Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Peli ei ole varsinaisesti helppo, mutta älytön bugailu tekee siitä usein sellaisen - hermo menee viimeistään siinä, kun .50 cal konekiväärituli pöllyttää pelihahmon verta ruutuun solkenaan, mutta mitään ei tapahdu.

Itsellä on kerran peli bugittanut kunnolla joten ehkä hieman ylikorostettu bugeja? Kopteri ei lähtenyt level 6 lopussa ja ainut vaihtoehto oli pelata kenttä alusta.

Mun makuun tuo käskytys voisi olla nopeampaa ja selkämpää (puhumattakaan jostain aseen lataamisesta tai kranujen heittämisestä), mutta toisaalta tässä on haettu asteen taktisempaa peliä ja sitä tiettyä "realismia". En sitten tiedä miten hyvin tämä maistuu taktisen sodankäynnin ystäville? Joku selkämpi tutorial-jakso olisi myös ollut hyvä lisäys..

Ei kontrollit kyllä mitään COD:n tasoa ole mutta sen ymmärtää koska kontrolleja itsessään on paljon enemmän. Melkoisia kompromisseja jouduttu tekemään jotta napit ylipäätänsä riittää.

...ja siitä HardCoresta. Kyllä homma silläkin onnistuu mutta ei todellakaan huono hermoisille. Kärsivällisyyttä tarvitaan ja taktiikan merkitys korostuu huomattavasti normal leveliä enemmän. Pelissä on kolme selkeästi vaikeampaa leveliä (3, 9 ja 11) ja mielestäni tuo L3 saattaa olla jopa vaikein. L3 on kyllä varmasti tappanut mielenkiinnon monelta heti alkuunsa kampanjassa. Ei ole mikään läpihuutojuttu helpoimmalla "normal" levelilläkään.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Pelissä on kolme selkeästi vaikeampaa leveliä (3, 9 ja 11) ja mielestäni tuo L3 saattaa olla jopa vaikein. L3 on kyllä varmasti tappanut mielenkiinnon monelta heti alkuunsa kampanjassa. Ei ole mikään läpihuutojuttu helpoimmalla "normal" levelilläkään.

Juu, tätä vähän tarkoitin (vaikka itse et välttämättä tarkoittanut) myös tuolla "epätasaisuudella". Eli tavallaan mielenkiintoista, että level 3 on pelin vaikeimpia, koska kuitenkin tuossa vaiheessa kontrollit alkavat osalla vasta löytyä yms.

Mitään Cod:in kontrolleja en kaipaa, mutta ehkä vähän enemmän "Brothers in Arms: Hell's Highway" -osastoa, eli tiimin käskytystä yksinkertaisemmilla ja nopeammilla elementeillä. MUTTA: Dragon Rising onkin oikeasti taktisempi FPS, kun taas BiA:HH oli lopulta aika perus-FPS pienillä taktisilla lisäyksillä. Itse en ole koskaan pelannut mitään esim. ARMA-pelejä, joten ehkä niihin verrattuna Dragon Rising on lopulta sekin kohtuu heppoinen strategia-peli, mene ja tiedä.. Varsinkin kun ARMA-peleissä mennään hiirellä ja näppiksillä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Juu, tätä vähän tarkoitin (vaikka itse et välttämättä tarkoittanut) myös tuolla "epätasaisuudella". Eli tavallaan mielenkiintoista, että level 3 on pelin vaikeimpia, koska kuitenkin tuossa vaiheessa kontrollit alkavat osalla vasta löytyä yms.

Sanotaan näin että levelit ja tehtävät on "erilaisia", ei "epätasaisia". Mutta voisi tuo L3 tosiaan olla myöhemminkin. Mainitaan että L10 (hiiviskely + ilmaisku) on ehkä helpoin L1 ohella joka nyt on muutenkin enemmänkin tuturial tyylinen.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

L3:sen pääsee helpoiten läpi kun ottaa heti siitä rannalta semmosen tankin/mikävaunulien omilta joukoilta ja lähtee sillä pistelemään. Siinä on myös lämpökamera :D
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Pelissä on kolme selkeästi vaikeampaa leveliä (3, 9 ja 11) ja mielestäni tuo L3 saattaa olla jopa vaikein.

Itsellä nyt vika kenttä loppusuoralla ja tähän mennessä ehkä se level 3 kuitenkin ollut kinkkisin (en tosin sano vikan kentän lopusta mitään, apuva.. ;) ).

Level 9 meni lopulta kohtuu nopeasti, koska painoin vain (sen jälkeen kun alun mortar-iskut tehty onnistuneesti) Hummerilla niin pitkälle kuin pääsin eli läpi sen toisen "puolustuslinjan" kauempana kukkulan takana. Sitten äkkiä ulos Hummerista ja tuurilla, taidolla & tiimin tuella putsasin äijät (kaikkia ei välttämättä tarvitse joka kohdassa listiä, mikä sinänsä hyvä muistaa pelissä).

Sitten menin vain varovasti ja tiimin tuella TIETÄ pitkin (jotku neuvoo oikaisemaan "laakson" läpi, mutta itse kuolin siinä aika helposti jostain syystä) ja putsasin pieniä pesäkkeitä yksi kerrallaan (mortar-iskuja tulee, mutta eivät ainakaan tiellä olleet kauhean pahoja). Se etu tiellä ainakin oli, että sain siellä 2-3 checkpointia (tässä pelissä erittäin tärkeitä normal-tasolla). Sitten pikku hiljaa vastaan tulee myös ne "spotterit" jotka pitää listiä. Lopussa tulee hieman kiire, mutta kun kiertää "oikealta" niin siellä tulee vastaan pari vikaa spotter-tiimiä (viimeinen on hieman kauempana luostarin takana).

Itse voisin sanoa, että ratkaisevaa on melkein noiden checkpointtien määrä/tiheys. Jos niitä saa tulemaan (tuntuu, että riippuu vähän miten pelaa ja mitä reittejä käyttää) ok, niin sitten homma tietysti helpottuu. Jos ei, niin perkule (nostan todella hattua jos hardcore-tasolla pelin pelaa, huihai).

Siitä tulikin mieleeni yksi pain-in-the-ass-kohta. Eli tehtävä 8, missä täytyy saattaa 4 pow-äijää turvaan ja lopulta helikopteriin. Se mistä varsinainen saattokeikka alkaa on aika pitkä matka sinne helikopterille ja matkalla (vaikka sitten "oikaisetkin" vuorten yli mikä on taas tässä tehtävässä suositeltavaa) kimppuun hyökkää ainakin muutama partio (tuntuu olevan vähän tuurissaan kuinka monta ja varmaan se vaikuttaa "kiertääkö" reittiä miten paljon?).

Anyways, matkalla on kohta jossa checkpointin kai *pitäisi* tulla, mutta mulla se ei ainakaan tullut (vaikka pari-kolme kertaa sinne pääsin). Noh, tämä tarkoittaa sitä, että loppukahinat siellä mihin pelastushelikopteri lopulta tulee täytyy pelata sillä checkpointilla minkä saat siellä retken "alussa".. Eli jos kuolet vikaan äijään niin homma sieltä retken alusta. Ja sitten on vielä se trophy, jonka saa kun saat kaikki 4 pow-äijää elossa turvaan. Ironista on se, että pääsin puoli-tuurilla kentän läpi niin, että mun koko tiimi kuoli, mutta sitten kaikki pow-äijät selvisivät. Ne lopulta jopa listivät vihuja kun itse kyykin suojassa (lolz).

Sitten oli tuo sinänsä asteen leppoisampi (jos olet tarkkana ja liikut rauhallisesti varjoissa - kuolin kyllä siinäkin) mission 10, jossa pitää seurata sitä yhtä kenraalia. Siinä oli ehkä joku bugi, ja yhdessä vaiheessa mulle annettiin "lupa" ilmaiskuun paljon aikaisemmin kuin piti. Eli isku ei tehnyt mitään tuhoa. Seuraavalla kerralla sitten tuo lupa tuli oikeassa paikassa myöhemmin ja homma onnistui.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Itsekin pelasin nyt kuumeisena pitkästä aikaa tuota kampanjaa eteenpäin, kun oli aikaa ja jaksua. Tuo tehtävä kymmenen ei tosiaan itsellä mennyt ihan niin kuin täällä on kirjoiteltu. HC:lla siis pelaan. Han kyllä oli näköpiirissä koko ajan, mutta ilmaiskua en missään vaiheessa käyttööni saanut, vaikka kuinka neuvotulle mökille menin. Piti sitten tehdä hommat vanhanaikaisesti ja rynniä. Laitoin ensin ryhmän hyökkäämään ja tuin kavereita taaempaa sniperilla ja lopulta liityin itsekin joukkoon. Hommat tuli kuitenkin hoidettua, vaikkakaan ei kaikkein tyylikkäimmin.

HC-tasollahan on tuo hyvä puoli, että tehtäviä tulee tehtyä hieman eritavoin. Tosin taitaa mennä pelin piikkiin tuo ilmatuen puuttuminen, sillä yritin ensin katsella vähän neuvoja, että kuinka tuo tehtävä kannattaisi hoitaa.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Tuo tehtävä kymmenen ei tosiaan itsellä mennyt ihan niin kuin täällä on kirjoiteltu. HC:lla siis pelaan. Han kyllä oli näköpiirissä koko ajan, mutta ilmaiskua en missään vaiheessa käyttööni saanut, vaikka kuinka neuvotulle mökille menin.

Vaikea varmaan täysin verrata, koska pelasin itse "normaalilla", mutta itse seurasin niitä "keltaisia lippuja" eli tavoite-pisteitä (rauhallisesti, kyyryssä ja porukka jonossa perässä niin, että eivät ammu) ja välillä sitten tavoite-pisteillä kiikaroin vähän sitä kenraalia (jolloin pelin tietyt ennalta määrätyt jutut lähtevät pyörimään, tyyliin "Is Han in the vehicle, how copy?" tms). Mielestäni mitään kiirettä ei ole.

Lopulta sitten tullaan sellaisen kukkulan päälle jossa pieni mökki/talo ja sieltä sitten onnistui iltaisku kerralla (luureista tulee kyllä tieto milloin isku "saatavilla"). Sain myös checkpointin tuon mäen päällä ennen ilmaiskua. Mökin lähellä on muuten kaksi sniper-äijää, joten varovaisuutta. Itse tosin listin ne vasta ilmaiskun jälkeen.

Mutta oli sitten kyse jostain bugeista tai huonosta pelisuunnittelusta, niin tuntuu olevan vähän eroja miten pelin eri kentät porukalla menevät (riippuu reitistä yms?). Välillä noiden checkpointtienkin kanssa on tiettyä arpomista.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Siis miten saat ton co-opin toimimaan?

Ittellä jääny peli käytännössä testauksen jälkeen pölyttymään ja odottamaan että toi co-op alkaisi toimimaan.

Co-oppina jos yritän pelata pääsen kyllä joskus joidenkin ulkomaan apinoiden peleihin ja niitä ilmestyy jos pistän itse pelin pystyyn. MUTTA kaverien kanssa tuo sama ei onnistukkaan. Ei onnistu kutsumalla eikä suoraan listan kautta menemällä.

Jos jollaan on ratkaisu, auttakaa tyhmää...

Oisko kellään tähän mitään ratkaisua??? Auttakaa idioottia!!!

Yritin googletella tota mut en löytäny vastaavaa...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Oisko kellään tähän mitään ratkaisua??? Auttakaa idioottia!!!

Johtuisiko NAT-tyypistä? Samankaltaisia ongelmia minulla syntyy joidenkin pelien kohdalla, jos NAT-tyyppinäni on 2. Vaihto tyyppiin yksi mahdollistaa jälleen kaverien kanssa pelailun.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Oisko kellään tähän mitään ratkaisua???
On. Lue verkko-FAQ huolella ja vastaa siinä oleviin kysymyksiin mahdollisimman täsmällisesti.

Juhako: NAT-tyyppi sinällään ei ole mikään syypää, vaan se että verkkolaitteita ei ole osattu konffata oikein.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Juhako: NAT-tyyppi sinällään ei ole mikään syypää, vaan se että verkkolaitteita ei ole osattu konffata oikein.

Tarkoitatko siis porttien aukaisua, DMZ:tä yms. ? Näiden kanssa painin muutama vuosi sitten ja luulisin, että kaikki olisi jo kunnossa. Toimimattomuus voi johtua myös vain yhden kaveriporukan jäsenen reitittimen asetuksista ja näin esim. estää muiden liittymisen hänen hostaamaansa peliin?

En jatka enää offtopicista täällä. Tämänkin kirjoittaminen ahdisti.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Toimimattomuus voi johtua myös vain yhden kaveriporukan jäsenen reitittimen asetuksista ja näin esim. estää muiden liittymisen hänen hostaamaansa peliin?
Juuri tästä on kyse, ja teoriasi on ihan oikea. Vika ei välttämättä ole omissa laitteissa ja niiden säädöissä, vaan se voi löytyä myös porukan muilta osapuolilta.

Sanomani oli silti se, että ihmiset ihan syyttä suotta väittävät, että vika on siinä, että Pleikkari näyttää NAT-tyypiksi kakkosta eikä ykköstä.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Pääsin tämän tuossa jokunen päivä sitten läpi ja aika hyvä maku pelistä lopulta jäi (tuohon auttoi myös se, että sain lähes kaikki trophyt plakkariin, mikä oli odottamaton ylläri).

En todellakaan aina pelannut tuota kaikkien hienouksien (=oikeaoppinen käskytys yms) mukaan, mutta homma toimi aika usein myös hieman köykäisemmälläkin tyylillä. Varovainen sai kuitenkin olla ja olihan tuossa tiukkoja kenttiä (joista tuo level 3 oli mulle ainakin selkeästi pahin ja muutamissa trophyissa oli myös tuuria mukana).

Suosittelen kokeilemaan, vaikka sitten CoD-tyyppinen action olisikin enemmän ominta aluetta. Ja ei kannata heittää peliä pölyttymään, vaikka alku olisikin tappista - kyllä se sieltä löytyy. En tosin suosittele *aloittamaan* peliä millään hardcorella, voi nääs tulla äitiä ikävä ja mennä nopeasti koko pelistä hauskuus.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

(Siirretty toisesta...)

Dragon Rising oli ihan kelpo peli, joskin hc-vaikeusasteella taisi jäädä tehtävään nro 9.Ei vain hermot enää kestänyt, kun vihollisen tykitystä tulee jatkuvasti niskaan, eikä sitä ainakaan oman tutkimuksen perusteella voinut mitenkään vältää, ei auttanut metsään meno tai mikään. Muutoin kuitenkin hyvä peli. Josko tätäkin sitten tulisi pelattua joskus.

Itse pelasin normaalilla eli oli checkpointit ym, mutta paras tapa oli lopulta mennä ihan "tietä pitkin" (eli seurasin niitä mapin nuolia käytännössä) ja putsata vihut/pesäkkeet yksi kerrallaan. En tavallaan yrittänyt oikoa tms. Taisin hiukan sitä mortar-tulta varoa, mutta siellä tiellä sitä kai jotenkin pystyi paremmin varomaan. Tie nousee pikku hiljaa sinne luostarin suuntaan, jossa sitten loput pesäkkeet (yksi ihan siellä takanakin muistaakseni). Mutta en tiedä miten auttaa hardcorella nämä vinkit..

(Oletan, että puhutaan samasta tehtävästä..)
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Mutta en tiedä miten auttaa hardcorella nämä vinkit..

Mulla jäi tässä pelissä platina-trophyn metsästäminen kyseiseen tehtävään hc-muodossa. On tosi pitkä tehtävä ja melkein joka kerta kuolo korjas heitinkeskitykseen(tai jo aiemmin). V-käyrä nousi aika korkealle jo loppuvaiheessa, kunnes älysin lopettaa ettei mene paikkoja tai ohjain rikki...
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

(Siirretty toisesta...)



Itse pelasin normaalilla eli oli checkpointit ym, mutta paras tapa oli lopulta mennä ihan "tietä pitkin" (eli seurasin niitä mapin nuolia käytännössä) ja putsata vihut/pesäkkeet yksi kerrallaan. En tavallaan yrittänyt oikoa tms. Taisin hiukan sitä mortar-tulta varoa, mutta siellä tiellä sitä kai jotenkin pystyi paremmin varomaan. Tie nousee pikku hiljaa sinne luostarin suuntaan, jossa sitten loput pesäkkeet (yksi ihan siellä takanakin muistaakseni). Mutta en tiedä miten auttaa hardcorella nämä vinkit..

(Oletan, että puhutaan samasta tehtävästä..)

Sama tehtävä. Normilla taisi mennä läpi suoraan, mutta hc:lla syö vain liikaa miestä, sillä kuolon korjatessa koko tehtävä alusta. Ei muutoin, mutta vähän on liian pitkä tehtävä jotta tuota jaksaisi. Mutta ehkä vielä joskus saa kerättyä itsehillintää tuon yrittämiseksi.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Sama tehtävä. Normilla taisi mennä läpi suoraan, mutta hc:lla syö vain liikaa miestä, sillä kuolon korjatessa koko tehtävä alusta.

Ymmärrän. Ei olis musta edes kokeilemaan hardcore-tasolla. Jo normal oli välillä aika haastava - osin kuitenkin sopivan sellainen.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Sama tehtävä. Normilla taisi mennä läpi suoraan, mutta hc:lla syö vain liikaa miestä, sillä kuolon korjatessa koko tehtävä alusta. Ei muutoin, mutta vähän on liian pitkä tehtävä jotta tuota jaksaisi. Mutta ehkä vielä joskus saa kerättyä itsehillintää tuon yrittämiseksi.

Itsellä on peli vedettynä HC:lla läpi. Ei se 9 level nyt niin vaikea ole mutta taktiikka pitää olla oikea. Ensimmäinen kylään kannattaa hyökätä vasemmalta sivusta ja kun muut omat joukot hyökkää melko suoraan. Toinen vartioasema on perus settiä kunhan hieman varovaisuutta ja malttia. Luostari tai mikälie, älkää menkö sinne tietä pitkin vaan kiertäkää vasemmalta mäenharjaa pitkin tai hieman sen takana niin laaksossa olevat joukot ei aiheuta "sattumia". Ainakaan se tykistö ei ole tainnut tappaa kertaakaan kunhan hieman ottaa pakkia kun kuulee kranaattien tulevan, miten edes olette onnistuneet kuolemaan? Mäellä, putsatkaa ensin vasemmalta kaksi mortar asemaa ja sen jälkeen kiertäkää takaisin ja oikealta vuorenrinteen suojassa seuraavalle pesäkkeelle tiellä jonka jälkeen tien yli jälleen vuorenrinteen suojaan ja tuhoa viimeinen pesäke ylempää mäeltä ja heti tuhoamisen jälkeen kiireesti suojaan rinteen taakse. HC:lla tässä tehtävässä ei kannata edes yrittää tappaa kaikkea mikä liikkuu jos se ei ole tehtävän kannalta pakollista! Missään nimessä älkää hyökätkö lopussa itse luostariin, porukkaa enemmän kuin tarpeeksi ja lähes varma kuolema.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Ainakaan se tykistö ei ole tainnut tappaa kertaakaan kunhan hieman ottaa pakkia kun kuulee kranaattien tulevan, miten edes olette onnistuneet kuolemaan?

Helpostihan tuo kuoleminen on onnistunut, kun tykistön laukausten pamahdettua omat miehet kaatuu kuolleena maahan. Eipä sen kummempia. :eek:

Itsellä on peli vedettynä HC:lla läpi. Ei se 9 level nyt niin vaikea ole mutta taktiikka pitää olla oikea. Ensimmäinen kylään kannattaa hyökätä vasemmalta sivusta ja kun muut omat joukot hyökkää melko suoraan. Toinen vartioasema on perus settiä kunhan hieman varovaisuutta ja malttia. Luostari tai mikälie, älkää menkö sinne tietä pitkin vaan kiertäkää vasemmalta mäenharjaa pitkin tai hieman sen takana niin laaksossa olevat joukot ei aiheuta "sattumia". Mäellä, putsatkaa ensin vasemmalta kaksi mortar asemaa ja sen jälkeen kiertäkää takaisin ja oikealta vuorenrinteen suojassa seuraavalle pesäkkeelle tiellä jonka jälkeen tien yli jälleen vuorenrinteen suojaan ja tuhoa viimeinen pesäke ylempää mäeltä ja heti tuhoamisen jälkeen kiireesti suojaan rinteen taakse. HC:lla tässä tehtävässä ei kannata edes yrittää tappaa kaikkea mikä liikkuu jos se ei ole tehtävän kannalta pakollista! Missään nimessä älkää hyökätkö lopussa itse luostariin, porukkaa enemmän kuin tarpeeksi ja lähes varma kuolema.

Täytynee kokeilla jossain välissä. Kerran pääsin melkein kokonaan tehtävän, mutta aivan lopussa viimeistä pesäkettä tuhotessa pääsi vihu yllättämään. Kokolailla harmillinen tapahtuma.
 
Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]

Helpostihan tuo kuoleminen on onnistunut, kun tykistön laukausten pamahdettua omat miehet kaatuu kuolleena maahan. Eipä sen kummempia. :eek:

Hmm, kokeileppa vaihtaa ryhmitystä, muistaakseni yleensä itsellä on peruskuviona V jossa itse kärjessä. Varmaan ei kannata ainakaan laittaa mitään sellaista jossa kaverit on rinnalla tai edessä koska kranaatit tule yleensä etumaastoon.
 
Ylös Bottom