Vastaus: Operation Flashpoint: Dragon Rising [PS3]
Pelissä on kolme selkeästi vaikeampaa leveliä (3, 9 ja 11) ja mielestäni tuo L3 saattaa olla jopa vaikein.
Itsellä nyt vika kenttä loppusuoralla ja tähän mennessä ehkä se level 3 kuitenkin ollut kinkkisin (en tosin sano vikan kentän lopusta mitään, apuva..

).
Level 9 meni lopulta kohtuu nopeasti, koska painoin vain (sen jälkeen kun alun mortar-iskut tehty onnistuneesti) Hummerilla niin pitkälle kuin pääsin eli läpi sen toisen "puolustuslinjan" kauempana kukkulan takana. Sitten äkkiä ulos Hummerista ja tuurilla, taidolla & tiimin tuella putsasin äijät (kaikkia ei välttämättä tarvitse joka kohdassa listiä, mikä sinänsä hyvä muistaa pelissä).
Sitten menin vain varovasti ja tiimin tuella TIETÄ pitkin (jotku neuvoo oikaisemaan "laakson" läpi, mutta itse kuolin siinä aika helposti jostain syystä) ja putsasin pieniä pesäkkeitä yksi kerrallaan (mortar-iskuja tulee, mutta eivät ainakaan tiellä olleet kauhean pahoja). Se etu tiellä ainakin oli, että sain siellä 2-3 checkpointia (tässä pelissä erittäin tärkeitä normal-tasolla). Sitten pikku hiljaa vastaan tulee myös ne "spotterit" jotka pitää listiä. Lopussa tulee hieman kiire, mutta kun kiertää "oikealta" niin siellä tulee vastaan pari vikaa spotter-tiimiä (viimeinen on hieman kauempana luostarin takana).
Itse voisin sanoa, että ratkaisevaa on melkein noiden checkpointtien määrä/tiheys. Jos niitä saa tulemaan (tuntuu, että riippuu vähän miten pelaa ja mitä reittejä käyttää) ok, niin sitten homma tietysti helpottuu. Jos ei, niin perkule (nostan todella hattua jos hardcore-tasolla pelin pelaa, huihai).
Siitä tulikin mieleeni yksi pain-in-the-ass-kohta. Eli tehtävä 8, missä täytyy saattaa 4 pow-äijää turvaan ja lopulta helikopteriin. Se mistä varsinainen saattokeikka alkaa on aika pitkä matka sinne helikopterille ja matkalla (vaikka sitten "oikaisetkin" vuorten yli mikä on taas tässä tehtävässä suositeltavaa) kimppuun hyökkää ainakin muutama partio (tuntuu olevan vähän tuurissaan kuinka monta ja varmaan se vaikuttaa "kiertääkö" reittiä miten paljon?).
Anyways, matkalla on kohta jossa checkpointin kai *pitäisi* tulla, mutta mulla se ei ainakaan tullut (vaikka pari-kolme kertaa sinne pääsin). Noh, tämä tarkoittaa sitä, että loppukahinat siellä mihin pelastushelikopteri lopulta tulee täytyy pelata sillä checkpointilla minkä saat siellä retken "alussa".. Eli jos kuolet vikaan äijään niin homma sieltä retken alusta. Ja sitten on vielä se trophy, jonka saa kun saat kaikki 4 pow-äijää elossa turvaan. Ironista on se, että pääsin puoli-tuurilla kentän läpi niin, että mun koko tiimi kuoli, mutta sitten kaikki pow-äijät selvisivät. Ne lopulta jopa listivät vihuja kun itse kyykin suojassa (lolz).
Sitten oli tuo sinänsä asteen leppoisampi (jos olet tarkkana ja liikut rauhallisesti varjoissa - kuolin kyllä siinäkin) mission 10, jossa pitää seurata sitä yhtä kenraalia. Siinä oli ehkä joku bugi, ja yhdessä vaiheessa mulle annettiin "lupa" ilmaiskuun paljon aikaisemmin kuin piti. Eli isku ei tehnyt mitään tuhoa. Seuraavalla kerralla sitten tuo lupa tuli oikeassa paikassa myöhemmin ja homma onnistui.