Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nykyajan matkapuhelimet

dmz

New Member
Teinpä topicin näille tämän hetken kännyköille kun kumma kyllä en yhtäkään nähnyt. Siis tänne mielipiteenne mielellään uudemman mallisimmista puhelimistanne/kokemuksistanne ja miksei keskustelua yleensäkkin kännyköistä. Itse olen tässä miettimällä miettinyt uuden puhelimen hankintaa ja 5510 on osoittautunut kaikista hyödyllisimmäksi minun käyttööni(mp3-soitin, radio, "näppäimistö"...), antakaa siis mielipiteenne esimerkiksi kyseisestä puhelimesta.
 
Hmm. Itse en omista kännykkää, koska en yksinkertaisesti sellaista tarvitse, joten en osaa paljonkaan ottaa juttuusi kantaa. Mutta kuitenkin, eihän niitä kännyköitä voi "puhelimiksi" enään kutsua, niillähän voi nykyään surffailla jopa netissäkin. Näemmä näyttää olevan teineille myös tärkeä asia nuo ikonit ja soittoäänet. Myös t3xt41Lu4 tottakai harrastavat kaikki yli 14-vuotiaat tytöt mielin määrin! Ja sekös pännii.
 
Onhan tuo 5510 ihan näppärä, tosin mun makuun näppäimet turhan pienet, mutta kyllä niillä naputtelee kun siihen tottuu. Mutta älä nyt sitä OVH:ta siitä maksa...alle 2000mk:lla sen saa jo monesta paikkaa.

6210 on pätevä kapula jos et tarvi gprs:ää,bluetoothia yms. jos taas tarvit 6310 vaikuttaa laadukkaalta.

Mulla on 8310, ihan hyvä ja pieni puhelin, tosin joidenkin makuun varmaan turhan "karkki" ulkonäöltään. Nuo 6210 ja 6310 onkin vähän enemmän bisnesmäisemmän näkösiä.

Ei-nokia mulla oli viimeks kun Erkki 688 oli kova sana joten paha mitään enempää muista sanoa. Philipsiinkin joskus ammoisina aikoina haksahdin, mutta enpä enää ikuna osta Philipsin puhelinta sen verran huono se oli. :)
 
Itselläni on ollut 3330 parin kuukauden ajan. Ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka kevyempi akku siihen piti hankkia.

Miinuksena voisi sanoa huonon laadun, kuoret alkavat nitistä, ja kaikki kuorien väliset saumat ovat varsin isoja. Mielummin ottaisin saman puhelimen kiinteilllä kuorilla (tosin, vaikkapa mustana tai hopeisena, nykyinen valkoinen on hirveä).

Myös turhia toimintoja on liikaa, en ole kertaakaan käyttänyt (enkä tule käyttämään) puhelimen Chat-toimintoa (sitten kun kännykällä pääsee IRCiin, ja on "kiinteäyhteys", niin tuo voisi olla hyödyllinen, mutta ei vielä). Myöskään pelejä en ole tuolla paljoakaan pelannut, parikertaa olen matopeliä pelannut, mutta se on paljon GTA3:a huonompi, joten ei kiinnosta minua ;).

Tietenkään 3330:a ei kannata hankkia, jos ei aio WAP:a käyttää, silloin 3310 riittänee. Ja jos rahaa riittää, niin kannattaa ostaa joku hieman parempi puhelin, varisinkin jos aikoo pitää sitä muutaman vuoden.
 
Itselläni on 3310 ollut vähän oli vuoden nyt ja akku on mennyt huonoksi vaikka aina olen antanut kulua loppuun saakka ja sitten vasta laittanut lataukseen. Nykyään se loppuu kesken puhelua vaikka olisi 3 palkkia.
Kuulin joskus varotteluja että akut menee noista huonoiksi mutta koitin pitää niin hyvin kuin voin. Pitää varmaankin ostaa uusi akku lähiaikoina.
Sitten joskus uusi kännykkäkin. Joku pieni, merkillä ei niin väliä, kunhan siinä on tärinä ja herätys. Extra on aina extraa. Ei niillä jaksa pelleillä kuitenkaan kauaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Philipsiinkin joskus ammoisina aikoina haksahdin, mutta enpä enää ikuna osta Philipsin puhelinta sen verran huono se oli. :)
Juu, itsellänikin oli kerran Philipsi. Philips Fizz se taisi olla, nimittäin ensimmäinen kännykkäni. Aivan kamala se oli silloinkin ja vielä enemmän nyt. Käyhän se tietysti paperipainosta ja itsepuolustusvälineestä, mutta eipä juuri muuten.

Tällä hetkellä käytössä on 3210. Ihan OK puhelinhan se on. Ei liikaa mitään turhia featureja (esim. chat, turhat pelit ja whatnot..), aika sopivan kokonen (ei liian pieni, ylettyy mikki suullekkin) ja jopa ihan järkevät pelitkin (ei mitään bumper-hömpötyksiä). Huonoja puolia siinä on, että se on aika painava, akku on ihan mahdoton (parin kuukauden käytön jälkeen akun varaus melkein puolittui) ja sen näppäimistä en on oikein tykkää. 3210 on vielä niitä malleja jotka ovat suht' koht' kestäviä (olen heittänyt seinään pariinkin otteeseen ja hyvin se vielä toimii).

Seuraava puhelin jonka hommaan sitten joskus on varmaan joko Nokian 6210 tai Benefonin Q.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AnKh
Itselläni on 3310 ollut vähän oli vuoden nyt ja akku on mennyt huonoksi vaikka aina olen antanut kulua loppuun saakka ja sitten vasta laittanut lataukseen. Nykyään se loppuu kesken puhelua vaikka olisi 3 palkkia.
Kuulin joskus varotteluja että akut menee noista huonoiksi mutta koitin pitää niin hyvin kuin voin. Pitää varmaankin ostaa uusi akku lähiaikoina.

Kannattaa muuten ehdottomasti ostaa se kevyempi akku (Lilon, jos oikein muistan). Puhelin kevenee huomattavasti, ja tuon akun pitäisi kestää kauenmmin kuin tavallisen (nikkeli-kadium-akku), eikä tuon pitäisi tykätä pahaa, vaikka sen laittaisi lataukseen, vaikka virtaa olisi jäljellä edellen vaikkapa 25%.

Hintaa tuolla on hieman yli 30 euroa.
 
Originally posted by Code
Onhan tuo 5510 ihan näppärä, tosin mun makuun näppäimet turhan pienet, mutta kyllä niillä naputtelee kun siihen tottuu. Mutta älä nyt sitä OVH:ta siitä maksa...alle 2000mk:lla sen saa jo monesta paikkaa.

En toki maksa, mulle on tehty aika suht edullinen tarjous(m35 vaihdossa ja väliä 1390mk;)). Toivottavasti tuosta ei tule semmoista ns. "teini villitystä". Mulla ainakin olisi ihan selvä _hyötykäyttö_ tolle kuin tuo musiikin kuunteleminen ja näppäimistö. Noh, pitääpä tässä nyt katsella, mieluummin otan taasen 5510:n kuin 6210:n, koska mielestäni 5510:ssä paremmat ominaisuudet minulle. Ja sitten tietysti on tuo 8210 samassa hintaluokassa, mutta se menee mielestäni jo aika muoviseksi kapineeksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz


En toki maksa, mulle on tehty aika suht edullinen tarjous(m35 vaihdossa ja väliä 1390mk;)). Toivottavasti tuosta ei tule semmoista ns. "teini villitystä". Mulla ainakin olisi ihan selvä _hyötykäyttö_ tolle kuin tuo musiikin kuunteleminen ja näppäimistö. Noh, pitääpä tässä nyt katsella, mieluummin otan taasen 5510:n kuin 6210:n, koska mielestäni 5510:ssä paremmat ominaisuudet minulle. Ja sitten tietysti on tuo 8210 samassa hintaluokassa, mutta se menee mielestäni jo aika muoviseksi kapineeksi.

Suuren mainoskampanjan ja ylistyksen takia pahoin pelkään, että 5510:sta tulee teinien suosikki. Vaan mitäpä se haittaa, muuta kuin ettei pääse brassailemaan hienolla puhelimella, jota ei muilta löydy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz

Toivottavasti tuosta ei tule semmoista ns. "teini villitystä". Mulla ainakin olisi ihan selvä _hyötykäyttö_ tolle kuin tuo musiikin kuunteleminen ja näppäimistö.

Osta Nokian Communikaattori... Se vanhempi malli. Ei ole enää kallis eikä ole teinikerrointa liiaksi. Itellä Benefonin Q ja Nokiaa en osta enää koskaan, PHTYI!
 
Tuossa 5510:ssa on kyllä liian vähän tilaa sille musiikille. Eihän Siihen mene CD-tasoista (192kbps) musiikkia edes tuntia.:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muksis
Tuossa 5510:ssa on kyllä liian vähän tilaa sille musiikille. Eihän Siihen mene CD-tasoista (192kbps) musiikkia edes tuntia.:confused:

No siis...eikös tuo 64 megaa ole aika vakio halvemmissa mp3-soittimissa? ja tuleehan 5510:sen mukana "kaupanpäälle" kakstaajuus-gsm-wap-puhelin. :p
 
Minulla on 3330 ja olen ihan tyytyväinen, paljon turhia ominaisuuksia ja Wap. Wapista voin sanoa sen verran, että sillä ei tee yhtään mitään. Se on kallis, hankala ja täysin hyödytön.
Mielestäni tyylikkäin puhelin on Nokian 3210.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
Minulla on 3330 ja olen ihan tyytyväinen, paljon turhia ominaisuuksia ja Wap. Wapista voin sanoa sen verran, että sillä ei tee yhtään mitään. Se on kallis, hankala ja täysin hyödytön.
Mielestäni tyylikkäin puhelin on Nokian 3210.

Joo-o. Kaveri halus välttämättä vaihtaa puhelimensa tuohon 3330:n 3210:sta. En ymmärrä. Olisi edes sitten valinnut 3310:n joka oli siihen aikaan monta satasta halvempi. No, tyhmä mikä tyhmä.

Onhan tämä 3210 tyylikäs, itselläni juuri tässä vieressä kultaisilla läppäkuorilla höystettynä, mutta mielestäni alkaa Nokiat kulumaan. Ei enää jaksa samanlaisia muotoja mallista toiseen. Olenkin vähän kaavaillut jonkun muun valmistajan luurin ostoa, esim. joku Siemens olisi hyvä vaihtoehto. Alkaa tämä vanhus jo välillä sammahtelemaan nimittäin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic


Joo-o. Kaveri halus välttämättä vaihtaa puhelimensa tuohon 3330:n 3210:sta. En ymmärrä. Olisi edes sitten valinnut 3310:n joka oli siihen aikaan monta satasta halvempi. No, tyhmä mikä tyhmä.

Onhan tämä 3210 tyylikäs, itselläni juuri tässä vieressä kultaisilla läppäkuorilla höystettynä, mutta mielestäni alkaa Nokiat kulumaan. Ei enää jaksa samanlaisia muotoja mallista toiseen. Olenkin vähän kaavaillut jonkun muun valmistajan luurin ostoa, esim. joku Siemens olisi hyvä vaihtoehto. Alkaa tämä vanhus jo välillä sammahtelemaan nimittäin.

Eikö puhelimella ole tarkoitus soittaa, eikä ihailla sen muotoja?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan J-Dub


Eikö puhelimella ole tarkoitus soittaa, eikä ihailla sen muotoja?

Eihän siitä soittamisesta tule mitään jos puhelin on huono käteen :). No joo, mutta ulkonäköhän on silti todella tärkeä tekijä. Esim. ostaisitko rupuisen ladan johon olisi vaihdettu todella kestävä kone, vai päältäkauniin Ferrarin hieman epävarmemmalla moottorilla, jos saisit valita ne samaan hintaan? Got the point?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
Minulla on 3330 ja olen ihan tyytyväinen, paljon turhia ominaisuuksia ja Wap. Wapista voin sanoa sen verran, että sillä ei tee yhtään mitään. Se on kallis, hankala ja täysin hyödytön.
Mielestäni tyylikkäin puhelin on Nokian 3210.

No siis...jos SINÄ et pidä wapista ei se tarkoita että se on kaikille hyödytön ja turha. Wapilla voi vaikka mukavasti seurata missä päin maailmaan DHL:n paketti kulkee ja tai vaikka lukea nyyssejä usenetissä. Kalliskin on niin suhteellista.

EDIT: tarkennetaan nyt kuitenkin sen verta en ole kuitenkaan mikään wapin-suurkäyttäjä tai ylin ystävä, mutta on sillä omat hyvätkin puolensa ja sitä tulee aina joskus harvoin käytettyä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
No siis...jos SINÄ et pidä wapista ei se tarkoita että se on kaikille hyödytön ja turha. Wapilla voi vaikka mukavasti seurata missä päin maailmaan DHL:n paketti kulkee ja tai vaikka lukea nyyssejä usenetissä. Kalliskin on niin suhteellista.

EDIT: tarkennetaan nyt kuitenkin sen verta en ole kuitenkaan mikään wapin-suurkäyttäjä tai ylin ystävä, mutta on sillä omat hyvätkin puolensa ja sitä tulee aina joskus harvoin käytettyä.
WAP on kankea, en voi muuta sanoa. WAP on hidas (siis verrattuna siihen, että se latailee vain tekstiä ja jonkun hassun kuvan), kallis ja käyttäjäEPÄystävällinen. Näkisittepä vain Japanin ihmeen I-Moden. Siinä on nimittäin jo ihan järkevä peli. NTT Docomo on jopa vähän miettinytkin, että miten weppi voidaan pienentää kännykkään (mitä ilmeisesti pojat WAPin takana eivät ole). Suuri värinäyttö, fiksusti toimiva 'interface' ja kuulemma vielä aika nopia. Olisikohan Nokian & ja muiden kännykkäfirmojen aika ottaa vähän mallia NTT:ltä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
WAP on kankea, en voi muuta sanoa. WAP on hidas (siis verrattuna siihen, että se latailee vain tekstiä ja jonkun hassun kuvan), kallis ja käyttäjäEPÄystävällinen. Näkisittepä vain Japanin ihmeen I-Moden. Siinä on nimittäin jo ihan järkevä peli. NTT Docomo on jopa vähän miettinytkin, että miten weppi voidaan pienentää kännykkään (mitä ilmeisesti pojat WAPin takana eivät ole). Suuri värinäyttö, fiksusti toimiva 'interface' ja kuulemma vielä aika nopia. Olisikohan Nokian & ja muiden kännykkäfirmojen aika ottaa vähän mallia NTT:ltä?
Kyllähän toi WAP jo ihan kohtuulisen nopeasti toimii GPRS-puhelimella, vaikka itse käyttö voikin olla vähän kankeaa.
Kännykkäfirmojen on vielä turha viritellä länsimaihin mitään turhan monimutkaista, niin kauan kun puhelinoperaattorit käyttävät niinkin hitaita tekniikoita kuin GSM ja GPRS.
Jos ja kun, joskus tulevaisuudessa saadaan käyttöön UMTS (tms.), saadaan länsimaihinkin vähintään I-Modea vastaava ratkaisu. Sitten joskus...
 
Ylös Bottom