Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Olen luuseri PES2:sessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viller
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Viller

New Member
Ostin PS2:sen,koska PES2 on niin kohuttu&ylistetty.Karu todellisuus on vaan iskeny,kun huomaa että maalinteko NORMAL-tasollakin on vaikeeta.Hallitsen yleensä otteluja mielin määrin,mutta maalipaikat tuhraan lähes aina.
Esimerkkejä:
Pistän kaks puolustajaa vipuun kulmalipulla ja käännyn takaisin,syötän maalille ja kas kummaa vastustajan toppari ottaa pallon heppoisesti pois maailmantähdeltä a`la Vieri.
Toinen:
Puolustus pettää omassa päässä.Hasan Sas esim tulee ja pistää vipuun meikäläisen ja omissa soi.Ottelu ratkeaa useasti niin.

Tekoäly vituttaa yhdessä mielessä.Automaatti on jatkuvasti parempi yksi vs.yksi-tilanteissa.
Nyt tarvittais vinkkejä.4-4-3 tuntuu olevan hyvä taktiikka,mutta en uskalla Masteria aloittaa,turpaan tulisi&kovaa.Muuten peli on kyllä ehdottomasti realistin&paras futispeli markkinoilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
Ostin PS2:sen,koska PES2 on niin kohuttu&ylistetty.Karu todellisuus on vaan iskeny,kun huomaa että maalinteko NORMAL-tasollakin on vaikeeta.Hallitsen yleensä otteluja mielin määrin,mutta maalipaikat tuhraan lähes aina.
Esimerkkejä:
Pistän kaks puolustajaa vipuun kulmalipulla ja käännyn takaisin,syötän maalille ja kas kummaa vastustajan toppari ottaa pallon heppoisesti pois maailmantähdeltä a`la Vieri.
Toinen:
Puolustus pettää omassa päässä.Hasan Sas esim tulee ja pistää vipuun meikäläisen ja omissa soi.Ottelu ratkeaa useasti niin.

Tekoäly vituttaa yhdessä mielessä.Automaatti on jatkuvasti parempi yksi vs.yksi-tilanteissa.
Nyt tarvittais vinkkejä.4-4-3 tuntuu olevan hyvä taktiikka,mutta en uskalla Masteria aloittaa,turpaan tulisi&kovaa.Muuten peli on kyllä ehdottomasti realistin&paras futispeli markkinoilla.

Päättelen että olet tottunut Fifoihin. Puolustuksesta sen verran, että maltti on valttia. Älä heti ryntää intomielenä Fifa -tyyliin vastustajan päälle R1 pohjassa (vältä R1:stä eli täysillä juoksua). Pelaa rauhallisesti ja seuraat koneen liikkeitä. Toisinaan kone turhautuu kun se ei pääse ohittamaan puolustajaa ja tällöin se antaa huonoja syöttöjä tai yrittää väkisin ohittaa puolustajasi.

Se myös että PES 2:ssa pitää osata muutella pelityyliään tilanteen mukaan. Toisinaan täytyy pelata läpisyötöin (tyyliin pistoja nopeille kärjille kuten Owen, Henry jne.), joskus pelataan tarkkaa syöttelyä keskikentällä ja haetaan sitäkautta tilaa hyökkäyksestä ja toisinaan pelataan Fifa -malliin, että juostaan kulmalipulle ja viskellään keskityksiä (kulmalipulta voi myös pelata taaksepäin jolloin puolustus helposti painuu 16 alueen sisään ja saat enemmän tilaa). En nyt tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta kunhan yritin jotain neuvoa. Ainakin yksi neuvo PES 2:een pätee jos olet aiemmin Fifaa pelannut. Unohda kaikki mitä olet aiemmin oppinut. Tämän neuvon sain NHL 2k3:een, kun olin tottunut EA:n lätkäpeleihin.

No FIFA:an verrattuna PES2 on ihan toistaluokkaa,mutta aika ikävää ottaa turpaan Normal-tasollakin.ISS2 oli sentään sopivan haastava :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Viller
No FIFA:an verrattuna PES2 on ihan toistaluokkaa,mutta aika ikävää ottaa turpaan Normal-tasollakin.ISS2 oli sentään sopivan haastava :confused:

PES 2 vaatii vaan kovaa harjoittelua.

"Kyllä masentaa kun kaverit vaan selittää kuinka helppo peli on hardilla. Itse jauhan normalilla ja silti voitot on työn ja tuskan takana. Tämä on ensimmäinen PES pelini ja lähinnä tämän takia hommasin PS2:n. Peli on todella huikea vaikkakin pelaajien juokseminen toisinaan näyttää siltä että aivan kuin heitä sattuisi selkään (vaikka tällä ei olekkaan varsinaista merkitystä noin pelin kannalta). Nyt vaan täytyy toivoa että oppisin itsekkin joskus pelaamaan."

Tuossa on minun joku hieman yli kuukauden takainen teksti ja siitä on edetty aika paljon :)

tämä ei liity mitenkään aiheeseen, mutta pilkkujen ja pisteiden jälkeen tulee väli tekstiin...

Helpottaa lukemista huomattavasti

Voitin mä ***-tasolla sentää Euroopan mestaruuden Hollannilla ja sain Heroic Hollandin.Tosin jouduin ottamaan matseja uusiks.

Re: Re: Olen luuseri PES2:sessa

Drizl auttoi hyvin.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl
Päättelen että olet tottunut Fifoihin. Puolustuksesta sen verran, että maltti on valttia. Älä heti ryntää intomielenä Fifa -tyyliin vastustajan päälle R1 pohjassa (vältä R1:stä eli täysillä juoksua). Pelaa rauhallisesti ja seuraat koneen liikkeitä. Toisinaan kone turhautuu kun se ei pääse ohittamaan puolustajaa ja tällöin se antaa huonoja syöttöjä tai yrittää väkisin ohittaa puolustajasi.
Puolustus on itsellenikin välillä kova pala, koska pyrin ottamaan hyökkääjiltä pallon pois nopeasti ja suoraan, enkä viitsisi antaa yhtään enemmän tilaa omalla puoliskolla.
Koita peittää mahdolliset syötöt kärjille ja turvaudu toisen puolustajan (neliö-nappi) tai maalivahdin (kolmio-nappi) apuun.
Jälkimmäistä kannattaa käyttää VAIN jos tietokone on yksin läpi, ja silloinkin täytyy muistaa kohtuus ja ajoitus.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl
Se myös että PES 2:ssa pitää osata muutella pelityyliään tilanteen mukaan. Toisinaan täytyy pelata läpisyötöin (tyyliin pistoja nopeille kärjille kuten Owen, Henry jne.), joskus pelataan tarkkaa syöttelyä keskikentällä ja haetaan sitäkautta tilaa hyökkäyksestä ja toisinaan pelataan Fifa -malliin, että juostaan kulmalipulle ja viskellään keskityksiä (kulmalipulta voi myös pelata taaksepäin jolloin puolustus helposti painuu 16 alueen sisään ja saat enemmän tilaa). En nyt tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta kunhan yritin jotain neuvoa. Ainakin yksi neuvo PES 2:een pätee jos olet aiemmin Fifaa pelannut. Unohda kaikki mitä olet aiemmin oppinut. Tämän neuvon sain NHL 2k3:een, kun olin tottunut EA:n lätkäpeleihin.
Itse suosin mieluiten kahden tai kolmen miehen hyökkäystä, koska en osaa tuolla tavalla kunnolla ruokkia yksinäistä kärkeä pienillä roikoilla taikka läpisyötöillä.
Pelaan taktiikalla 3-4-3 ja aloitan hyökkäykset esim. maalipotkun jälkeen antamalla pallon pakille, pakki syöttää laitamiehelle, joka jatkaa keskimiehelle, josta pallo joko hyökkääjille tai taas laitaan, mistä sitten joko kulmalle keskittämään tai juuri tuon Drizlin neuvon mukaan vetämään pakit 16 sisään ja antamaan pallo keskikentälle josta koittaa sitten börsää joko itse tai hyökkääjien kautta.

Mun tehottomuus on kyl aika huolestuttavaa.Äsken pelasin Brasseilla Kamerunia vastaan ja tais olla ball possession mun hyväks 62%-38%.Mutta peli päätty 1-1!

Lähinnä molempia,ehkä sitä et viimeistely on onnetonta.Pallot lentelee minne sattuu.En oikeen hallitse juoksemista ja hidastamista :(

Pakko uskoa ammattilaista!Mutta ISS2:sessa on se hyvä että siinä pelaajat tulevat paremmin syöttöjä vastaan ja pelinrakentelu on siten helpompaa,en sit tiedä muusta.:confused:

R2 pohjassa voit liikuttaa pelaajaa päätilanteessa
R1 ja R2 pohjassa voit liikuttaa pelaajaa vapaasti esim. tulla vastaan jos se ei muuten onnistu.

Pelaa oikeata jalkapalloa :) Se on viimeinen vinkki minkä keksin.

Älä huoli Viller (et ole ainoa), en mäkään ole PES1:ssä mikään mestari, vaikka sitä varsinkin alkuvuonna pelasin todella paljon. Hard-tasolla tulee lumi tupaan. En tiedä miten sinun laita on, mutta täällä yleisesti tunnutaan olevan simulaation ystäviä, itse taas olen esim. mieluummin Burn Out 2 miehiä kuin Gran Turismo faneja.

Omia kokemuksiani (lue vähän suoraviivaisemman pelaajan kokemuksia) PES1:n vaikeustasosta: en mä usko, että kaikkien on pakko pelatakaan kovimmilla vaikeustasoilla- itse löysin tuon normalin minulle sopivaksi. Vaikka huomasin kaikkien muiden täällä pelaavan kovemmilla tasoilla, en mä huolestunut sillä mulla oli hauskaa ***-tasolla. MUTTA kuten tuossa joku jo kommentoi, niin harjoittelu tekee silti mestarin varsinkin jos viimeistely ontuu ja palloja sutii katsomoon ja muihin stadionin osiin, niin vetoja kannattaa treenata. Itsellä huomasin myös olevan vaikeuksia tiettyjä muodostelmia vastaan, esim. kova puolustus osoittautui todella kovaksi puolustukseksi:). Normalissa on se hyvä, että se on vähän hätäisemmällekin pelaajalle toimiva pelikokemuksen kartuttua. Normalilla en ainakaan minä saa yhdellä miehellä luikerreltua koko vastustajan kentän läpi, mutta pelaamistaan ei tarvitse sentään ihan fläppitaulunkaan kanssa suunnitella.

Tuo on siis totta, että vaikeimmilla tasoilla peliä täytyy kuulemma seurata paremmin. Pelaan jalkapalloa edelleen kavereiden divariporukan kanssa, eikä sitä voi mulle koskaan imitoida tv-ruudulle (eikä varmaan Hyypiän yms. kavereidenkaan pelaamista. Tv-ruudulla videopelissä esim. maaleja pitää mielestäni tulla enemmän kuin oikeasti)... mä en mitenkään jaksa aina "seurata koneen liikkeitä", vaan pallo pitää ottaa pois ja välittömästi vaikka alimmalla pakilla;) mutta ei sentään tosiaan R1-pohjassa (aina). Tämä on vain hyväksyttävä, sillä ennen kaikki futispelit olivat arcade-juoksentelua, jossa nopeat liikkeet olivat valttia.... nyt on simulaatiobuumi ja huonostihan siinä käy Kick Offien ja Virtua Strikereiden jälkeen. Esim. se uusin ISS2 on aivan loistavaa viihdettä ja sopii hyvin vähän epäaidompien futispelien ystävälle (jos puhutaan samasta pelistä edes) + pelaamani FIFA 2001 myös. Itse olen päättänyt istua PES2:n paitsiossa ja odottelen varmasti kaikin puolin parempaa 3:sta.

PES1:ssä nuo pelurit juoksevat vielä rauhoittavat päällä, niin tämä vaikeutti omaa menestystäni. PES2:ssa kaverit taitavat olla vähän nopeammin käskyjä kuuntelevia (?).

Ei siinä mitään, PES1 on paras futispeli, jota olen pelannut (PES2 on varmasti parempi), mutta vaikeustason pitää olla sellainen, että itsellä on kivaa. Ehkä tässä itsekin yritän joku päivä paneutua peliin eri tavalla ja yrittää kesyttää tuo hard-taso.

Offtopic yön kuumuudessa. simulaatiosta yleisesti... ShenMue1 herätti aikoinaan aluksi mielenkiintoa, mutta kun luin arvosteluista kuinka hienoa on odottaa bussia 20min tai jonottaa vaikka kaupassa tai tehdä työtä eli kärrätä kontteja pisteestä A pisteeseen B- niin en voinut ymmärtää. Jos pelinautinnon tielle on kasattu tuollaista, niin ei sovi mulle... siksi PES on siitä hyvä, että sitä voi suositella kaikille, jopa tällaisille enemmän arcade-futaajille. Okei, tästä ei ollut mitään hyötyä sulle (paitsi että et ole siis ainoa luuseri), joten yksi opetuskin täytyy loppuun laittaa: kuuntele noita muita ja unohda mun sanomiset:).

En jaksanut lukea noita kaikkia viestejä että voi tulla samat ohjeet uudestaan.

Aluksi katoppa vaikka telkkarista yksi jalkapallo matsi! Miten puolustajat pelaa oikeasti? Ryntäileekö päättömästi hyökkääjiä vastaan...niin just, ei ne ryntäile vaan yrittävät peittää ja ohjailevat hyökkääjiä. Tietysti sitten kun ollaan Boksin sisällä niin silloin turha antaa yhtään tilaa hyökkääjille. Mä pelaan 3-5-2 ja niin että kaksi keskikenttäpelaajaa pelaa vähän alempana, tossa taktiikassa on se hyvä puoli että puolustuksen keskusta on tukittu aika hyvin.

Kyllä mun hyökkääjät tulee kiltisti syötöissä palloa vastaan, kun pistää ne tulemaan! maalinteosta muuten vaikea antaa ohjetta, painat vaan lyhyesti laukaisu nappia ja suuntaat laukauksen kulmaan!

Ei muuta ku reenaa vapareita.. Oon harjoitellu niitä aika paljon ja helpoimmilla vaikeus tasoilla ne menee sisään aika kivasti mut extremellä tarvii jo nii tarkan vedon että alkaa pikku hiljaa turhauttaa...

On tuo vaan moninpelinä ihmeellinen peli. Onnistun aina häviämään pikkuveljelle, vaikka hallitsen pelejä yleensä 60%-40% ja vedot olivat esim. äskeisessä pelissä 37-25. Maalit silti 4-6. Ihan sama millä joukkueilla pelataan, aina se on vaan noin. Itse pärjään yksinpelissä hyvin viidellä tähdellä, pikkuveli hädin tuskin kolmella. PES1 ei ole koskaan näin epäreilu. Kakkosta en pelaa enää koskaan moninpelinä, se on varma. Onhan PES2 huomattavasti monipuolisempi ja yksinpelinä PES1:tä parempi, mutta moninpelinä se on aika käsittämätön.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
On tuo vaan moninpelinä ihmeellinen peli. Onnistun aina häviämään pikkuveljelle, vaikka hallitsen pelejä yleensä 60%-40% ja vedot olivat esim. äskeisessä pelissä 37-25. Maalit silti 4-6. Ihan sama millä joukkueilla pelataan, aina se on vaan noin. Itse pärjään yksinpelissä hyvin viidellä tähdellä, pikkuveli hädin tuskin kolmella. PES1 ei ole koskaan näin epäreilu. Kakkosta en pelaa enää koskaan moninpelinä, se on varma. Onhan PES2 huomattavasti monipuolisempi ja yksinpelinä PES1:tä parempi, mutta moninpelinä se on aika käsittämätön.

Olen huomannut tuon saman. Meitä on neljä kaveria yleensä pelaamassa ja pelaamme aina Champions liigan alkulohkon tyylisen turnauksen. Itse olen selkeästi eniten pelannut ja pärjään parhaiten koneelle. Kun taas näitä kolmea kaveriani vastaan pelit menevät kovasti ristiin. Sanotaan nyt vaikka herrat Y,X,Z. Y:tä vastaan yleisin tulos on tasapeli, mutta voittoja myös tulee (enemmän kuin tappioita). No herra X on varsin selvä tapaus, sillä hän ei yleensä osaa pelata kuin joukkueilla joilla on nopeat kärjet. Herra Z taas tuottaa itselleni suuria ongelmia. Häntäkin vastaan olen voittanut enemmän kuin hävinnyt, mutta jostain syystä pelini tahmaa häntä vastaan ja varsinkin tunnun puolustavan selkeästi normaalia huonommin. Kyseisten herrojen keskinäiset pelit yleensä taas menee niin että Y voittaa Z:tan, X voittaa Z:tan.

Ehkä tämä onkin PESsin hienous, että siinä pystyy pelaamaan aivan kuin oikeassa jalkapallossa eli niin monella eri tyylillä, että aina on joku tyyli voittaa se sinun oma tyylisi.

P.S Laukaukset 37-25? Pelaamme Herra Y:n kanssa 30 minuutin puoliajoilla ja useasti pelimme päättyvät jotain 2-1 ja laukaukset on ehkä 15-15. Yli 20 laukausta on kummallakaan harvoin. Pelimme ovatkin yleensä varsin tasaisia ja ne keskittyvät kovasti keskikentällä junnaamiseen.

Se on vain niin kovin erilaista pelata tietokonetta, kuin ihmispelaajaa vastaan, piste.

37-25 laukaukset!? :eek:
Aika hawaiji-palloa... :D

Ylös Bottom