Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Octopath Traveler II

Onneksi älysin katsoa foorumia, muuten olisi tää julkaisu jäänyt väliin. Tänään tuo ilmestyy. Piti heti laittaa konsolinettiin tilaus. Toivottavasti niillä on vielä peliä jäljellä.

Eka osa on kutitellut jonkun aikaa, mutta en ole ikinä sitä edes kokeillut. Tämä kakkonen on vissiin ihan oma tarinansa, tai niin ainakin ymmärsin.
 
Onneksi älysin katsoa foorumia, muuten olisi tää julkaisu jäänyt väliin. Tänään tuo ilmestyy. Piti heti laittaa konsolinettiin tilaus. Toivottavasti niillä on vielä peliä jäljellä.

Eka osa on kutitellut jonkun aikaa, mutta en ole ikinä sitä edes kokeillut. Tämä kakkonen on vissiin ihan oma tarinansa, tai niin ainakin ymmärsin.
On ihan oma tarinansa, eikä ilmeisesti juuri millään tavalla yhteydessä ensimmäiseen osaan. Voi siis huoletta hypätä suoraan kakkososaan, joskin ykkösosa on niin hyvä peli, että se kannattaa pelata joka tapauksessa. :)
 
Olen todella yllättynyt miten huono saatavuus tällä pelillä on jos haluaisi käydä suoraan kaupan hyllyltä, ei löydy gigantista, Powerista eikä edes Verkkiksestä.

Luulin tämän olevan niitä isoimpia JRPG pelejä mitä Switchille löytyy
 
Aloitin sillä maagilla. Siis olenko huono pelaaja, vai onko tämän vaikeustaso vain niin korkea? Ekan kylän jälkeiset örkit on varsinaisia tankkeja. Ja vissiin niitä hahmoja voi rekryä vain yhden kerrallaan?
 
Aloitin sillä maagilla. Siis olenko huono pelaaja, vai onko tämän vaikeustaso vain niin korkea? Ekan kylän jälkeiset örkit on varsinaisia tankkeja. Ja vissiin niitä hahmoja voi rekryä vain yhden kerrallaan?
Ekat tunnit takana ja ai helvetti sentään, että toi taistelusysteemi on koukuttava, holdaanko vielä ja odotan boostin kertyvän vai iskenkö muurin säpäleiksi

Pelissä ei ole vaikeusasteen säätöä ja tälläiselle kasuaalipelaajalla riittää hampaidenkiristelyä perusväännöissäkin
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin sillä maagilla. Siis olenko huono pelaaja, vai onko tämän vaikeustaso vain niin korkea? Ekan kylän jälkeiset örkit on varsinaisia tankkeja. Ja vissiin niitä hahmoja voi rekryä vain yhden kerrallaan?
Hahmoja rekrytessä voit tehdä heidän tarinan ekan luvun tai jättää sen myöhempään. Ekassa luvussa pelataan aina pelkästään rekryttävällä hahmolla, mutta myöhemmissä luvuissa voit käyttää mukana olevia hahmoja. Mukana voi olla neljä hahmoa kerralla ja niitä voi tavernassa vaihtaa mielinmäärin.

Vaikeustasoon liittyen, kannattaa alkuun ihmetellä viholliset heikkoudet ja käyttää niitä hyödyksi. Maagilla jos tarkoitat Scholaria niin se saa "Analyze" taidon, jolla näitä heikkouksia näkee. Jos tarkoitat Clericiä niin sitten vain mätkit sauvalla ja kokeilet taikoja nähdäksesi mikä heikkous tehoaa.

Muutenkin varusteilla on erittäin suuri merkitys tässä pelissä ja niitä voi löytää tutkiskelemalla maailmaa, ostamalla kaupoista tai ostamalla/varastamalla/pyytämällä maailman asukeilta.

Omia kokemuksia pelistä:

Olen nyt 20h pelannut ja on muuten aivan loistava peli. Olen vasta 7:n hahmon rekrytarinat pelannut ja kahdeksannen hahmon rekry juuri kesken. Enpä muista että ensimmäisen pelin kanssa olisi ollut näin hauskaa ihan tämä perusrekryäminen. Jokaisen tarina alkaa hyvin eri tavalla ja vaikka joukkoon kuuluu pari hieman tylsähköä tarinan alkua, loput ovat aivan mahtavia. Itse aloitin Hikarilla (warrior) ja parin hahmon kohdalla on tullut sellainen fiilis että olisi ehkä pitänyt demossa kokeilla kaikkia hahmoja koska pelattavuus/tarina on ollut niin hyviä että olisin voinut vaikka niilläkin aloittaa.

Se huono puoli että innostuin ihmettelemään ja rekryämään on että neljä hahmoani on jo melkein 30 tasolla ja jokaisen hahmon toinen tarina on 15-18 akselilla. Noh, eipä se ehkä haittaa. Meinasin muutenkin pyörittää porukkaa nyt vähän enemmän niin ehkä tasot lähtee kohta tasoittumaan, paitsi tietenkin päähahmolla.

Luokkasysteemiin tehdyt muutokset ovat aivan loistavia ja mukava nähdä että samat luokat saa eri taitoja ja passiivisia kykyjä verrattuna ensimmäisen pelin luokkiin. Lisäksi olen ensimmäisen "extra" luokan unlockannut ja se oli täysin uusi luokka tätä peliä varten. En ole vielä niin pitkälle päässyt että saisi avattua useampia luokkalisenssejä, mutta mielestäni on hyvä että tämä vaihtoehto on myös olemassa, jotta useammilla hahmoilla voi olla sama luokka käytössä.
 
Ensimmäinen osa on ollut pienen ikuisuuden backlogissa (ja on edelleen), mutta testasinpa nyt kuitenkin tuota demoa, ja voi veljet. Todella koukuttavan tuntuinen peli ja nättikin omaan silmään OLED Switchin ruudulta, vaikka teksti onkin aika pientä. Pitihän se laittaa nyt koko peli tilaukseen ja täytynee jostain raivata tälle aikaa, Hogwarts ja pari muutakin on tällä hetkellä vielä kesken kun talviflunssat ja työkiireet on syöneet energiaa vähän turhankin kanssa. Mutta pakkohan tämä on saada heti peluuseen, hiljalleen ja kaikessa rauhassa jos ei muuten.

Aloitin tuolla thiefillä, edistyminen pitäisi ilmeisesti siirtyä demosta kokoversioon, koskeekohan tämä myös fyysistä versiota? Olettaisi kyllä.
 
Tulipa demoa kokeiltua ja täytyy sanoa että niin visuaalinen kuin audiopuolikin oli todella rautaisen oloinen. Taistelu systeemi oli myös äärimmäisen hyvä ja hauska. Pelasin sen hunterin avaustarinan ja loppupomo oli yllättävän haastava.

Nyt ei kyllä viitsi ostaa jonon jatkoksi mutta aivan varmasti jossain välissä tulee pelattua.
 
Mun salainen unelma oli se että tässä kakkosessa oltais vähennetty mitä ykköses oli ne taistelut 8 sekunnin välein, ilmeisesti kakkonen jatkaa sitä samaa rataa. Ei se sinänsä varsinkaan alkuu haitannut mut alkoi tympii loppua kohti, ei tämä ostopäätökseen vaikuta mut olisin toivonut enemmän seikkailua ja edes hieman karsia näitä jatkuvia taisteluja.
 
Mun salainen unelma oli se että tässä kakkosessa oltais vähennetty mitä ykköses oli ne taistelut 8 sekunnin välein, ilmeisesti kakkonen jatkaa sitä samaa rataa. Ei se sinänsä varsinkaan alkuu haitannut mut alkoi tympii loppua kohti, ei tämä ostopäätökseen vaikuta mut olisin toivonut enemmän seikkailua ja edes hieman karsia näitä jatkuvia taisteluja.
Scholar oppii molemmissa peleissä passiivisen kyvyn joka vähentää random encounter määrää.
 
Helvetti että tämä on hyvä peli, mutta samaan aikaan todettava, että taitaa jäädä kesken 20h jälkeen. Ei vaan riitä innostus kehittää tyyppejä pusikoissa tuntitolkulla, että riittäisi levelit ja skillsit tappaa noita pääperkeleitä.

Chapter 2 nousi jo tie vastaan Samurailla, oma porukka 15-20lvl ja suositeltu levelitaso 15lvl. Bossi ei saa hyvälyky yhtään iskuvuoroa, mutta sitten sanoo enujensa loppu puolella "now the fun begins" ja saa iskettyä kolmen sarjan, jonka jälkeen oma porukka menee pesulle ja maaten ja game over teksti lävähtää ruutuun :D on kokeiltu eri kokoonpanoja, mutta ei riitä
 
Levelit ei ole ihan niin tärkeitä tässä pelissä kuin varusteet. Kaupoista pystyy ostamaan ja yleensä kaupunkilaisilta saa kyselemällä kauppoihin vielä parempia varuisteita. Tämän lisäksi tietenkin tutkimalla kartat ja käymällä valinnaiset dunkut läpi löytää aika paljon hyviä varusteita. Jos et ole vielä löytänyt lisää classeja käyttöön niin kannattaa tutkia ympäriinsä maailmankartalla ja ainakin Cleric on aika hyvä bossitappeluissa että saa AoE parantamisia tehtyä.

Paras neuvo mitä itse tappeluihin voin sanoa on että yritä pitää bossi rikottuna mahdollisimman paljon ja aina silloin käytä 3 BP:tä tehdäksesi paljon vahinkoa.
 
Nyt tuli viikonloppuna pelattua läpi ja olipa muuten hyvä peli. Pidin ensimmäisestä pelistä erittäin paljon ja tämä on aikalailla joka osa-alueelta paremmin tehty. Hahmojen tarinat olivat paljon parempia (paitsi yksi, se oli vähän meh) ja tässä tarinat myös yhdistyivät paljon enemmän ja selkeämmin kuin ensimmäisessä pelissä. Kun ensimmäisessä pelissä pelaajan piti itse yhdistellä eri tarinoista opitut asiat ja tajuta ne yhteydet niin tässä pelissä oli ihan "final chapter" niminen tarina, jossa tämä tehtiin oikein loistavasti.

Ensimmäisessä pelissä pelasin niin että pidin 4 hahmon päätiimiin, joiden tarinat pelasin ekana läpi ja sitten vaihdoin sivutiimiin ja tein heidän tarinat, mutta tämä tuntui vähän mälsältä enkä välittänyt sivutiimin hahmoista ihan niin paljoa. Nyt tämän tokan kanssa tein niin että pidin aluksi ainoastaan päähahmoni Hikarin tiimissä ja muita vaihtelin niin että low levusimmat olivat aina mukana. Päädyin jossain kohtaa ottamaan Casttin vakiojäseneksi tiimiini eli tämän jälkeen kaksi hahmoa tiimissä oli aina porukan low levusimmat. Tällä tavalla tuli kaikkia käytettyä aika aktiivisesti ja sitä alkoi pitämään hahmoista, jotka olisivat saattaneet jäädä sivummalle muuten

Aika tasantarkkaan meni 90h pelin parissa (ensimmäisen pelin kanssa meni 68h) ja jäi vielä sellainen fiilis että jos pelissä olisi ng+, olisin saattanut aloittaa sen samantien. Vähän oon myös miettinyt että jos alottaisikin jollain toisella hahmolla pelin alusta ja katsoisi kuinka eritavalla tulee pelattua sen takia. Toki mulla olisi vielä superbossi pieksemättä, mutta pitää katsoa jaksanko grindata gearia sitä varten vai annanko vain olla.
 
Levelit ei ole ihan niin tärkeitä tässä pelissä kuin varusteet. Kaupoista pystyy ostamaan ja yleensä kaupunkilaisilta saa kyselemällä kauppoihin vielä parempia varuisteita. Tämän lisäksi tietenkin tutkimalla kartat ja käymällä valinnaiset dunkut läpi löytää aika paljon hyviä varusteita. Jos et ole vielä löytänyt lisää classeja käyttöön niin kannattaa tutkia ympäriinsä maailmankartalla ja ainakin Cleric on aika hyvä bossitappeluissa että saa AoE parantamisia tehtyä.

Paras neuvo mitä itse tappeluihin voin sanoa on että yritä pitää bossi rikottuna mahdollisimman paljon ja aina silloin käytä 3 BP:tä tehdäksesi paljon vahinkoa.
Aukeeko noi lisenssijobit jossain vaiheessa (tyyliin kun ekat chapterit pelattu) vai onko ne koko ajan saatavilla? En tiedä miten olin onnistunut muutaman niistä missaamaan vaikka niitä suurin piirtein tyrkytettiin ja olin mielestäni jokaisen rakennuksen, seinän ja kolkan tarkistanut ohi kulkiessa jo ekalla kerralla.

Nyt kuitenkin lähes kaikki second jobit auki ja muutama alttarikin sattunut eteen niin kyllähän se toi lisää mielenkiintoa pelaamiseen. Ilmeisesti itselle pitää vaan näinä päivinä olla semmonen ylivoimaisuuden tunne, että peli maittaa :D

Heti 21h pelaamisen jälkeen huomasin että pelissä voi juosta... :rolleyes: onneks taistelujen nopeusboostaus tuli huomattua jo aiemmin
 
Viimeksi muokattu:
Aukeeko noi lisenssijobit jossain vaiheessa (tyyliin kun ekat chapterit pelattu) vai onko ne koko ajan saatavilla?
Tarkoitatko toista ja kolmatta lisenssiä secondary jobeille? Niissä vaihtelee miten ne unlockataan. Lisenssi-NPC:t kertoo vaatimuksensa ja heille pitää jutella vaatimuksien täytyttyä. Mutta esim warrior ja dancer toinen lisenssi aukeaa sillä että yksi hahmo on oppinut kaikki kyseisen jobin skillit ja kolmas lisenssi sillä että kaksi hahmoa on oppinut kaikki skillit. Loput jobit sitten tarvitseekin erilaisia tavaroita.

Ilmeisesti itselle pitää vaan näinä päivinä olla semmonen ylivoimaisuuden tunne, että peli maittaa :D
Se tässä pelissä kyllä onnistuu. Hikarilla vedin yhdellä iskulla alas useita eri hahmojen viimeisten lukujen bosseja
 
50h mittarissa ja kaikilta chapter 3 pelattu ja yksi lävitse asti.

Valehtelematta meni poikkeuksellisen pitkään että peli alkoi maistumaan. Normaalisti se ottaa itseltäni n 6-10h, tämän kohdalla lähemmäs 20h. Mutta sitten kun imas niin sitten ollaan oltu sellaisessa imussa, että on mennyt yöunet ja päivärytmitkin sekaisin.

Mikä alussa tökki niin tarinat eivät yltäneet ykkösen tasolle, esim. tanssijan, kaupustelijan ja vähän jopa Mowglin (metsästäjä) tarinat on aivan helvetinmoista pakkopullaa, en saa niistä mitään irti. Aloitin Hikarolla, jonka tarina on yksi mielenkiintoisimpia, mutta geneerisen miekka miehen ympärille oli todella vaikea kasata miellyttävää monipuolista tiimiä. Myös vanhentunut pelimekaniikka, joka ei tarjoa vaikeusasteen säätöä kiristi etenkin alkupuolella todella paljon hampaita kun piti juosta kehittämässä tyyppejä lähipusikoissa.

Kuitenkin pidän ykkösosaa yhtenä Switchin parhaista peleistä, joten hampaat irvessä kuin sitruunan puraisun jäljiltä jatkoin ja lopulta se oma tiimi alko muovautumaan ja kun second jobeja aukesi niin peli monipuolistui, samalla tarjoten vähintäänkin riittävää haastetta pomojen osalta. Nyt oon kymmenen tuntia kolunnut vapaaehtoisia luolia ja metsästänyt Ochetalle Renevant monsuja, kun Pokemonissa Eeveen muotoja konsanaan :p

Näin 50h jälkeen suurimmat negat on jo ykköstä vaivannut asia, eli tiimiläisten varusteet jää aktiivisiksi vaikka hahmo ei ole mukana ja sitä varustetta ei voi ottaa käyttöön ellei käy tuvassa nollaamassa hahmoa erikseen. Erittäin outoa, että tämmönen lapsus jäänyt peliin vielä jatko-osaankin, vituttaa huolella olla syvällä luolan uumenissa ja huomata että joku tarvittu varuste onkin jollain kahvilassa lämmitelemässä olevalla hahmolla.

Toinen on noi level cäpit chaptereissa, jotka on yllättävän isoja jos kyseinen hahmo ei ole ollut matkassa hetkeen. Itellä ollut pahimmillaan yli 15 leveliä. Toki tässä vaiheessa ne kuroo aika nopeasti umpeen, kun parhaat tyypit tiputtaa lvl50 alueen mörköjä, mutta todella vanhanaikaista pakottaa levelittämään joka tyyppiä erikseen. Myös petrify parannusrohtojen etsiminen oli tehty vähän kohtuuttoman työlääksi.

Isoa plussaa
+ muutaman hahmon todella mielenkiintoisista tarinoista.
+ Loputtoman monipuolisesta jobi systeemistä, jossa on riittävästi classeja ja halutessaan lisenssejäkin (jos haluaa esim tiimin pelkkiä maageja).
+ Taisteluiden x2 nopeussäädöstä.
+ Kenttärakenteesta, joka on sopivan lineaarinen, mutta tarkkuutta vaativia jos ei halunnut missata arkkuja.
+ Haastavista, mutta ei mahdottomista bosseista casual pelaajallekkaan.

Kerkee just sopivasti pelata loppuun Star Warsin julkaisuun
 
Viimeksi muokattu:
50h mittarissa ja kaikilta chapter 3 pelattu ja yksi lävitse asti.

Valehtelematta meni poikkeuksellisen pitkään että peli alkoi maistumaan. Normaalisti se ottaa itseltäni n 6-10h, tämän kohdalla lähemmäs 20h. Mutta sitten kun imas niin sitten ollaan oltu sellaisessa imussa, että on mennyt yöunet ja päivärytmitkin sekaisin.

Mikä alussa tökki niin tarinat eivät yltäneet ykkösen tasolle, esim. tanssijan, kaupustelijan ja vähän jopa Mowglin (metsästäjä) tarinat on aivan helvetinmoista pakkopullaa, en saa niistä mitään irti. Aloitin Hikarolla, jonka tarina on yksi mielenkiintoisimpia, mutta geneerisen miekka miehen ympärille oli todella vaikea kasata miellyttävää monipuolista tiimiä. Myös vanhentunut pelimekaniikka, joka ei tarjoa vaikeusasteen säätöä kiristi etenkin alkupuolella todella paljon hampaita kun piti juosta kehittämässä tyyppejä lähipusikoissa.

Kuitenkin pidän ykkösosaa yhtenä Switchin parhaista peleistä, joten hampaat irvessä kuin sitruunan puraisun jäljiltä jatkoin ja lopulta se oma tiimi alko muovautumaan ja kun second jobeja aukesi niin peli monipuolistui, samalla tarjoten vähintäänkin riittävää haastetta pomojen osalta. Nyt oon kymmenen tuntia kolunnut vapaaehtoisia luolia ja metsästänyt Ochetalle Renevant monsuja, kun Pokemonissa Eeveen muotoja konsanaan :p

Näin 50h jälkeen suurimmat negat on jo ykköstä vaivannut asia, eli tiimiläisten varusteet jää aktiivisiksi vaikka hahmo ei ole mukana ja sitä varustetta ei voi ottaa käyttöön ellei käy tuvassa nollaamassa hahmoa erikseen. Erittäin outoa, että tämmönen lapsus jäänyt peliin vielä jatko-osaankin, vituttaa huolella olla syvällä luolan uumenissa ja huomata että joku tarvittu varuste onkin jollain kahvilassa lämmitelemässä olevalla hahmolla.

Toinen on noi level cäpit chaptereissa, jotka on yllättävän isoja jos kyseinen hahmo ei ole ollut matkassa hetkeen. Itellä ollut pahimmillaan yli 15 leveliä. Toki tässä vaiheessa ne kuroo aika nopeasti umpeen, kun parhaat tyypit tiputtaa lvl50 alueen mörköjä, mutta todella vanhanaikaista pakottaa levelittämään joka tyyppiä erikseen. Myös petrify parannusrohtojen etsiminen oli tehty vähän kohtuuttoman työlääksi.

Isoa plussaa
+ muutaman hahmon todella mielenkiintoisista tarinoista.
+ Loputtoman monipuolisesta jobi systeemistä, jossa on riittävästi classeja ja halutessaan lisenssejäkin (jos haluaa esim tiimin pelkkiä maageja).
+ Taisteluiden x2 nopeussäädöstä.
+ Kenttärakenteesta, joka on sopivan lineaarinen, mutta tarkkuutta vaativia jos ei halunnut missata arkkuja.
+ Haastavista, mutta ei mahdottomista bosseista casual pelaajallekkaan.

Kerkee just sopivasti pelata loppuun Star Warsin julkaisuun
Läpi meni ajassa 65h, pääporukka reilu lvl 70 ja loput 40lvl tietämissä. Kuten pelitunnit kertoo niin viihdyin erittäin hyvin. Kaikki luolat, metiköt ja rämeiköt kolusin lävitse, taisi yksi pikkusaari jäädä, jolla oli joku ultimate mörkö.
Kaikki jobit hommasin ja Battle-Tested weaponsit myös. Sivutehtäviä en tehnyt kuin satunnaisia joten varmasti vielä 10-20h olisi tehtävää halutessaan, myös lisenssejä jäi hommaamatta kun en nähnyt niille tarvetta.

Kaiken tämän jälkeen silti vähän ihmettelen miksi jatko-osan tuleminen kesti näin monta vuotta. Pelilliset uudistukset on kuitenkin melko vähäisiä, suurimmat uudistukset lienee muutama uusi jobi, lisenssisysteemi ja ääninäyttely.

Peli ei todellakaan näytä ikääntyneelle vaikka ykkösosasta tuttu grafiinen ilme pysynyt samana "2.5 HDnä". Myönnän olevani sitä kermapersepelikuntaa, joka saa migreenin pikselipeleistä niin tässä tuo grafiikka ei haitannut lainkaan, koska elävät pilvien varjostukset olivat todella hienosti tehty.

On sääli, että vuoropohjaiset taistelut alkaa olla dinosauruksen aikainen muinaismuisto ja suurin osa klassikkopelisarjoista on siirtynyt väistönapin rämpytykseen ja refleksiliikkeisiin perustuvaan taistelusysteemiin, koska itse rakastan tätä shakkimaista pelityyliä, jossa tietää, että kuolema kolkuttaa neljän siirron päässä ja mulla on neljä vuoroa saada aikaan 8 oikeanlaista iskua kilven murtamiseen. Boostaanko ja luotan että dagger lyö neljän sijasta kuusi vai säästänkö suuremman vahingon tekemiseen kun kilpi murrettu, jos selviän sinne saakka hengissä?

Jos tämä olisi ykkösosa, antaisin kympin, mutta kakkososaksi tarvitsisin jotain vähän lisää. Ai mitä? Hyvä kysymys! Kysyi - ei kukaan. Muutama isompi uudistus esim. tarinan kerrontatapaan tai sitten edes ne pienet pelaamista helpottavat pikkudetaljit olisi pitänyt hioa viimeisen päälle kuntoon, mutta niihin ei tunnu olevan koskettu lainkaan ykkösosan jälkeen.

Arvosanan kympistä pudottaa
- tarinoiden suuri laadun vaihtelu (vedin ekaksi läpi Hikaron eeppisen tarinan päätökseen ja sen jälkeen tanssifinaalin, huoh)
- olisi toivonut että tarinapolut olisi alkaneet yhdistymään chaptereissa ja kaiken takana olisi ollut jotain yhtenäisempää pahuutta, eikä näin irtonaisia osia
- optimoinnin yksipuolisuus, aseita, armoreita ynm oli yhteensä varmasti lähemmäs sata ja vain yksi optimointi asetus, jos et jaksanut itse virittää hahmoa. Olisi ehdottomasti kaivannut optimoinnin esim. "best defence", "highest critical" jne, koska tyyppejä oli kuitenkin seitsemän ja kaikilla omat vahvuudet
- lemppari setuppien tallennus, esim. Armsmaster oli veemäinen kun optimoimalla ei saanut oikeita aseita vaan piti aina käydä erikseen koko helahoito läpi
- tavaroiden jaottelu ominaisuus, esim. Accessories kategoriassa oli joku kolmekymmentä eri vaihtoehtoa ja miekkoja oli yli 20 erilaista, niin olisin kaivannut niihin jonkun jaottelun, että ei aina olisi tarvinnut selata kaikkia läpi, riippuen mitä osa-aluetta halusi korostaa, esim "highest SP"
- hahmolta joka ei ollut mukana ei saanut tavaroita pois kuin kahvilassa, eli jos jotain unohtui pois ottaa niin oli selvittävä ilman
- korkeat level cäpit, jotka rajoitti tarinassa etenemistä
- vaikeusasteen säädön puuttuminen. Alku oli itselleni väkinäistä puurtamista ja loppu oli pelkkää läpikävelyä. Yhtään enempi haastetta haluavampi tästä tuskin saa mitään irti ja kaltaiseni kasuaalipelaajalla saattaa pelitulvan edessä jäädä kesken alkupuoliskon vaikeusasteen vuoksi

Toki nää on kaikki ihan olemattomia kriitikin aiheita, koska peli on loistava, mutta kun peliin upottaa yli 60h niin pienet peliä helpottavat nyanssit korostuu ja niitä alkaa arvostaa enemmän ja enemmän, tai sitten kaipaamaan, kuten tämän kohdalla.

Loppuarvosanaksi antaisin 8.5,
Jos tykkäät vuoropohjaisesta JRPG niin tämä on pakkohankinta.

2023041817491000-33692B692D41C063F42E1D2CDFBFA43E.jpg
2023041817505800-33692B692D41C063F42E1D2CDFBFA43E.jpg

2023042020532000-33692B692D41C063F42E1D2CDFBFA43E.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom