Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Online pelaaminen (Xbox vs PS2)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
?, Mitäs sää nyt oikein horiset? Siis eihän warettaminenhan liity XbConnectiin mitenkään, eli en nyt oikein käsitä noita sun selittelyjä...

Liveä ei voi käyttää waretetulla pelillä, xbconnectia voi. Xbconnectilla voi myöskin käyttää online-peleissä laittomia palvelimia (MMORPGit esim) kiertäen kuukausimaksut peleistä (shardit).

Ja LIVEkään ei liity XbConnectiin mitenkään. Ei niitä kuukausimaksuja tietenkään tarvi maksaa, jos ei LIVE-palveluja kerta käytä.

Tuossa pointtini. Miksipä käytät Liveä jos pääset pelaamaan pelejä ilmaiseksikin. Xbconnect pelastaa ja MS saattaa pitää ideaa epäedullisena.
 
mites jos joku peli firma haluaa itse hoitaa online pelaamisen jollekkin pelille? mikkisoftalta ei taida kuitenkaan lupaa herua?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Liveä ei voi käyttää waretetulla pelillä, xbconnectia voi. Xbconnectilla voi myöskin käyttää online-peleissä laittomia palvelimia (MMORPGit esim) kiertäen kuukausimaksut peleistä (shardit).
Vaikka siinä voikin käyttää waretettuja pelejä, niin ei se tee siitä laitonta.

Ja siis edelleen...mitkä kk-maksut? Ei system-link pelien pelaamisesta tarvi mitään kk-maksua maksaa tai sitten meikäläinen on missannut jotain.

Tuossa pointtini. Miksipä käytät Liveä jos pääset pelaamaan pelejä ilmaiseksikin. Xbconnect pelastaa ja MS saattaa pitää ideaa epäedullisena.
No aika huono pointti, sillä onhan LIVE kuitenkin ihan oikea palvelu jonka toiminta ja jatkuvuus ainakin pyritään varmistamaan parhaalla mahdollisella tavalla. XbConnect sen sijaan on vaan jonkun harrastelijan hyvää hyvyyttään koodama "viritys" jota käyttää muutama kymmenen tuhatta ihmistä maailmassa. Edelleenkään en todellakan usko, että mikkisoftaa kiinnostaa alkaa kitisemään noin pienestä asiasta ja näin kerätä negatiivista huomiota osakseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Xbconnectilla voi myöskin käyttää online-peleissä laittomia palvelimia (MMORPGit esim) kiertäen kuukausimaksut peleistä (shardit).
Siis häh?

Xbconnectihan toimii vain peleissä, joissa on system-link tuki (= lähiverkkotuki). Miksi ihmeessä MMORPG-peliin laitettaisiin LAN-tuki? :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Siis häh?

Xbconnectihan toimii vain peleissä, joissa on system-link tuki (= lähiverkkotuki). Miksi ihmeessä MMORPG-peliin laitettaisiin LAN-tuki? :confused:

Ihan hyvä pointti, vaikka PSO:n kaltainen mättöpeli tukisikin moninpeliä system linkillä ei tarkoita sitä että jokainen MMORPG tukisi. En tullut ajatelleeksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble Vaikka siinä voikin käyttää waretettuja pelejä, niin ei se tee siitä laitonta.

Ja siis edelleen...mitkä kk-maksut? Ei system-link pelien pelaamisesta tarvi mitään kk-maksua maksaa tai sitten meikäläinen on missannut jotain.

Niinpä niin, kyllä se Sony kuoppasi täysin laillisen Bleem!inkin, jota käytti kyllä vielä pienempi määrä ihmisiä kuin tuota xbconnectia.

Mieti peliä mikä tukee sekä liveä että system linkkiä. Jos vaihtoehtona on maksaa livestä tai pelata ilmaiseksi, kyllä löytyy tarpeeksi ihmisiä valitsemaan ilmaisen pelin että MS siitä älähtää, jos nyt yhtään käyttäytyy kuten kaverinsa Sony ja Nintendo.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Niinpä niin, kyllä se Sony kuoppasi täysin laillisen Bleem!inkin, jota käytti kyllä vielä pienempi määrä ihmisiä kuin tuota xbconnectia.
En nyt muista mitään tarkkoja lukuja, mutta Bleemi möi kyllä ihan mukavasti. Pelkästään Bleem for Dreamcast möi jo sen muutamia kymmeniä tuhansia kappaleita. En ihmettele lainkaan, että Sony siihen lopulta puuttui...

Mieti peliä mikä tukee sekä liveä että system linkkiä. Jos vaihtoehtona on maksaa livestä tai pelata ilmaiseksi, kyllä löytyy tarpeeksi ihmisiä valitsemaan ilmaisen pelin että MS siitä älähtää, jos nyt yhtään käyttäytyy kuten kaverinsa Sony ja Nintendo.
No jos vaihtoehtona on maksaa LIVEstä pikku summa, lykätä töpseli seinään ja alkaa pelaan...tai mennä ostamaan tuhannen euron PC ja alkaa säätämään, niin aika moni kyllä valitsee varmaan sen LIVEn. Ja aika harva xbox pelaaja (varsinkaan amerikkalainen sellanen) on edes kuullut XbConnectista ja vielä harvempi osaisi sitä käyttää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
En nyt muista mitään tarkkoja lukuja, mutta Bleemi möi kyllä ihan mukavasti. Pelkästään Bleem for Dreamcast möi jo sen muutamia kymmeniä tuhansia kappaleita. En ihmettele lainkaan, että Sony siihen lopulta puuttui...

Lopulta? Sehän puuttui siihen välittömästi. Sitten tietty hävisi mutta ehti viedä kaikki rahat firmalta joka Bleemia kauppasi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Lopulta? Sehän puuttui siihen välittömästi. Sitten tietty hävisi mutta ehti viedä kaikki rahat firmalta joka Bleemia kauppasi.
Jos aihe olisi "Milloin Sony puuttui Blemiin" niin voisin jopa jatkaa keskustelua, mutta Bleemi ei voisi tähän asiaan vähempää liittyä joten antaa olla...
 
Entäs sitten nettivalmiuden puuttuminen xboxista?

Sitähän on alusta asti kovasti mainostettu 'kilpailijoista poiketen heti nettivalmiina konsolina', mutta tosiasiassa pelkkä ethernet liitäntä laitteessa ei tee siitä sen enempää nettivalmista kuin PS2.

Xboxiin joutuu nettiin päästäkseen ostamaan lisäksi LIVE starttikitin, joten ei se perus xbox setti ole ostettaessa yhtään sen valmiimpi liitettäväksi nettiin kuin PS2.
 
Ja mitä tuo arvio kertoi ??

PS2:lla typpi ei ollut oikein päässyt Madden peliin sisään
Socomissa hän valitteli ettei tuntenut oloaan mukavaksi kun joutui selittelemään asioita toisille pelaajille.

Xboxilla kaveri oli ihastunut siihen miten miellyttäviä ne kaksi Virginialaista vastapelaajaa olivat puheissaan :rolleyes:

Osaako arvostelija edes pelata, vai jutteliko hän vain muitten pelaajien kanssa ja perusti arvionsa siihen?

Tosi asiallinen ja perusteellinen vertailu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ja mitä tuo arvio kertoi ??

PS2:lla typpi ei ollut oikein päässyt Madden peliin sisään
Socomissa hän valitteli ettei tuntenut oloaan mukavaksi kun joutui selittelemään asioita toisille pelaajille.

Xboxilla kaveri oli ihastunut siihen miten miellyttäviä ne kaksi Virginialaista vastapelaajaa olivat puheissaan :rolleyes:

Osaako arvostelija edes pelata, vai jutteliko hän vain muitten pelaajien kanssa ja perusti arvionsa siihen?

Tosi asiallinen ja perusteellinen vertailu.
Taitaa ottaa yhden pisteen "häviö" koville, kun pitää useamman huutomerkin kanssa meuhkata. :rolleyes:

Eihän juttu tosiaan paljoa kerro muuta kuin lyhyesti peruspelaajan alkukokemuksista. Ainoa jonkinmoinen tieto oli se, että kumpikin kone saatiin nettiin ilman ongelmia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ja mitä tuo arvio kertoi ??

PS2:lla typpi ei ollut oikein päässyt Madden peliin sisään
Socomissa hän valitteli ettei tuntenut oloaan mukavaksi kun joutui selittelemään asioita toisille pelaajille.


Hänhän kirjoitti että Maddenissa ei ollut mahdollisuutta puhua kanssapelaajien kanssa, joka oli ilmeisesti syy fiilisten latistumiseen.. Socomia hän ei vaan yksinkertaisesti tainnut osata pelata..

Xboxilla kaveri oli ihastunut siihen miten miellyttäviä ne kaksi Virginialaista vastapelaajaa olivat puheissaan :rolleyes:

Huomasit siis, että se tuo aivan uuden ulottuvuuden pelaamiseen kun pääsee keskustelemaan reaaliaikaisesti muiden pelaajien kanssa, oli keskustelunaihe sitten mikä tahansa.. Sehän on juuri Xbox Liven valttikortti..

Osaako arvostelija edes pelata, vai jutteliko hän vain muitten pelaajien kanssa ja perusti arvionsa siihen?

Onko sillä väliä osaako arvostelija (Aaron, CTW News Staff) pelata..? Hänen tehtävänsähän oli arvostella online-palveluja ei itse pelejä.. Vaikutti siltä että olisi hieman noviisi peliasioissa, mutta mitä sitten? Hän kokeili kumpaakin palvelua ja perusti arvionsa siihen..

Tosi asiallinen ja perusteellinen vertailu.

Ainakin minuun verrattuna (tällä hetkellä), sillä en ole itse kokeillut kumpaakaan.. Oletko sinä? :D
 
Pieni lainaus tuolta Boksin foorumista. Ooz oli postittanut ensin.

Xbox Live Subscriptions Double Expectations

Gamers Can't Get Enough, Playing More Than Two Hours Every Day

REDMOND, Wash. -- Jan. 7, 2003 -- Microsoft Corp. today released new data that indicates playing video games online via the Xbox Live (TM) service is quickly becoming the evening activity of choice for throngs of entertainment thrill seekers. Since the introduction of Xbox Live less than 60 days ago, more than 250,000 starter kits have been sold -- double original sales expectations. The starter kit has been selling out in most locations in North America. According to data released by NPD Group Inc., in the first month of availability, Xbox Live Starter Kits outsold by 86 percent the number of PlayStation 2 Network Adapters Sony sold in its first month.* Gamers have flocked to the world's first high-speed video gaming arena fully dedicated to online gaming, spending an average of 2.5 hours per day playing online.

It's not just Xbox Live that is exciting gamers around the world. According to the same NPD Group Inc. data, Xbox (TM) achieved its best month of the year for console sales in November 2002. As reported last month by Microsoft, Xbox reached a fever pitch this holiday season, widening the gap between Xbox and rival Nintendo GameCube, while demonstrating that Xbox delivers a superior gaming alternative to Sony PlayStation 2.

"The instant popularity of Xbox Live, combined with a successful holiday season for Xbox around the world, is concrete evidence that Xbox is securely in the No. 2 position in this industry," said Robbie Bach, chief Xbox officer at Microsoft. "Already, more than a quarter of a million people have discovered the thrill of Xbox Live, and we expect exciting growth over the next several months as these passionate endorsers share their experiences with friends and family."

Xbox Live, which launched in the United States Nov. 15, 2002, allows gamers to play multiplayer Xbox Live games with other gamers everywhere on the Internet via a high-speed connection. With a built-in hard drive and Ethernet port, the Xbox console is the only video game system built from the ground up for online gaming, negating the need to buy additional, costly console peripherals or upgrades. Xbox Live enables gamers to find their friends easily; talk to other players during gameplay through the Xbox Communicator headset; download current statistics, new levels and characters to their Xbox hard drive; and play online -- all features exclusive to Xbox Live.

Whether playing Xbox online or off, gamers can choose from a variety of best-selling titles. According to Ubi Soft Entertainment, in North America alone, gamers snatched up nearly a million copies of Tom Clancy's "Splinter Cell" in November and December, catapulting this Xbox holiday exclusive to the top of the Xbox video game sales charts. Illustrating the intrinsic allure of Xbox Live, game titles with Xbox Live capability (including downloadable content) led holiday sales. Three of the four best-selling Xbox titles are all Live-enabled. According to the latest data from NPD Group Inc., "MechAssault (TM) " from Microsoft Game Studios, Tom Clancy's "Ghost Recon" from Ubi Soft and "Unreal Championship" from Infogrames all attached at over 80 percent to the Xbox Live Starter Kit.*

"It's unbelievable. With Xbox Live I can play games and talk to my friends all across the country," said Xbox Live gamer Michael Aguirre, age 21, from Fresno, Calif. "It's an entirely new way to hang out. I can't imagine ever going back to playing alone. Even my mom has tried it!"

Xbox Live Goes Global

Building on the tremendous success of Xbox Live in North America, Europe prepares to go live March 14, 2003. Meanwhile, Japan is set to launch Xbox Live Jan. 16, 2003, with SEGA's highly anticipated "Phantasy Star Online Episode I & II" and three other exciting Live-enabled launch titles.

Lähde: Microsoft





Kun te PS2 pojat ootte aina niin innoissaan esittelemässä niitä myyntitilastoja oli pakko tämä tänne laittaa...

Eli siis mukavasti näyttää startanneen tuo live-laitteisto.

Juupa tutkippa asiaa ihmisen kannalta joka ei ajattele noin subjektiivisesti.

Xboxin live paketissa tulee mukana muutakin kuin se pelkkä netti valmius (pelejä, mikki ja kuuloke yhdistelmä..).
 
vielä tosta XBconnectista ja LIVE:stä... saako jo xbc:lle laitettua imutettavaksi lisämappeja, hahmoja ja muita bonuksia? Varmaan jollain wareboxeille sitten, mutta se nyt ei minua kiinnosta pätkääkään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Taitaa ottaa yhden pisteen "häviö" koville, kun pitää useamman huutomerkin kanssa meuhkata. :rolleyes:

Ja missä sinä muka olit näkevinäsi huutomerkkejä viestissäni?
Kritisoin vain jutun/vertailun tasoa, en rakastamaasi xboxia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ja missä sinä muka olit näkevinäsi huutomerkkejä viestissäni?
Kritisoin vain jutun/vertailun tasoa, en rakastamaasi xboxia.
Typo prkle. ;)

Kysymysmerkeistä oli kyse.

Tuo artikkeli ei ollut kummoinen, mutta kannattaa ottaa huomioon myös missä se on julkaistu. Jos tuo olisi jollain oikealla pelisaitilla olisi älämölöön aihettakin.

Mitä koneiden rakastamiseen tulee, minä rakastan koneistani kaikkia. Vaikka juuri niinhän teet sinäkin. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
vielä tosta XBconnectista ja LIVE:stä... saako jo xbc:lle laitettua imutettavaksi lisämappeja, hahmoja ja muita bonuksia?
Juuei. XBC:llä ei imuteta mistään mitään, vaan se toimii pelatessa "putkena" XBOXien välillä.

Varmaan jollain wareboxeille sitten, mutta se nyt ei minua kiinnosta pätkääkään.
Joo siis modatulla koneella ehkä pystyy jotain kikkailemaan, mutta XBConnect ei liity warettamiseen tai modipiireihin mitenkään.
 
MICROSOFT IS HAVING A TOUGH TIME getting support for its Xbox Live. The Vole's usual strategy of keeping as much of the money for itself as possible isn't sitting well with the biggest games makers. Electronic Arts and Eidos have both said they will not be supporting Xbox Live.
According to Bloomberg, the chief executive of Eidos said, "we don't feel comfortable with Microsoft's business model - they own the consumer." This is down to Microsoft being determined to control the system that Xboxes connect to and, what a surprise, determined to control the subscriptions. According to Eidos, that leaves no real incentive for it to take part. Conversely, Eidos is quite happily beavering away to make online games for the Playstation 2.

Electronic Arts was quoted as saying that it had no plans for online games for the Xbox either. Although it didn't go into details, it seems likely that the reasons are similar. EA claimed that it couldn't agree to Microsoft's terms.

Analysts are already circling like vultures and pointing to this being a bad omen for Xbox. With companies as big as Electronic Arts and Eidos turning up their noses, it's really no surprise. It is a bad omen

LIVE! ei saa kannatusta pelitaloilta (Bloomberg)
 
Ylös Bottom