Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Octopath Traveler II

Tuli tämä nyt ostettua plösö 5 kun oli alessa. Varmasti tarjoaa paremman roolipeli kokemuksen kuin FF 16 vaikka ei ehkä visuaalisesti tarjoa samanlaista spektaakkelia. Täytyy viimeistään lomalla hyökätä kimppuun. Demo ainakin vakuutti.
 
Tuli tämä nyt ostettua plösö 5 kun oli alessa. Varmasti tarjoaa paremman roolipeli kokemuksen kuin FF 16 vaikka ei ehkä visuaalisesti tarjoa samanlaista spektaakkelia. Täytyy viimeistään lomalla hyökätä kimppuun. Demo ainakin vakuutti.
Onko vielä alessa? Täytyy varmaan käydä myös poimimassa, jos on.
 
Tätä tuli pelailtua aikaisemmin aika paljonkin mutta jäi hieman taka-alalle kun Resident Evil 4 ilmestyi ja nyt ollut kokonaan tauolla Tears of the Kingdomin ilmestymisen jälkeen. Tähän mennessä on noin 45h pelattuna ja varsin hyvä ollut mutta ei ihan ensimmäisen tasolle päässyt ainakaan vielä omalla kohdalla. Varsinkaan mitä tulee musiikkeihin ja suureen osaan tarinoista, mutta sentään taistelut saattavat jopa paremmin toimia tässä jatko-osassa. Ensimmäinen Octopath menisi itsellä varmasti top10 Switch peleihin.

Täytyy yrittää jatkaa tätä vielä myöhemmin mutta Tearsin jälkeen saattaa olla hetkeen vaikea palata minkään toisen pelin pariin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaivoin pelin 6kk:n paussin jälkeen, ja olen edelleen pihalla, että mihin tässä nyt pitäisi mennä. Aloitin siis tosiaan Temenoksella, ja pääsin muistaakseni ekan chapterin läpi. Lähdin sieltä ekasta kylästä pois, mutta ne örkit tappaa tyyliin kahdesta iskusta, eikä hahmoja ole mukana kuin yksi. Tai no, pystyyhän Temenos rekrytöimään yhden vieraan, mutta silti tulee turpiin ja kunnolla. Pitäisikö tuonne edes mennä? World mapista näkyy kyllä muiden hahmojen pörstät, mutta niihin ei pääse. Joku tässä nyt mättää. Ei tämä kuitenkaan ole eka jrpg mitä pelaan. Ja varmasti tähänkin on joku selkeä ratkaisu.
 
Kaivoin pelin 6kk:n paussin jälkeen, ja olen edelleen pihalla, että mihin tässä nyt pitäisi mennä. Aloitin siis tosiaan Temenoksella, ja pääsin muistaakseni ekan chapterin läpi. Lähdin sieltä ekasta kylästä pois, mutta ne örkit tappaa tyyliin kahdesta iskusta, eikä hahmoja ole mukana kuin yksi. Tai no, pystyyhän Temenos rekrytöimään yhden vieraan, mutta silti tulee turpiin ja kunnolla. Pitäisikö tuonne edes mennä? World mapista näkyy kyllä muiden hahmojen pörstät, mutta niihin ei pääse. Joku tässä nyt mättää. Ei tämä kuitenkaan ole eka jrpg mitä pelaan. Ja varmasti tähänkin on joku selkeä ratkaisu.
Jos se chapter 1 on lävitse (osalla monivaiheisia) niin ainakin itse lähdin sitten kokoomaan crewtä eli kaikkien chapter 1 ja sitten mieluisalla jengillä eteenpäin. Chapter 2 on eri levelisiä eri hahmoilla.

Itse aloitin Samurailla ja ekan chapterin jälkeen levelit riitti vaan yhteen suuntaan ekasta paikasta, eli periaatteessa en voinut itse päättää minkä hahmon avaan seuraavaksi, koska toiseen suuntaan mennessä tuli liian korkea levelinen metsä vastaan ja noutaja. Varmasti joku pätevämpi seppä olisi selvinnyt useampaankin suuntaan.

Luulen että sun pitää vaan löytää oikea polku seuraavaan kaupunkiin
 
Ensimmäisen reilun kuuden tunnin jälkeen fiilikset on hyvin samanlaiset kuin ensimmäisen Octopathin kanssa, eli ihan vielä ei kunnon imua oikein ole, mutta jos tämä yhtään seuraa ensimmäistä osaa, niin kohta se fiilis nousee huomattavasti, kun hahmojen taidot ja tarinat saa syvyyttä huomattavasti enemmän kuin näin alkuun. Mutta hidas alku tässäkin tuntuu olevan, vaikka jotkut ovat kokeneet tämän toisin.

Eli toistaiseksi hyvinkin sitä samaa kuin ensimmäinen, eikä tämä ole yllätys tai pettymys. Näin sen pitikin olla.
 
Ylös Bottom