Guardianilla määritellyn pelitilan uudelleentunnistaminen on kuin taikuutta, mutta ilmeisesti perustuu 3D pistemalliin tilasta. Onhan tuo hämmästyttävä suoritus, koska tilaan voidaan saapua eri suunnista tai jo olla siinä ja siitä huolimatta laite tunnistaa sen aiemmaksi pelitilaksi.
Jos haluaa välillä istua, laite ehdottaa istumistilaa, ts. pieni ympyrä ympärillä, ja taas seisaalleen noustessa kysyy, palaatko avoimeen pelitilaan. Hienoja yksyiskohtia.
Eilen hymyilytti kun Robo Recallissa ohjaimet näkyivät edelleen pistooleina - samassa asennossa ja korkeudella missä olivatkin mutta siis pistooleina - pelitilan ulkopuolella. Kun niitä lähtee hakemaan niin kameratilaan saavuttaessa kamera palauttaa ne sitten tietenkin oikean maailman näköisiksi.
Ainoa mussutus koskee suttua näytöllä, erotan siinä helposti hieman vihertävän pienen sutun, ei se nyt älyttömän häiritsevä ole, mutta sen huomaa kun tietää. Ruuhka huollon puolella taitaa olla melkoinen eikä varalaitteita heti saa, joten pidän laitteen, eiköhän tuohon totu ja sen voi sitten myöhemmin palauttaa jos tulee muitakin vikoja.
Beat saberilla huomaa tekniset erot. PSVR on pykälää sulavampi, mutta resoluutio on kehnompi ja väreissä ehkä hitusen kesympi. Ei Quest versiokaan varsinaisesti nyi, mutta ei ole niin sulava. Erot pelissä ovat enempi marginaalisia kuin merkittäviä, mutta paljastavat tekniikan erot.