Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ohjaimet ja käyttötavat - akku vai paristo

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
10h akkukesto ei ole paljoa, mutta jos se ei päivää kestä niin on aika katsoa sitä elämän sisältöä uudestaan. Yöksi lataukseen johtoon tai telakkaan ja no problem.

Joo itellä on pelaaminen päivässä aikalailla max 1-2h niin ei oo mitään ongelmia, konsolit kokoajan standby tilassa niin aina oon esim PS4 ohjaimen laittanut piuhaan kiinni ku lopettanut niin ei oo ikinä sitä pelkoa että akun loppuisi kesken.
 
Kyllä, mutta setupista riippuen tämä on enemmän ja vähemmän ongelmallista. Oliko tietoa minkä pituinen latauspiuha tulee mukana? Toivottavasti pidempi kuin se mikä PS4:n mukana tuli.

Ei tuota 10 tunnin kestoa mielestäni voi puolustella, että hei kyllä tämä kestää pidempään kuin kaksi tuntia, jos ja kun kestää reilu 10 tuntia. Se on edelleen aika vähän.

10 h on ihan ehdottomasti liian vähän. Ei pelkästään sen takia, että saa alvariinsa latailla. Myöskin sen takia että jatkuva latailu kuormittaa akkua merkittävästi enemmän. Ohjain on todennäköisesti lahna akkunsa puolesta nopeammin mihin ollaan tähän asti totuttu. Voikohan sitä akkua käyttäjä itse vaihtaa?

Niin ja näköjään se mukana tuleva johtokin on liian lyhyt, että ei tämä nyt ihan nappisuoritukselta tosiaankaan vaikuta.
 
1.5m on latauspiuhan pituus.
Tätähän vähän pelkäsinkin. Tuon kanssa ei kovin monessa olohuoneessa sohvalta pelata, jos ohjain on piuhan päässä.

Joo, aina voi ostaa pidemmän piuhan, mutta siinä menee vähän se argumentti, kun sanotaan että Xboxin ohjaimeen joutuu ostamaan erikseen akun tai ladattavat paristot.

Nyt joku tietysti sanoo, että kyllä minulta löytyy kolmen metrin USB-C piuha jo valmiiksi kotoolta. No löytyy minultakin ladattavat akkuparistot, jotka sopivat suoraan uuteen Xboxin ohjaimeen. Tämä ei poista sitä pointtia, että mukana tuleva piuha on lyhyehkö ja ohjaimen akun kesto ei mikään paras.
 
10 h on ihan ehdottomasti liian vähän. Ei pelkästään sen takia, että saa alvariinsa latailla. Myöskin sen takia että jatkuva latailu kuormittaa akkua merkittävästi enemmän. Ohjain on todennäköisesti lahna akkunsa puolesta nopeammin mihin ollaan tähän asti totuttu. Voikohan sitä akkua käyttäjä itse vaihtaa?

Niin ja näköjään se mukana tuleva johtokin on liian lyhyt, että ei tämä nyt ihan nappisuoritukselta tosiaankaan vaikuta.

Jossain oli kuva mikä näytti samalle kuin nelosen, eli uskon vaihdon olevan mahdollinen niin kuin nytkin. Ja nykyiset akuthan tykkää latauksesta, ei ne hetkessä pilalle mene, riippuu tietysti minkä tyyppinen akku siinä on.

Ei ole hetkeen tainnut yksi ohjain nostaa tälläista hälinää.
 
Tätähän vähän pelkäsinkin. Tuon kanssa ei kovin monessa olohuoneessa sohvalta pelata, jos ohjain on piuhan päässä.

Joo, aina voi ostaa pidemmän piuhan, mutta siinä menee vähän se argumentti, kun sanotaan että Xboxin ohjaimeen joutuu ostamaan erikseen akun tai ladattavat paristot.

Nyt joku tietysti sanoo, että kyllä minulta löytyy kolmen metrin USB-C piuha jo valmiiksi kotoolta. No löytyy minultakin ladattavat akkuparistot, jotka sopivat suoraan uuteen Xboxin ohjaimeen. Tämä ei poista sitä pointtia, että mukana tuleva piuha on lyhyehkö ja ohjaimen akun kesto ei mikään paras.
Itse olen PS4:n ohjainta ladannut varavirtalähteellä. Siinä ei tarvitse pitkiä johtoja. Tämä oli pelkkä sivuhuomautus...
 
Kyllä, mutta setupista riippuen tämä on enemmän ja vähemmän ongelmallista. Oliko tietoa minkä pituinen latauspiuha tulee mukana? Toivottavasti pidempi kuin se mikä PS4:n mukana tuli.

Ei tuota 10 tunnin kestoa mielestäni voi puolustella, että hei kyllä tämä kestää pidempään kuin kaksi tuntia, jos ja kun kestää reilu 10 tuntia. Se on edelleen aika vähän.
Ohjainta on helppo vaihtaa ladattuun...
Plus niitä saa monta yhden Elite ohjaimen hintaan!
 
Elite 2 hinta 150-200€ joka on ohjaimesta melkoisen kova hinta. Anna kun arvaan argumentin minkä takia elite on parempi mitä Dual Sense. Vasen analogitikku on Dual Sensessä väärässä paikassa.
Olisko esim paino, taka pedaalit, säätö mahdollisuudet ja tattien kiristäminen mieleisekseen. Sun mielestä varmaan ps logo muuttaa sen sun ohjaimen parhaaksi :D
 
Mutta ei saa lähellekkään yhtä hyvää ja maksoin gigantissa elite 1 79e menee dualsense kanssa samoissa hinnoissa
Musta on vähän typerää sanoa ettei lähellekään yhtä hyvä jos ei ole ikinä ohjainta edes kokeillut Sama kuin sanoisi että pitsa on parempi kuin hampurilainen mutta burgeria en ole ikinä maistanut. Ainakin ne jotka ovat ohjainta päässeet kokeilemaan pitävät sitä vallankumouksellisena. Kohtahan sen näkee sitten itsekin mutta nyt on vaan niiden sana jotka ovat sitä testaanneet eikä vain omia olettamuksia. Ja vaikuttaa niiden perusteella parhaalta ohjaimelta ikinä
 
En muista Dualshockia, mutta ainakin Impulse Triggerit taisivat mennä "ihan kiva autopeleissä" ja Sixaxis oli "LOL kömpelö Wii-Kopio" tai vastaavaa.

Dualsenseä on hehkutettu oikeastaan aivan kauttaaltaan jokaisen toimesta, joka sillä on pelannut. Tämä oli itselleni todellinen yllätys, kun en ole uutisointiakaan seurannut etukäteen juurikaan ja sai edes jonkinlaista hypeä aikaan ensimmäistä kertaa next-geniä kohtaan. Olen kylläkin edelleen skeptinen, mutta silti yllättävän hypettynyt tuosta enkä olisi kyllä ikinä uskonut, että joku ohjaimen ominaisuus olisi se, mitä eniten odottaa pääsevänsä testaamaan itse.
 
Kyllä. Aina ostan konsolisetin kylkeen toisen ohjaimen niin voi pelata aina langattomasti. Toki myös saman sohvan kaksinpelit.
Tottakai näin voi tehdä. Kaikki tuskin kuitenkaan ostaa heti ekstraohjainta. Minä en ainakaan meinannut. No Xboxin puolella ei tarvitse kun vanhat ohjaimet toimivat ja pleikkarin puolella sitten kikat käyttöön, kuten on ketjussa jo puitukin.
 
Ylös Bottom