Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onkos näkyny UFOJA?

Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Dr Evil sanoi:
Minkälainen järjestelmä olisi tehokkain?
Nykyiseen verrattuna siitä puuttuisi turhat päällekkäistoiminnot ja resurssien tuhlaaminen (mielikuva)markkinointiin ym. turhaan hömppään. Nykyjärjestelmässä palaa tuhottomasti resursseja siihen että samanlaiset firmat tekevät samoja asioita, salaavat tärkeää informaatiota toisiltaan, yrittävät eri tavoin sabotoida toistensa saavutuksia ja polttavat yhä enemmän rahaa siihen että kertovat medioissa tuotteestaan kaikkea epäolennaista (eivätkä usein kerro yhtään mitään). Aivan järjetöntä. Kilpailuyhteiskunta on vain näennäisesti tehokas.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

mun frendi nauro sille jutulle kun kerroin sille, että olin nähnyt UFOn. Voiks ne UFOt olla vaan harhakuvia meidän kaikkien mielessä, vai onko niitä oikeasti olemassa siinäpä vasta pulma...
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Karma sanoi:
Nykyiseen verrattuna siitä puuttuisi turhat päällekkäistoiminnot ja resurssien tuhlaaminen (mielikuva)markkinointiin ym. turhaan hömppään. Nykyjärjestelmässä palaa tuhottomasti resursseja siihen että samanlaiset firmat tekevät samoja asioita, salaavat tärkeää informaatiota toisiltaan, yrittävät eri tavoin sabotoida toistensa saavutuksia ja polttavat yhä enemmän rahaa siihen että kertovat medioissa tuotteestaan kaikkea epäolennaista (eivätkä usein kerro yhtään mitään). Aivan järjetöntä. Kilpailuyhteiskunta on vain näennäisesti tehokas.

No kyllä mä ton voin aika pitkälle allekirjoittaa... en vain oikein usko, että muunlaiset systeemit saavat ihmisiä yhtään sen tehokkaammiksi, ainakaan siihen mainitsemaasi tuhanteen vuoteen.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

jaakko sanoi:
mun frendi nauro sille jutulle kun kerroin sille, että olin nähnyt UFOn. Voiks ne UFOt olla vaan harhakuvia meidän kaikkien mielessä, vai onko niitä oikeasti olemassa siinäpä vasta pulma...
Omasta mielestäni UFOT (lentäviä tunnistamattomia esineitä) voivat olla ihan mitä tahansa.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Joskus, ehkä noin 6-7 vuotta sitten, kun oltiin perheen kanssa eräässä koira-tapahtumassa, niin nähtiin taivaalla joku valojuttu, eikä tiedetty mikä se oli. Siitä oli myös aamulehdessä joku pikku-juttu, mutta itse en usko että se oli UFO. Muuta mistäs sitä tietää ;)
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Dr Evil sanoi:
No kyllä mä ton voin aika pitkälle allekirjoittaa... en vain oikein usko, että muunlaiset systeemit saavat ihmisiä yhtään sen tehokkaammiksi, ainakaan siihen mainitsemaasi tuhanteen vuoteen.
Miksi ihmeessä ihmiset pitäisi saada tehokkaammiksi? Meille uskotellaan kovasti, että markkinatalouden kasvu tuottaa meille enemmän onnea, mutta en kyllä ainakaan itse ole huomannut olevan sen onnellisempi kun työt ja tehokkuuteni työn suhteen on lisääntynyt. Päin vastoin: Vapaa-aikani on vähentynyt, mutta väsymys puolestaan lisääntynyt, mikä aiheuttaa innon työtäni kohtaan laantumisen ja sen myötä ärtyisyyden kasvamisen aamuisin. Sitten kun vielä tosiaan katsomme, mitä tuo tehokkuus on aiheuttanut ympäristöllemme, niin voi vain ihmetellä miten mikään ei oikeastaan tunnu muuttuvan kuin huonompaan suuntaan. Minä erehdyin pitkään luulemaan, että eläminen ja siitä nauttiminen on elämämme tarkoitus. Onneksi minut on nyt parannettu tuosta harhasta ja olen oppinut, että elämäntarkoitus on työ ja kuluttaminen. Herää kysymys, että ketä vastaan tässä loppujen lopuksi oikein kilpaillaan ja miksi ihmeessä?
Hmm, ehkäpä jonakin kauniina iltana taivaanrannasta saapuisi UFO, joka poimisi minut kyytiin ja veisi jonnekin vähän kehittyneemmälle planeetalle.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Zanis Dust sanoi:
Miksi ihmeessä ihmiset pitäisi saada tehokkaammiksi?

No vaikkapa sen takia, että sama määrä tuotantoa voitaisiin valmistaa vähemmällä luonnonvarojen kulutuksella/rasituksella jne. Kyse on lähinnä koko ihmiskunnan kyvystä aikaansaada kehitystä, eikä sitä, että juuri sinä pakkaat voita 4h enemmän viikossa...

Zanis Dust sanoi:
Hmm, ehkäpä jonakin kauniina iltana taivaanrannasta saapuisi UFO, joka poimisi minut kyytiin ja veisi jonnekin vähän kehittyneemmälle planeetalle.

pääsisit varmaan kotieläimeksi jollekin mukavalle muukalaisperheelle.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Dr Evil sanoi:
No vaikkapa sen takia, että sama määrä tuotantoa voitaisiin valmistaa vähemmällä luonnonvarojen kulutuksella/rasituksella jne. Kyse on lähinnä koko ihmiskunnan kyvystä aikaansaada kehitystä, eikä sitä, että juuri sinä pakkaat voita 4h enemmän viikossa...

Nimenomaan voitaisiin. Se kuitenkin tuntuu menevän niin, että juurikin aina sen yhden ihmisen työtaakkaa lisätään, samalla kun työntekijöitä irtisanotaan. Kun katsoo mitä kaikkea tähänkin maailmaan tuotetaan, olisi ehkä tervettä myös karsia ihan sieltä tuotantopuolelta, mikä tietenkin mahdotonta, kun kyse on voitontavoittelusta. Mutta niinhän se menee, turhia tarpeita on luotava, jotta saataisiin myytyä turhia tuotteita.

Dr Evil sanoi:
pääsisit varmaan kotieläimeksi jollekin mukavalle muukalaisperheelle.
Parempi sekin kuin koe-eläimeksi. MIelelläni minä lähtisin kissapäiviä viettämään.

Edit: pientä muokkausta.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Zanis Dust sanoi:
Nimenomaan voitaisiin. Se kuitenkin tuntuu menevän niin, että juurikin aina sen yhden ihmisen työtaakkaa lisätään, samalla kun työntekijöitä irtisanotaan. Kun katsoo mitä kaikkea tähänkin maailmaan tuotetaan, olisi ehkä tervettä myös karsia ihan sieltä tuotantopuolelta, mikä tietenkin mahdotonta, kun kyse on voitontavoittelusta. Mutta niinhän se menee, turhia tarpeita on luotava, jotta saataisiin myytyä turhia tuotteita..

Mielestäni käsityksesi tästä asiasta on liian mustavalkoinen.
Olen kyllä muutamassa työpaikassa nähnyt mielestäni kohtuuttomia työtaakkoja, ehkä kuitenkin useammassa paikassa olen nähnyt palkan tulevan kohtuuttoman helpolla.
Yrityksien pitää tehdä voittoa, muuten niitä työpaikkoja ei edes ole. Mikä on turha tarve, sinäkö sen päätät? Pitäisikö esim. tupakka ja viina kieltää?, roskaruoka?, mikä kaikki on turhaa? mielestäni tuo kuulostaa enemmänkin siltä, että toisten ihmisten pitäisi haluta samoja asioita kuin sinä, koska sinun näkemyksesi on oikea... Kaikkihan me luullaan olevamme oikeassa.
No joo tämä aihe on kokonaisuudessaan niin monimutkainen, että en edes yritä pureutua siihen tämän enempää, kun en mikään asiantuntija kuitenkaan ole. Sanon vaan, että kolikolla on aina vähintään kaksi puolta ja monesti helvetisti enemmän.


Zanis Dust sanoi:
Parempi sekin kuin koe-eläimeksi. MIelelläni minä lähtisin kissapäiviä viettämään.

:rolleyes: Veikkaisin, että voisit hieman yksinäiseksi kuitenkin tulla, tai jos et niin kyllä täältä pois pääsee jos sikseen tulee...
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Dr Evil sanoi:
Mielestäni käsityksesi tästä asiasta on liian mustavalkoinen.
Olen kyllä muutamassa työpaikassa nähnyt mielestäni kohtuuttomia työtaakkoja, ehkä kuitenkin useammassa paikassa olen nähnyt palkan tulevan kohtuuttoman helpolla.
Yrityksien pitää tehdä voittoa, muuten niitä työpaikkoja ei edes ole. Mikä on turha tarve, sinäkö sen päätät? Pitäisikö esim. tupakka ja viina kieltää?, roskaruoka?, mikä kaikki on turhaa? mielestäni tuo kuulostaa enemmänkin siltä, että toisten ihmisten pitäisi haluta samoja asioita kuin sinä, koska sinun näkemyksesi on oikea... Kaikkihan me luullaan olevamme oikeassa.
No joo tämä aihe on kokonaisuudessaan niin monimutkainen, että en edes yritä pureutua siihen tämän enempää, kun en mikään asiantuntija kuitenkaan ole. Sanon vaan, että kolikolla on aina vähintään kaksi puolta ja monesti helvetisti enemmän.
QUOTE]

En minä ole väittänyt olevani oikeassa, minä vain tuon näkemystäni esille. Jos tarkkoja ollaan, niin suurin osa tällä planeetalla tuotettavasta tavarasta on täysin epäoleellista ihmisen eloonjäämisen kannalta (jos asiaa oikein aletaan kärjistämään) ja kaiken sen turhan tuottaminen myös kuluttaa ympäristöä. Minun puolestani ihmiset toki saavat ostaa ja käyttää mitä itse haluavat, minä puolestani koen tulevani toimeen vähemmälläkin ja myös elän sen mukaan.
Kolikolla toki on aina kaksi puolta ja ihmiset tuppaavat näkemään vain sen oman puolensa - juuri senhän vuoksi asiat ovat niin kuin ovat. Kaikkien ei todellakaan tarvitse hyväksyä asioita sellaisinaan kuin ne meille tarjotaan, vaan jokaisen olisi hyvä aina silloin tällöin kyseenalaistaa (edes ajatuksen tasolla) kaikki mallit, mitä tarjoillaan.
Mutta joo, ehkäpä ei enempää tästä aiheesta, kun ei tähän topiciin edes kuulukaan.
Viimeisen kommenttisi taidan jättää ihan omaan arvoonsa..:rolleyes:

Edit: ulkoasua
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Vaikea lähteä sanomaan onko tuo nyt totta vai kusetusta. Kusettajia löytyy niin hemmetisti, mutta en tietenkään voi lähteä tyrmäämään suoralta kädeltä tuota. Nykypäivänä vain tuommoiset kuvat kun pystyy ihan kuka tahansa itse värkkäämään niin vaikeaa on arvioida onko tuo totta vai ei.

Löytyykö lisää juttua tuosta härvelistä? Kiinnostaisi lukea.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Helvetin kovaa työtä feikiksi kunnes toisin todistetaan. Videomatsku ois kova sana.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Jumala sanoi:
Kummanmuotoinen pallo :D

Niin se oli kuulemma roswellissakin....

Btw, olivat löytäneet uuden planeetan joka sijaitsee erittäin lähellä omaa aurinkoansa. Mielenkiintoiseksi kohteeksi sen tekee se että siellä on hyvin suurella todennäköisyydellä vettä/vesihöyryä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Kuvia samasta härpättimestä: http://www.earthfiles.com/news.php?ID=1252&category=Environment
"As I was getting directions from the park ranger this WEIRD THING flew overhead, going at a nice, leisurely pace and reminding me of a dragonfly! I asked the park ranger: 'WHAT was THAT?!' to which he replied: 'I'm told it's some kind of a communications device that's supposed to help the park service monitor the area for potential problems-stuff like fires and such.'

"I joked: 'So it's NOT a UFO?' to which he kind of chuckled and casually said: 'Ha! Nah, I don't think so!'
Aika mielenkiintoista, jos tuollaista teknologiaan sovelletaan Jenkeissä metsäpalojen vahtimiseen. :eek:
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Oliver sanoi:
Kuvia samasta härpättimestä: http://www.earthfiles.com/news.php?ID=1252&category=Environment

Aika mielenkiintoista, jos tuollaista teknologiaan sovelletaan Jenkeissä metsäpalojen vahtimiseen. :eek:

Miten tuo värkki muka pysyy ilmassa? Voisin väittää että on hankala rakentaa oikeasti toimivaa tuollaista vekotinta. Olikohan sattumaa vai miksihän se on kuvattu tuossa sähkölinjan luona?

Mielenkiintoista.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Tuon ensimmäiseksi mainitun jutun kirjoittaja sanoi nähneensä laitteen monituisia kertoja ja sanoi naapuriensakin nähneen sen. Miten kummassa kukaan ei ole muka ottanut videokuvaa tuollaisesta laitteesta, jos se on oikeasti olemassa ja on hyvä mahdollisuus nähdä se uudestaan?
 
Ylös Bottom