Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Onkos näkyny UFOJA?

Jatkuu...

"he olivat alasti 20 asteen pakkasessa."
"Huomasimme myös, ettei heillä ollut sukupuolielimiä"
"Toivon, että suhtaudutte meihin vakavasti."

Ei voi muuta sanoa kuin: Olipas pojilla kokemus! Tommonen kyllä pistää vakavaksi!:D

Tuli muuten vielä mieleen, että mistä nämä kainuulaiset tiesivät humanoidit miehiksi, jos heillä ei ollut sukupuolielimiä!?:confused:
 
UFOT

Ajoimme perheeni kanssa tammikuun alussa Tervolasta Ouluun. Vuosi oli muistaakseni 1996. Näimme Valopilkun taivaalla joka syttyi ja sammui. Piste myös liikkui edestakaisin. ilmiötä kesti n. 20 min, kunnes piste hävisi. En tiedä mistä ilmiö aiheutui, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
 
AF, antifilatelisti, eli ollari! Sinähän olit mukana ku tehtiin tuo mun kertoma havainto! Ku käveltiin kiimingin keskustaan ja ne valojutskat seuras meitä. Do you Remember?!?!?!?!
 
Näistä UFO jutuista sen verran, että vaikka näet taivaalla kirkkaan valon, niin ei se välttämättä UFO ole... Katsoin juuri discovery -kanavalta dokumentin missä arveltiin monien UFO havaintojen olevan jotain ilmavoimien uusien härveleiden kokeiluja ja osa niistä oli voitu todistaakin. Muistan myös tieteen kuvalehdestä lukeneeni kerran, että joskus on testattu jotain uusia "lentosysteemeitä" ja pistetty niihin laskuvarjoihin kytkettyjä nukkeja sisälle.

Ja tietenkin aina on olemassa luonnon mystiset valoilmiöt ja säähavaintopallot ;)

Itse uskon maapallon ulkopuoliseen elämään, mutta en taasen usko, että ne olisivat silti täällä käyneet...

EDIT: Eräässä toisessa dokumentissa (tuli tässä vain mieleen) kerrottiin jonkinlaisista "energiakentistä", joita syntyy esim. tulivuorenpurkauksien tärinästä ja jopa isoista ilmastointisysteemeistä yms. ja jos seisot keskellä sellaista se jotenkin silmänmustuaisen saa paineen alaiseksi ja saatat nähdä olemattomia, vaikkakin aivan todentuntuisia olemattomia. Tätä oli jopa tieteellisesti testattu laboratoriossa ja kyllähän ihmiset oli nähny outoja valoa hohkaavia ihmisiä. Ja vielä kolmas juttu, eli maailman eri puolilla lentokoneiden lentäjät ovat kuulemma nähneet outoja valopalloja (lähde: sama dokumentti kuin ekakin tarina) ja ne valopallot kuulemma näyttivät samalta kuin joittenkin muitten ihmisten tiedot hallituksen salaisista kokeiluista. Toisaalta nämä olivat jotain USA:n touhuja... Ja tiedä sitä sitten. Vaikken salaliittoteorioiden kannattajia olekaan, niin miksei hallituksella voisi olla jotain hypersalaista huipputekniikkaa jota ei ole vain yleisölle paljastettu (stealth hävittäjät kuulemma paljastettiin yleisölle vasta monta (kymmentä?)vuotta niitten keksimisen jälkeen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lentäjien näkemät erinväriset valopallot ovat saattaneet olla myös salamoita, sillä 90-luvun alussa vasta tieteelisesti todistettii, että salamt iskevät myös pilvien yläpuolella. Pilven yläpuolella salamoiden värit ja muodot vaihtelevat, joten niitä oli hankala tunnistaa tavalliseksi salamaksi. Monet lentäjät menettivät lentolupansa kun kertoivat noista ilmiöista, koska luulivat niitä ufoiksi. Täten ne olivat hiljaa näkemastaan. Asiaa alettiin tutkimaan vasta hyvin myöhään.

Joskus tv:ssä kerrottiin noista ja näytettiin niitä, ne oli esim. sellaisia punaisia poksahduksia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Itse uskon maapallon ulkopuoliseen elämään, mutta en taasen usko, että ne olisivat silti täällä käyneet...
Jep, itse olen samoilla linjoilla. Uskon että jollain planeetoilla voi esiintyä elämää ja se on jopa varsin todennäköistä, sillä maailmassa on 2 miljardia galaksia, joissa jokaisessa on keskimäärin 2 miljardia tähteä. Olisihan se epätodennäköisempää, mikäli maailmassa ei olisi elämää, sillä jos sitä kerran maapallollekin kehittyi, niin miksei sitä voisi olla myös muualla? Mutta mihinkään ihmisennäköisiin valkoisiin neliraajaisiin Ufo-olioihin en usko, jotka lentelevät yläilmoissa jostain metallista tehdyillä aluksilla.

Jos maailmassa on elämää en usko sen olevan mitään sellaista, mitä ihminen pystyy kuvittelemaan, eikä varsinkaan samanlaista mitä jo löytyy tältä planeetalta. Sillä erään teorian mukaan kaikki maapallon eläinlajit ovat evoluution kehittyessä muotoutuneet yhdestä ainoasta yksisoluisesta eliöstä. Siksi kaikkien eläinlajien muoto on samantapainen, eli: pää, vartalo ja raajat. En usko että muualla maailmankaikkeudessa evoluutio noudattaisi samaa muotoa, sillä uskon että jokaisella ekosysteemillä on omat kaavansa ja muutenkin evoluutiosta suurin osa on sattumaa ja olosuhteiden pakosta tehtäviä valintoja. Nämä asiat mielestäni ratkaisevat minkälaisiksi eliölajit muodostuvat.

Mutta jos ajatellaan toisella tapaa, että kaikki mitä maailmankaikkeudessa on, mukaan lukien elämä, on lähtöisin alkuräjähdyksestä, niin voihan tietysti olla niin, että esimerkiksi kaava, joka toistuu meissä ja muussa elämässä maapallolla voi tietysti olla universaalia ja näin ollen elämä voisi tietysti näyttää jokseenkin samanlaiselta muuallakin. Mutta epäilen sitä, sillä vaikka näin olisikin, on evoluutio kumminkin niin sattuman kauppaa, että vaikka kaava olisikin samanlainen muuallakin, eivät eliölajit silti näyttäisi samanlaisilta, kuin maapallolla.

Tietysti voivathan muuallakin elävät olennot olla älykkäitä, mutta uskon sen älynkin olevan toisenlaista, mitä ihmisillä. Esimerkiksi en usko, että heillä esimerkiksi olisi ollenkaan samanlaisia aivoja kuin ihmisillä, vaan jonkun muunlainen systeemi, josta äly on lähtoisin. Tai sitten ne eivät ole ollenkaan älykkäitä, vaan ovat esimerkiksi jonkinlaisia kasveja ym.

Ja mitä tulee siihen, että nämä ns. Ufo-oliot rakentelisivat planeetoillaan jotain avaruusaluksia jostain metallista ja lentelisivät niillä maapallon ilmakehässä ympäriinsä, ja nämä alukset sattuisivat epäilyttävästi näyttämään Scifi-kirjallisuuden tuotteilta, on mielestäni silkkaa Scifiä. Ja vielä se, että kukaan ei ole koskaan todistettavasti todistanut näiden olioiden olemassa oloa, todistaa ainakin jo minun osaltani Ufojen olevan silkkaa ihmisen mielikuvituksen tuotetta.

On se niin mukavaa filosofoida kilpaa itsensä kanssa. :p
 
Joo. Mut mitäs mieltä pelikansa on peltokuvioista? Ne on aivan käsittämättömän monimutkaisesti ja symmetrisesti tehty, ettei ne voi olla ihmisten tekemiä! On olemassa myös kuvamateriaalia jossa "lentävät lautaset" pörräävät peltojen yllä tekemässä kuvioita. Ja näitä juttujahan löytyy esim. siitä samasta linkistä jota olen jo muutaman kerran mainostanut.

Ja AF eli ollari voi muuten todistaa sen mun UFO jutun. AF:n kanssa mä sen näin. Äijä käyttää tätä foorumia vain niin perkuleen harvoin, että yhteyden saaminen tätä kautta on lähes mahdotonta. Pitäs varmaan pirauttaa sille nii se vois todistaa sen UFO jutun.:rolleyes:
 
Ma olen samaa mielta Leo:n kanssa. (joka teki erittain hyvia pointteja)
Eli uskon et muualla on elamaa ja etta ne eivat ole "meidan" kaltaisia olentoja. Ja uskon etta jos "UFOT" tosiaankin kavisivat planeetallamme olisi se melkein mahdotonta etta emme siita tietaisi.. onhan noita salaliitto-teorioita mutta en vaan usko moiseen.

Ainii peltokuviot.. joopajoo
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Mutta jos ajatellaan toisella tapaa, että kaikki mitä maailmankaikkeudessa on, mukaan lukien elämä, on lähtöisin alkuräjähdyksestä, niin voihan tietysti olla niin, että esimerkiksi kaava, joka toistuu meissä ja muussa elämässä maapallolla voi tietysti olla universaalia ja näin ollen elämä voisi tietysti näyttää jokseenkin samanlaiselta muuallakin. Mutta epäilen sitä, sillä vaikka näin olisikin, on evoluutio kumminkin niin sattuman kauppaa, että vaikka kaava olisikin samanlainen muuallakin, eivät eliölajit silti näyttäisi samanlaisilta, kuin maapallolla.
Tämä onkin kiintoisaa. Jos oletetaan että kaikki materia (ja samalla siis se mistä alkuperäinen elämä muun muassa tänne syntyi/muotoutui) on lähtöisin samasta pisteestä, niin eikös kaiken elämän kaikkialla pitäisi aluksi olla samanlaista?

Oletetaan edelleen, että 127 valovuoden päästä meistä löytyisi planeetta jolla on elämää. Planeetan keskilämpötila (pinnalla) olisi vaikkapa 80 Celsiusastetta. Planeetalla olisi siis elämää, oletetaan myös että se olisi kehittynyt yhtä kauan kuin elämä maapallolla. Koska kaikki materia on lähtöisin samasta pisteestä, olisivat alkueläimet ja virukset ja bakteerit, yleensäkin kaikkein pienimmät organismit, samoja kuin maapallolla esiintyvät. Mutta mitä monimuotoisimpiin ja kehittyneempiin elämänmuotoihin mennään, sitä erilaisempia ne olisivat erilaisten olosuhteiden vuoksi. Esimerkiksi ehkä planeetalla ei olisi lainkaan vettä? On eliöitä jotka voivat elää vedettä.

Pointtinani oli, että planeetalla voisi olla samoja basilleja kuin maapallollamme, mutta jos jokin korkea kehitys olisi tapahtunut, olisi se todennäköisesti poikkeava maapallon elämän kehityksestä, elleivät olosuhteet olisi aivan samanlaiset (lämpötila, ilmakehän kaasut, paine, esiintyvät alkuaineet mukaanlukien).

Tämä minun kirjoitelmanihan oli sitten pelkkää oletusta. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Pointtinani oli, että planeetalla voisi olla samoja basilleja kuin maapallollamme, mutta jos jokin korkea kehitys olisi tapahtunut, olisi se todennäköisesti poikkeava maapallon elämän kehityksestä, elleivät olosuhteet olisi aivan samanlaiset (lämpötila, ilmakehän kaasut, paine, esiintyvät alkuaineet mukaanlukien).

No mutta jos olosuhteet olisivat planeetan synnysta asti olleet samanlaisia, niin olisihan bakteerienkin täytynyt kehittyä erilaisiksi. Ja kuka väittää, että ne ollenkaan olisivat hiilipohjaisia olioita. Voivathan ne olla vaikkapa antiainetta tai pelkkää energiaa! Tai sitten voi olla elämänmuotoja, jotka toinen elämänmuoto on tehnyt, eli jollekin planeetalle on tullut elämää paaaaaljon ennen maata ja he ovat kehittäneet kehitykset kasvaessa jonkinlaisia keinotekoisia itse ajattelevia elämänmuotoja jotka ovat ottaneet vallan. Kuulostaa aivan scifi-tarinoilta, mutta miksipäs ei? Tuo antiaine juttu kyllä sen puoleen rakoilee, että antiainehan tuhoutuu osuessaan aineeseen ja jos sinne esimerkiksi joku avaruudesta tullut pikku meteoriitti osuu siihen planeettaan niin koko planeetta tuhoutuu...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Olen niin laiska kirjottaan samoja juttuja moneen kertaan, mutta kerrotaan nyt sitte lyhyesti.

Kävelin kaverini kanssa klo.7 aikaan pyörätietä Kiimingin keskustaan päin. Pyörätietä ympäröi molemmin puolin metsä, ei kovin tiheä, mutta metsä kumminkin. Oli talvi ja pimeää, vain katulamput valaisivat. Kun siinä kävelimme ja juttelimme niitä näitä, oikealle puolellemme ilmestyi yhtäkkiä kolme valoa hohtavaa alusta ne olivat meistä noin 300-1000metrin päässä ja leijuivat metsän yläpuolella n.70metrin korkeudessa. Alukset olivat arviolta viisi metriä pitkiä ja paksuja. Kokoa on melkomahdoton tarkkaan sanoa, koska aluksia ympäröi vaoimakas valo. Pysähdyimme kaverini kanssa katsomaan tätä ihmeellistä näkyä ja samaan aikaan myös alukset pysähtyivät kohdallemme. Lähdimme kävelemään ja alukset seurasivat meitä. Säikähdimme kovasti ja lähdimme juoksemaan, samaan aikaan vastaan tuli sauvakävelijöitä, jotka vilkuilivat myös aluksia. Sitten alukset hävisivät yhtä nopeasti, kuin oli ilmestynytkin. Että semmoset kokemukset minulla.

Jos UFO-tarinat kiinnostaa, täältä löytyy kymmenen suomen kuuluisinta ja "oikeaksi" todettua UFO-tapausta:
http://www.suomenufotutkijat.fi/

Tottahan tuo on, Olin itse mukana kun tuo tapahtui.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AF
Tottahan tuo on, Olin itse mukana kun tuo tapahtui.
Tulihan se vahvistus sieltä. Satutko muuten muistamaan AF, että millon tuo tapahtui. Mä en muistanu merkata minnekkään. Tai muistatko tapauksesta mitään joka tuosta mun messagesta puuttui? Tuli vaan mieleen että mikset tätä tapausta kertonut ensimmäisessä viestissäsi?:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Satutko muuten muistamaan AF, että millon tuo tapahtui. Mä en muistanu merkata minnekkään. Tai muistatko tapauksesta mitään joka tuosta mun messagesta puuttui? Tuli vaan mieleen että mikset tätä tapausta kertonut ensimmäisessä viestissäsi?:confused:

Se tapahtui muistaakseni tammikuun puolivälissä. Pakkasta oli yli 25 astetta. Tapausta en kertonut siksi että, sinä olit sen jo kertonut.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Tämä voi kuulostaa uskomattomalta, mutta totta se on:
Olin koirani kanssa iltalenkillä järvellä, kun veden päälle syttyi kirkas valo. Se loisti vihreänä ja yhtäkkiä alkoi kuulua hurinaa. Mikään ihmisen luoma vekotin se ei voinut olla, koska järven lähettyvillä ei ole asutusta, muuta kuin meidän hirsimökkimme. Jossa ei ole edes sähköjä.
Valo laskeutui veden pinnalle ja rupesi pyörimään vimmatusti. Se oli arviolta 10-12 metriä halkaisijaltaan. Koirani reagoi siihen kiivaasti ja yritti juosta pakoon ja vikisi.

Tätähän ei voi mitenkään todistaa, jos ette usko sanaani se on teidän ongelmanne. Koirani on sen jälkeen ollut aina arka kirkkaille valoille.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

jaakko sanoi:
Tämä voi kuulostaa uskomattomalta, mutta totta se on:
Olin koirani kanssa iltalenkillä järvellä, kun veden päälle syttyi kirkas valo. Se loisti vihreänä ja yhtäkkiä alkoi kuulua hurinaa. Mikään ihmisen luoma vekotin se ei voinut olla, koska järven lähettyvillä ei ole asutusta, muuta kuin meidän hirsimökkimme. Jossa ei ole edes sähköjä.
Valo laskeutui veden pinnalle ja rupesi pyörimään vimmatusti. Se oli arviolta 10-12 metriä halkaisijaltaan. Koirani reagoi siihen kiivaasti ja yritti juosta pakoon ja vikisi.

Tätähän ei voi mitenkään todistaa, jos ette usko sanaani se on teidän ongelmanne. Koirani on sen jälkeen ollut aina arka kirkkaille valoille.

Eiköhän kutsuta Scully ja Mulder paikalle.
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Jotenkin uskoisin että maapallon ulkopuolella on elämää...Että sitä rataa mennään:)
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Hmm, en nyt välttämättä menisi sanomaan tätä suoraan UFOksi, mutta asiaan -->

Eli pari vuotta sitten istuskelin terassilla polttelemassa tupakkia, yhäkkiä välähti, oikeastaan hieman kuin salama olisi välähtänyt, mutta välähdyksen jälkeen oli hiljaista pari sekunttia..
Sitten taivaalle ilmestyi punertavan oranssi täplä, sitten se lähti pirunmoisella vauhdilla länteen ja näytti aivan tähdenlennolta.. Mutta tietääkseni tähdenlennot eivät pysähdy ensin, ja jatka matkaansa vasta sitten.. Ja tämähän tapahtui myöhään illalla, joten sen näki aivan selvästi pimeällä taivaalla.
Kyllä siinä aika nopeasti lähti tupakka käsistä ja sisälle "turvaan" katselemaan ikkunasta jos näkyisi jotain muutakin..
 
Vastaus: Onkos näkyny UFOJA?

Uskon, että on olemassa muuallakin on elämää kuin pelkässä maapallossa.
E: Linkki pois, hain näköjään vähän huolimattomasti jonkun trailerin. Yritin etsiä sitä koko dokumenttia, mutta ei löytynyt. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom