Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko Huuto.net luotettava webbikauppa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyper mario
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hyper mario

New Member
Niin et oks toi huuto.net lutettava. Laskuttaako ne mistään tai jotain sen semmoista. Jos tiedätte jotain niin kertokaa.:confused:
 
Tämä ei kyllä cubeboardille kuulu. *siirtää*

Mutta itse kysymykseen. Eli kuten lähes joka paikassa, kannattaa todella katsoa minkälaiselta myyjä vaikuttaa. Jos tuoteselostuksessa lukee "Hyvä beli kybäplus pisteit pelimaakomissa!!1 -pekka94", niin on terveellistä epäröidä kohteen kuntoa ja sitä lähettääkö myyjä ylipäätänsä tuotteen vaikka hinnan maksaisitkin.

Asiallisilta vaikuttavilta tyypeiltä olen minä ainakin uskaltanut ostaa.

Huuto.Net ei itse laskuta mistään mitään, ellet halua omille tuotteillesi erityisiä esiintuovia ominaisuuksia.
 
Tähän mennessä on kaikki omat kauppani sujuneet aivan mainiosti, mutta kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota myyjään ja katsella onko hänelle annettu ennen palautetta. Positiivista palautetta omaavilta kyllä uskaltaa ostaa.
 
Suurimmalta osin kaupat ovat sujuneet moitteetta, mutta pari kusipäätä on tullut vastaan. Pari esim. ei suostunut postittamaan tavaroita, vaan käski hakemaan ovelta. Ja toinen taas puolestaan ei ollenkaan postittanut yhtä peliä ja veli menetti siinä 150 vanhaa valuuttaa. Alaikäsenä kun ei ole oikeutta edes toimia Huuto.netissä asiasta ei voinut valittaa.
 
Alkuperäisen Marleyn keikka videon vuodelta -81 olen ostanut sieltä 6:llä ja perillehän se tuli...
 
Kannattaa kattoa palautteet ja juuri tuo kirjoitustyyli on tärkeä. Jos tulee kaikki pötköön ja ilman välimerkkejä, asialla on joko pentu tai sitten vätys joka tuskin lähettelee mitään paketteja jos kieliopillisesti oikein kirjoittaminen tuottaa vaivaa.
Okei, nyt saatte korjata kaikki mun kielioppivirheet tästä kirjoituksesta:D
 
on kyllä tullut huudettua jos jonninmoista pötköä ja väärinkirjoitettua ja ties mitä. ei ole vielä vedätetty. jos tuntuu epäilyttävältä, olen pyytänyt postiennakolla, jolloin paketin saa avata ennen sen lunastamista. itsellä ei vielä yhtään vedätys-yritystä. pikkuveljen kaveri sitten ostikin läppärin huuto.netistä ja sai paketillisen paskaa. että varoivainen saa olla.


r
 
Kyllä huuto.net luotettava kauppa on. Rekisteröidyin sinne kerran, kun olin aikeissa myydä pari NES-peliä, mutta muutin mieleni enkä myynytkään. Olen silti vieläkin rekisteröityneenä, mutten juuri kauppoja ole tehnyt. Siitäkin huolimatta monelta luotettavalta taholta olen kuullut melkein pelkkää hyvää.

Jos myyjä esittelee myytävän tavaransa melko vaisun oloisesti, eikä vastaa kysymyksiin ja meileihin, en suosittele kauppoja. Näiden takana piilee yleensä huijari. Ja jos myyjän teksti on jotain tyyliin "ma myyN kax hitman kakkost hint44n 88 ur00", suorastaan kerjäät kusetetuksi tulemista.
 
Palautteet kertoo paljon ja tilinumeron perusteella voidaan selvittää henkilötiedot. Joten sinänsä aika turvallista. Itse olen tehnyt tuolla kauppaa varmaan parikymmentä kertaa ja aina on hoitunut asiat mallikkaasti.
 
Henkilötiedot saa kanssa, kun kysyy ensin nimeä ja puhelinnumeroa, ja pistää sitten numeron numerotiedusteluun, niin tietää pissitetääkö heppu vai ei.
 
Minusta huuto.net on ihan hyvä paikka tehdä kauppoja. Itse olen tehnyt siellä kauppoja jo parin vuoden ajan. Palaute +89(*köhköh* :)). Muutama ongelmatilanne on sattunut näiden palaute_-2_ja_vittux_ -tyyppien kanssa. Mutta yleisesti ihan hyvin on kaupat sujuneet.

Kannattaa tosiaankin kiinnittää huomiota myyjän palautteeseen. Se kertoo aika paljon. Itse en uskaltaisi ostaa mitään henkilöltä, jonka palaute on -3. Jos totta puhutaan, niin en uskalla ostaa edes, jos on pari plussaa. Yleensä etsin myyjän, jolla on vähintään 10 positiivista palautetta.

Huuto.net on kuitenkin maan suurin nettihuutokauppa. Tälläkin hetkellä siellä on lähemmäs 50 000 kohdetta myynnissä. Sieltä löytää usein todella mielenkiintoista tavaraa ja usein vielä edullisesti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vanaja
Kannattaa tosiaankin kiinnittää huomiota myyjän palautteeseen. Se kertoo aika paljon. Itse en uskaltaisi ostaa mitään henkilöltä, jonka palaute on -3. Jos totta puhutaan, niin en uskalla ostaa edes, jos on pari plussaa. Yleensä etsin myyjän, jolla on vähintään 10 positiivista palautetta.
Jep. Palaute, kohteen tiedot, kysymyksiin vastaileminen, ym. kertoo jo paljon henkilön luotettavuudesta. Huuto.netissä olen oppinut välttämään myyjiä,
- joilla on nollapalaute tai vain negatiivista palautetta
- joiden kohteet ovat epämääräisiä
- jotka eivät osaa kirjoittaa suomea
- jotka eivät vastaa kysymyksiin
- joiden sähköpostiosoitteissa lukee syntymävuosi ("olli89")
- jotka lopettavat kohteen ennenaikojaan ja haluavat heti rahat tilille "akuutin rahapulan" takia
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Jep. Palaute, kohteen tiedot, kysymyksiin vastaileminen, ym. kertoo jo paljon henkilön luotettavuudesta. Huuto.netissä olen oppinut välttämään myyjiä,
- joilla on nollapalaute tai vain negatiivista palautetta
- joiden kohteet ovat epämääräisiä
- jotka eivät osaa kirjoittaa suomea
- jotka eivät vastaa kysymyksiin
- joiden sähköpostiosoitteissa lukee syntymävuosi ("olli89")
- jotka lopettavat kohteen ennenaikojaan ja haluavat heti rahat tilille "akuutin rahapulan" takia
- jotka käyttävät vääriä tai väärennettyjä henkilötiedoja (puhelinnro on jotain 1234.. tai sitten 0700-alkuinen)
- jotka eivät vastaa sähköpostiin tai puhelimeen
- jotka käyttävät asiatonta kieltä ja kirosanoja
- jotka tarjoavat tuotteita alle polkuhinnan
 
Vastaus: Lähes uusi PS2 hopea + Sonyn muistikortti

hanipai sanoi:
Aina jollain riittää itkettävää. Poistan nyt täältä myynti-ilmoituksen ja siirrän sen huudon puolelle:)
Selitä vielä miten möisit koneen täällä jos Huuto.netissä ylittyisi hintavaraus samaan aikaan kun täällä neuvottelisit mahdollisen ostajan kanssa? Ilmeisesti toteaisit vain että "sori en mä voikaan myydä sulle kun mulla kato oli tää myynnissä tuolla Huuto.netissä ja mun pitää se siellä nyt myydä ku hintavaraus on nyt ylittynyt"?
Vai?
 
Vastaus: Lähes uusi PS2 hopea + Sonyn muistikortti

Jos minä saan vastata; itselleni on aivan sama, kuka sen tavaran minulta ostaa. Jos saan tuotteesta huuto.netissä haluamani summan rahaa hintavarauksen ylityttyä, myyn siellä korkeimman tarjouksen tehneelle. Täällä mahdollisen ostajan kanssa neuvotteleminen ei velvoita mihinkään, mitäänhän ei ole pakko myydä. Periaatteessa sinun ei ole pakko myydä tavaraa huuto.netissäkään, vaikka hintavaraus ylittyy, jos tulet katumapäälle. Ei siellä mitään valaa ole tehty. Huuto.netin ylläpito on itse nuo säännöt keksinyt. Niillä ei ole varsinaista lainvoimaa. Et tee rikosta, jos et myykään tuotetta.
 
Vastaus: Lähes uusi PS2 hopea + Sonyn muistikortti

Kylläpäs teet! Olet tehnyt sitovan sopimuksen huuto.netin kanssa kun olet sinne rekisteröitynyt ja jättänyt ilmoituksen. Joten sinun on tuota sopimusta noudatettava. Jos hintavaraus ylittyy ja sinulla ei ole/et halua myydä kyseistä tuotetta, voi rajuimmassa tapauksessa korkeimman tarjouksen tehnyt lähteä käräjien kautta hakemaan saataviaan. Näin siis rajuimmassa tapauksessa... :cool:
 
Vastaus: Lähes uusi PS2 hopea + Sonyn muistikortti

Willennium sanoi:
Periaatteessa sinun ei ole pakko myydä tavaraa huuto.netissäkään, vaikka hintavaraus ylittyy, jos tulet katumapäälle. Ei siellä mitään valaa ole tehty. Huuto.netin ylläpito on itse nuo säännöt keksinyt.
Kun kasvat isoksi ja vahvaksi niin huomaat että sopimusten tekemiseen tarvitaan varsin harvoin valoja. Veikkaan ettet tiedä sitäkään että jos teet suullisen sopimuksen, on se yhtä lainvoimainen kuin kirjallinenkin?

Huuto.netin FAQista:
"Huuto.Netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi."

Mikään ei kiellä mainostamasta täällä samaa tuotetta eikä sille mitään laillista estettä tietääkseni ole että jättää täällä neuvottelut kesken jos tuotteen saa myytyä huuto.netissä, mutta moinen toiminta ei ole kovin reilua. Reilun pelin sääntöjä ei useinkaan ole kirjattu minnekään eikä niillä ole lain suojaa, mutta jos niitä ei noudata ollessaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa, voi varautua elämään pienellä ystäväpiirillä ja pyyhkimään usein verta nenästään.
 
Ylös Bottom