Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onko (tulevia) teekkareita?

krl85

New Member
Tässäpä paha kysymys: kuka myöntää olevansa teekkari tai haluavansa sellaiseksi?

Itse laitoin pari päivää sitten hakupaperit (1. vaihtoehto sähkötekniikka, elektroniikka) Otaniemessä sijaitsevaan Teknilliseen korkeakouluun (TKK). Ja pakko myöntää, että halu teekkariksi on aikamoinen ja olen siihen panostanut.

Tiedustelen myös, että onko käynyt niin ikävästi että täällä boardeilla maleksivat saavat minut tulevaksi koulutoverikseen?

Mielelläni kuulisin myös kuinka kiva/turha paikka TKK on siellä jo olevien mielestä ollut.

Entä onko kukaan menossa Tampereelle tai Lappeenrantaan ja miksi?

Entä mitä mietteitä pääsykokeista? (tulevista tai menneistä)

Entä oletko pyrkinyt teknilliseen opinahjoon, mutta et päässyt sisälle?

Inhoaako joku teistä teekkareita sydämensä pohjasta? Miksi?

jne...

EDIT: Korjasin vähän otsikkoa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itsekin laitoin hakupaperit sisään pari viikkoa sitten. Tarkotuksena ois mennä otaniemeen automaatio- ja systeemitekniikkaa opiskelee.
Hyvä mesta se on ja mul on puol sukuu käyny sen et suositteluja riittää, isosisko on parhaillaan sähköllä kolmatta vuotta.
 
Re: Onkos täällä (tulevia) teekkareita!? Muahahaa!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan krl85
Entä onko kukaan menossa Tampereelle tai Lappeenrantaan ja miksi?

Meissi hakee lappeen Rantaan tuta-puolelle. Tuli syksyllä ja keväällä kirjoitettua ihan kelvolliset paperit, joten pääsen paperivalinnassa suoraan sisälle - ei tarvitse pääsykokeista huolehtia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JurdysCahn
Itsekin laitoin hakupaperit sisään pari viikkoa sitten. Tarkotuksena ois mennä otaniemeen automaatio- ja systeemitekniikkaa opiskelee.
Hyvä mesta se on ja mul on puol sukuu käyny sen et suositteluja riittää, isosisko on parhaillaan sähköllä kolmatta vuotta.

Juu, automaatiotekniikka kiinnostaisi allekirjoittanuttakin, mutta päätin pelata varman päälle ja valita sähkön. Sinne on alemmat pääsyrajat. Saatan päästä sinne pelkillä papereilla ja pääsykokeisiin jos joudun niin ei pelota.

Ensi keväänä, jos ei elektroniikka oikein nappaa syystä tai toisesta niin saatanpa hakea tuonne automaatiopuolelle ihan piruittani. Olisihan se hienoa olla ropotti-insinööri!

Lainatun viesti söi alkujaan Karva
Meissi hakee lappeen Rantaan tuta-puolelle. Tuli syksyllä ja keväällä kirjoitettua ihan kelvolliset paperit, joten pääsen paperivalinnassa suoraan sisälle - ei tarvitse pääsykokeista huolehtia.

Vai Lappeenrannan Tutaan menossa? Sinne on ainakin yks munkin kaveri tulossa. Saattaa sekin päästä papereilla, mutta käy ekaks vuoden armeijapalveluksen. Toinenkin tuttu saattaa sinne päätyä jos rahkeet riittää.
Nämä on sitten kumpikin aikamoisia persoonia:rolleyes: mutta ei siitä sen enempää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan krl85
Vai Lappeenrannan Tutaan menossa?

Kyllä vain. En oikeastaan edes harkinnut muita vaihtoehtoja. Tampereelle tai Otaniemeen ei näillä papereilla ole mitään asiaa, enkä minä jaksa pääsykokeisiinkaan osallistua.

Lisäksi asuminen on lappeen Rannassa huomattavasti edullisempaa - esimerkiksi kaksio siellä kun maksaa vähemmän kuin yksiö Espoossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva
Kyllä vain. En oikeastaan edes harkinnut muita vaihtoehtoja. Tampereelle tai Otaniemeen ei näillä papereilla ole mitään asiaa, enkä minä jaksa pääsykokeisiinkaan osallistua.

Lisäksi asuminen on lappeen Rannassa huomattavasti edullisempaa - esimerkiksi kaksio siellä kun maksaa vähemmän kuin yksiö Espoossa.

Onhan tuo asuminen tosiaan hyvä pointti, toinen on että Lappeenrantaan pääseminen ei ole ongelma jos edes vähän tietää mitä tekee.

Itse taitaa olla pakko tyytyä ainakin aluksi ihan soluasuntoon mielellään teekkarikylässä, kun ei tuo taloudellinen tilanne ole ihan parhaasta päästä. Hyvä puoli on että solun hintaan sisältyy laajakaistayhteys ja ehkä pari kaveriakin (tai sitten ei).

itseäkin ihmetyttää Otaniemen tutan järjettömät pistevaatimukset! Kai se johtuu siitä, että niin monet haluaa helsinkiin ja johtajakouluun
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva
Kyllä vain. En oikeastaan edes harkinnut muita vaihtoehtoja. Tampereelle tai Otaniemeen ei näillä papereilla ole mitään asiaa, enkä minä jaksa pääsykokeisiinkaan osallistua.
Yhteenlasku tuottaa vaikeuksia? Mistä tunnistaa nykyajan teekkarin? Siitä, että trigonometria tuottaa vaikeuksia. DI:n hommia ei voi tehdä alle 30-vuotiaana, koska pitää olla lattiatason kokemusta useampi vuosi.
 
Meikäläisestä tehdään amisteekkaria, elikkäs insinööriä AMK:ssa, mutta ajattelin joskus sitten valmistuttuani "päivittää" koulutuksen DI:n tasolle. Ainoa asia, mikä tuossa TKK:ssa inhottaa on matikka, fysiikka, kaikenmaailman sähköt yms. "yleistieto" jossa en ikinä ole pärjännyt. AMK:n matikka ja fysiikka tuottaa jo mulle vaikeuksia, ainakin nyt kun niitä pusketaan samaan aikaan päällekkäin ja vielä maustettuna sähköteorialla ja muilla ihanilla aineilla. Mielenkiintoinen dilemma, että mulla opinnot helpottuu mitä pidemmälle ne menee ja mitä ammattimaisemmiksi ne muuttuu.
 
Nyt tässä kuukauden pääsykokeeseen luettua alkaa noi laskut jo hirvittämään... Sillä aika paljon Yo matikkaa ja fysiikkaa vaikeampia noi mun mielestä on. Toivottavasti pääsen sisälle johonki, ei se automaatio mikään "must" oo. Pelkäl pääsykokeel pyrittävä muutenki ku papereista ei paljoa apua oo :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JurdysCahn
Nyt tässä kuukauden pääsykokeeseen luettua alkaa noi laskut jo hirvittämään... Sillä aika paljon Yo matikkaa ja fysiikkaa vaikeampia noi mun mielestä on. Toivottavasti pääsen sisälle johonki, ei se automaatio mikään "must" oo. Pelkäl pääsykokeel pyrittävä muutenki ku papereista ei paljoa apua oo :(

Musta ainakin viime vuoden kokeet oli helpot ja minusta yo-matikan ja fysiikan kanssa ollaan aika samalla tasolla. Itse pidän siitä että pääsykoe tehtävät ovat pääasiassa yo-tehtäviä lyhyempiä
 
Tuli kutsu Tampereen ammattikorkeakoulun pääsykokeisiin, suuntana olis vuorovaikutteisuuden suunnittelu. Onneksi ei tarvi lukea matikkaa ja fysiikkaa kokeita varten, mutta pitää yrittää olla luovana sitten kokeissa.
 
no niin tiistaina olis matematiikka ja keskiviikkona fysiikka. Tässä kävikin sitten niin että en päässyt papereilla joten kokeisiin on mentävä. Ei voi kun toivoa että kokeet sopivat minulla. Mites on, jännittääkö?
 
Ei pahemmin jännitä. Kävin semmosen 3 viikon preppaus kurssin ja nyt on taidot kuosissa(toivottavasti:p )
Ainakin kakkos vaihtoehtoon pitäs päästä, mut tosissaan yritetään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JurdysCahn
Ei pahemmin jännitä. Kävin semmosen 3 viikon preppaus kurssin ja nyt on taidot kuosissa(toivottavasti:p )
Ainakin kakkos vaihtoehtoon pitäs päästä, mut tosissaan yritetään.

kerros mitä siellä kursilla opetettiin, oliko haasteellisempaa ku lukionpetus vai annettiinko teille jotain vinkkejä?
 
Aika paljon just kaikkii vinkkejä minkälaisii tehtävii yleensä on ollu. Opetus oli ihan tasokasta ja tehtävät riittävän haastavia. Sähkömagnetismista veikkailtii et tänä vuonna ois Impedanssi tehtävä ku viimevuosina ei oo ollu ja modernis vois olla joku hajoamis tehtävä. En nyt muista muita näin heti...
 
just tässä duunaan näitä tehtäviä ja matikassa on kyllä ääriarvotehtävät ja todennäköisyyslaskenta olleet melkein varmoja tärppejä viime vuosina. Sen lisäks integrointia saa melko varmasti kokeissa harjoittaa.

Ja fysiikassa viimeinen tehtävä on viime vuosina liittynyt aina moderniin fysiikkaan, ja 5 yleensä magnetismiin.

Toivottavasti pistää haastavat, mutta ei liian vaikeita kokeita niin hyvä tulee :)

Mites sulla Cahn paremmin matikka vai fyssa hallussa?
 
Matikka ollut viimeaikoina paremmin. Yo:ssa meni huomattavasti paremmin ja pääsykoetta simuloivassa kokeessa (kuului tähän kurssiin) tuli matikasta paljon enemmän pisteitä. Huomenna on matikka vielä vähän pitää kertailla ;)
 
No niin nyt on matikka tehty.

Oli ehkä vähän haastavampi ku viime vuonna
Sain 4 ja puol tehtävää tehtyä (vastauksien oikeudesta ei ole tietoa)

Vastaukseni (A-sarja huom!)
1. 800e (melko varma)
2. x0=0 tai x0=4 (lähes täysin varma)
3. en saanut tehtyä
4. aikavälillä t=2s...3s (vähän huteralla pohjalla ehkä)
5. a) 5 eri reittiä todennäköisyydet välillä olikohan 1/4...1/8?
b) todennäköisyys 5/8 (a-kohdasta melko varma ja b-kohdasta varauksella)
6b) Oletin että kyseessä on geom. sarja, ratkaisin suhdeluvun (q) ja laskin tilavuuksien summan suppeneven geom. sarjan kaavalla
S=V1/(1-q). Vastauksen tarkkaa arvoa en muista (hieman huteralla pohjalla)
 
Mulla oli B sarja, joten vastaukset on eri. Kuitenkin tehtävät 1,2,5 ja 6 b saattaisivat olla oikein. Muista ehkä lisä pisteitä.
 
Pääsin papereilla lappeen Rantaan. Aktiivinen kämpän etsiminen alkaa ensi viikolla, ja muutto olisi edessä loppukesästä. On jo aikakin päästä täältä pois, täysi-ikäisenä kotona asuessa tulee vain hulluksi.
 
Ylös Bottom