Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nykyajan matkapuhelimet

Nyt on Li-ion akku. Pitää ladata 16 tuntia ekalla kerralla ni sit pitäis kestää.
Seittemältä aamulla se on latautunu tarpeeks.
Sit voitte soittaa................................................ jos teil on mun numero.
 
Kaivoinpas ihan Tekniikan maailman (12.12.2001) erään numeron, missä näitä uutukaisia GPRS-puhelimia vertaillaan.

Ja olen pitkälti vertailun tekijän/tekijöiden kanssa samaa mieltä. Jos vaikka aloitetaan ihan kärkipäästä ja Ericsonista (mitä mitä?). Eli jos nyt "viimeisen päälle"-puhelinta voidaan kenties harkita, niin Ericsson T68 on siinä listassa aika korkialla. Ominaisuudet, käyttöystävällisyys, koko ja paino -tietysti ja erilaiset sälät ovat aivan huippuluokkaa! Ja jos jollain väliä (itse tykkään ainakin kulkea ihan puhelimen näköinen kapula kädessä, en minkään lelupalikan), niin tässä puhelimessa ei ole sitä tylsää 'trendikästä' luukkia (esim. Nokia 3210 tai 3310/3330), vaan ihan oikeata tyyliä! Hyvä näyttö, kivat muodot (silmälle kautta kädelle) ja kuorilla ihan mukava hopeinen väri. Ei turhaan saanut TM:ltä viittä tähteä ja arvosanaksi 9,4/10. Rahalla saa ja mopolla kulkee, joten on tästäkin ihan tuntuva summa pulitettava (3 990 mk/671 ). Niin ja pelejäkin löytyy kuusi :p

Itselläni on ollut joskus Erkin T28 (vai mikä lie) ja se oli karvaa vailla, etten sitä seinään turhuuksissani heittänyt. Samaa olen joskus miettinyt toisestakin Ericssonin mallista. Ei kyllä uskoisi, että tällainen puhelin on saatu tehtyä ruotsalaisleiristä (no periaatteessa), upeata, mahtavaa! Huh, ja pelkäsin että minusta fennomaanin vikaa löytyy ;D
 
Tuo uusi Erkki on kyllä aika näppärän näköinen. Eniten ehkä tuossa foonissa miellyttää, on sen kivan kokoinen värinäyttö. Paljon parempi kuin firman entiset yhden rivin näytöllä varustetut kapulat (ugh...).
 
Mäki kattelin tota tekniikan maailmaa just tänään viimeks.
6310 on siitä kätevä että siinä on bluetooth vakiona.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AnKh
Mäki kattelin tota tekniikan maailmaa just tänään viimeks.
6310 on siitä kätevä että siinä on bluetooth vakiona.

Bluetooth on myös tuossa Ericsson T68:ssa ihan vakiona.
Toisaalta, Bluetoothistahan ei ole mitään hyötyä, jos ei ole esim. Bluetoothilla varustettua kannettavaa (tämä oli varmaan monellle yllätys ;)) . Eli kannattaa kyllä miettiä mitä tarvitsee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


No siis...jos SINÄ et pidä wapista ei se tarkoita että se on kaikille hyödytön ja turha. Wapilla voi vaikka mukavasti seurata missä päin maailmaan DHL:n paketti kulkee ja tai vaikka lukea nyyssejä usenetissä. Kalliskin on niin suhteellista.

EDIT: tarkennetaan nyt kuitenkin sen verta en ole kuitenkaan mikään wapin-suurkäyttäjä tai ylin ystävä, mutta on sillä omat hyvätkin puolensa ja sitä tulee aina joskus harvoin käytettyä.
noh... tunnut olevan tietoinen...joten miten...:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

noh... tunnut olevan tietoinen...joten miten...:D

Jumalauta jonjessi, oot näköjään taas ollut perjantain kunniaks vähintään kolmen promillen humalassa..?? :D

No yksi hyvä wappi sovellus on se että pystyin puhelimellani reaaliajassa seuraamaan missä päin maailmaa mun DHL:n toimittama xbox-paketti meni. :) Tokihan tämä onnistuu myös tekstiviestipalveluna, kuten suurin osa wap-palveluista tällä hetkellä mutta onhan tuo wappi kätevämpi kuin textarit.

Ja 6310:n bluetoothin hyödyntämisestä...ainakin langaton headsetti on pirun kätevä ja kylähän bluetuutti aina datakaapelin ja infran voittaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Ja 6310:n bluetoothin hyödyntämisestä...ainakin langaton headsetti on pirun kätevä ja kylähän bluetuutti aina datakaapelin ja infran voittaa.
no tulihan sitä asiaakin :D
headsetti kuulostaa kyllä fiksulta hyödyntämiseltä, jos vain toimii...
 
Minä jorisen joutavani sellaiseen kapulaan ku Ericcson T65. Eli se on karvalakki versio tuosta T68:ta...eli ei ole täysväri näyttöä ja bluetooth puuttuu, mutta ei se menoa hidasta. Pääasia on, että puhelimesta löytyy kalenteri, herätys ja värinä. Näppäimet on erkassa vähän turhan pienet, mutta se on taas tottumis kysymys. Myös software tuntuu olevan liian hidasta, joka ilmenee tekstiviestiä kirjoittaessa. Eli teksti tulee hitaasti ruutuun.
Muuten se on ihan kelpo kapula...ainakin parempi ku Nokian 7110(joka viihtyi korjauksissa todella hyvin).
 
Kyllähän tuo Ridge on ihan kelpo merkki. Varsinkin kun niitä näkee aika usein tarjouksissa. Faija maksoi omastaan alle 200 mk ja ukki alle 500 mk. Ja tuo jälkimmäinen malli oli suhteellisen uusi. Muistaakseni puoli vuotta oli ollut markkinoilla,
 
Taitaa olla tuo T28s sellanen malli jota saa aika halvalla ja kyllähän se asiansa hoitaa. Kaksitaajuus ja ei se niin rumakaan ole.
 
Ise ajattelin ostaa kohta ilmestyvän Nokian 5210:n. Kestää kolhuja ja vettä (olen pari puhelinta rikkonut duunissa).Lisäksi 5210 on aika siistin näköinen.
 
Ylös Bottom