin GC:n levyformaatti ei minua haittaa. Kooltaan pienempänä se on minusta kätevä.

Cubelle on ilmeisesti tulossa joulumarkkinoille bundle, jossa saa yhden pelin mukaan tuohon 99 hintaan. Se miten Cubelle loppujen lopuksi käy, ei voi tietää. Dr Evil, perusteluja kehiin, jos ennustamaan ryhdyt. Muuten saa sellaisen kuvan, että olet vain Xbox fanboy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jyyki
Palkkatyössä käyvät isät asentavat lastensa konsoleihin modauspiirit ja kopioivat pelejä työkavereiden kesken. Nuorilla on myös omat waretuspiirinsä ja homma on vain pahentunut internetin yleistymisen myötä. Kaikki pelinsä ostava henkilö voi olla jopa ihmettelyn kohteena. ("Säästät paljon rahaa ja saat enemmän pelejä, jos kopioit minulta.") Vaikka piratismi on konsolipuolella vähäisempää kuin PC-puolella, niin yleistä se siltikin on. Ehkäpä osasyy Cuben huonompaan menestykseen on se, että pelien kopioiminen kotikonstein on tällä hetkellä käsittääkseni mahdotonta.
Mihin nykykoneisiin viittaat? Oman käsitykseni mukaan DVD:tä tallennusformaattina käyttävillä koneilla kotipoltto on vielä vaikeaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Oman käsitykseni mukaan DVD:tä tallennusformaattina käyttävillä koneilla kotipoltto on vielä vaikeaa.
Ei todellakaan ole vaikeaa. Tai voi olla sille palkkatyössä käyvälle asentaja-isälle, mutta nuoret jannut osaa ihan mitä vaan. Itse olen tosin välttänyt paheen tielle joutumisen; minulla on cube. ;)

Keskustelu alkaa muuten ajautua sellaisille raiteille, että kohta tulee joku mode rauhoittelemaan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Mihin nykykoneisiin viittaat? Oman käsitykseni mukaan DVD:tä tallennusformaattina käyttävillä koneilla kotipoltto on vielä vaikeaa.

Yhdyn Puktukseen eli eipä tuo ole ollenkaan vaikeaa. DVD-aseman hommattuani mietin pitkään, että rupeanko polttamaan itselleni PS2 peliä.
Netistä pystyisi käytännössä lataamaan ihan minkä tahansa PS2 pelin ilmaiseksi ja poltettua sen toimivana DVD:lle.

Tähän en kuitenkaan ryhtynyt, sillä poltetuilla peleillä ei ole yhtään mitään arvoa ja ovat lisäksi laittomia.
Mielummin ostan parhaat pelit aitoina kaupasta kun imppaan netistä kasan arvottomia, mutta toimivia DVD:itä.
GC:llä tilanne on hyvä juuri mini DVD:n ansiosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puktus


Keskustelu alkaa muuten ajautua sellaisille raiteille, että kohta tulee joku mode rauhoittelemaan...

Mun mielestä tää on ihan mielenkiintoiseksi mennyt.
Toivottavasti kukaan ei nyt ala nazi-poliisiksi ja heitä raudat tälle aiheelle. Eihän tässä keskustelussa mitään laitonta vielä ole. Tosin aiheesta ollaan jo menty valovuosia ohi. :)

Ps. Nää hymiöt on kyllä aika surkeet, tuntuu et on ilmaisuvammainen. Ei tarpeeks variaatiota. Tosin kirjotukset pysyy rauhallisemmassa muodossa kun ei tule liikaa ihQ peipi meininkii.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom