Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Okami

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FindRb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FindRb

New Member
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=2121

Ōkamin saapuminen Wiille on viimein varmistunut. Capcom vahvisti pitkään velloneet huhut kehutun PlayStation 2 -pelin kääntymisestä Nintendon kotikonsolille tilaisuudessaan Lontoossa. Pelin julkaisuajaksi kerrottiin ensi kevät.

Tämä Japanin mytologiasta ammentava peli sai paljon ylistystä upeasta, vesivärimaalausta muistuttavasta visuaalisesta tyylistään sekä erikoislaatuisesta pelimekaniikastaan. Useimpiin puzzleihin sekä voimakkaimpiin iskuihin käytetään nimittäin Celestial Brushia eli taivaallista maalipensseliä. Jumalaista sutia käytettäessä peli pysähtyy ja pelaajan tehtäväksi jää tarvittavan kuvion piirtäminen.

Pelin Wii-versio nousi puheenaiheeksi heti pelin julkaisun yhteydessä, pelaajien tajutessa Wiimoten olevan täydellinen ohjaustapa maalarinhommiin.​
Olisin ainakin saanut sellaisen käsityksen, että tämä olis tavallaan "pleikkarin Zelda" (jotkut jopa vaäittäneet joitain Zelda pelejä paremmakis, varmaan...) ja suuresta pakkomielteestäni kyseistä pelisarjaa kohtaan tämä taisi mennä nyt sitten ostoslistalle. En kyllä tiedä miksi vasta nyt, tätähän olisi voinut pelata jo kauan pleikkari kakkosella...
No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
 
Vastaus: Okami

Silloin kun okamia pelasin, ajattelin että tässähän on idea mikä olisi pitänyt keksiä Wiillä. Mahtavaa, että pääsee pelaamaan kunnon seikkailupeliä mikä sopii oikeasti täydellisesti wiille!

Zak & Wiki ja tämä on odotuslistan kärjessä.
 
Vastaus: Okami

FindRb sanoi:
http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=cube&id=2121

Ōkamin saapuminen Wiille on viimein varmistunut. Capcom vahvisti pitkään velloneet huhut kehutun PlayStation 2 -pelin kääntymisestä Nintendon kotikonsolille tilaisuudessaan Lontoossa. Pelin julkaisuajaksi kerrottiin ensi kevät.

Tämä Japanin mytologiasta ammentava peli sai paljon ylistystä upeasta, vesivärimaalausta muistuttavasta visuaalisesta tyylistään sekä erikoislaatuisesta pelimekaniikastaan. Useimpiin puzzleihin sekä voimakkaimpiin iskuihin käytetään nimittäin Celestial Brushia eli taivaallista maalipensseliä. Jumalaista sutia käytettäessä peli pysähtyy ja pelaajan tehtäväksi jää tarvittavan kuvion piirtäminen.

Pelin Wii-versio nousi puheenaiheeksi heti pelin julkaisun yhteydessä, pelaajien tajutessa Wiimoten olevan täydellinen ohjaustapa maalarinhommiin.​
Olisin ainakin saanut sellaisen käsityksen, että tämä olis tavallaan "pleikkarin Zelda" (jotkut jopa vaäittäneet joitain Zelda pelejä paremmakis, varmaan...) ja suuresta pakkomielteestäni kyseistä pelisarjaa kohtaan tämä taisi mennä nyt sitten ostoslistalle. En kyllä tiedä miksi vasta nyt, tätähän olisi voinut pelata jo kauan pleikkari kakkosella...
No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Zelda-fanittajalle tämä ei voisi koskaan olla parempi tekele, normaalille otukselle samantasoinen peli varmasti kuin viimeinen Zelda. Heti hakemaan ps2-versiota, jos et Wii-osaa jaksa odottaa. Upea peli.
 
Vastaus: Okami

samuel6 sanoi:
Zelda-fanittajalle tämä ei voisi koskaan olla parempi tekele, normaalille otukselle samantasoinen peli varmasti kuin viimeinen Zelda. Heti hakemaan ps2-versiota, jos et Wii-osaa jaksa odottaa. Upea peli.

Olette tuossa varsin oikeassa. En usko itsekään, että tämä Zeldan ohi mitenkään menee, vaikka peleissä samaa tyyliä onkin. Hyvä tuo varmasti tulee olemaan ja se pääsee pelihyllyyni kyllä.
 
Vastaus: Okami

Wiin Okaminhan tekee Ready at Dawn, joka aikaisemmin saanut aikaan hienoa jälkeä PSP:llä (Daxter ja tuleva God of War: Chains of Olympus). Studion perustivat entiset Naughty Dogin (Crash, Jak & Daxter) ja Blizzardin (World of Warcraft) työntekijät ja esmes vasta elokuussa sinne siirtyi myös Naughty Dogin luova johtaja.
Joten laatukäännös on varmasti luvassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Okami

PS2-versio jäi tavallaan välistä kun oli kaikkea hulabaloota muiden pelien ja itse Wiin kanssa, ja myös koska odotin tätä pitkään puhuttua Wii-versiota. Hyvä että on nyt tulossa, ei ole sellaista kiirettä ettei jaksaisi vielä puolta vuotta odottaa. :)
 
Vastaus: Okami

Huonoja uutisia ps2-versiota pelanneille:

Wii-versio on suora kopio ps2-versiosta.

Eli sama tilanne kuin vaikka Resident Evil 4:n kohdalla. Uudet kontrollit, sama sisältö. Varmaan lisäksi proge- ja widescreen-tuki. Itseäni ei haittaa kuten ei RE:kään, kun molemmat uusia tuttavuuksia. Toivottavasti konrollit jaksetaan sitten vääntää vähintään yhtä hyvin Wiille, kuin RE:ssä ja Zeldassa.

PS. Miettikääpä miltä Okami tuntuisi ds:llä, eikö kosketusruutu sopisi vieläkin paremmin maalauspelille?
 
Vastaus: Okami

Joo ei kiitos DS:lle.

Muttamutta olin skeptinen peliä kohtaan aikoinaan, mutta paljastui kuitenkin kaikkien aikojen parhaaksi Zelda-kokemukseksi. Ei niin valtava ja hiottu kuin TP, mutta sitäkin kauniimpi ja "tuoreempi". Eli jos Zeldat uppoavat niin kyllä tämä kelepaa.

Vieläkun ruudunpäivitys pysyisi Wii-versiossa kokoajan sulavana niin aVOT.
 
Vastaus: Okami

Zoukka sanoi:
Joo ei kiitos DS:lle.

Muttamutta olin skeptinen peliä kohtaan aikoinaan, mutta paljastui kuitenkin kaikkien aikojen parhaaksi Zelda-kokemukseksi. Ei niin valtava ja hiottu kuin TP, mutta sitäkin kauniimpi ja "tuoreempi". Eli jos Zeldat uppoavat niin kyllä tämä kelepaa.

Vieläkun ruudunpäivitys pysyisi Wii-versiossa kokoajan sulavana niin aVOT.


Zelda...?
 
Vastaus: Okami

FindRb sanoi:
Kerro nyt ihan periaate syistä oliko tämä Twilight Princessiä parempi?

Mmeeehhheeiii...

Hankala vastata, sillä molemmista pidin todella paljon. Zelda nyt vain oli paljon isommalla rahalla tehty ja siinä ei mitään suoranaisia vikoja ollut. Okamissa kauneusvirheitä oli lukuisia joista suurimpana liiallinen helppous, mutta Okamissa oli sellaisia karvat pystyyn hetkiä ehkä Zeldaa enemmän. Jäin myös Okamissa helpommin tuijottelemaan maisemia kuin Zeldassa...

Jos on pakko valita kumman valitsisin autiolle saarelle niin ehkä kuitenkin Zeldan.
 
Vastaus: Okami

Okami = aivan loistava. Sivellintekniikka olisi kyllä omiaan Wiin kapulalle.

Jos Wii-käännös onnistuu, ironista lienee, että parhaat Wii-pelit ovat PS2-pelejä (Resident Evil 4, Okami). ;)
(No, saahan sitä pelikonetta näinkin myydä jos ei ole luovuutta uusiin ideoihin.)
 
Vastaus: Okami

Ypeke sanoi:
ironista lienee, että parhaat Wii-pelit ovat PS2-pelejä (Resident Evil 4, Okami). ;)
(No, saahan sitä pelikonetta näinkin myydä jos ei ole luovuutta uusiin ideoihin.)

RE4 on Cube-peli.
 
Vastaus: Okami

Ypeke sanoi:
(No, saahan sitä pelikonetta näinkin myydä jos ei ole luovuutta uusiin ideoihin.)

Joo, tämähän se wiin ongelma onkin kun ei ole mitään uusia ideoita tarjota verrattuna kilpailijoihin. ;)
 
Vastaus: Okami

Tämä on kyllä ihan pakko ostaa ja IMO parempi kuin Twilight Princess tosin en mikään Zelda fani ole kun skippasin N64sen Zeldat kokonaan tai en skipannut mutta en ostanut. Ja olihan se Ocarina of Time selvästi ihan eri peli kuin vanhat Zeldat, putkijuoksu, mutta loistava sellainen (kuten myös Majora's Mask). Samaa oli WW ja TP, tosin Wind Wakerissa oli ehkä vähän enemmän vapauden tunnetta ja hienot grafiikat.

Ookami taas on ihan eri peli, vaikka Zeldaa muistuttaakin. Siis niitä uudempia, ihan vaikeustasoa myöten :D Ookamissa pelataan jumalalla joten ei se paljoa haittaa että vastukset ja riviviholliset kaatuivat vaivatta, tosin onhan se Link "ajan sankari" eli annetaan molemmille anteeksi. Hyviä pelejä ovat Ookami ja Twilight Princess, mutta itse pidin Ookamista enemmän koska siinä oli niin kiva se suti. Ja susi. Ne grafiikat oli taas ihan eri tasoa kuin Twilight Princessissa ja sudella pelattavuus oli parempaa kuin Linkin susimuodossa. Molemmat pelit laadukkaita, mutta IMO Ookami on parempi, joten ostan sen myös Wiille.

Ärsyttää että capcom meni taas sieltä mistä aita on matalin eikä tee peliin mitään muutoksia. Joskus voisi kyseinen yhtiö vaikka yllättää... Ei sitten.
 
Vastaus: Okami

gifu sanoi:
Joo, tämähän se wiin ongelma onkin kun ei ole mitään uusia ideoita tarjota verrattuna kilpailijoihin. ;)

Juu, ohjaussysteemi on toki uusi idea, harmi vain ettei sitä osata hyödyntää kunnolla. Markkinoille lyödään juosten kustuja teknologiademoja ja uusioversioita vanhoista peleistä. :)
 
Ylös Bottom