Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko Cubeissa vikoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja achiim
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

achiim

Member
Lueskelin tuolta XBOX-foorumilta kaikenlaisia juttuja viallisista bokseista ja ajattelin tehdä pikku kyselyn: Onko kenenkään Cubessa ollut vikaa, jos on niin millaista ja miten homma on saatu kuntoon?

Ainakaan omassa taikalaatikossani ei ole ollut niin minkäänlaista vikaa missään vaiheessa, nikottelematta se minua palvelee - kop kop.

Levyluukku on ollut vähän huono avautumaan. Siitä on kuitenkin sen verran vähän haittaa, että en ole viitsinyt lähteä Vantaalle konetta korjauttamaan.

Cuben 6 kk takuu on kyllä ikävän lyhyt. (Kai PS2:n ja Xboxin takuu on pidempi?)

Cuben voi mielestäni kiikuttaa takuuseen vuoden päästä huolimatta siitä 6kk:n ilmoitetusta ajasta. Tämä johtuu siitä että moiselle laitteelle 6kk on kohtuuton suomen kuluttajasuojalain mukaan. Cubeissa nyt sikäli taitaa olla hyvin vähän vikoja, ihmetyttää tuo 6kk kummasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Cuben voi mielestäni kiikuttaa takuuseen vuoden päästä huolimatta siitä 6kk:n ilmoitetusta ajasta. Tämä johtuu siitä että moiselle laitteelle 6kk on kohtuuton suomen kuluttajasuojalain mukaan. Cubeissa nyt sikäli taitaa olla hyvin vähän vikoja, ihmetyttää tuo 6kk kummasti.

Totta ja valmistusviat ovat vielä asia erikseen.

Takuu on usein myyjän tarjoama aika, jossa se lupaa (mukisematta) korjata viat/vaihtaa laitteen/palauttaa rahat tai miten vaan sovitaan.

Kuluttajansuojassa taas puhutaan myyjän vastuusta kohtuullisena aikana. Kohtuullinen aika taas selkokielellä on se aika, jonka laitteen voidaan olettaa kestävän.

Jos kone hajoaa sanotaan alle 12 kuukaudessa, niin kyllähän se takuuseen pitäisi selkeästi mennä. Mitään ei tietenkään saa jos ei vaadi, kuluttajan pitää olla itse aktiivinen.

Suomen kuluttajasuojalain mukaan kaikilla laitteilla on takuusta huolimatta ainakin 24 kk korjausvastuu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Byte
Suomen kuluttajasuojalain mukaan kaikilla laitteilla on takuusta huolimatta ainakin 24 kk korjausvastuu.
Ei taida olla käytännössä noin yksinkertaista.

Minun makuuni aivan liian vähän hyviä pelejä.

Koneessa ei itsessään mitään vikaa ole. Vuoden on tuossa istuskellut ja toisinaan aika kovassakin käytössä on ollut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Minun makuuni aivan liian vähän hyviä pelejä.
Minulla taas on päinvastainen ongelma; hyviä pelejä on liikaa verrattuna aikaan. Niin moni peli odottaa vielä läpäisemistä ja niin moni ostamista... Zelda, MP, Burnout 2, Super Monkey Ball 2, SM Sunshine, kaikki enemmän tai vähemmän kesken.

Nämä ovat juuri niitä pelejä joiden takia Cuben ostin. PC hanskaa loput.

Ainut suurempi ongelma Cuben kanssa on ollut DVD-toiston puute. Asia kuitenkin korjautui kaupunkiin muuton yhteydessä: kämppiksellä on PS2.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Ainut suurempi ongelma Cuben kanssa on ollut DVD-toiston puute. Asia kuitenkin korjautui kaupunkiin muuton yhteydessä: kämppiksellä on PS2.
Jeh, onhan se toisaalta noinkin. Toisaalta taas kun ostaa sekä erillisen pelikoneen että erillisen DVD-soittimen ei tarvitse tehdä mitään kompromisseja vaan voi ostaa parhaat molemmista ;)

Ylös Bottom